|
| MATERIAL RULANT | |
|
+39billy752-istu Lumunita Stana Cipri Andrei Neculai cristi ar gvd AeroX neluadi ldh80 cristy79 marius664 razvan - trenuri marius_catalin84 alliens mielutu zburator Katalyn Dr2005 Adrian78 didinul dan tm tcm Andrey_tm vatmanul sytrus Razvan Tudor maris.constantin orestte Spartan1948 adrian.vidican.9 Balto Adirmvl pety bogdan srl Norbi Nesebar pisti91 MariusM srazvi cristi CFR COSTACHE MIHAIL 43 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: MATERIAL RULANT Mier 15 Mar 2017, 13:51 | |
| In legatura cu aceste automotoare Siemens-Desiro:
-din punct de vedere tehnic, al constructiei si proiectarii lor, sunt destul de reusite si bune (dovada ca au fost achizitionate nu numai in Romania, ci si in alte tari)
-Insa, când le-a achizitionat, CFR-calatori a facut doua mari erori, in privinta exploadarii lor
-Nu a incheiat si un contract de mentenanta cu Siemens pentru ele, in conditiile in care când au fost aduse in Romania (anul 2003) depourile si remizele CFR-calatori nu aveau in dotare utilaje corespunzatoare pentru intretinerea, reparatia si verificarea acestor automotoare noi. La aceea vreme, personalul de intretinere din depouri era obisnuit cu 060-DA si 040-DHC in mare parte (pe sectii neelectrificate). Si una este sa intretii si sa repari o locomotiva 060-DA sau 040-DHC, cu care esti obisnuit sa lucrezi de zeci de ani, si cu totul alta este sa repari si sa intretii un automotor nou, cu multe componente electronice pe el.
-Aceste automotoare fusesera proiectate si construite in Germania pentru a fi utilizate pe trenuri de scurt-parcurs. Insa, datorita unor capete patrate aflate atunci la conducerea CFR-calatori, aceste automotoare au fost bagate initial ca trenuri pe distante lungi, inclusiv cu rang de Inter-City! Si prima data poate a tinut teapa, omul mergând poate si de curiozitate cu atunci noile Desiro. Insa apoi, când oamenii au vazut ce inseamna a calatori intr-un astfel de automotor pe distante lungi, dezamagirea a fost destul de mare.
Era cu totul altceva daca, imediat ce au fost achizitionate in 2003, aceste automotoare ar fi fost introduse pe sectii secundare scurte (Vama-Moldovita, Floreni-Dornisoara, Crasna-Husi, Bârlad- HM Falciu Nord, Marasesti- Panciu, etc)! La aceea vreme, in 2003, pe aceste sectii secundare scurte circulau in general garnituri compuse din 3-4 vagoane seria 29-22, tractate cu locomotive 040-DHC. Ori acele vagoane erau deja destul de demodate atunci, fiind privite ca ceva arhaic de publicul calator. Si ar fi fost atunci o surpriza placuta pentru calatori (care ar fi dus la atragerea de calatori) trecerea de la vagon 29-22 la automotor nou Desiro! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: MATERIAL RULANT Mier 15 Mar 2017, 15:57 | |
| - Kapпaтй a scris:
- Pai scurt parcurs nu LUNG!!!!!!!!!!!!
