|
| Revista presei | |
|
+29Dr2005 Adrian78 riciu Laurentiu Ciobanu Ony_x TVlad DAS 2011 Re6/6 92Dragos alinx3330 Adirmvl Johnny84 DUAL vlad237 AeroX CalinIonMihai aris86 MariusM Vitosa ldh80 Nesebar alexspn cardinal cfr500 Peter Fodor IonutCFR2009 cristi_tgv t1972 dan tm 33 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Ian 2023, 13:45 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Eu vad mai util un parc acolo decat INCA o magistrala de transport, magistrala ce s-ar infuda in Cotroceni, nu ar ajunge in centru. Iar daca nu ajunge in centru, nu vad cine ar merge cu trenul pe acolo.
S-au construit zeci de blocuri înalte pe străduţa Liniei, ai căror locuitori se revarsă în Iuliu Maniu cu maşinile (că în Timişoara e mai greu). Numai în blocurile dintre Cora şi Plaza sunt spre 3000 de apartamente, asta înseamnă lejer 10.000 clienţi în plus pentru staţia de metrou de la Lujerului. Nu mai zic de restul de blocuri adiacente Str. Liniei. Am mai zis eu cu altă ocazie, linia aia ar fi trebuit făcută de tramvai şi deservită de o variantă a lui 25 care să plece de la Bucureşti Vest, la Răzoare să intre pe linia de tramvai existentă şi la Str. Veseliei să o ţină înainte pe fosta cale ferată până la Gara Progresu. _________________ :TTT:
|
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Ian 2023, 16:45 | |
| Ar trebui sa inceapa de la un studiu de trafic: de unde pleaca si incotro merg de obicei oamenii din cartier. Se poate face automat cu date anonimizate colectate de operatorii mobili, Google sau Facebook. Se observa ca au stat de exemplu x ore pe celulele din zona Militari (de seara pina dimineata) iar intre orele 10 si 18 (sa zicem) in alte zone ale orasului. Daca tiparul se repeta in zilele lucratoare, e clar ca oamenii aceia merg la lucru sau la scoala, la sfirsitul saptaminii poate fac altceva, merg in alte zone la cumparaturi sau distractie. E simplu. Datele sint mult mai de incredere decit simple sondaje pentru ca sint exhaustive si imposibil de falsificat.
In functie de aceste informatii se pot pune la punct sistemele corespunzatoare de transport. Nu am auzit pe nimeni sa vorbeasca de asa ceva; eu cred ca e obligatorie etapa asta inainte de orice, altfel sint doar simple impresii, pareri, scandal interminabil si eventual rezultate proaste. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Ian 2023, 17:20 | |
| - TVlad a scris:
- Ar trebui sa inceapa de la un studiu de trafic: de unde pleaca si incotro merg de obicei oamenii din cartier. Se poate face automat cu date anonimizate colectate de operatorii mobili, Google sau Facebook. Se observa ca au stat de exemplu x ore pe celulele din zona Militari (de seara pina dimineata) iar intre orele 10 si 18 (sa zicem) in alte zone ale orasului. Daca tiparul se repeta in zilele lucratoare, e clar ca oamenii aceia merg la lucru sau la scoala, la sfirsitul saptaminii poate fac altceva, merg in alte zone la cumparaturi sau distractie. E simplu. Datele sint mult mai de incredere decit simple sondaje pentru ca sint exhaustive si imposibil de falsificat.
