Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6737 Data de inscriere : 05/10/2012
Subiect: Re: Trenuri InterCity Sam 06 Apr 2013, 23:34
AlexD a scris:
Nu stiu cat de obligatorie e oprirea aia in Sinaia in conditiile in care pe M300 sunt 'zeci' de trenuri care opresc si in Sinaia si cred ca putem sa lasam un tren din 10 fara oprire in Sinaia. Da, poate fi prelungit pe Sighisoara-Teius-Cluj-Oradea. Sau BV-SB-Deva-Arad, cu schimbare de locomotiva in BV si Deva...la o distanta de 600km ar merge 2 opriri a cate 10 min in BV si Deva pentru revizie si schimbarea locomotivei.
Este, pentru ca ambele, adica atat Valea Prahovei cat si orasul Brasov sunt la fel de importante pentru calator pe ruta asta, iar daca pui trenuri diferite cam trebuie sa le dublezi in acelasi interval orar, adica unul care sa opreasca in vale iar altul nu ! Inutil din punctul meu de vedere ! In aceeasi masura poti sa te gandesti la un tren care pleaca din Bucuresti, opreste in Vale dar nu opreste in Brasov dar pleaca mai departe si ai sa spui bine, bine, dar cum sa nu opreasca in Brasov? Ai sa spui ca nu e normal,pai nu-i tot aia ? Din punctul meu de vedere, feroviar dar si turistic vorbind nu este nici o diferenta intre Sinaia si Brasov, ambele sunt la fel de necesare dar si de valoroase si ambele denota un puternic brand autohton cat si european .Nu cred ca exista strain sa vina in Brasov si sa nu doreasca sa vada si Sinaia si viceversa.
Gandeste-te doar la socul pe care il vor trai sarmanii turisti straini care vor dori sa foloseasca un asfel de tren si vor afla ca acest tren nu opreste intr-unul din simbolurile Romaniei, un must see pentru ei, pe aceeasi linie cu Brasovul, Sighisoara, Clujul . E logic ? Pai nu prea !
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9706 Data de inscriere : 02/11/2008
Subiect: Re: Trenuri InterCity Sam 06 Apr 2013, 23:41
Baiazid, lasa turistii ca ei oricum nu platesc tarif de IC cand pot sa aibe un IR la 1 h dupa acel IC cu opriri in toate statiunile de pe vale.
Nu are rost sa opresti un IC (Intr City adica Intre Orase) asta daca vrei sa ai timp de parcurs scurt, la fiecare oprire in minus castigi 3 minute la timpul de mers.
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Trenuri InterCity Dum 07 Apr 2013, 01:17
baiazid a scris:
Atunci te intreb eu ceva: daca in 1994-1996 existau astfel de trenuri (n.r.expres sau IC cu opriri foarte rare) oare unde au disparut calatorii ? Si o sa imi spui tu: multi si-au luat masini si o parte merg cu autocarul din ,,n'' motive. Sa incepem un management adevarat, sa umblam si la preturi sau confort pentru ca in prezent sunt foarte mari sau lasa de dorit si apoi mai vorbim. Greseala nu este a mea pentru ca doresc trenuri expres ci a celor de la CFR ca nu stiu sa rentabilizeze raportul asta pret/confort. Tu vezi vreun management la CFR Calatori ? Eu nu vad !
Păi atunci mergeau de voie, de nevoie, că nu aveau cu ce altceva. Preţurile au crescut, au apărut alternative şi s-au mai şi schimbat nevoile de transport. Am dat prin alt topic exemplu de mers de IC de la unguri. Uite unul de la austrieci: Wien Westbahnhof 05:56 8 Wien Hütteldorf 06:02 06:04 Tullnerfeld 06:14 06:15 St.Pölten Hbf 06:28 06:30 Amstetten NÖ 06:58 07:00 St.Valentin 07:14 07:16 Linz/Donau Hbf 07:30 07:32 Wels Hbf 07:43 07:45 Attnang-Puchheim 07:58 08:00 Vöcklabruck 08:04 08:06 Salzburg Hbf 08:48
În aproape 300 km, IC-ul lor opreşte de 9 ori (plus a 10a oprire Salzburgul). De ce ale noastre ar trebui să facă notă discordantă?
Bănuiesc că vă daţi seama de ce opreşte de atâtea ori, nu? Păi simplu, ca să ia călători, pentru că dacă ar circula direct, fie ar trebui să fie făcut cu automotor Talent (care nu are deloc confort de IC), fie nu şi-ar scoate banii.
_________________ :TTT:
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: Trenuri InterCity Dum 07 Apr 2013, 01:25
Cand mergi cu 240 si mai ai OBB peste IC ... iti permiti sa opresti IC in halta Basarab.Noi ne taraim cu 30,40 .. Si de alergi ai viteza peste unele Regio ..
