Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Concediul tau

In jos 
+6
Dr2005
riciu
dan tm
IonutCFR2009
Adrian78
CalinIonMihai
10 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5
AutorMesaj
ciprian71




Numarul mesajelor : 1671
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4669
Data de inscriere : 19/07/2016

Concediul tau - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Concediul tau   Concediul tau - Pagina 5 Icon_minitimeVin 02 Aug 2024, 17:38

START VACANTELOR PRIN EUROPA VESTICA AUGUST 2007

Exista o vorba… Daca inima iti bate in ritm de vacanta si traiesti pentru aventura, te afli in locul potrivit. Si ce este mai aventuros, decat sa mergem hai hui in doi prin Europa. Odata cu intrarea Romaniei in UE Am dat startul vacantelor dincolo de Ungaria. Neavand un buget prea mare ne-am rezumat sa vizitam in primul rand Viena. Ne era la indemana trenul D.346 Dacia (Bucureşti Nord 17.08 - Wien Westbf. 8.57) la cuseta, vagon OBB 59-70, facand cunostinta cu confortul austriac dar modest inca din Bucuresti. Trebuie sa va spun ca am mai circulat la vagon OBB, dar la cl.2. cumva seria 20-80 ( vagoane rosu/alb cu 12 compartimente cu 6 locuri) de am crezut ca sunt la cl.1 la E.23/24 grupa Bucuresti-Viena prin 1992.Revin la vacanta, si chiar daca nu avea aer conditionat, pe atunci era ok, chiar daca era cam 100% grad de ocupare. O secventa din calatorie ce o tin minte, era placerea de a admira apusul de soare in viteza trenului intre Brasov si Sighisoara, cu geamul deschis in atmosfera incinsa de inceput de august, cam ca acum. Pe atunci nu erau restrictii pe acel tronson, se mergea sprinten asa cum ii statea bine unui tren rapid la vremea aceea. Intarzierea peste masura a modernizarii, acestui tronson creeaza numai paguba in randul optiunii de a calatorii cu trenul, chiar si a accidentelor daca amintim evenimentul feroviar a trenului IRN.347, ce s-a produs pe firul I, între stațiile Rupea și Racos, pe care se circula cu restricția de viteză de 30 km/oră pe un podet. Ajunsi in Viena gara de vest si dupa o trecere in revista a capitalei dupa-amiaza ne-am continuat calatoria cu REX (Wien Westbf - St. Pölten Hbf )la cl.2 vagon etajat 26-33, o ruta de 65km parcursa in aproximativ o ora. Fiind ora de seara undeva in jurul orei 18 , majoritatea erau navetisti corporatisti, ca ma amuza cand aud linia 5 de tramvai linia corporatistilor. Si da, intr-adevar, pare ca nu-i deranjeaqza pe asa zisii corporatisti sa circule cu trenul cu laptopurile dupa ei. Coborand in cate o statie grupuri de navetisti luand masinile din parcare sau bicicletele. Clar ideea de a merge la job cu masina, cade din start. In St. Polten cunoastem o familie de prieteni ce s-au stabilit acolo, acceptand si cetatenia austriaca. Ne-au gazduit la ei si ne-au sfatuit sa achizitionam cate un abonament pe o saptamana numit ,,7 Days VOR Regional Ticket” in valoare de 39 euro/persoana. Ne-a ajutat foarte mult avand in vedere cat ne-ar fi costat cazarea la un hotel pe 6 nopti. Ne-am intors cu D.347 (Wien Westbf. 20.03 - Sighişoara 9.28) la cl.2 vagon 21-90. Ne-am oprit la Sighisoara pentru o scurta vizita a cetatii si continuand in aceeasi zi cu IC.375 Panonia (Sighişoara 18.53 - Bucureşti Nord 23.26) cl.2 vagon CD 20-41. Ceva retro cu banchete de vinilin, cu aer de afara. Ce ma surprinde multitudinea de tipuri de vagoane, retin ca era compus pe langa vagoane CFR 21-80 , cateva MAV,CD si PKP.Nu stiu sigur si BDZ . Dar stiu ca in vagonul in care aveam rezervarea circula pe ruta Praga- Varna. Ca o concluzie, pe masura ce dorinta noastra de a calatorii prin Europa creste, constatam cu tristete ca dispar vagoane directe chiar trenuri intregi. Dar chiar si asa, acele vagoane directe erau eficiente doar cu ofertele speciale, oferte ce au disparut si ele in ultimii ani. Poate doar siguranta ca nu pierzi legatura, detasand si atasand la un alt tren ar mai ajuta. Va multumesc pentru scurta amintire a unei calatorii cu trenul.
Sus In jos
ciprian71