Lung parcurs înseamnă tren de noapte cu vagoane de dormit (deşi Germania, de exemplu, a cam renunţat la aşa ceva) sau tren de mare viteză (Railjet, ICE, TGV/Thalys, fiecare după posibilităţi). _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: MATERIAL RULANT Mier 15 Mar 2017, 17:27 | |
| Automotoarele Desiro nu trebuiau si nu trebuie puse in compunerea trenurilor cu o durata de parcurs mai mare de doua ore! |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6987 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: MATERIAL RULANT Mier 15 Mar 2017, 19:22 | |
| Dr2005, au circulat la început pe Oradea - București, Timișoara - București, Iași - București, trenuri care sunt de lung parcurs în opinia oricărui om sănătos la cap. Elveția o faci cap-coadă cu trenul în foarte puțin timp că la ei trenul nu doarme pe drum, la ei zboară cu viteză de 160 km/h. În felul ăsta, Galați - București ar putea fi parcursă în 2 ore fix, și ar merge să fie făcută cu FLIRT 3 (care sunt peste desiro la comfort, dar au și viteza maximă de 160 km.h). În Olanda, Apeldoorn - Schiphol a durat fix o oră și 15 dar deja începuse să mă doară spatele într-o ramă electrică mult peste Desiro. Afară nici dracu nu mai stă să meargă cu IC dintr-un capăt la celălalt al țării (desigur, vorbim de țări cu o dimensiune oarecare, nu de Olanda sau Belgia sau Elveția care dacă se chinuie sunt cam cât Transilvania noastră). Afară oamenii AU BANI ȘI ÎȘI PERMIT TGV SAU RAILJET, la noi nu. Așa că la noi trebuie să ai trenuri de noapte de lung parcurs, trenuri de zi de lung parcurs la prețuri omenești și care să ofere comfort, că altfel imediat găsește clientul un autocar sau o mașină pe blablacar ca să ajungă la destinație.
Afară e afară, la noi e la noi. Se pare că e imposibil să pricepi asta și că, din cauză că suntem în UE, nu mai faci distincția între cele două. Păcat, dacă reușeai acest lucru poate chiar ai fi venit cu multe idei bune și benefice pentru relansarea transportului pe CF.
Și, înainte să ne compari cu țări care sunt la vreo 30-40 de ani înaintea noastră, hai să ne uităm peste gard la vecinii noștri, că și ăștia se pregătesc să ne dea lecții. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: MATERIAL RULANT Mier 15 Mar 2017, 19:53 | |
| - mielutu zburator a scris:
- Dr2005, au circulat la început pe Oradea - București, Timișoara - București, Iași - București, trenuri care sunt de lung parcurs în opinia oricărui om sănătos la cap.
Desiro pe Bucureşti - Timişoara şi Bucureşti - Oradea? ) N-a fost niciodată aşa ceva, Desiro au făcut IC şi rapide pe Bucureşti - Iaşi/Galaţi/Sibiu (prin Braşov), ba chiar am impresia că s-a încercat şi Bucureşti-Constanţa. Adevărul e că, în 2003, erau mult peste 20-47/57, iar pentru cei care zic că în 20-55 sau 21-80 e bine, îi invit să le folosească când e cod portocaliu de caniculă. Aveau climatizare, aveau prize, aveau podea joasă, erau noi... nu prea exista altceva mai bun. Situaţia s-a remediat începând cu anul 2006, când au început să sosească vagoanele 21-86 şi apoi 21-76. - mielutu zburator a scris:
- Afară e afară, la noi e la noi. Se pare că e imposibil să pricepi asta și că, din cauză că suntem în UE, nu mai faci distincția între cele două. Păcat, dacă reușeai acest lucru poate chiar ai fi venit cu multe idei bune și benefice pentru relansarea transportului pe CF.
Acum înţeleg de ce au apărut propunerile alea cu Europa cu 2 viteze... pentru că unii refuză să se adapteze practicilor europene. Ar trebui să căutăm să ne apropiem de practicile europene... care practici europene, cel puţin în domeniul feroviar, recomandă ramele electrice şi automotoarele pe distanţe scurte şi medii. La un drum de 2 - 3 ore nu-ţi trebuie cine ştie ce dotări. Pentru distanţe mai mari există vagoane de dormit, există 22-96, există 21-76. Dar tot ce înseamnă distanţe de 150 - 200 km ar trebui format cu rame şi automotoare. Ba chiar şi distanţe mai lungi, în cazul unor trenuri cu care lumea merge preponderent pe bucăţi. Iar unde sunt călători mulţi, există etajate apte de 160 - 200 km/h, le găsim deja prin Belgia, Elveţia şi Germania, se pot comanda şi cumpără şi la noi, bani să fie. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: MATERIAL RULANT Mier 15 Mar 2017, 21:00 | |
| Europa cu doua viteze a aparut cind aia si-au dat seama ca e bine ca noi sa fim in urma lor. |
| | | neluadi
Numarul mesajelor : 369 Localizare : Timisoara Reputatie : 3516 Data de inscriere : 12/04/2016
| Subiect: Re: MATERIAL RULANT Mier 15 Mar 2017, 23:26 | |
| - dan tm a scris:
- Europa cu doua viteze a aparut cind aia si-au dat seama ca e bine ca noi sa fim in urma lor.
Corect. Mai mult decât corectul. Ne chinuim cu o cale ferată şi un tunel mic-micuţ - întâmplător la Sighişoara - de vreo 10 anişori. Dacă punem unirea celor două segmente undeva pe la Rupea, se mai fac încă vreo 10 ani cap-coadă. În cazul că îndrăznim să ne gândim la ramura sudică automat ieşim din speranţa de viaţă şi ajungem spre criogenie. Dacă cineva de pe afară ar accepta acest ritm, în secunda doi ar fi eliitist în a-şi lua catrafusele şi ar fi trimis, european, la munca de foarte jos. Sigur sunt că foarte mulţi s-au săturat deplin de acest - veşnic - lasă-mă să te las, mioritic. Dacă am fi Bulgaria, şi pe calea noastră spre Vest este România, oare ce am fi spus dacă aveam infrastructura Ungariei?? În loc să zicem mulţam că alţii s-au ocupat să avem pe unde umbla, noi Batman, ne facem treabă cu peşterile cu lilieci. Numai-numai să nu dâm şi noi acei 15%. Patetic, zău! |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6912 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: MATERIAL RULANT Joi 16 Mar 2017, 02:05 | |
| - Dr2005 a scris:
- Kapпaтй a scris:
- Pai scurt parcurs nu LUNG!!!!!!!!!!!!
Lung parcurs înseamnă tren de noapte cu vagoane de dormit (deşi Germania, de exemplu, a cam renunţat la aşa ceva) sau tren de mare viteză (Railjet, ICE, TGV/Thalys, fiecare după posibilităţi). A Sa inteleg ca Bucuresti-Iasi,Timisoara-Targu Mures sau spre Baia Mare , Cluj-Valcea sunt rute de scurt parcurs???Raportat la reteaua CFR? Atunci Alexandria-Rosiori ce este? Miniparcurs |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18750 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24327 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: MATERIAL RULANT Joi 16 Mar 2017, 03:27 | |
| - dan tm a scris:
- Europa cu doua viteze a aparut cind aia si-au dat seama ca e bine ca noi sa fim in urma lor.
Da ne-au dat și bani sa ne civilizat și noi tot nu vrem sa progresăm ne place să fim așa mai smecherasi sa fentam legea sa putem fura cate ceva sa aruncam pe jos gunoaie și multe altele |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: MATERIAL RULANT Joi 16 Mar 2017, 03:37 | |
| - Dr2005 a scris:
- Kapпaтй a scris:
- Pai scurt parcurs nu LUNG!!!!!!!!!!!!
Lung parcurs înseamnă tren de noapte cu vagoane de dormit (deşi Germania, de exemplu, a cam renunţat la aşa ceva) sau tren de mare viteză (Railjet, ICE, TGV/Thalys, fiecare după posibilităţi). Lung parcurs este si de zi nu doar de noapte. Cine te-a bagat pe tine in calea ferata nu inteleg ce o fi fost in mintea respectivului. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: MATERIAL RULANT Joi 16 Mar 2017, 03:39 | |
| - Dr2005 a scris:
- Desiro au făcut IC şi rapide pe Bucureşti - Iaşi/Galaţi/Sibiu (prin Braşov), ba chiar am impresia că s-a încercat şi Bucureşti-Constanţa.
Bucuresti-Sibiu cu Desiro a fost si pe 201!!! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: MATERIAL RULANT Joi 16 Mar 2017, 08:30 | |
| - Kapпaтй a scris:
- Dr2005 a scris:
- Desiro au făcut IC şi rapide pe Bucureşti - Iaşi/Galaţi/Sibiu (prin Braşov), ba chiar am impresia că s-a încercat şi Bucureşti-Constanţa.
Bucuresti-Sibiu cu Desiro a fost si pe 201!!! Da, a fost pentru că era rupt podul de la Cârţişoara. Dar la momentul ăla deja nu prea mai erau Desiro pe rute lungi. Acum care e cea mai lungă rută făcută cu Desiro (exceptând sezonierul de Tulcea)? Timişoara - Baia Mare (370 km)? Ce am zis eu: ,,Situaţia s-a remediat începând cu anul 2006, când au început să sosească vagoanele 21-86 şi apoi 21-76." Şi ce ai zis tu: - marius664 a scris:
- Sa inteleg ca Bucuresti-Iasi,Timisoara-Targu Mures sau spre Baia Mare , Cluj-Valcea sunt rute de scurt parcurs???
Pe bune, mai citiţi şi voi INTEGRAL mesajele scrise anterior. _________________ :TTT:
|
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6764 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: MATERIAL RULANT Joi 16 Mar 2017, 08:40 | |
| Ti-am dedicat la topic-ul "Sa mai si radem" o parodie daca ai fi tu sef la CFR Calatori. In alta ordine de idei, una e ce trenuri "e" in afara, alta e sa luam in considerare faptul ca se si poate! Se poate sa dai si confort la fraieri pe un tren de lung parcurs pe o infrastructura bolnava ca in tara noastra, unde faci vreo 13 ore Bucuresti - Arad. Cum de cei de la Astra au facut un vagon nou cu niste scaune foarte bune? Fiindca e necesar. La un tren InterRegio e normal sa fie confort, indiferent ca e zi sau noapte. La Regio e altceva pentru navetisti! Si ca sa fiu si on-topic, sper ca abia la vara sa ajung poate pe la Bistrita Bargaului, sa am sansa sa testez si eu aceste noi achizitii, care arata binisor |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: MATERIAL RULANT Joi 16 Mar 2017, 13:12 | |
| Aerox, eu iti recomand mai bine linia 413 si trenul Sarmasag-Oradea ca e cu Duewag. E ok si pe Bistrita Bargaului dar nu toate sunt cu Duewag.
Am inteles ca de luna viitoare ar intra si pe Cluj-Oradea-Cluj, sa vedem ce si cum.
Eu inca raman la ideea de a introduce macar 2 perechi Oradea-Zalau-Oradea si sa revina pe Negresti Oas si Rodna Veche ca acum au material suficient, inca prea mult. Desigur si 2 prechi Cluj-Tg Mures-Cluj cum avea TFC iar ar fi minunat, poate se extind bine de la anul.
Eu unu as face ceva de genul daca as fi patronul acestei firme: -Oradea-Cluj-Bistrita si retur -Cluj-Tg Mures-Cluj -Oradea-Zalau-Oradea -inchiriate sectiile 417 si 418 -inchiriata si sectia 314 cu reparatia liniei usor usor si deschiderea traficului treptat. -trenuri mai bune la legatura Oradea-Vascau pana se deschide ruta prin Ceica -momentan Cheresig-Oradea-Baile Felix-Cordau cu 3-4 perechi e suficient desi nu prea vad cum revin calatorii la tren pe aceasta linie. |
| | | gvd
Numarul mesajelor : 225 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4257 Data de inscriere : 13/01/2014
| | | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: MATERIAL RULANT | |
| |
| | | | MATERIAL RULANT | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |