Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Linia 517 Mier 17 Iul 2013, 13:46
Din unitatile economice care existau in 1990 in Targu-Neamt: ""Volvatir SA"", ""Intreprinderea de cauciuc"", ""Combinatul de mobila"", ""Arta Decorativa"" cate mai exista astazi ? Dintre cele aparute dupa 1990- ""Cuiul srl"", ""Arco Trust"", ""Euroforest"", firmele din industria textila- ar putea fi interesate sa foloseasca transportul feroviar pentru marfa ?
vrugby
Numarul mesajelor : 15 Varsta : 57 Localizare : PIATRA NEAMT Reputatie : 4610 Data de inscriere : 25/04/2012
Economia in Tg Neamt este la pamint , cei care mai fac export folosesc transportul auto ! Pacat ca aceasta linie nu este exploatata la maxim . Multe dintre firmele aparute imediat dupa 1990 au dat faliment !
electrica912
Numarul mesajelor : 646 Varsta : 27 Localizare : Pascani Reputatie : 5602 Data de inscriere : 07/06/2011
Nu se merge cu EA pana la Tg Neamt deoarece in tot triajul sunt 3 linii electrificate : II M , III M (directa spre Pascani) si IV M. Manevrarea vagoanelor pe rampa de incarcare/descarcare se face cu DA. Tractiunea electrica la marfa pe 517 era folosita numai pana la/de la Timisesti cand se tractau vagoanele cu pietris de la balastiera CCCF Moldova Iasi.Servtrans a fost singurul OTF care a venit cu EA + DA + LDH pana la Tg. Neamt prin 2005 cand transportau tot pietris pentru statia de asfalt a PA&Co ce deservea reasfaltarii DN 15 pana la Poiana Largului. Privind industria...nu mai are rost sa vorbim despre, deoarece nu mai exista in Tg Neamt.
electrica912
Numarul mesajelor : 646 Varsta : 27 Localizare : Pascani Reputatie : 5602 Data de inscriere : 07/06/2011
Cum e ruta asta linia merge cumva prin tunel sau prin padure ?? Nu e vizibilitatea buna cel putin la 150-200 metri astfel incat mecanicul sa incetineasca daca a vazut vacile pe linie sau langa linie ? Stiu ca fripturile mecanicilor de tren sunt preferate caprioarele nu vacile sau caii.
@ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6453 Data de inscriere : 26/09/2009
Cum e ruta asta linia merge cumva prin tunel sau prin padure ?? Nu e vizibilitatea buna cel putin la 150-200 metri astfel incat mecanicul sa incetineasca daca a vazut vacile pe linie sau langa linie ? Stiu ca fripturile mecanicilor de tren sunt preferate caprioarele nu vacile sau caii.
http://www.forumtrenuri.com/t187p960-automotoare-regiotrans Fotografile sunt facute la iesirea din tunel si pana la pasajul la nivel de dinainte de statia Cristesti,cealalta iesire din tunel este in padure linia continuand vreo 2-3 km asa (prin padure)! Surpridneri de vite au fost mult mai multe,si cu numar mai mare de victime ( ultima oara vreo 9 vite,AM 574)!
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9706 Data de inscriere : 02/11/2008
Cam asa arata linia intre Cristesti si Topile,unde se afla si tunelul!
Eduel
Numarul mesajelor : 4 Localizare : Neamt Reputatie : 5178 Data de inscriere : 26/09/2010
Subiect: Si totusi... circula! Lun 26 Aug 2013, 16:16
Inițiative locale în vederea menținerii traficului feroviar pe linia ferata 517
[Salvaţi calea ferată Paşcani - Tîrgu Neamţ Consiliul local şi Sindicatul pensionarilor au iniţiat ieri seară un marş de protest împotriva dezafectării tronsonului de cale ferată peste 40 de tîrgnemţeni cu pancarte au străbătut oraşul de la Clubul pensionarilor la Primărie, marş ce a continuat apoi cu trenul pe ruta Tîrgu Neamţ - Paşcani Exact la aniversarea a 20 de ani de cînd s-a inaugurat calea ferată din Tîrgu Neamţ, vestea că linia ar putea fi dezafectată a pus pe jar întreaga comunitate de sub cetate. Consiliul local şi Sindicatul pensionarilor au iniţiat ieri seară un marş de protest, peste 40 de tîrgnemţeni cu pancarte au străbătut oraşul de la Clubul pensionarilor la Primărie, marş ce a continuat apoi cu trenul pe ruta Tîrgu Neamţ - Paşcani, loc unde protestatarii au avut şi o întîlnire cu reprezentanţii CFR. „Am organizat o acţiune pentru salvarea căii ferate Paşcani-Tîrgu Neamţ. Este vorba despre faptul că acest tronson de cale ferată este pus pe lista Ministerului ca fiind un sector inoperabil, urmînd