Numarul mesajelor : 1671
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4669
Data de inscriere : 19/07/2016

Concediul tau - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Concediul tau   Concediul tau - Pagina 5 Icon_minitimeMar 06 Aug 2024, 11:33

BELLA ITALIA AUGUST 2008

Ne-am propus sa facem un tur al Italiei. Giro d Italia daca sunt si pasionati de ciclism, printre noi. Asadar ne-am pornit la drum cu clasicul IRN.346 Dacia (Bucureşti Nord 16.45 - Braşov 19.22-19.30 - Budapest-Keleti 5.17-5.55 -Wien Westbf. 8.57) VD vagon 71-70. Deja stiti parerea mea despre acest vagon si anume una buna, fiind un vagon destul de silentios si spatios si stiu ce spun. Vagon modernizat din vagon 71-80 achizitionat prin 1993. Pentru ca ne-a placut Viena am ales sa ramanem peste noapte la Viena, rezervand printr-o agentie de turism la un hotel de 3* , un hotel modest cu mic dejun inclus aflat in apropiere de primarie. Dar nu asta conteaza, ci orasul in sine. A doua zi pe la pranz ne-am continuat drumul spre Italia nu inainte sa mai facem o oprire aproape de granita cu Italia si anume la Klagenfurt. Asadar am luat EC.33 (Wien Südbf 12.57 - Klagenfurt Hbf. 17.11)OBB cl.2 vagon 21-90, probabil cele mai confortabile vagoane intalnite de mine. Compartimente cu 6 scaune, moi si cu tetiere ce se regleaza pe inaltimea fiecarui calator. Mersul cu trenul prin regiunile austriece nu se limitează la simpla deplasare între două puncte, ci devine o calatorie magnifica, oferindu-vă ocazia să priviți și să admirați muntii inalti cu creste inzepezite. Nu este doar un mod practic de a călători, ci și o metodă de a vă bucura de priveliști fără a vă grăbi sau a vă stresa în trafic. Dealtfel trenul nu cred ca rula cu mai mult de 110km/h . Vorbim de Valea Semeringului, de o linie turistica as spune. Pe măsură ce trenul urcă înălțimile, tunelurile și viaductele arhitecturale impresionante vor captiva cu siguranță privirile. Călătoria cu trenul pe ruta Semmeringbahn este cu adevărat o experiență de neuitat, care îți permite să te relaxezi și să te bucuri de peisajele magnifice ale Austriei. Si aici este esenta, cu totii stim ca trenurile austriece merg cu viteza superioara celor din Romania, insa aici nu este cazul, si nici trenurile RJ cunoscute ca trenuri de mare viteza ale OBB/ CD, caci pe aceasta ruta in prezent intalnim si trenuri ce apartin companiei de stat din Cehia. Deci care este succesul? Confortul oferit si mersul cadentat al trenurilor. Ajunsi in Klagenfurt ne-am cazat intr-un hotel din apropierea garii, un hotel de 3* cu mic dejun inclus. Stiu ca amintirile atat de vechi nu pot fi descriese chiar in detalii si nu au relevanta celor proaspat traite dar e bine de stiut, ca atunci cand calatoresti cu trenul e bine sa te cazezi cat mai aproape de gara, pentru a scapa cat mai repede de bagaje. Regretul meu este ca intro singura zi nu am reusit sa vedem decat o mica particica din frumusetile acestui loc. Arhitectura orasului are influenta italiana dar si slovena fiind foarte aproape atat de granita cu Italia cat si de cea cu Slovenia. In apropiere este un lac, cu alei amenajate in jurul lui, o ocazie de a te relaxa in mijlocul naturii. A doua zi, am avut suficient timp de a ne plimba caci spre Italia ne-am continuat calatoria cu EN. 235 Allegro Tosca (Klagenfurt Hbf. 23.35, Villach Hbf. - Venezia Mestre - Firenze SMN 6.18 ) OBB cl.2 vagon 21-90. O chestie amuzanta, imediat dupa plecarea din Klagenfurt, singuri in compartiment, lumina stinsa si la un moment dat am intrat intr-un tunel destul de lung spre granita cu Italia si ne-am cam speriat cand am simtit miros de bachelita arsa. In cele din urma m-am gandit ca luand totusi viteza la intrarea acelui tunel, actionand franele din cand in cand fiind la coborare, este posibil sa fi simtit miros de acolo. Era destul de patrunzator totusi. Din cate imi aduc aminte, am ajuns la Florenta cu intarziere de aproximativ 60 minute, incantati totusi avand in vedere ora matinala pentru a ne opri la o terasa pentru a savura o cafea. Am ales sa vizitam Florenta cat de devreme posibil, sa evitam caldura de august si desigur aglomeratia, numarul mare de turisti ce iau cu asalt centrul istoric. Dupa- amiaza am luat un tren IC ce am parcurs in trei ore ruta