In functie de aceste informatii se pot pune la punct sistemele corespunzatoare de transport. Nu am auzit pe nimeni sa vorbeasca de asa ceva; eu cred ca e obligatorie etapa asta inainte de orice, altfel sint doar simple impresii, pareri, scandal interminabil si eventual rezultate proaste. Unde te crezi? Pentru asta ar trebui un studiu de fezabilitate,luni de așteptare ai văzut că nu este personal și multă alta hartogarie Chiar discutam cu cineva că primăria din Hunedoara aștepta o autorizație de la.politia locală și aia de la.politia locală nu o eliberau că așteptau spaga.. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 06 Ian 2023, 17:39 | |
| Sint convins Ce ma exaspereaza e ca am acces la o aplicatie oarecum similara. O sa vorbesc cu un coleg sa vedem daca poate scoate asa ceva, daca nu cumva a avut singur deja curiozitatea. Clar ca nu pot sa o fac publica dar macar sa trag niste concluzii. De la autoritati de cele mai multe ori afli de ce nu se poate. Unul n-ar fi "orientat spre rezultate", toti se kka pe ei ca vine nu stiu ce control sau ca trebuie sa semneze nu stiu cine. Ne sufoca birocratia; ca sa schimbi un nenorocit de bec astepti o vesnicie. Eu nu sint obisnuit sa astept dupa altii, de obicei fac singur ce pot face. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Sam 07 Ian 2023, 07:27 | |
| Asociația ProInfrastructura
Previziuni feroviare 2023. După modelul celui rutier publicat acum câteva zile, vă prezentăm astăzi comunicatul cu privire la proiectele majore de pe rețeaua de cale ferată care au șanse să fie livrate sau vor începe în acest an.
În ultimele două decenii, CFR s-a concentrat pe reconstruirea coridorului principal Curtici-Constanța (fost "IV", actual "Rin-Dunăre"), în lungime de aproximativ 850 kilometri. Din aceștia, sunt finalizați ~570 km (Curtici-Ghioroc, Simeria-Sighișoara, Predeal-București-Constanța) din care ~470 km permit 140-160 km/h viteză maximă.
253 kilometri se află în reconstrucție. Din ei, se circulă deja pe fir nou pe 108 km, în cea mai mare parte fiind proiectați la 160 km/h și operați cu 120 km/h în prezent. Din cei 108 km, CFR a anunțat că va face recepția pe 100 km în 2023, adică ambele fire vor fi finalizate. Dar dincolo de aspectele strict tehnice, călătorii sunt interesați de porțiunile de cale nouă care sunt date în folosință.
Pe Ghioroc-Simeria (141 km, 4 contracte în derulare, semnate în 2017 pe 4 ani) se circulă deocamdată pe fir nou pe 103 km. Preconizăm deschiderea în 2023 a "variantei de viteză Vețel", adică ~6 km de cale nouă care este o suită de 3 poduri peste Râul Mureș în lungime de aproape 500 metri fiecare. Hartă interactivă: https://bit.ly/3VKYba3.
Din totalul de 9 poduri peste Mureș prevăzute, se va da drumul la trafic pe 5 poduri. Tot pe Harta API găsiți termenele estimate de noi pentru inaugurarea celor 28 km rămași (sperăm până în 2025). Sunt cele mai grele tronsoane deoarece traseul schimbă malurile Mureșului și croșetează prin tunel dealurile de lângă râu.
Pe Sighișoara-Brașov (112 km, 2 contracte semnate în 2020 pe 4 ani) se circulă deocamdată pe fir nou pe 5,7 km (Brașov-Stupini), iar în 2023 estimăm deschiderea a încă 24 km: Stupini-Bod-Feldioara (13 km) și Vânători-Albești-Sighișoara (11 km). Acestea sunt sectoarele "drepte", iar cele grele din zona muntoasă presupun lucrări de o mare complexitate, inclusiv două tuneluri de 5 și 7 km lungime (24 km de galerie săpată cu TBM) care vor fi cele mai lungi din țară (până la execuția tunelului Predeal).
Este foarte greu să estimăm pe termen mai lung rezultatele pe Sighișoara-Brașov din mai multe cauze: prețurile contractelor neactualizate, antreprenori renumiți pentru întârzieri și mobilizare slabă (Aktor și Euroconstruct), finanțare nesigură cu multe incertitudini legate de CEF2, urmașul CEF1 (program care se va încheia în 2023).
Oricum, nu credem că Sighișoara-Brașov va fi gata mai devreme de 2026 în cel mai fericit caz dar sperăm să ne surprindă CFR și Aktor. Hartă interactivă: https://bit.ly/3MUvUtJ.
