| Imagini vechi cu trenuri CFR | |
|
+99Ony_x ak725 Re6/6 CRT ciprian71 cristi5 maus5 teoiasi Goanga 19jimmy84 LanceR Motreanu Sorin deconectat 92Dragos Petre_IFTE cristy79 Jhonyla mielutu zburator impuls NicuS djmk1988 Alex:D TonyCFR florin.lifticariu c o r v i n florin29sv Katalyn lifetec DPS riciu Shinkasen dan tm Simply18 stefan_br dan ciprian alex.alexus.tm Spartan1948 Polpot kristi kkk bogdan.perejuc daniel_c Teodor maris.constantin sytrus Sergiu rmn cstefan Semafor spiderpc rizelgeorgel2004 @ndrey V3R ldh80 Adirmvl Nesebar Andrey_tm sorin.soso.35 Adrian78 Grigor Luna Alex Avram Mihay DUAL didinul Kriszti219 cfr500 cont dezactivat . cortexedge Vlad M.I.C.I. nenuandrei Vitosa IonutCFR2009 Dr2005 Cito Costin.H AlexD ORWO NB 2009 TVlad iDorin ATM 060-EA078 Hurricane nokia2010 cristi CFR cata membru inactiv IonutChircu stakee Amiralul Zoly87 bogdan srl MariusM cont inactiv AMX 97-0548-4 cristi ar COSTACHE MIHAIL stegaru srazvi 103 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Sam 31 Mai 2014, 16:16 | |
| poza asta face toti bani, insa nu cred ca mergea la Bucuresti fara 11-47 si e cam scurt pentru Bucuresti, cred ca mai degraba era pana la Titu. |
|
| |
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Sam 31 Mai 2014, 17:38 | |
| TE-urile nu au incalzire electrica? Ce cauta WIT-ul in spatele locomotivei? |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Sam 31 Mai 2014, 17:43 | |
| Care TE-uri? Alea sunt 26-26 şi au şi încălzire electrică.
Dar crezi că Sulzerul are? _________________ :TTT:
|
|
| |
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Sam 31 Mai 2014, 17:47 | |
| N-am fost atent. Nu stiam ca WIT-urile erau folosite si pentru vagoanele cu incalzire electrica. |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Sam 31 Mai 2014, 18:54 | |
| Vagoanele WIT se utilizau in cazul tractiunii cu locomotivele clasa 60 sau 62 "nemodernizate", deoarece aceste locomotive nu aveau instalatie de incalzire electrica a trenurilor (explicatia consta in faptul ca la sfarsitul anilor 50'- inceputul anilor 60', aceste locomotive au fost proiectate pentru tractiunea trenurilor grele de marfa in primul rand. Ulterior insa, observandu-se performantele lor foarte bune pentru aceea vreme, au inceput sa fie utilizate si la tractiunea trenurilor de calatori). |
|
| |
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Sam 31 Mai 2014, 19:03 | |
| - adirmvl a scris:
- N-am fost atent. Nu stiam ca WIT-urile erau folosite si pentru vagoanele cu incalzire electrica.
Pe liniile diesel erau folosite locomotive Sulzer , astea din fabrica nu aveau instalatie de incalzire si indiferent de rangul trenului acolo unde era tractiune cu Sulzer trebuia si vagonul wit altfel nu aveai caldura in tren (bine nici cu wit nu era cald ca nu bagau aburul la temperatura care trebuia si faceai frigul) asa ca pe vremuri toate vagoanele aveau dubla incalzire , ori pe abur (agent termic) ori electric , singurele care nu aveau rezistenta electrica erau dimitroavele . |
|
| |
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Sam 31 Mai 2014, 19:04 | |
| Extrem de multumesc! |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Sam 31 Mai 2014, 19:52 | |
| pe la inceputul anilor 2000 au inceput sa modernizeze niste DA-uri sau o anumita clasa de DA. Stiu ca am prins iarna DA-uri care nu aveau nevoie de WIT. Dar sa vedeti la Pietrosita pe 4 lini cu 2 trenuri, manevre iarna cu DA + WIT + vagon bagaje ca trebuiau mutate la capatul celalalt tot in ordinea asta. Sau alte trenuri de genul DA + WIT + LDH + vagoane ( cand se defecta un LDH) erau frumoase la compunere trenurile cu DA, WIT, Bagaje, 2 vag 26-26, 11-47 si apoi 4 vag 26-26. |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Dum 01 Iun 2014, 00:07 | |
| Dar de ce intorceau si bagajul? |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Dum 01 Iun 2014, 01:08 | |
| asa trebuia sa circule ca primul vagon, doar ca iarna WIT-ul era primul si bagajul al doilea. Pe timpurile alea se cara ceva corespondenta la bagaje, in garile mari se lasau 1-2 pachete iar la cele mici un plic mare. Tabelele cu noul mers tot cu vagonul de bagaje erau aduse, apoi cand au disparut bagajele le-au adus nasi in compartimentul de serviciu. Poate ca bagajul era in fata ptr ca oprea in fata garilor si ar fi fost mai usor IDM sa dea drumul la tren dupa ce se termina treburile la vag de bagaje. |
|
| |
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Dum 01 Iun 2014, 12:03 | |
| - dan tm a scris:
- Dar de ce intorceau si bagajul?