Firenze S. M. Novella – Roma Termini. Am avut parte de o noua experienta de a calatorii la vagon Trenitalia, cl.2 vagon 21-90. Facand o comparative cu cel OBB, scaunele pareau mai tari dar nu mai tari decat cele de la CFR 21-90. Si sa nu uit, aici am intalnit pentru prima data sinele vopsite in alb, ca tot veni vorba de cele din zona Timisoara. Ca o problema generalizata, punctualitatea lasa de dorit, intarzierile se tin lant in Italia si nici aerul conditionat nu e suficient de multumitor. Trenurile cu grad de ocupare spre 100% si ce e curios, fiind compartimentat vagonul, am dat sa inchid usa compartimentului in ideea de a se mentine racoarea, insa un Italian a si deschis usa , explicandu-mi ca e mai racoare cu usa deschisa, venind mai bine de undeva de pe culoar??? Ce a ce s-a si confirmat in scurt timp. Pe scurt, Roma nu poate fi ratata ca destinatie turistica dar nu recomand sa va intindeti sejurul pe mai mult de 3-4 zile pe timp de vara. Canicula e la ea acasa si nici curatenia nu e punctul forte al acetui oras.Dealtfel am vazut diferenta incepand cu toalete din trenul Italian, parea dintr-un tren IR al CFR c. Noi am făcut rezervarea prin agentie și criteriile au fost ca întotdeauna să fie aproape de gara . Din pacate zona nu era una tocmai sigura si cautam sa ajungem la hotel inainte de lasarea serii. Însă în afară de experiența nefericită a locatiei, Roma este un oraș absolut superb de unde am plecat după doar 4 zile cu niște amintiri de neuitat, iar Muzeul Vaticanului o exceptie printre putinele intalnite prin capitalele Europei. Am plecat de dimineata accesand un tren IC ( Roma Termini –Pisa Centrale) Am nimerit tot la vagon 21-90 si cu aceleasi probleme ( intarziere de la plecare, venind de la Napoli , la fel de aglomerat si cu aceeasi problema a aerului conditionat oferit cu portia). Pisa am vizitat-o foarte rapid astfel ca la pranz am si placat mai departe cu un tren Regional cu vagoane 21-87, vagoane salon fara aer conditionat. Am mers pe ruta ( Pisa Centrale – Genova Piazza Principe) cu geamul deschis si cu o priveliste superba mergand pe coasta Cinque Terre. Asa am cunoscut zona si ne-am propus sa mai venim si sa facem un sejur la mare. Asadar, a doua zi plina la Genova si continuand spre Milano tot in aceeasi zi pentru ca dupa-amiaza aveam tren mai departe. EN. 1232 ( Milano Centrale 16.05 - Venezia Mestre 0.11-0.36 - Wien Südbanhof 08.39) la cuseta OBB 59-91 un lux, o revenire la disciplina austriaca la capitolul confort si aer conditionat. Trebuie sa mentionez ca la vremea aceea colaboram cu agentia de voiaj cfr international dar si cu o agentie de voiaj privata din incinta Garii de Nord, ce nu mai tin minte cum se numea, nemaiexistand in prezent, imi era foarte practica avand in vedere ca imi faceam si rezervari la hoteluri in acelasi timp. In 2008 am luat un abonament Interrail Global Pass 10 zile din 1 luna. Impreuna cu rezervarile de loc. Odata ajunsi la Viena, ne-am lasat bagajele in Westbanhof si o scurta plimbare in parcul de distractii Prater a completat intreg circuitul. Spre casa am luat D.347 Dacia (Wien Westbf. 19.48 - Budapest Keleti pu. 22.53-23.25 – Arad - Alba Iulia - Sighişoara - Braşov - Bucureşti Nord 14.02) cl 2 vagon 21-90. Ca o concluzie, experienta calatoriilor cu trenurile din Italia, am avut ispiratia sa ne luam o marja mai mare de stationare intre trenuri, sincer sa fiu in ultimii ani am calatorit cu timpii stransi insa imi dau seama ca nu e prea placut cand trenurile intarzie. In prezent imi dau seama ca achizitionarea biletelor in mod on-line este mult mai avantajos din punct de vedere financiar in comparatie cu acei ani de inceput de circuite prin Europa. In fata laptopului poti jongla mai comod cu mersul trenurilor, la agentie iei ce ti se recomanda si daca atunci ajungeam sa ma coste aproape 1000 de euro un circuit intreg, in prezent pe acelasi numar de km. pot ajunge undeva la 500-600 de euro. O parte din biletele trenurilor mentionate, le mai am, ca amintire si ma ajuta sa reconstitui cat de cat un circuit din trecut. Si asa am constatat ca exista diferente de costuri cu ce gasesc acum pe on-line. Cu drag, va multumesc pentru placerea de a citi o scurta incursiune intr-o vacanta cu trenul.
Sus In jos
ciprian71