Un alt obiectiv important, cu șanse să fie gata în 2023, este tronsonul de 12 km de pe linia București-Giurgiu care include podul de la Grădiștea peste Argeș, lung de 1,3 km. Pe ruta aceasta nu se mai circulă din 2005, traficul feroviar ocolind prin Videle.
În a doua parte a lui 2023 pot începe neobișnuit de multe lucrări (efectul PNRR) pe 7 sau 8 noi șantiere majore: 3 sau 4 loturi pe Arad-Caransebeș (155 km), reconstruire la 160 km/h și dublare și alte 4 pe Cluj Napoca-Episcopia Bihor (160 km), reconstruire, electrificare și dublare parțială. Toate prevăd 6 luni de proiectare și 36 de execuție.
Pe cele două loturi de reînnoire ale București-Pitești (108 km, 120 km/h), ofertele au fost depuse la sfârșitul lunii decembrie 2022. Într-un scenariu foarte optimist, contractele ar putea fi semnate până în vară și demarate lucrările în a doua jumătate a anului ca să atingă jaloanele PNRR.
Tot la capitolul șantiere care vor începe în 2023, avem și câteva sute de kilometri de "Quick Wins", tot prin PNRR, care presupun reparații punctuale pe magistrale neglijate, pline de restricții. Chiar dacă sunt zeci de contracte (foarte) mici, sunt foarte importante pentru rețeaua de cale ferată. Ele implică și riscuri (antreprenori mici, tipuri noi de proiecte) dar blocajele birocratice sunt (aproape) inexistente, fiind vorba de intervenții pe traseul actual. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Revista presei Dum 08 Ian 2023, 14:58 | |
| - Dr2005 a scris:
- S-au construit zeci de blocuri înalte pe străduţa Liniei, ai căror locuitori se revarsă în Iuliu Maniu cu maşinile (că în Timişoara e mai greu). Numai în blocurile dintre Cora şi Plaza sunt spre 3000 de apartamente, asta înseamnă lejer 10.000 clienţi în plus pentru staţia de metrou de la Lujerului. Nu mai zic de restul de blocuri adiacente Str. Liniei.
Am mai zis eu cu altă ocazie, linia aia ar fi trebuit făcută de tramvai şi deservită de o variantă a lui 25 care să plece de la Bucureşti Vest, la Răzoare să intre pe linia de tramvai existentă şi la Str. Veseliei să o ţină înainte pe fosta cale ferată până la Gara Progresu. Magistrala M3 si-a atins capacitatea de transport? Nu. Linia tramvaiului 25 si-a atins capacitatea de transport? Nu. Pe linia lui 25 ai un tramvai care sa ajunga la Unirii unde ajunge 32? Nu. Hai sa rezolvam intai chestiile astea si sa mai vedem apoi daca avem nevoie de INCA un tramvai pe strada Liniei. Prin Balta Alba nu ai atatea mijloace de transport si cu toate astea lumea se descurca doar cu metroul existent, nu vad de ce Militari-Drumul Taberei ar avea nevoie de mai multe linii de transport fata de alte cartiere. Eu ma uit de exemplu la autobuzul 330. Inainte mergea pana la Piata Presei pe Dorobanti, dubland 335-ul aiurea. Acum l-au bagat prin Titan, pe la Muncii, pe Barbu Vacarescu si pana la Baneasa si are destui calatori tot timpul. Trebuie doar un pic de logica la cei care gandesc traseele de transport. Acu, si daca le dai oamenilor metrou si tramvaie bune care ajung in centru dar ei tot vor bloca Iuliu Maniu cu masinile...pai pana mea... |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4501 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Revista presei Dum 08 Ian 2023, 19:20 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- https://buletin.de/bucuresti/primaria-sectorului-6-a-semnat-cu-cfr-contractul-de-inchiriere-a-terenului-necesar-fazei-3-a-parcului-liniei/
