Subiect: Re: Trenuri InterCity Dum 07 Apr 2013, 16:04
Desene animate.
Jhonyla
Numarul mesajelor : 1458 Reputatie : 6556 Data de inscriere : 30/01/2011
Subiect: Re: Trenuri InterCity Mar 09 Apr 2013, 01:56
Cu atatea trenuri IC retrogradate cate mai sunt acum? stiu ca unul este Bucuresti - Timisoara...
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
Subiect: Re: Trenuri InterCity Mar 09 Apr 2013, 02:23
Mai este o pereche Bucuresti - Suceava/Iaşi, una Bucuresti - Galati, una Bucuresti - Oradea şi un international
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Trenuri InterCity Mar 09 Apr 2013, 02:25
2 internationale , maine poimaine incepe si Dacia sa circule iar pana la toamna .
_________________
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 16/08/2011
Subiect: Re: Trenuri InterCity Mar 09 Apr 2013, 03:18
Nu chiar mâine poimâine... pe 22.04 pleacă prima garnitură spre Viena, plecând înapoi de acolo pe 23.04, dar pe teritoriul României intră pe 24.04, ora 3:50 (ora României).
_________________ :TTT:
KOSTYK
Numarul mesajelor : 189 Varsta : 35 Localizare : Brasov/Blejoi Reputatie : 4735 Data de inscriere : 16/06/2012
Subiect: Re: Trenuri InterCity Mar 09 Apr 2013, 14:52
IC 531 pe 31.03.2013 la plecarea din Brasov:
Vizitato Vizitator
Subiect: Re: Trenuri InterCity Mar 09 Apr 2013, 17:53
De ce locomotivele cand sunt 2 merg amandoua cu pantograful cuplat ? Stiu ca se pot conduce una pe celalalta de la cea din fata dar de ce mai au nevoie de curent? Nu poate sa fie ca un vagon? sau ar bursca la oprire si pornire fiind foarte grea?
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 16/08/2011
Subiect: Re: Trenuri InterCity Mar 09 Apr 2013, 23:51
Locomotivele noastre nu au tracţiune multiplă (doar BB 25500 de la Regiotrans au), iar materialul rulant motor nu poate fi transportat în stare rece şi nepăzit.
_________________ :TTT:
Bayazid
Numarul mesajelor : 132 Reputatie : 4432 Data de inscriere : 18/02/2013
Subiect: Re: Trenuri InterCity Mier 10 Apr 2013, 02:55
Materialul rulant motor poate fi transportat foarte bine rece si nepazit. Se intampla frecvent.
Tractiunea multipla inseamna comandarea simultana a mai multor vehicule motoare dintr-un singur post comun, nicidecum alimentarea comuna. Pentru alimentare se folosesc intotdeauna pantografele fiecarui vehicul, pentru ca altfel s-ar suprasolicita circuitele de forta ale locomotivei cu pantograful ridicat. Ar rezulta astfel uzuri premature sau chiar defectarea in parcurs, din cauza curentilor dubli care ar circula prin circuitele de forta ale locomotivei care ar face alimentarea. Nu isi doreste nimeni asa ceva.
In plus, circulatia cu cate un pantograf ridicat la fiecare locomotiva nu reprezinta nici un inconvenient.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 16/08/2011
Subiect: Re: Trenuri InterCity Mier 10 Apr 2013, 04:17
Bayazid a scris:
Materialul rulant motor poate fi transportat foarte [...] nepazit. Se intampla frecvent.
Pariu? Ia uite ce zice Regulamentul de frânare şi remorcare nr. 006, aprobat prim OMTCT nr. 1815/2005, modificat prin OMT 460/2007 şi OMTI 360/2010:
Secţiunea a 5-a Condiţii pentru introducerea unor vehicule feroviare în trenurile de călători şi de marfă: §.2. Ataşarea automotoarelor şi remorcilor de automotor la trenuri, ca vehicule remorcate Art. 35. - (1) Automotoarele şi remorcile de automotor se pot ataşa la urma trenurilor de călători sau de marfă fără a depăşi numărul maxim de 8 osii. (2) Când trenul are locomotivă împingătoare legată la tren şi frână, automotoarele şi remorcile de automotor se ataşează după locomotiva împingătoare. (3) Ataşarea automotoarelor şi remorcilor de automotor este interzisă când locomotiva împingătoare este nelegată la tren. [...] (5) Automotoarele care se transportă la atelierele de reparaţii în stare rece vor avea axele cardanice demontate. (6) Automotoarele şi ramele electrice care se transportă în stare rece vor avea însoţitor pentru manipularea frânei de mână, supravegherea acestora şi manipularea în caz de nevoie a stingătoarelor de incendiu.