Numarul mesajelor : 1671
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4669
Data de inscriere : 19/07/2016

Concediul tau - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Concediul tau   Concediul tau - Pagina 5 Icon_minitimeJoi 29 Aug 2024, 22:01

VACANTA IN POLONIA august 2024
Va salut pe toti colegii de forum. Tocmai ce m-am intors dintr-o noua vacanta si anume din Polonia. Cu alte cuvinte am amintiri foarte proaspete despre experienta cu trenurile. Trebuie sa va spun din start ca Polonia m-a surprins din mai multe puncte de vedere, dar am sa ma rezum cu siguranta la calatoria cu trenul si mai putin cea turistica. Am ales sa merg drum intins pana la Varsovia accesand doua trenuri si anume IRN.346 Dacia + EC.130 Báthory. La canicula din vara aceasta si la restrictiile de viteza impuse, va spun din start ca m-am riscat enorm, avand in vedere ca 346 soseste in Budapesta Kelety si 130 are plecarea din Budapesta Nyugati. Am ales pentru prima parte a calatoriei sa rezerv doua locuri la vagon de dormit, vagon 70-91, m-a incantat sa calatoresc dupa multi ani de 71-70 sa mai calatoresc inca odata. Din ce am auzit aceasta serie va intra in modernizare, lucru ce l-am simtit imediat de am intrat in compartiment, arata putin cam oboist. As prefer o alta cromatica a cabinei de toaleta, acel bej arata ,,batranesc’. Insotitorul de vagon s-a aratat ospitalier, spunandu-ne de facilitatile pe care le avem si ca avem si vagon restaurant pana seara pana ce imi spune pe sleau ca ma ,,costa o bere sa ne incuie usa”, insa raspunsul a fost unul sec din partea mea ca ma simt bine in 70-91 alaturi de geanta frigorifica plina cu ce trebuie, lasand sa inteleaga probabil orice. Personal nu da bine o astfel de perceptie de a face un serviciu calatorilor. Am trecut repede peste acest amanunt, caci aveam de deschis sampania brumata pentru inaugurarea unui nou circuit prin Europa. Este un obicei ce il facem annual cand plecam la drum lung. Nu este o alegere tocmai buna de a calatori la vagon de dormit la 346 pana la Budapesta, avand in vedere sosirea matinala dar si trezitul la controlul vamal romanesc si unguresc. Dar noi de dragul confortului am ales dormitorul. La 4.50 am fost treziti de insotitor, spunandu-ne ca mai avem 10 minute pana la sosire.Ata da surpriza , sa constat ca trenul soseste fara nici o intarziere , ba mai mult, mai devreme decat scrie pe biletul rezervat cu trei luni in avans. Trolebuzul 76 ne-a transferat in 15 minute la Nyugati, timp suficient sa servim cate un croissant si o cafea in gara. EC.130 cl.2 vagon MAV 84-91.400, locurile 54/56, pentru a putea viziona mai bine pozitia in vagon, beneficiind de o masa generoa e posibilitatea de a ne mai misca iind partial salon. Un tren aglomerat pe toata trasa insa cu aerul conditionat ce facea fata temperaturilor ridicate. Ca o radiografie a vitezei maxime, avand displey-ul in fata mea: Ungaria maxim 130km/h, Slovacia 120km/h, Cehia 140km/h, Polonia 160km/h constant pe tot segmentul intern. Poate ca am mai spus, nu viteza conteaza pe cat serviciul in sine, sa fie correct conform graficului si sa fie curat. Am mers si la vagonul restaurant MAV, am servit cate un snitel cu piure si o bere ce ne-a costat 90 lei, suplimentar mai tarziu si cate o cafea de la bar unde am mai scos 20 lei. EC.130 (Budapest-Nyugati 8:12 - Bratislava hl.st. 10:44-10:58- Kúty 11:49- Břeclav 12:09, Bohumín 14:12-14:54 – Katowice 16:41 - Warszawa Centralna 19:34. Sosirea fara intarziere. Ne-am cazat la hotel Campanille Centrum Varsovia , un hotel bun, pozitie foarte aproape de gara centrala. Dupa trei nopti de cazare am plecat mai departe, spre muntii Tatra. Am ales sa plecam de dimineata devreme, micul dejun inclus l-am comandat inca din seara la receptive, astfel ca dimineata doar am predate cheia si ne-am luat micul dejun la pachet, un serviciu excelent pentru noi. EIC.1350 Tatry (Warszawa Centrala - Kraków Gł. - Nowy Targ - Zakopane 13:06) vagon 21-91. Un vagon impecabil de curat, ma uitam chiar ca ,,inspectorul pro ‘’ sa gasesc ceva. Nu foarte aglomerat insa viteza face toti banii , iae 160km/h pana la Krakovia si pe linia