Pentru al lua dieselul impreuna cu vag WIT din grupa tehnica Basarab pana in apropierea remizei LE/LDE Basarab unde era dezlegat si preluat de un DHC prin impingere in zona de incarcare/descarcare a coletariei aflata in pararel cu liniile 3 respectiv 5 ale garii Buc Nord Gr B. |
|
| |
ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6639 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi 05 Iun 2014, 20:37 | |
| - Pe liniile diesel erau folosite locomotive Sulzer , astea din fabrica nu aveau instalatie de incalzire si indiferent de rangul trenului acolo unde era tractiune cu Sulzer trebuia si vagonul wit altfel nu aveai caldura in tren (bine nici cu wit nu era cald ca nu bagau aburul la temperatura care trebuia si faceai frigul) asa ca pe vremuri toate vagoanele aveau dubla incalzire , ori pe abur (agent termic) ori electric , singurele care nu aveau rezistenta electrica erau dimitroavele . a scris:
Ca veni vorba, totusi...treaba de istorie, mai putin de imagini cu trenuri vechi, dar in fine: voi CHIAR ati mers vreodata intr-un tren cu incalzire pe aburi...si sa fie cald in el? adica, mai mult de caldura pe care o emanau oamenii inghesuiti in el? indiferent daca il tracta vreo aburoasa, un 80 sau 60. Eu unul nu imi aduc aminte...frigul era prezent mereu. Daca aveai ghinionul sa mergi intr-un vagon unde era fisurata si vreo teava, mai aveai parte si de sauna - da' sauna rece...Sa zic ca, parca, primul vagon era ceva mai cald decat celelalte, da' nu cine stie ce, probabil primind mai mult abur...fiindca n-apuca sa se condenseze pe instalatie? Si pana la urma, incalzirea cu abur ce diferenta de temperatura era constructiv capabila sa ofere, fata de mediul ambiant? 12 grade? 15? 20? |
|
| |
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi 05 Iun 2014, 22:04 | |
| Citisem pe un site englezesc sau american despre incalzirea cu abur ca punctul ei slab era distributia inegala a caldurii: calatorii din primul vagon se coceau ("roasted" ) iar cei din ultimul inghetau. |
|
| |
Spartan1948 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2108 Varsta : 32 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6908 Data de inscriere : 15/03/2012
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi 05 Iun 2014, 22:56 | |
| Asa patesti si iarna in 21-47, de exemplu. In compartimentele centrale te topesti, iar in extremitati...degeri. |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi 05 Iun 2014, 23:22 | |
| - TVlad a scris:
- Citisem pe un site englezesc sau american despre incalzirea cu abur ca punctul ei slab era distributia inegala a caldurii: calatorii din primul vagon se coceau ("roasted" ) iar cei din ultimul inghetau.
Ăla e sistemul cu abur de înaltă presiune, folosit pe vremuri. După aceia s-a generalizat sistemul cu abur de joasă presiune, care permitea încălzirea decentă a mai multor vagoane. În 2007 am mers de la Piteşti la Curtea de Argeş cu un tren format din LDH + un Dimitrov, iar încălzirea cu abur funcţiona destul de bine. 2 ani mai târziu am mers cu Servtransul... generatorul de abur nu a ,,aburit" nimic, dar s-a pompat toată apa (rece) prin instalaţie până s-a scurs toată. Motorina generatorului probabil s-a transvazat în nişte bidoane. La 21-47 e încălzire cu radiatoare electrice, aia e altceva. Deşi, teoretic, ar trebui să mai existe şi radiatoarele pentru abur. _________________ :TTT:
|
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR | |
| |
|
| |
| Imagini vechi cu trenuri CFR | |
|