§.3.Aranjarea în trenurile de călători şi de marfă a locomotivelor care nu sunt în acţiune, Art. 36: (1)Locomotivele care nu sunt în acţiune se vor aranja în compunerea trenurilor astfel: a) în trenurile de călători cel mult două locomotive, aşezate imediat după locomotiva de remorcare a trenului cu respectarea strictă a condiţiilor privind: tonajul maxim, viteza maximă, procentul de masă frânată şi asigurarea încălzirii vagoanelor trenurilor; b) în trenurile de marfă numai în prima jumătate a trenului, cuplate cel mult două între ele sau despărţite între ele prin grupuri de vagoane cu un număr minim de 12 osii; dacă trenul este remorcat cu o singură locomotivă în cap se admite ca cel mult două locomotive ce nu sunt în acţiune, să fie aşezate imediat după locomotiva de remorcare a trenului. [...] (4) Fiecare locomotivă trebuie să aibă însoţitor instruit care să cunoască modul de manipulare a frânei de mână, modul de ungere, supravegherea locomotivei şi manipularea în caz de nevoie a stingătoarelor de incendiu.
-- Deci, cum transporţi tu materialul motor neînsoţit?
---- Există vehicule motoare care circulă în tracţiune multiplă cu alimentarea unei singure unităţi. S-a practicat această metodă la unele tramvaie, unde curenţii sunt ceva mai mici.
_________________ :TTT:
Bayazid
Numarul mesajelor : 132 Reputatie : 4432 Data de inscriere : 18/02/2013
Subiect: Re: Trenuri InterCity Mier 10 Apr 2013, 04:41
Dr2005 a scris:
Deci, cum transporţi tu materialul motor neînsoţit?
De exemplu neintroducandu-l in compunerea trenurilor.
Dr2005 a scris:
Există vehicule motoare care circulă în tracţiune multiplă cu alimentarea unei singure unităţi. S-a practicat această metodă la unele tramvaie, unde curenţii sunt ceva mai mici.
Sunt sigur ca tii minte ca @cristi_tgv a intrebat de locomotive, nu de tramvaie. Chiar si asa, nu cunosc situatia descrisa de tine nici macar la tramvaie sau mai ales la tramvaie. Dar sunt dispus sa te cred daca imi arati poze.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 16/08/2011
Subiect: Re: Trenuri InterCity Mier 10 Apr 2013, 05:14
Citat :
De exemplu neintroducandu-l in compunerea trenurilor.
Şi atunci cum îl transporţi? Pe trailer? Că să faci convoi de manevră de la Mogoşoaia până la Bucureşti Nord nu cred că merge.
--- T4D:
Şi una de pe Railfaneurope (Photo from James & Martin's Picture Collection Copyright 'Jampics' m.hawkes7(a)ntlworld.com):
A fost o modificare făcută de nemţi, s-a practicat la Leipzig şi prin alte părţi. Vagoanele de acolo au cam ajuns prin Rusia, Coreea de Nord şi alte ţări, având o viaţă mai lungă şi mai fericită decât cele de la Braşov.
Deci nu e tehnic imposibil, s-ar putea aplicA şi la ceva locomotive de putere mai mică alimentare la 1,5 kV.
_________________ :TTT:
Bayazid
Numarul mesajelor : 132 Reputatie : 4432 Data de inscriere : 18/02/2013
Subiect: Re: Trenuri InterCity Mier 10 Apr 2013, 05:54
Dr2005 a scris:
Şi atunci cum îl transporţi? Pe trailer? Că să faci convoi de manevră de la Mogoşoaia până la Bucureşti Nord nu cred că merge.