recent modernizata pana la Zakopane cu maxim 120km/h. Zakopane cu o noua infatisare a garii, arata ,, tipla” absolut tot. Zakopane o statiune la plele muntilor Tatra, o destinatie de vacanta populara polonezilor dar si unei categorii de turisti straini la care nu ma asteptam, din Arabia Saudita, fiind cu miile prin toate statiunile pe unde am mers. De aici si restaurantele ce si-au modificat meniurile, fiind multe arabesti si parca norocul nostrum a simti spiritual culinary polonez ne-a facut sa avem cazare la un hotel din centrul Zakopane, un hotel de stat cu aroma din anii 80 insa cu o bucatarie de nota 10. Acolo am servit diferite retete de pierogi de la mancare gatita pana la desert. Daca la restaurantele arabesti puteai lasa si 200 lei la o masa, aici la restaurantul hotelului se manca foarte bine cu maxim 100 de lei pentru doua persoane. Dupa patru zile de excursii am plecat la mare. Ce putea fi mai frumos, decat sa faci cunostinta si cu litoralul polonez. Am avut un tren de noapte, din pacate nu am avut sansa sa fac rezervare la vagon de dormit, biletele fiind apuizate in maxim 30 de minute de cand au fost puse in sistemul de vanzare on-line. Credeti-ma ca la ora 1.30 ora Romaniei eram pe laptop si la 1.50 inca ma mai chinuiam sa fac rezervare fara success, fiind cu 30 de zile in avans. Deci am plecat cu TLK. 35170 Karpaty , cl.1, vagon 19-78 , fara aer conditionat. (Zakopane 21:08 - Warszawa Centr. - Gdańsk Gł. - Gdynia Gł. 08:35) Un tren 100% grad de ocupare, iar din Cracovia, peronul plin, noroc ca s-au mai atasat patru vagoane, pe langa cele opt initial. P litoralul lonez am stat la plaja in trei locatii diferite chiar daca am luat cazare la un hotel la 50 de metri de gara. Transportul in comun foarte bine pus la punct, mergi fara griji peste tot. Cu siguranta ca patru zile nu au fost suficiente, insa aici nu vi exclusive pentru plaja, cat pentru plimbari in aer liber Noi am avut noroc de temperaturi ale aerului prietenoase undeva la 25-27 de grade, dar si de apa arii la 22-23 de grade.Dar nu e indicat sejururi pe aici, vremea e imprevizibila. Din Gdynia am ales sa ne intoarcem in Ungaria tocmai la Gyula. Am fost nevoiti sa programam o escala de o noapte undeva in Breclav si sa ne continuam calatoria pana la destinatie. Asadar am ales inca un tren polonez pana la Breclav EC.109 Sobieski (Gdynia Gł. 10:16 - Warszawa Cent. 13:56-14:01 - Katowice 16:59 - Břeclav 20.49 )cl.2, vagon salon. A avut totusi o intarziere de 10 minute, datorita unor lucrari de modernizare undeva pe la Tychy – Rybnik . Eram singurii ce trageam dupa noi trollerele pe niste strazi pustii la ora 21. Undeva in fata hotelului ne astepta un domn trecut de 65 de an ice m-a intrebat cum ma cheama si nestiind engleza ne-a spus sa-l insotim la cazare, cu siguranta in alta parte, caci ne-a indicat o alta adresa. Ne-a cazat la un batranel intr-o casa traditionala, intr-un studio utilat , insa pentru noi era suficienta camera, un pat bun si un dus la dispozitie. A reusit sa inteleaga ca noi la 6 plecam mai departe si a ramas sa lasam cheia in usa cand plecam, caci el nu se mai scoala la ora aia. La 6.15 eram pe strada, cautand gara Breclav. Ne-am continuat drumul cu EC.271 Metropolitan (Břeclav 6:55 - Bratislava hl.st. - Budapest-Nyugati 10:28) cl.2, vagon 21-91 parea ex.OBB. Transfer cu troleibuzul si mai departe din Kelety cu IC. 7404. Bilet rezervat on-line cu aproape o luna inainte la vagon la vagon 21-91.300 si surpriza, vagonul nu mai era atasat la tren. Intrebat seful trenului, mi-a aratat ca ma pot urca in celelalte vagoane la liber. Si asa m-am vazut in vagon 20-37 cu grad de ocupare de aproape 100%, din ce constat trebuiau 4 vagoane si in ziua in fapt avea doar 3, deci nici macar cele de regio nu erau toate. Am facut cunostinta cu haosul MAV nu numai cu canicula. Pentru mine era un soc de la impecabilitatea PKP la ce se intampla la MAV. IC.7404 (Budapest-Keleti 12:10 - Békéscsaba 14:39) cu o intarziere de 20 de minute si am continuat cu un tren automotor in premiera R. 37654 (Békéscsaba 14:03, Gyula 14:19) Bzmot 54-29 cu aer conditionat, wow. Aici ne-am relaxat