Vizitator Vizitator
Subiect: Re: Trenuri InterCity Dum 07 Apr 2013, 01:31
Nu uitati ca IC 346 Dacia anul trecut oprea in Campina si nu oprea degeaba. O singura data am fost cu el de coborat au coborat vrep 3-4 iar de urcat vreo 9 insi.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Trenuri InterCity Dum 07 Apr 2013, 01:37
Păi da, ne târâim, dar dacă oprim trenul o dată la 200 km nu o să facem nimic, o să avem puţini călători, o să lucrăm pe pagubă. Dacă CFR Călători ar înţelege asta...
_________________ :TTT:
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: Trenuri InterCity Dum 07 Apr 2013, 01:41
Pai au rost comparatiile atunci ? Clasa 1'a la noi arata asa? Evident ca nu avem calatori cand ,CFR isi bate joc de calator. Nu o sa ti mearga tie veci navetistul cu IC.. De ce ?! pentru ca lunar e mult mai scump decat R'ul.
baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6737 Data de inscriere : 05/10/2012
Subiect: Re: Trenuri InterCity Dum 07 Apr 2013, 01:47
Dr2005 a scris:
baiazid a scris:
Atunci te intreb eu ceva: daca in 1994-1996 existau astfel de trenuri (n.r.expres sau IC cu opriri foarte rare) oare unde au disparut calatorii ? Si o sa imi spui tu: multi si-au luat masini si o parte merg cu autocarul din ,,n'' motive. Sa incepem un management adevarat, sa umblam si la preturi sau confort pentru ca in prezent sunt foarte mari sau lasa de dorit si apoi mai vorbim. Greseala nu este a mea pentru ca doresc trenuri expres ci a celor de la CFR ca nu stiu sa rentabilizeze raportul asta pret/confort. Tu vezi vreun management la CFR Calatori ? Eu nu vad !
Păi atunci mergeau de voie, de nevoie, că nu aveau cu ce altceva. Preţurile au crescut, au apărut alternative şi s-au mai şi schimbat nevoile de transport. Am dat prin alt topic exemplu de mers de IC de la unguri. Uite unul de la austrieci: Wien Westbahnhof 05:56 8 Wien Hütteldorf 06:02 06:04 Tullnerfeld 06:14 06:15 St.Pölten Hbf 06:28 06:30 Amstetten NÖ 06:58 07:00 St.Valentin 07:14 07:16 Linz/Donau Hbf 07:30 07:32 Wels Hbf 07:43 07:45 Attnang-Puchheim 07:58 08:00 Vöcklabruck 08:04 08:06 Salzburg Hbf 08:48
În aproape 300 km, IC-ul lor opreşte de 9 ori (plus a 10a oprire Salzburgul). De ce ale noastre ar trebui să facă notă discordantă?
Bănuiesc că vă daţi seama de ce opreşte de atâtea ori, nu? Păi simplu, ca să ia călători, pentru că dacă ar circula direct, fie ar trebui să fie făcut cu automotor Talent (care nu are deloc confort de IC), fie nu şi-ar scoate banii.
Exemplu irelevant !Doctore, IC-ul la austrieci nu e rang superior ci este un tren normal exact cum este IR la noi iar in Austria rangul IR nu exista ! Dac ai fii calatorit prin Austria si inainte sa apara ICE la ei sau Railjet ai fii observat ca IC-ul nu avea asa multe opriri. Si totusi la infrastructura lor care este la ani lumina de a noastra si cu zecidemii de opriri IC-ul lor scoate acum o medie de 100 km/h si peste ceea ce nu pupam noi nici macar pe Bucuresti-Constanta cu doar 2 opriri....Cand vor exista si in Romania ranguri superioare IC-ului atunci sa vorbim despre comparatii pana atunci pune-ne un mers din Zambia sa vedem ce iese...
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Trenuri InterCity Dum 07 Apr 2013, 01:57
Multi navetisti se duc la munca cu trenul pe un salariu de 1000 lei pe luna , cam asta e media si CFR are pretentia ca acel navetist sa dea pe abonament la IC jumatate din salariu , astea deja sunt aberatii , cine poate sa gandeasca asa ceva inseamna ca nu traieste in prezent sau nu cunoaste realitatea , hai sa fim seriosi , multi dintre navetisti nu se indura sa cumpere abonament la Regio dar sa cumpere la IC .............. ei merg cu nasul cu 1-2-3 lei la Regio si CFR credea ca o sa aibe un val de navetisti la IC .
Trenul IC pentru Romania se poate considera un tren de lux si cum este maximul ce se poate pune la dispozitia calatorilor pai atunci sa aibe si cele mai bune conditii daca este asa de scump dar si o viteza demna de IC plus opriri putine , si atunci putem compara IC de la noi cu ICE din Germania dar in prezent eu zic ca aceasta comparatie intre IC din RO cu cel din Austria nu suporta comparatie tocmai din cauza asta , aici IC este ranguld e varf iar acolo IC este rangul de mijloc . Sa punem si noi IC Bucuresti-Craiova-Severin-Herculane-Caransebes-Lugoj-Timisoara in 7 ore si atunci putem face o comparatie intre IC si RJ adica maximul de la noi cu maximul de la ei , asa mi se pare corect .