Ai uitat ce-ai intrebat. Era vorba despre cum transporti locomotive izolate fara isotitor. Si ti-am raspuns: in convoi cu o locomotiva activa si fara vagoane. Ce-are-a face Mogosoaia?
Dr2005 a scris:
A fost o modificare făcută de nemţi, s-a practicat la Leipzig şi prin alte părţi. Vagoanele de acolo au cam ajuns prin Rusia, Coreea de Nord şi alte ţări, având o viaţă mai lungă şi mai fericită decât cele de la Braşov.
Deci nu e tehnic imposibil, s-ar putea aplicA şi la ceva locomotive de putere mai mică alimentare la 1,5 kV.
Ah, deci vorbim de modificari speciale cu caracter permanet. Probabil patina cu suprafata de contact mai mare, cabluri de alimentare cu sectiune dubla etc. totul supradimensionat pe partea de forta pentru a putea alimenta un numar dublu de motoare, modificare facuta cu costuri pe masura.
Ceea ce nu e cazul la cuplurile de locomotive electrice de care intreba @cristi_tgv, care au caracter ocazional si pentru care nu te apuci sa faci instalatii de forta care sa duca 4-500 A pentru cazul rar al tractiunii duble, in conditiile in care consumul maxim extrem al locomotivei in tractiune simpla e de 200 A.
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9706 Data de inscriere : 02/11/2008
Subiect: Re: Trenuri InterCity Mier 10 Apr 2013, 06:13
Citat :
Si ti-am raspuns: in convoi cu o locomotiva activa si fara vagoane.
Nu este adevarat ! Acest lucru este atentat la SC si constituie eveniment de cale ferata. Si daca este in convoi locomotiva care nu este activa (buna sau defecta) trebuie sa aibe un mecanic insotitor conform instructiei de remorcare si franare.
Daca vrei sa stii la CFR se foloseste sintagma de Multipla Tractiune la trenuri care au mai multe locomotive active in tren. Comanda Multipla este cu totul altceva si foloseste la comandarea simultana a mai multor vehicule motoare dintr-un singur post comun. Mai este si Dubla Tractiune cand sunt 2 locomotive active in capul trenului care participa la remorcare.
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 16/08/2011
Subiect: Re: Trenuri InterCity Mier 10 Apr 2013, 06:19
Un vagon T4D trage din reţea până la 400 A (la Praga chiar mai mult, dar acolo vorbim deja de substaţii mai puternice). Nu ştiu ce substaţii şi cabluri aveau cei din Braşov. Firele de alimentare sunt acum grătărel pentru mici în curtea fostului depou.
Bayazid a scris:
Ai uitat ce-ai intrebat. Era vorba despre cum transporti locomotive izolate fara isotitor. Si ti-am raspuns: in convoi cu o locomotiva activa si fara vagoane.
§.1. Condiţii de circulaţie a trenurilor formate din locomotive care nu sunt în acţiune Art. 38. - (1) Locomotivele care nu sunt în acţiune pot circula într-o grupă de maxim şase locomotive inclusiv locomotiva de remorcare, dacă schema de încărcare a podurilor permite aceasta. (2) Când schema de încărcare a podurilor nu permite circulaţia a două locomotive cuplate între ele, transportul locomotivelor se face în trenuri de marfă, conform condiţiilor prevăzute la art. 36 din prezentul regulament. (3) Trenurile formate din locomotive care nu sunt în acţiune se pregătesc şi vor circula în aceleaşi condiţii ca şi în cazul când sunt transportate în tren de marfă. (4) Trenul format din locomotive care nu sunt în acţiune va fi frânat automat, cu toate frânele automate active. (5) La fiecare locomotivă care nu este în acţiune şi se transportă în tren format din locomotive, se repartizează câte un însoţitor care cunoaşte tipul de locomotivă pe care o însoţeşte, pentru: a) manipularea frânei de mână; b) manipularea schimbătoarelor de regim "G-P" sau "G-P-R"; c) supravegherea şi ungerea locomotivei; d) manipularea stingătoarelor de incendiu; e) manipularea semnalului de alarmă în caz de nevoie.