la complexul bailor termale de la Gyula, complexul fiind peste canalul Crisului Alb ce curgea pe langa pensiune. Cele patru nopti de cazare s-au aratat necesare pentru a aseza si analiza intreg circuitul din Polonia. Pentru amatory de bai termale, tariful de intrare este de 45 de lei, sunt numeroase terase cu meniuri de pranz la preturi mai mult decat decente, intre 35lei si 50 lei meniul de persoana. De aici am facut un ultim effort de a mai atinge inca o destinatie si anume sa ajungem la Conacul Sfantul Sava Brancovici din Ineu. N a fost usor, poate cel mai palpitant drum Am plecat din Gyula cu trenul R. R.37656 ( Gyula 15.00 – Salonta 18.05) cu acelasi Bzmot, apoi cu IR.1744 ( Salonta 18.56 – 19.56) insa a fost anuntat o intarziere de 40 de minute, insa norocul meu a fost poate in biletul luat direct pana la Ineu sau a sefului de tren de pe IRN.1744 ce m-a asigurat ca va tine trenul R.3129 la Santana pane ce ma vede urcat. Si asa a si facut, stand de vorba despre vacanta si fascinata de calatoria noastra . Seful garii din Santana ne-a facut semn sa stamp e loc pe peronul liniei 2 pana ce trece IRN.1744 si dupa aceea sa traversam la linia 4 unde se afla sageata albastra R.3129. Un tren ce a stat 20 de minute dupa noi doi. Din pacate nu pot sa trec cu vederea cat de jalnic arata linia 317 dar si acel automotor foarte murder, cu o toaleta greu de descries in cuvinte, cred ca nu a mai fost curatata cu lunile.Am simtit saracia si neputinta angajatilor, ce din diferite motive inchid ochii, uitand ca este un serviciu public. Lipsa aerului conditionat este ultimul lucru la care mai vroiam la cele 35 de grade de afara. Nu am regretat calatoria cu trenul pana la Ineu, dar repet nu e de mers cu trenul pe acolo, caci ma astepta o cazare de exceptie si anume la Conacul Sfantul Sava Brancovici, poate unii din voi ati auzit de milionarul Dl. Sorin Constantinescu, vlogar si investitor intr-o ruina transformand-o intr-o bijuterie arhitecturala si cunoscut de multi pentru restaurantul de exceptie, ale caror meniuri sunt fascinante. Dar dupa o noapte de cazare si un pranz pe cinste, am plecat cu acelasi desiro R.3128 ( Ineu 17.42 – Arad 19.10) . Din Arad am ales IRN.11504 de la ATC ( Arad 20.35 – Bucuresti Nord 07.45) la vagon de dormit. Daca intarzierea a fost de 1h30minute ce tine desigur de infrastructura precara de pe linia 100, macar curatenia este aproape impecabila. As putea spune ca au ramas si ei la o jumatate de apa de persoana, fara altceva nimic, pacat ca nu dezvolta un serviciu mai bun si nici macar sa-si mareasca parcul rulant pentru trenuri de noapte ca strategie. In concluzie, Polonia este top… top la ce inseamna serviciu de transport feroviar. Se remarca prin viteza constanta de 160km/h, curatenia este impecabila, vagoane restaurant unde poti servi masa, cei drept mai scump ca la MAV. Au si un minus , in ce a ce priveste capacitatea de transport pet imp de noapte prin lipsa vagoanelor cuseta si de dormit suficiente. Dar am inteles ca exista un plan de a fabrica inca 400 de vagoane noi si cu siguranta acopera si segmental vagoanelor speciale. Mai jos am sa atasez si un centralizator de cheltuieli in ce a ce priveste rezervarile de bilete. Va multumesc anticipat, daca v-a placut.
REZERVARE TREN ( tarifele sunt exprimate pentru doua persoane).
Nr. Tren Ruta clasa valoare tarif data platii
EN. 346 Bucuresti – Budapest K. D2 865 lei 11.05.2024
EC.130 Budapest N. – Varsovia 2 300 lei 12.06.2024
IC. 1350 Varsovia - Zakopane 2 270 lei 14.07.2024
TLK. 35170 Zakopane - Gdynia 1 226 lei 17.07.2024
EC.109 Gdynia – Breclav 2 212 lei 21.06.2024
EC. 271 Breclav – Budapest Niugaty 2 180 lei 22.06.2024
EC. 377 Budapest K - Bekescsaba 2 60 lei 22.07.2024
R.37654 Bekescshaba – Gyula 2 12 lei 21.08.2024
R.37616 Gyula – Salonta 2 50 lei 23.08.2024
IR.1744 Salonta – Santana 2 36 lei 7.07.2024
R.3129 Santana – Ineu 2 13 lei 27.07.2024
R.3128 Ineu – Arad 2 22 lei 30.07.2024
IRN.1504 Arad – Bucuresti D2 634 lei 30.07.2024
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18525
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24032
Data de inscriere : 05/10/2010