_________________
baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6737 Data de inscriere : 05/10/2012
Subiect: Re: Trenuri InterCity Dum 07 Apr 2013, 02:03
cristi CFR a scris:
Baiazid, lasa turistii ca ei oricum nu platesc tarif de IC cand pot sa aibe un IR la 1 h dupa acel IC cu opriri in toate statiunile de pe vale.
Nu are rost sa opresti un IC (Intr City adica Intre Orase) asta daca vrei sa ai timp de parcurs scurt, la fiecare oprire in minus castigi 3 minute la timpul de mers.
Acum ti-am citit postarea dar cred ca am raspuns deja pe larg aici... Sa dam si linkul din respect pentru cititori:
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Trenuri InterCity Dum 07 Apr 2013, 02:29
Bun, la austrieci nu e rang superior. Dar la unguri e?
Comparaţia cu RJ sau ICE e prea forţată, nu le putem compara cu trenurile noastre. Prin urmare, mai bine punem mai multe opriri şi cărăm mai mulţi călători cu acelaşi tren, decât să punem un tren pentru 20 de călători.
_________________ :TTT:
baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6737 Data de inscriere : 05/10/2012
Subiect: Re: Trenuri InterCity Dum 07 Apr 2013, 02:37
Dr2005 a scris:
Bun, la austrieci nu e rang superior. Dar la unguri e?
.
Pai nu ai ajuns inca la concluzia ca viteza comerciala IC la unguri ne este net superioara in ciuda mai multor opriri si nu e rost de comparatie ? Ce facem acum, o luam din nou de la capat ?
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: Trenuri InterCity Dum 07 Apr 2013, 02:48
Da Doctore .. si-l transformi in RE si cara cati calatori vrei tu .. sau macar in IR.. Nu pastrezi titlu de IC,cu o caruta de bani,si opriri de Regio .. E ABSURD.. Pentru ce mai ai Regio atunci ?! Facem toate Regio IC si ne-am scos.Cand o sa intealeaga CFR CAlatori ca daca vinzi bilete scumpe si putine nu faci PROFIT ?!Secretul e simplu .. bilete multe si IEFTINE. Daca nu intelegi atata principiu ca CFR Calatori,mai bine pui lacatu si vinzi tot la fier vechi ca traiesti degeaba .. Asta e problema CFR Calatori de cand s-au scumpit biletele,si de aia plimba EA cu 2 vagoane.
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9706 Data de inscriere : 02/11/2008
Subiect: Re: Trenuri InterCity Dum 07 Apr 2013, 02:56
Bine ca la TFG merge tren Bucuresti - Buzau cu opriri putine la tarif de Regio CFR are IR cu aceleasi opriri tarif mai mare.
Dar daca o sa faci o analiza paralela desi CFR cu IR are mai putini calatori ar trebuii sa aibe veniturile cel mul egale cu TFG cu mai multi calatori. Daca nu era TFG calatori mergeau ori cu IR deci venit mai mare CFR ori cu auto.
La IC calatori putin dar care platesc mult, daca timpul de mers scade prin eliminarea de opriri pentru 4-5 oameni, numarul de calatori posibil sa creasca pentru distanta lunga cu 10 pentru ca trenu face mai putin si lumea in ziua de azi e grabita.
Ultima editare efectuata de catre cristi CFR in Dum 07 Apr 2013, 02:59, editata de 1 ori
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Trenuri InterCity Dum 07 Apr 2013, 02:56
Avem aici pe forum oameni care spun ca IC de la noi e un serviciu de r***t si tu (Dr2005) o ti langa cu aceste comparatii inutile , pai daca este un tren superior nu este normal sa ma duca la destinatie ca vantu si ca gandu , cum era la inceput IC Bucuresti-Iasi , zbura , acum doarme , asta tie ti se pare normal plus opriri peste opriri doar doar mai aduna 2 calatori , nu am vazut pe nimeni sa mearga cu IC pentru 2-3 statii si chiar sunt curios cati au bilet la IC din Rosiori la Cracal de trebuie sa opreasca in statiile astea . Dca vreau sa ajung cat mai rapid posibil la Timisoara ma duc cu IC da , este o vorba : "dau un ban dar stau in fata" pai am pretentia ca pentru acel tarif sa beneficiez de ceva maxim , cum tu ca CFR imi ceri acel pret si eu ca si calator am pretentia de conditii si viteza buna , nu esti in stare sa le oferi atunci scoate acest rang si lasa-ma , ceea ce face CFR acum este bataie de joc fata de calator , de asta s-a ajuns in situatia asta ca nimeni nu da 2 bani pe calatori , ce zic , lasa ma ca inca merge , noi cerem pretul care il cerem si se gasesc prosti care sa si plateasca .