O parte buna - se va realiza un parc, fiind extrem de poluat orasul, si o parte negativa - se va anula posibilitatea ca in viitor sa mai circule trenuri metropolitane, desi capitala este SUFOCATA de autoturisme. Sigur, Ciprian Ciucu nu circula de multi ani cu trenul, iar CFR SA nu se implica destul. Am tot discutat pe aici despre fostele linii de tren dintre Gara de Nord / Gara Cotroceni si gara Progresu. Toate aceste linii nu mai sunt folosite de peste 20 de ani singura exceptie fiind cele din zona garii Cotroceni unde pana acum cativa ani mai veneau vagoane cu pacura pentru termocentrala Grozavesti. Cele mai multe dintre aceste linii sunt ori complet demontate ori inutilizabile (acoperite cu asfalt sau moloz). Multe treceri la nivel ale acestor linii nu au mai fost refacute, cum este cazul trecerii la nivel cu bulevardul Doina Cornea (fost Vasile Milea). Toate unitatile industriale pe care aceste linii le deserveau sunt acum ori cartiere de blocuri / mall-uri ori transformate in cladiri de birouri (fosta Electromagnetica + fosta APACA). Existenta acestor linii este in prezent complet inutila si ar trebui sa dispara cat mai rapid din teren. Motivari de genul "linie strategica" sau "tren metropolitan" sunt cu tot respectul niste tampenii. Doar prin India si Thailanda mai vezi trenuri care trec prin mislocul oraselor. Ideea cu linie de tranvai pe traseul liniei de tren ar avea sens doar in zona strazii Progresului spre gara Progresu, doar daca s-ar realiza prelungirea strazii Progresului pe traseul fostei linii spre Gara Progresu, care este planificata de mult dar nu a fost niciodata realizata. In cazul zonei garii Cotroceni orice solutie este mai buna decat situatia actuala unde poti sa faci un film de groaza doar filmand cu telefonul in teren. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Dum 08 Ian 2023, 23:26 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Magistrala M3 si-a atins capacitatea de transport? Nu. Linia tramvaiului 25 si-a atins capacitatea de transport? Nu. Pe linia lui 25 ai un tramvai care sa ajunga la Unirii unde ajunge 32? Nu.
Cred că nu ai mai mers cu 25 de mult... încă de când s-a înfiinţat, la orele de vârf nu ai loc să urci în el de la Braşov. Şi nici acum nu e altfel, mai ales că alternativa e 137 care face juma' de oră până la Răzoare din cauza traficului. Iar asta e situaţia de acum, înainte să fie terminate ultimele 2 grupuri de blocuri/ghetouri numite absolut ironic "Exigent Rezidence" care deja sunt vândute integral. - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Hai sa rezolvam intai chestiile astea si sa mai vedem apoi daca avem nevoie de INCA un tramvai pe strada Liniei. Prin Balta Alba nu ai atatea mijloace de transport si cu toate astea lumea se descurca doar cu metroul existent, nu vad de ce Militari-Drumul Taberei ar avea nevoie de mai multe linii de transport fata de alte cartiere.