Concediul tau - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Concediul tau   Concediul tau - Pagina 5 Icon_minitimeVin 30 Aug 2024, 09:29

Mda si cand ne gândim ca suntem la același nivel de preturi ca Polonia sau chiar mai sus dar servicii execrabile SI timp de parcurs lungiti an de an pe langa intarzierile obișnuite
Asa e ca nu avem cum progresa si recupera decalajul cand ne conduc niste covrigari fripturisti si incompetenti plini de doctorate.si niste oameni care au au nici o treabă cu domeniile in care sunt pusi fiind parasutati politic
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6536
Reputatie : 12338
Data de inscriere : 09/07/2009

Concediul tau - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Concediul tau   Concediul tau - Pagina 5 Icon_minitimeVin 30 Aug 2024, 09:46

Adrian78 a scris:
Mda si cand ne gândim ca suntem la același nivel de preturi ca Polonia sau chiar mai sus dar servicii execrabile SI timp de parcurs lungiti an de an pe langa intarzierile obișnuite
Asa e ca nu avem cum progresa si recupera decalajul cand ne conduc niste covrigari fripturisti si incompetenti plini de doctorate.si niste oameni care au au nici o treabă cu domeniile in care sunt pusi fiind parasutati politic

Care isi motiveaza esecurile cu regulamentele UE... Nu rateaza o virgula... Laughing
Sus In jos
Continut sponsorizat





Concediul tau - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Concediul tau   Concediul tau - Pagina 5 Icon_minitime

Sus In jos
 
Concediul tau
Sus 
Pagina 5 din 5Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: