Se observa lipsa transportului feroviar privat de la ei fata de tara noastra. La ei este mai rau...
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Dum 28 Feb 2016, 20:25
Cifrele din diferite situati/rapoarte statistici nu sunt intotdeauna cele corecte. Si la ei ca si la noi sunt destule trenuri cu 2-3 vagoane saracia si lispa locurilor de munca te face sa te duci cu trenul doar atunci cand e nevoie de exemplu daca te duceai la munte de 10 ori pe an poti sa renunti si sa te duci de maxim 5-6 ori depinde de situatia fiecaruia de aia apare in scadere. Si eu daca as avea timp si bani gramada m-as duce ca alti sa fac turul Romaniei sau pana la Chisinau, Budapesta sau Belgrad. Si la munte fata de alti ani mi-am limitat iesirile asa si cu bulgari se duc doar daca e nevoie. La o iesire la munte poti sa renunti dar la mancare nu poti sa renunti.
Cat despre vecinii nostri bulgari tarifele la ei sunt mult mai mici decat la noi. La noi cu 60 lei mergi 225 km pe linie modernizata cu vagoane climatizate/AC si prize in 2 ore pe Bucuresti-Constanta sau varianta tzeapa pe linie nemodernizata de 4 ore - 4 ore si la aceeasi bani pe Bucuresti-Galati. In schimb la bulgari aceeasi distanta o faci in 3 ore jumate e drept fara prize dar la 32 lei deci pana la urma vrem conditi sau tragem cu buzunarul nostru ? Daca mergi cu trenul de 6 ori pe an iti permiti IR-ul la noi dar daca mergi de 2-3 ori pe luna deja scrie faliment pe tine daca mergi numai cu IR. In plus diferentele la ei intre clasa 1-a si clasa 2-a sunt extrem de mici, de exemplu pentru un drum cu Acceleratul de 450 km pentru 7 Leva ( 15 lei ) in plus iti permiti sa mergi la clasa 1-a la noi la 450 km la IR nici nu vreau sa ma gandesc cat e diferenta de la cls 2-a la cls 1-a.
Am programat un tur al Bulgariei cu trenurile BDZ pentru sfaristul luni aprilie cel putin acolo stiu ca nu am conditi de fitze dar merg la jumatate de pret fata de CFR-ul nostru drag.
Rezervarea locului la ei e obligatori doar la cateva trenuri si costa 0,5 Leva ( 1,10 lei ) la noi locul la IR e 3,90 lei in plus la fiecare tren poti sa transporti bicicleta cu tine la capatul vagonului/trenului sau unde este spatiu amenajat pe cand la CFR sunt cateva trenuri restul te intelegi cu nasul tu sa nu ai probleme sau sa iti refuze accesul in tren cu bicla si el sa castige o paine sa nu plece prost acasa.
Merita sa aruncati un ochi pe siteul BDZ sa faceti niste comparati la tarife/durata de calatorie intre BDZ si CFR evident la BDZ nu sunt conditi de lux cum avem noi romanii masuta, prize si Aer conditionat dar la ei mergi la jumatate de pret cu Acceleratul si Rapidul. In plus diferenta intre Personal si Accelerat la ei e mica la bani tocmai pentru a stimula calatori de halte si stati mici sa mearga cu Personalul iar cei de orase si stati importante sa foloseasca A/R/Express. Cum ar fi la noi cei de Sinaia, statiuni si Brasov sa mearga doar cu IR nu si cu R dar aici ar trebui sa fie gen Buc-Brasov la Regio 25 lei si la IR maxim 35 nu 50 lei cat e in prezent ( am folosit tarifele pe vechiul TVA ca nu le stiu inca pe cele micsorate cu noul TVA )
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Dum 28 Feb 2016, 22:05
In primul rind tara lor este mai mica, populatia este mai putina, industria probabil ca e mai slab dezvoltata, au mai plecat si de la ei afara, au mai aparut masinile private, autobuzele, dubele deci nu putem compara una cu alta, de unde sa aiba ce sa transporte.
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Dum 28 Feb 2016, 22:54
La partea cu marfuri transportate de 4 ori mai putin decat Romania aici tine si de industrie. Si la noi daca s-ar inchide sa zicem prin absurd fabrica de ciment de la Fieni, am dat acest exemplu pentru ca stiu situatia de la aceasta fabrica automat ar disparea si marfa. In lunile bune erau si 40 de trenuri de marfa ce ajungeau la Fieni si vorbesc de anul trecut nu de perioada pionierilor. 40 trenuri de marfa de la operatori STI, CFR Marfa, VTR, IRTT si DBSR ce ajungeau la Fieni fie pline cu cocs sau zgura fie veneau goale si plecau incarcate cu cenusa. Toate astea scazute in cazul inchideri fabrici automat ca la statistica de sfarsit de an ar arata mai putin fata de anul precedent. Situatile care ni le tot prezinta userul razvan-trenuri sunt cu titlu informativ si au o marja de eroare mai mare decat ce ne arata nou acele situati.
As vrea sa vad si eu o situatie legata de transportul bicicletelor cu trenul la CFR daca tot se pricepe sa caute rapoarte/situati/statistici legate de transportul pe calea ferata, transportul rutier sau aerian ba mai mult si din alte tari.
Daca mi-ar mari salariul cu 200 lei dieferenta asta mi-as permite so cheltui pe plimbari prin tara sau strainatate asa si cu situatile astea cu cat ai bani mai multi si timp sa mergi cu trenul cu atat ridici raportul de sfarist de an mai mult si in situatia mea ar fi multi, asa ma limitez doar la strictul necesar la munte, la mare, la capitala si la tara.
Hai sa va mai dau un exemplu sambata trecuta pe 20 Acceleratul Ruse-Sofia avea 4 vagoane din statia Ruse Razpredelitelna a plecat cu maxim 10 calatori, din statia Ruse Central Acceleratul Ruse-Varna a plecat cu 3 vagoane cu maxim 40 calatori din care 7 veniti cu "Romania" dinspre Sofia ba chiar a asteptat la legatura trenul de Varna plecand cu 4 minute intarziere. Si la ei circula trenuri cu 2-3 vagoane si pe auto se merge puternic asta e tendinta viitorului autostrazi si autocare trenul ramane pe ultimul loc.
Despre marfa statile peco OMV din Bulgaria sunt alimentate de la Rafinaria Brazi, pleaca marfarul cu cazane cu benzina si motorina si merge prin toata Bulgaria pe la fiecare depozit si lasa cateva vagoane. Sunt cel putin 4 depozite OMV in Bulgaria cei de la paza care insotesc trenurile respective stau plecati si cate 10 zile dar cel putin sunt multumiti ies la salariu si la diurna bine. Daca prinzi 2 curse numai de Bulgaria poti sa ajungi si la 3.500 lei e drept dormi langa tren dar totusi daca esti baiat destept si tragi tare intr-un an de zile faci treaba.
E interesant ce se intampla la vecini nostri si abia astept sa fac un tur la sfaristul luni aprilie sa-mi fac o mica impresie despre ce se intampla la ei pe calea ferata, evident o sa plec acasa si cu poze in loc de suveniruri.
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Lun 29 Feb 2016, 00:19
Si acum comparatile doar la tarife nu si la conditi caci la CFR de bine de rau aveam AC/climatizare, masute si prize la BDZ avem doar tariful mic.
CFR Calatori vs BDZ
1. IR Buc.Nord-Caracal, 155 km in 2h30. Bilet clasa 2-a = 45 lei si clasa 1-a 64 lei.
A Sofia-Plovdiv, 156 km in 2h50 Bilet clasa 2-a = 22 lei si clasa 1-a 27 lei.
2. R Buc.Nord-Caracal, 155 km in 3h30. Bilet clasa 2-a = 21 lei si clasa 1-a 33 lei.
P Sofia-Plovdiv, 156 km in 3h20. Bilet clasa 2-a = 18 lei si clasa 1-a = 22 lei.
3. IR Buc.Nord-Iasi, 406 km in 6h50. Bilet clasa 2-a = 92 lei si clasa 1-a = 142 lei.
A Sofia-Ruse, 405 km in 6 ore Bilet clasa 2-a = 44 lei si clasa 1-a = 55 lei.
4. IR Buc.Nord-Suceava, 447 km in 7 ore. Bilet clasa 2-a = 92 lei si clasa 1-a = 142 lei.
A Sofia-Burgas, 450 km in 8 ore. Bilet clasa 2-a = 48 lei si clasa 1-a = 60 lei.
5. IR Buc.Nord-Timisoara, 533 km in 9h30. Bilet clasa 2-a = 101 lei si clasa 1-a = 156 lei.
A Sofia-Varna, 546 km in 9 ore. Bilet clasa 2-a = 55 lei si clasa 1-a = 69 lei.
Si astea sunt doar cateva exemple observati diferenta mica intre tarifele de Personal si cele de Accelerat pentru 156 km platesti la clasa 2-a la Personal 18 lei si la Accelerat 22 lei in vreme ce la noi platim 21 lei la Regio si 45 lei la IR adica dublu.
Observati ca pentru un drum de 9 ore si jumatate pana la Timisoara scoatem din buzunar 101 lei in vreme ce la vecini bulgari mergi aceeasi distanta dar fara prize, masute si AC ( cum mergeam si noi pana acum cativa ani si ce bine mai era ) pentru suma de 55 lei.
Pai in cazul asta as face un sondaj ce preferati sa nu aveti AC si prize sau sa le aveti si sa platiti dublu ?
Nu sunt impotriva modernizarilor am facut doar niste comparati intre preturi ba din contra pot sa spun ca in ultimi 10 ani la noi au aparut destule vagoane noi sau sh cu conditi ok : masute, AC. climatizare, prize, camere video in saloane una alta dar toate astea sunt platite din buzunarul calatorilor.
Pun pariu ca daca facem un sondaj ce ati prefera intre un 20-55 la IR pe Buc-Galati la pretul de 29 lei si un 22-96/21-76 la pretul de 60 lei adica dublu nu stiu cati ar zice sa dea foc la 31 lei doar ca sa aiba o priza si un loc mai putin in compartiment.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Lun 29 Feb 2016, 01:03
Aici cred ca ar trebui atinse cateva puncte.
Ce tine de CFR Calatori:
- multe prize nu merg, vezi 20-49(.2) si alte serii;
- daca merg prizele si ai si masute, ele sint bune sa iti tii baututa si telefonul, nu si laptop-ul. Sau sa joci carti, cum se facea pe vremuri. Sint utile si cele mai micute, nimic de zis, dar avand in vedere ca acum multi circula cu laptop-urile dupa ei nu ar strica niste masute ca cele din vagoanele RegioJet; http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201401/_DSC0543.jpg
- in multe vagoane in Desiro cam faci frigul inclusiv vara;
- multe vagoane au geamurile blocate si faci sauna in ele;
- o sa dau ca exemplu 20-49(.2)-urile din compunerea fomilor pentru putoarea de la baie. Am inteles ca inainte ingheta apa in instalatii iarna si de-asta nu ar fi fost apa la baie inainte (cel putin asa scrisese cineva undeva pe forum), dar acum cum de pute la fel la baie?
Ce tine de calatori:
- unii sint certati cu igiena si cu bunul simt;
- altii, sau tot aia, parca au lasat prima data coada de la sapa din mana chiar pana sa se urce in tren. Forteaza usile in loc sa apese pe butoane si lasa vasul WC-ului plin pentru ca nu trag apa, tot apasand pe buton.
Prin urmare degeaba ai, teoretic, prize, AC, etc., pentru ca se pierde destul de usor avantajul dat de respectivele beneficii, si atunci te intrebi pentru ce platim aproape dublu la trenurile de rang superior fata de bulgari.
kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7655 Data de inscriere : 25/08/2008
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Lun 29 Feb 2016, 09:19
Ori merge priza dar nu are amperajul necesar, așa am pățit eu vineri noaptea pe 1644, am ținut telefonul la încărcat, s-a făcut full, l-am băgat în buzunar să mă culc, se mai și fură prin Rromanica, iar dimineața era stins. Cât privește curățenia călătorilor... Sublimă dar lipseste. Budele din 20-49 sunt destule defecte. Vineri seara, la plecare din Târgu Mureș cu ramura 4550 pentru 1644, m-am dus la budă iar când am vrut să trag apa nu mergea butonul. Normal că se umple și curge! In ambele vagoane era cel puțin una din 2 în aceeași situatie!
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Lun 29 Feb 2016, 10:00
La polonezi la ICP Pendolino tarifele sunt duble ei justificând amortizarea lor La noi după 2007 au aparut vagoane noi 21-86 21-87 20-87 dar si prețurile din 2009 până în 2011 au crescut cu -50-60% Tarifele la clasă 1 mi se păr o glumă proastă de aia merg cu vagoanele goale la pretul ala ar fi trebuie sa fie cel putin confortul din vagoanele Business Railjet
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Lun 29 Feb 2016, 15:50
Adirmvl a scris:
- o sa dau ca exemplu 20-49(.2)-urile din compunerea fomilor pentru putoarea de la baie. Am inteles ca inainte ingheta apa in instalatii iarna si de-asta nu ar fi fost apa la baie inainte (cel putin asa scrisese cineva undeva pe forum), dar acum cum de pute la fel la baie?
Nici la bulgari nu era apă la baie, într-o săptămână de mers prin Bulgaria, niciun tren nu avea apă la baie, nici măcar vagonul seria 15-63. Dar bulgarii cred că au ţintă mai bună şi nimeresc closetul din prima )
_________________ :TTT:
qew00
Numarul mesajelor : 77 Varsta : 31 Localizare : Timisoara Reputatie : 3930 Data de inscriere : 06/05/2014
Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Dum 06 Mar 2016, 14:39
Salut,
Am nevoie de ajutorul vostru.
Cum si cat ar costa de mers cu trenul de la Bucuresti la Varna? Si cum renteaza de luat biletele(banui ca pentru trenurile de parcurs intern in Bulgaria se iau de acolo din gara biletele)