Eu ma uit de exemplu la autobuzul 330. Inainte mergea pana la Piata Presei pe Dorobanti, dubland 335-ul aiurea. Acum l-au bagat prin Titan, pe la Muncii, pe Barbu Vacarescu si pana la Baneasa si are destui calatori tot timpul. Trebuie doar un pic de logica la cei care gandesc traseele de transport. Da, aşa e, nu avem nevoie de tramvaie. Şi asta e şi gândirea actualei conduceri a STB, în frunte cu dl. Criţ, care şi-n primul său mandat, pe vremea lui Oprescu, s-a remarcat prin reducerea a 400 ture la autobuze şi vreo 50 la tramvaie. Îţi dai seama că în câţiva ani vom avea doar cele 100 de struţocămile produse la Arad şi cele 48 V3A-CH-PPC şi maxim 50 de alte V3A-93. Tatrele dispar, V3A-urile de Faur şi Ep dispar (de Ep oricum mai sunt doar 3, din care cele 2 de c.a. sunt deja retrase definitiv), cele mai multe V3A-93 dispar şi ele. La un asemenea parc, oricum nu vor mai fi vehicule suficiente pentru toate traseele, d'apoi pentru unele noi. Şi pe 41 vom avea surprize neplăcute în viitorul apropiat, a zis-o şi domn' primar că dacă tramvaiele sunt mari, nu mai trebuie să vină atât de des... numai că încă nu s-au înţeles şefii de depou între ei cum să împartă turele, aşa că e încă programul dinainte de Astre. ar asta se va rezolva până în primăvară. Bucureştii-Noi are vreo 15 tramvaie bune care stau degeaba + 15 echipaje de vatmani, Militari nu a vrut tramvaiele respective... în fine, cu concediile de sărbători, au mai dat-o la întors cumva, dar situaţia asta n-o să ţină la nesfârşit. Noroc că nu pot face ca la troleibuze, unde au fost 2 valuri de mutat forţat şoferii cu D-ul de pe troleibuze pe autobuz. 330 a ajuns pe la Dristor pentru a înlocui tramvaiul pe Liviu Rebreanu cât s-a lucrat. După aia a rămas aşa, când normal ar fi fost să fie desfiinţat. Mai mult, acum îl dublează şi pe 5. Şi între un V3A vechi de 25 de ani şi un Otokar climatizat, ce crezi că preferă călătorii? Cu 10 autobuze în plus pe 330, pot liniştiţi să desfiinţeze liniile 5 şi 23, iar pe 1/10 să le lase la un sfert de oră, că oricum nu o să plângă nimeni după ele. De fapt, asta e şi ideea, cât mai multe autobuze. Cât despre Drumul Taberei, de când s-a făcut M5 (care, reamintesc, circulă la 20 minute pe la Râul Doamnei, de până şi cursele de Bragadiru sosesc mai des!), s-a distrus cam tot ce însemna transport de suprafaţă decent, inclusiv cele fără legătură cu metroul. De exemplu, din Cart. Brâncuşi, nu mai ai cum să ajungi la liceele Lovinescu şi Elena Cuza sau la Auchan, pentru că 168 merge pe la Valea Ialomiţei, de unde alternativa e 232 o dată la un sfert de oră dacă ai noroc. Apoi, s-a pus accentul pe linii fantomă care merg de nicăieri până nicăieri (138, 221, 322)... cât a fost suspendat 93, nici măcar transport spre Gara de Nord nu a fost, iar 105 mutat fix pe deasupra lui M5 circula o dată la 20 minute. Practic, tot transportul de suprafaţă din Dr. Taberei de acum stă în 25, 41, 69 şi 368, restul liniilor sunt "unreliable", circulă rar sau se blochează aiurea prin diverse intersecţii "inteligente" gen aia de la Dr. Sării cu fază de verde de 15 secunde o dată la 4 minute pe direcţia Ghencea - Unirii. De vreo 2 ani de când au început schimbările astea, am mers mai des cu maşina la muncă decât o făcusem în ceilalţi 5 ani de când am luat-o! Că decât să sau juma' de oră în staţie şi să schimb 3 autobuze, mai bine stau juma' de oră la mine în maşină. _________________ :TTT:
Ultima editare efectuata de catre Dr2005 in Lun 09 Ian 2023, 01:16, editata de 1 ori |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4501 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Revista presei Lun 09 Ian 2023, 00:42 | |
