Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6955 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Filmari realizate din locomotiva Dum 31 Ian 2010, 23:04
Romanian Electric Power - 85 to 115 km/h
Being with the one of the most capable train drivers from Romania, this Electric Locomotive accelerates in only 59 seconds from 85 to 115 km/h with 10 passengers cars and one passive locomotive in behind. That's a power!
link
Ultima editare efectuata de catre mishu88 in Mar 20 Apr 2010, 18:14, editata de 1 ori
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6955 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Filmari realizate din locomotiva Mar 20 Apr 2010, 18:12
Full brakes for a hasty tractor driver, Romania
Acest şofer grăbit a dat ceva emoţii mecanicului de locomotivă, care a crezut că tractorul avea să treacă şi să provoace o adevărată tragedie. Aşa că a pus KD2-ul la poziţia de frânare rapidă, ultima poziţie a robinetului de frânare.
Acordaţi maximă importanţă trecerilor la nivel cu calea ferată şi nu vă jucaţi cu trenurile
link
Costin.H
Numarul mesajelor : 654 Reputatie : 6156 Data de inscriere : 15/12/2009
Subiect: Re: Filmari realizate din locomotiva Sam 01 Mai 2010, 01:23
norocul lui ca era o zona cu 30
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6955 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Filmari realizate din locomotiva Lun 24 Mai 2010, 02:18
Costin.H a scris:
norocul lui ca era o zona cu 30
Dap...
8 iunie 2008 - Activitate FeRoviaRă cu LDH45 în Gara Fălticeni *** Episodul 1
LDH45-389 este un simbol FeRoviaR fălticenean uitat de lume, de economie şi de timpurile acestea aprige. Însă acum 2 ani de zile în urmă, tatăl meu facea manevră alături de echipa lui pe liniile industriale (care au mai rămas) din jurul Gării Fălticeni.
Vă propun, în cadrul a trei episoade, să urmăriţi 2 ore scurtate-n aproximativ 30 de minute în care muzica de fundal este furnizată de un motor Maybach MB 836 Bb de 450 de cai putere, iar personajul principal este un gigant de 13 metri lungime cu un roşu care atrăgea priviri... multe priviri...
Vă doresc vizionare plăcută!
lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6374 Data de inscriere : 20/08/2009
Subiect: Re: Filmari realizate din locomotiva Lun 24 Mai 2010, 10:19
Super tare clipul, mi-a placut. Imi aminteste de copilaria mea, cand pe linia din spatele casei, venea un LDH 70 cu cisterne de la platforma chimica Savinesti si impingea vagoanele pe cocoasa. Uneori veneau si Sulzere pe acea linie, era frumos, acum au scos buloanele, in curand o sa scoate si sinele de cale ferata Apropo, LDH-ul nu are nisipar, de trebuia sa-i puna oamenii aia nisip pe linie?
EA1clony106
Numarul mesajelor : 436 Reputatie : 5788 Data de inscriere : 20/05/2010
Subiect: Re: Filmari realizate din locomotiva Lun 24 Mai 2010, 17:21
vin si eu cu 2 clipuri
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6955 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Filmari realizate din locomotiva Mar 25 Mai 2010, 08:13
lovekomotive a scris:
Super tare clipul, mi-a placut. Imi aminteste de copilaria mea, cand pe linia din spatele casei, venea un LDH 70 cu cisterne de la platforma chimica Savinesti si impingea vagoanele pe cocoasa. Uneori veneau si Sulzere pe acea linie, era frumos, acum au scos buloanele, in curand o sa scoate si sinele de cale ferata Apropo, LDH-ul nu are nisipar, de trebuia sa-i puna oamenii aia nisip pe linie?
Mă bucur că ţi-a plăcut! Chiar am trecut prin Săvineşti şi mă uitam... în gol, ce-i drept... după o cale ferată sau după vreo locomotivă uitată în verdeaţă. LDH-ul are nisipar, şi chiar s-a plâns taică-meu că nu funcţiona... s-a plâns în sensul că deşi nisipul pe care l-a pus era uscat, s-a umezit între timp şi uite-aşa n-a mai funcţionat instalaţia...
Revin cu... Episodul 2:
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6955 Data de inscriere : 12/02/2009
10 iunie 2008 – Plimbare cu locomotiva diesel-hidraulică LDH45-389 în Fălticeni
În timp ce 12 ani de şcoală se terminau, pentru mine, într-o sală multimedia din cadrul Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu” prin emoţiile şi fotografiile unui curs festiv, undeva la 2 kilometri de liceu începea o zi de manevră obişnuită. Tatăl meu, fiind mecanic de locomotivă „titular” pe LDH45-389, avea să mă cheme să mă plimbe cu locomotiva.
Învăţat cu normele de protecţie a muncii pe vehiculele feroviare, am trăit pe platformele locomotivei la maximum cele 60-70 de minute cât am asistat la manevra a 5 vagoane tip cisternă umplute cu ulei mineral. Acestea au sosit cu mărfarul de Dolhasca – Fălticeni, iar tot în aceeaşi zi trebuiau duse la o platformă de descărcare a uleiului din cadrul societăţii Pirana Trading.
Alături de tatăl meu au participat la manevră şi d-nul mecanic ajutor, d-nul şef de manevră, d-nul manevrant, câinele Petruţ şi, nu în ultimul rând, LDH45-389 cu a sa muzică de MayBACH a unui motor de 6 cilindri în linie capabil să dezvolte 450 de cai putere.
Locomotiva diesel-hidraulică LDH45-389 manevrând vagoane de marfă pe liniile Gării din Fălticeni
15:10
Trenul Personal 5538, Fălticeni – Dolhasca, compus dintr-un automotor diesel Siemens 642 (SR 20 D), pleca la 15:12 de pe linia 3 a Gării Fălticeni. Pe linia 2, în capătul X al staţiei staţiona locomotiva diesel-electrică DA 1081, în timp ce aproape de Gara Fălticeni (capătul Y şi sfârşitul liniei de cale ferată 510, Dolhasca - Fălticeni) staţiona, răbdătoare, locomotiva diesel-hidraulică LDH45-389.
Locomotiva de sorginte românească aştepta plecarea spre Dolhasca a Trenului Personal Fălticeni – Dolhasca
Drum bun spre Dolhasca, domnule mecanic de automotor!
Îmi aduc şi acum aminte cum este să stai cu motorul rece şi să vezi un LDE cu 10-15 vagoane că se îndreaptă spre locomotiva în care staţionezi. Şocul lin care este imprimat de cele câteva zeci de tone forţă tampoanelor de 620 de mm lungime ale locomotivei DHA îl simt şi acum… în memorie… în neantul amintirilor…
După ce Trenul Personal a părăsit Gara Fălticeni, DA-ul venit de la Paşcani şi LDH-ul venit din remiza Fălticeni se apucau de manevră.
Pornim locomotiva...
Şi trecem la treabă!
La post!
15:20
Problema în Gara Fălticeni era în felul următor: mai multe vagoane cisternă umplute cu ulei mineral trebuiau să ajungă pe linia industrială a unei companii de îmbuteliat şi distribuit ulei de motor. Aceste cisterne au fost manevrate pe linia 2 de locomotiva diesel-electrică cu motor Sulzer de 2100 CP. De aici, locomotiva diesel-hidraulică cu motor Maybach de 450 CP a preluat 3 din cele 5 cisterne şi le-a transportat până la destinatar. Geografia, fizica şi muzica întâmplate sunt prezentate în clipul de mai jos. Veţi putea urmări o echipă de manevră care-şi face treaba. Veţi putea urmări o locomotivă roşie care-şi face treaba.
LDH45-389
După ce DA-ul a adus pe linia 2 vagoanele cisternă, s-a retras cu alte câteva, care erau goale, pe linia 6. Momentul a fost înregistrat în imaginile care urmează.
Cisterne descărcate manevrate de locomotiva diesel-electrică pe linia 6
Zas-uri prin Gara Fălticeni
Locomotiva de manevră a CFR-ului
DA 1081
Trenul de marfă manevrat de LDH45-389 cobora pe linia industrială a Fălticenilor spre platforma de descărcare care aştepta vagoanele de marfă spre a fi descărcate. Imaginile motrice pot fi urmărite în clipul amintit sau în cele câteva imagini de mai jos.
LDH-ul cobora spre destinaţie, LDE-ul gara în staţie
DA 1081, locomotiva diesel-electrică cu... fluier
Activitate CFR Marfă în Gara Fălticeni
Trenul de marfă circula prin împingere până la destinaţie
Cuplaj între locomotivă şi primul vagon al convoiului de marfă
Semaforul mecanic de intrare în Gara Fălticeni, pe oprire
15:30
Aşa cum s-a văzut şi în film, datorită ierbii care a crescut foarte înaltă în apropierea şinelor de cale ferată, la manevrarea vagoanelor au apărut probleme la… „mişcarea locomotivei”. De ce? Iarba presată pe şina ferată a condus la apariţia efectului de scădere a coeficientului de frecare dintre şină şi roată, rezultând… patinarea. Echipa de manevră a plasat manual nisip pe calea ferată pentru a facilita activitatea de manevră.
Ei bine, ajungând în apropierea punctului final de oprire a acestor vagoane manevrate, locomotiva dă de o mică pantă, mecanicul accelerează progresiv, însă cele 8 roţi ale locomotivei încep să patineze. Numai după ce şina a fost acoperită, în mare parte, cu nisip, trenul a putut să-şi continue mersul.
Detaliu cu suspensia boghiului LDH
Hai cu vagoanele spre Pirana!
Treapta a 8-a a locomotivei
Aşa cum am spus şi puţin mai devreme, echipa de manevră răsfira nisip pe şinele de cale ferată pentru a permite trenului să înainteze. Poate vă întrebaţi de ce nu au funcţionat nisiparele? Atmosfera de podiş în care este Fălticeniul se caracterizează printr-o umiditate ridicată. Deşi în rezervorul nisiparelor s-a pus nisip uscat la vremea potrivită, iată că umezeala şi-a făcut efectul, nisipul umezindu-se în timp şi înfundând diuza de admisie. Uite-aşa s-a lucrat manual!
Trenul, în pană, din cauza condiţiilor naturale
Locomotiva Diesel-Hidraulică construită la Uzinele 23 August din Bucureşti
Iată factorii care influenţează coeficientul de frecare: iarba şi nisipul
Un vagon Eacs de legătură între cisterne şi locomotivă
În cele din urmă, trenul înaintează victorios
15:40
În urma creşterii coeficientului de frecare dintre şină şi roată cu ajutorul amplasării de nisip pe calea ferată, trenul care manevra prin împingere avea să parcurgă şi ultimele sute de metri înainte de a ajunge la rampa de descărcare.
Acum se-nvârte roata!
Printre intimităţile LDH-ului fălticenean
Cârlig pentru posibilitatea transportării pe vapor
Ansamblu „Bandaj-obadă” cu fixare prin fretare
Iată că vagoanele au ajuns la destinaţie!
15:50
În următorul videoclip v-am prezentat drumul locomotivei din incinta societăţii comerciale şi până în gară pe linia industrială a localităţii Fălticeni. Muzica motorului şi scrâşnitul „din dinţi” al căii ferate o să vă acompanieze timp de 10 minute prin peisajele specifice Fălticeniului: iazul Şomuz, verdele livezilor şi cerul albastru şi curat.
16:00
Ajunsă în Gara Fălticeni, locomotiva manevrată de tatăl meu s-a cuplat la ultimele două vagoane încărcate care aveau să aibă acelaşi drum – spre compania de îmbuteliere a uleiurilor. De data aceasta nu am mai filmat, ci am realizat câteva imortalizări. Imortalizări care, din păcate, s-au dovedit a fi printre ultimele care să fi avut ca personaj principal pe LDH45-389.
Urcam spre Gara Fălticeni
În dreptul cabinei acarului Gării Falticeni
Vagoanele care aveau să fie manevrate
S-a schimbat macazul...
Ne-am apropiat de vagoane...
S-a asigurat cârligul
S-a pus la aer
Şi le-am dus la descărcat
Fără cuvinte
16:10
Aşa cum poate aţi avut curiozitatea să urmăriţi şi filmul propus mai devreme, transportul ultimelor două vagoane s-a desfăşurat fără alte incidente, linia ferată fiind acoperită, în mare parte, cu nisip.
Spre Pirana
Locomotiva LDH45-389 în vremea ei de glorie
La drumul de întoarcere, vă invit să urmăriţi mai multe fotografii făcute din locomotiva care nu permitea ruginii să se aşeze pe linia ferată industrială fălticeneană.
Călătorind pe linia industrială care aparţine companiei de îmbuteliat uleiuri
Racordul cu linia industrială care ducea la depozitul de fier vechi
Spre Gara Fălticeni
Curbă la stânga, printre vegetaţie şi linii ferate
Căile ferate din Gara Fălticeni
DA-ul singuratic aştepta sa plece spre Dolhasca
16:20
Dragi cititori, mă apropii de finalul relatării despre una dintre ultimele ieşiri la manevră a locomotivei diesel-hidraulice LDH45-389. Nu-mi rămâne decât să vă prezint câteva imagini în care locomotiva merge spre remiza în care şi acum apără de vânt şi ploaie ultimul vehicul FeRoviaR fălticenean. Echipa de manevră încă mai speră la eventualitatea unui contract de transport pentru agenţii economici care, deşi au deschidere la calea ferată, optează pentru transportul rutier.
Echipa de manevră
Tatăl meu...
Cu jaluzelele deschise, locomotiva înaintează domol către remiză
Iată-l şi pe Petrut, urmând mastodontul roşiatic lângă care a trăit peste 10 ani
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6955 Data de inscriere : 12/02/2009
Întrucât după 3 ani de zile de studiu în cadrul Specializării "Vehicule pentru Transport FeRoviaR" (fostă Specializare "Material Rulant pentru Calea Ferată"), mi-am putut fixa anumite cunoștințe despre acest vast și frumos domeniu, mi-am permis să stau câte zile alături de tatăl meu și să învăț d-ale practicii meseriei de FeRoviaR.
Vehiculul motor principal în acest film este un LDH125 cu motor Sulzer 6LDA28B în 6 cilindri. Funcționează în parametri normali și aparține unei companii de transport FeRoviaR din zona Moldovei.
Vagoanele manevrate sunt fie Habis-uri (și derivațiile acestuia) încărcate cu ciment LaFarge, fie sunt cisterne încărcate cu produse petroliere destinate depozitului Petrom din Bacău.
Vă doresc vizionare plăcută! În curând va urma și partea a II-a!