Text preluat de pe Facebook, autor Alin Sasca Trainspotter
-Acesta face parte dintr-o serie de automotoare VT2E achiziționate la începutul anului de către Regio Călători, alături de alte câteva automotoare Duewag VT628. Aceste noi achiziții ale companiei au scopul de a moderniza parcul rulant al acesteia, alcătuit, în mare parte, din automotoare EAD/AMX X 4300 și X 4500, fabricate de către ANF (Franța) în anii 1960.
-Automotoarele VT2E au fost produse între anii 1976 și 1993 de către Linke-Hofmann-Busch, fiind împărțite în mai multe serii cu diferențe destul de mari între ele. Cele achiziționate de Regio Călători aparțin seriei LHB VT2E (FKE/VHT), fiind a treia și penultima serie din această familie de automotoare. Seria precedentă acestora a fost SGP VT 70, produse, prin dezvoltarea primei serii, LHB VTE (AKN), sub licență de către SGP.
-Automotoarele LHB VT2E (FKE/VHT) au fost produse între 1987 și 1992, fiind livrate companiilor FKE (Frankfurt-Königsteiner Eisenbahn) și, după aceea, VHT (Verkehrsverband Hochtaunus). În comparație cu prima serie, acestea aveau câteva schimbări majore, dintre care se pot enumera schimbarea aranjamentului ușilor și ajustarea înălțimii pentru a se încadra în limita admisă pentru peroanele moderne ale stațiilor. Totuși, în ultimii ani, începând cu 2020, s-a început retragerea lor din serviciu regulat pe liniile unde erau folosite.
-La începutul anului 2023, Regio Călători a cumpărat 5 asemenea automotoare, fiind livrate în România și intrând în teste.
-Începând cu Decembrie 2023, automotoarele au intrat pe ruta Brașov - Zărnești și, mai recent, pe rutele Arad - Sânnicolau Mare și Sânnicolau Mare - Timișoara Nord.
sursa
Vezi această postare pe Facebook
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0knC5mg7XzNsaEXA9aWLN9jFBRLNwMr5AWwKLCcL31Rg2zgydxSYSpLpyDZL8C5Kul&id=100094761333873