| Pentru cei care nu sunt din Bucuresti si nu cunosc detalii despre celebra linie in cauza, iata o imagine google maps privind din spre strada Lujerului spre fosta gara Cotroceni si fosta APACA: https://www.google.ro/maps/@44.4311347,26.0342916,3a,26.5y,81.98h,91.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1shTVW2Le1Xpti3Oeyu_yvcA!2e0!7i16384!8i8192 In trecut pe aici treceau mai multe linii care se desprindeau din linia pricipala si care mergeau la diferite unitati industriale, acele derivatii acum nu mai exista. Evident si unitatile industriale nu mai exista, in locul lor au aparut acele frumoase blocuri. In imagine se vede linia in cauza, unde cineva sa gandit sa ii faca niste borduri dragute in jur, probabil in pregatire pentru viitorul parc :p Privind pe partea cealalta spre strada liniei se mai pot inca vedea urmele schimbatoarelor de cale ale liniilor secundare: https://www.google.ro/maps/@44.4311347,26.0342916,3a,19.6y,256.96h,86.12t/data=!3m6!1e1!3m4!1shTVW2Le1Xpti3Oeyu_yvcA!2e0!7i16384!8i8192 Acum sunt curios daca vor demonta linia (sper) sau o vor lasa prin mislocul parcului. Din cate inteleg parcul ar trebui sa inceapa de aici din strada Lujerului si sa se termine la AFI Cotroceni. O alta intrebare interesanta este ce se va intampla cu fosta statie de pacura a CET Grozavesti, ultimul "client" al acestei linii. Va fi o chestie interesanta sa faci un parc langa o fosta statie de pecura, in esenta o bomba ecologica. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 09 Ian 2023, 09:35 | |
| https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/refugiatii-ucraineni-vor-putea-circula-gratuit-cu-trenul-sau-transportul-public-doar-5-zile-de-la-intrarea-in-romania-2208473 |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 09 Ian 2023, 13:42 | |
| https://clubferoviar.ro/durata-calatoriei-cu-trenul-bucuresti-mangalia/
https://www.puterea.ro/protest-inedit-impotriva-sforarului-sef-de-la-transporturi-bogdan-mindrescu/ |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Revista presei Mar 10 Ian 2023, 17:18 | |
| - Dr2005 a scris:
- Cred că nu ai mai mers cu 25 de mult... încă de când s-a înfiinţat, la orele de vârf nu ai loc să urci în el de la Braşov. Şi nici acum nu e altfel, mai ales că alternativa e 137 care face juma' de oră până la Răzoare din cauza traficului. Iar asta e situaţia de acum, înainte să fie terminate ultimele 2 grupuri de blocuri/ghetouri numite absolut ironic "Exigent Rezidence" care deja sunt vândute integral.
Da, aşa e, nu avem nevoie de tramvaie. Şi asta e şi gândirea actualei conduceri a STB, în frunte cu dl. Criţ, care şi-n primul său mandat, pe vremea lui Oprescu, s-a remarcat prin reducerea a 400 ture la autobuze şi vreo 50 la tramvaie. Îţi dai seama că în câţiva ani vom avea doar cele 100 de struţocămile produse la Arad şi cele 48 V3A-CH-PPC şi maxim 50 de alte V3A-93. Tatrele dispar, V3A-urile de Faur şi Ep dispar (de Ep oricum mai sunt doar 3, din care cele 2 de c.a. sunt deja retrase definitiv), cele mai multe V3A-93 dispar şi ele. La un asemenea parc, oricum nu vor mai fi vehicule suficiente pentru toate traseele, d'apoi pentru unele noi. Şi pe 41 vom avea surprize neplăcute în viitorul apropiat, a zis-o şi domn' primar că dacă tramvaiele sunt mari, nu mai trebuie să vină atât de des... numai că încă nu s-au înţeles şefii de depou între ei cum să împartă turele, aşa că e încă programul dinainte de Astre. ar asta se va rezolva până în primăvară. Bucureştii-Noi are vreo 15 tramvaie bune care stau degeaba + 15 echipaje de vatmani, Militari nu a vrut tramvaiele respective... în fine, cu concediile de sărbători, au mai dat-o la întors cumva, dar situaţia asta n-o să ţină la nesfârşit. Noroc că nu pot face ca la troleibuze, unde au fost 2 valuri de mutat forţat şoferii cu D-ul de pe troleibuze pe autobuz. 