a fi scos la licitaţie. Nu se ştie ce intenţii va avea societatea ce ar putea cîştiga această licitaţie, linia putînd fi dezafectată sau i se poate schimba destinaţia. Această mişcare vine la iniţiativa Consiliului Local, iniţiator fiind domnul consilier Roman Romeo. Avem sprijinul domnului primar şi al domnului viceprimar, precum şi al Sindicatului Pensionarilor. Acţiunea constă în deplasarea de la Clubul Pensionarilor pînă la gară, cu pancarte ce poartă inscripţia ŤSalvaţi calea ferată Paşcani - Tîrgu Neamţť. O a doua etapă presupune deplasarea cu trenul pînă la gara CFR Paşcani şi întîlnirea cu şeful staţiei, unde se vor purta discuţii în legătură cu menţinerea acestui tronson de cale ferată. Noi vrem să menţinem transportul pe calea ferată deoarece este un mijloc sigur, modern şi un transport social, deoarece cu trenul circulă foarte mulţi pensionari şi veterani de război. Am avut o întîlnire cu conducerea Regionalei CFR Iaşi şi în urma acesteia se vor introduce un tren accelerat Tîrgu Neamţ - Bucureşti, săgeata albastră pe direcţia Tîrgu Neamţ - Iaşi, se vor schimba orele de cuplare cu alte trenuri, toate acestea pentru a face linia cît mai profitabilă“, a declarat consilierul local Nicolae Andone. Iniţiatorul mişcării de protest, consilierul local Roman Romeo a declarat la rîndul său: „La 20 de ani de la darea în folosinţă a liniei ferate Paşcani - Tîrgu Neamţ consider că este necesară o revitalizare a traficului. Pornesc de la un sondaj efectuat, prin care se constată că peste 50% din locuitorii oraşului nu cunosc faptul că acesta are o linie ferată. Faptul că a dispărut mesajul publicitar la această adresă, atît în oraş, cît şi în comunele din jur, m-a făcut să fiu unul dintre cei care au tras un semnal de alarmă privind perspectiva linei ferate şi a oraşului în momentul în care aceasta se va închide. Desigur în momentul în care vor veni cetăţeni din străinătate şi se vor face investiţii, un lucru important este şi fluxul de mărfuri, realizat atît pe sistem rutier, cît şi feroviar. La nivel European se pune baza unui sistem feroviar modern, ecologic, pornind de la marele probleme ale lumii contemporane. Demersul nostru vine să anticipeze integrarea, să tragă un semnal de alarmă, să încercăm să găsim noi soluţiile pînă vin cei din Uniunea Europeană cu soluţiile lor şi de ce nu să oferim tîrgnemţenilor şansa să circule în continuare cu trenul, dar informîndu-i despre existenţa trenurilor, găsind corelaţii pentru a nu sta cetăţeanul în Paşcani mai mult timp decît trebuie, astfel încît preţurile pe care le plăteşte călătorul să se regăsească şi în serviciile de care beneficiază. Tot astăzi au mai fost trimise două adrese, la domnul ministru Berceanu şi la domnul ministru Barbu, prin care am solicitat intervenţii la nivelul Guvernului României pentru trecerea ca sector operabil a acestei linii ferate, pe care o putem reboteza anul acesta“. Pensionarii din Tîrgu Neamţ îşi aduc aminte cu nostalgie de deschiderea liniei Paşcani - Tîrgu Neamţ: „Persoanele de vîrsta a treia care fac parte din Sindicatul Liber al Pensionarilor Tîrgu Neamţ îşi aduc aminte cu bucurie că în 1986 am participat cu toţii la deschiderea liniei Paşcani - Tîrgu Neamţ, moment în care s-a inaugurat gara. A fost atunci o festivitate extraordinară, populaţia oraşului bucurîndu-se foarte mult. Astăzi cu tristeţe participăm la această manifestare de stopare a închiderii căii ferate Paşcani - Tîrgu Neamţ pentru că populaţia din Tîrgu Neamţ poartă în continuare o cerinţă puternică de a se deplasa în condiţii mai sigure, mai ales pentru vîrsta a treia, care au şi scutire pe tren şi nu pot folosi aceste tichete pentru că nu se mai pot deplasa odată cu închiderea liniei ferate. Noi vom mergem la Paşcani şi vom face o demonstraţie poate vom reuşi să stopăm această acţiune care ar lovi puternic în locuitorii oraşului Tîrgu Neamţ“, a declarat Creţu Constantin, de la Sindicatul Liber al Pensionarilor. /quote] http://www.monitorulneamt.ro/stiri/?editia=20060802&pagina=1&articol=5878
didinul
Numarul mesajelor : 865 Reputatie : 6468 Data de inscriere : 31/08/2009