330 a ajuns pe la Dristor pentru a înlocui tramvaiul pe Liviu Rebreanu cât s-a lucrat. După aia a rămas aşa, când normal ar fi fost să fie desfiinţat. Mai mult, acum îl dublează şi pe 5. Şi între un V3A vechi de 25 de ani şi un Otokar climatizat, ce crezi că preferă călătorii? Cu 10 autobuze în plus pe 330, pot liniştiţi să desfiinţeze liniile 5 şi 23, iar pe 1/10 să le lase la un sfert de oră, că oricum nu o să plângă nimeni după ele. De fapt, asta e şi ideea, cât mai multe autobuze. Cât despre Drumul Taberei, de când s-a făcut M5 (care, reamintesc, circulă la 20 minute pe la Râul Doamnei, de până şi cursele de Bragadiru sosesc mai des!), s-a distrus cam tot ce însemna transport de suprafaţă decent, inclusiv cele fără legătură cu metroul. De exemplu, din Cart. Brâncuşi, nu mai ai cum să ajungi la liceele Lovinescu şi Elena Cuza sau la Auchan, pentru că 168 merge pe la Valea Ialomiţei, de unde alternativa e 232 o dată la un sfert de oră dacă ai noroc. Apoi, s-a pus accentul pe linii fantomă care merg de nicăieri până nicăieri (138, 221, 322)... cât a fost suspendat 93, nici măcar transport spre Gara de Nord nu a fost, iar 105 mutat fix pe deasupra lui M5 circula o dată la 20 minute. Practic, tot transportul de suprafaţă din Dr. Taberei de acum stă în 25, 41, 69 şi 368, restul liniilor sunt "unreliable", circulă rar sau se blochează aiurea prin diverse intersecţii "inteligente" gen aia de la Dr. Sării cu fază de verde de 15 secunde o dată la 4 minute pe direcţia Ghencea - Unirii. De vreo 2 ani de când au început schimbările astea, am mers mai des cu maşina la muncă decât o făcusem în ceilalţi 5 ani de când am luat-o! Că decât să sau juma' de oră în staţie şi să schimb 3 autobuze, mai bine stau juma' de oră la mine în maşină. Eu am scris ca mijloacele de transport vin cam rar, nu ca mi se pare ca-s cam multe. La cat timp vine 25-ul? La un sfert de ora cumva? Normal ar trebui ca orice mijloc de transport sa vina la maxim 5 minute. Daca ar veni la 5 minute, idem si metroul sa vina la maxim 5 minute, s-ar putea sa nu mai fie nevoie de inca o linie de tramvai/tren pe strada Liniei. Sincer, ar fi aiurea sa pui tramvai pe strada liniei si sa vina la 25 de minute, sunt bani aruncati. 330 nu dubleaza 5-ul, eu le folosesc pe amandoua; 5-ul merge in centru, 330 merge in Titan; in plus, 5-ul are banda proprie, 330 sta in aglomeratie. 5-ul are destui calatori la orice ora; ar fi de dorit prelungirea pana la Baneasa si unirea cu 32, dar va mai dura... 1/10 nici ele nu dubleaza 330, caci merg in cu totul alte directii. 330 era inutil cum era inainte, dubla 335-ul si se oprea doar la piata Presei, orasul a mai crescut de atunci. Daca exista cineva din STB care considera ca 330 trebuie desfiintat sau ca 1/10 trebuie sa vina la 15 minute, acel om trebuie intai batut cu biciul si apoi ars pe rug, din cauza a astfel de oameni avem un astfel de trafic in Bucuresti. |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6664 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 10 Ian 2023, 23:44 | |
| Cu tot respectul dar la ore de varf 25 circula bine. Sunt cateva tramvaie la care nu ai cum sa reprosezi oralul la traficul de varf: 1, 10, 21, 25, 32 si 41. Eu circul zilnic cu 1, 10, 25 si 32. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 11 Ian 2023, 22:17 | |
| E ireal simt că visez..
https://www.ziuadevest.ro/pasagerii-au-ramas-in-camp-dupa-ce-automotorul-care-efectua-o-cursa-pe-ruta-lugoj-timisoara-s-a-stricat/ |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 11 Ian 2023, 22:47 | |
| Şi s-a reparat în 22 minute şi a plecat mai departe... după care a ajuns la timp la Timişoara Nord. Dacă cu 70 km/h şi frână nemoderabilă la defrânare poţi să recuperezi 22 minute în 60 km... _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |