|
| Revista presei | |
|
+29Dr2005 Adrian78 riciu Laurentiu Ciobanu Ony_x TVlad DAS 2011 Re6/6 92Dragos alinx3330 Adirmvl Johnny84 DUAL vlad237 AeroX CalinIonMihai aris86 MariusM Vitosa ldh80 Nesebar alexspn cardinal cfr500 Peter Fodor IonutCFR2009 cristi_tgv t1972 dan tm 33 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Dum 27 Noi - 22:36 | |
| Spania. Concurența pe segmentul trenurilor de mare viteză se încinge, după intrarea pe piață a unei noi companii RFI România Iryo oferă bilete între Madrid-Barcelona pentru doar șapte euro.
Concurența pe piața feroviară de mare viteză spaniolă se încinge, un nou operator începând să ofere servicii de pasageri de vinerea aceasta, astfel Spania devenind prima națiune din Europa cu trei jucători în acest sector, potrivit AFP, citată de France24.
Noile firme au redus prețurile și au crescut traficul de pasageri pe rețeaua feroviară de mare viteză, care, la 4.000 de kilometri (2.500 de mile), este a doua cea mai lungă din lume, după cea chineză.
Spania este a doua cea mai populară destinație turistică din lume, după Franța.
Operatorul privat Iryo, deținut în proporție de 45% de compania italiană Trenitalia, a inaugurat, luni, printr-o călătorie simbolică de la Madrid, la Valencia, de-a lungul coastei mediteraneene, noile servicii.
Serviciile de pasageri vor începe vineri, oferind zilnic 16 călătorii dus-întors între Madrid și Barcelona, cele mai mari două orașe din Spania.
Iryo va concura cu filiala națională a companiei franceze SNCF, Ouigo, care circulă pe șinele spaniole din mai 2021, și cu operatorul de stat spaniol Renfe, care oferă servicii de mare viteză din 1992.
Intrarea în ring unui al treilea operator este „un pas istoric”, „o noutate” în Europa, a spus Carlos Lerida, expert în transportul feroviar de la Universitatea Autonomă din Madrid.
„Până acum, nicio rețea feroviară de mare viteză nu a funcționat cu trei operatori concomitent. Spania ar putea servi drept model”, a declarat acesta pentru AFP.
Iryo, care își începe operațiunile în Spania cu douăzeci de trenuri, își va extinde serviciile, la mijlocul lunii decembrie, să includă și ruta Madrid-Valencia.
În martie 2023 va introduce și rute din Madrid către Sevilla și Malaga, din regiunea sud-vestică a Andaluziei.
Ouigo operează deja pe rutele Madrid-Barcelona și Madrid-Valencia și intenționează ca anul viitor să-și extindă serviciile către portul Alicante, cât și în Andaluzia.
„Democratizarea marii viteze” Adif, operatorul de infrastructură feroviară de stat spaniol, a semnat, în 2019, contracte care permit firmelor private să opereze pe rutele de mare viteză timp de zece ani.
Guvernul prim-ministrului socialist, Pedro Sanchez, dorește să reducă prețurile biletelor pentru trenurile de mare viteză, pentru a face mai mult uz de rețeaua feroviară de mare viteză.
Concurența mai mare „va democratiza transportul feroviar de mare viteză”, a declarat luna trecută ministrul transporturilor, Raquel Sanchez, numind modelul sectorului feroviar spaniol „revoluționar”.
Renfe a lansat, în mai 2021, un serviciu low-cost de tren de mare viteză, numit Avlo, ca răspuns la intrarea pe piața a serviciilor Ouigo.
Compania spaniolă și-a reînnoit, de asemenea, flota de trenuri și și-a îmbunătățit serviciile pe care le oferea pasagerilor în timpul călătoriei.
Renfe are în desfășurare un plan prin care să vândă bilete, pentru o călătorie de 500 de kilometri (300 de mile) între Madrid și Barcelona, cu doar șapte euro.
„Noi vedem apariția concurenței ca pe o oportunitate, nu o problemă”, a spus un purtător de cuvânt al Renfe.
Prețul mediu pentru biletele la trenurile de mare viteză între Madrid-Barcelona au scăzut cu 25%, de când Ouigo a intrat pe piață, anul trecut, potrivit organizației pentru protecția consumatorului spaniolă, CNMC.
Rețeaua „folosită prea puțin” Traficul de pasageri pe ruta Madrid-Barcelona a crescut cu 47% și cu 14% pe întreaga rețea feroviară spaniolă din mai 2021, potrivit Adif.
„Rețeaua era folosită prea puțin”, a declarat pentru AFP Helene Valenzuela, directorul general al filialei spaniole Ouigo, adăugând că intrarea pe piață a reprezentat un „risc limitat”.
Compania a cheltuit 630 de milioane de euro (644 de milioane de dolari) pentru a-și lansa operațiunile în Spania.
„Principalii noștri rivali sunt avioanele și mașinile, nu alte trenuri”, a spus Valenzuela.
„La nivel tehnic, este o problemă, deoarece trebuie organizat fluxul de trenuri în gări. Dar la nivel economic, este o oportunitate”, a adăugat ea.
Concurența în sectorul feroviar de mare viteză are limitele ei.
„Funcționează pe «linii foarte aglomerate», dar este «mult mai complicat» pe alte rute, pe care companiilor le este mai dificil să-și acopere costurile și să facă profit”, a spus expertul în transport feroviar Lerida.
https://m.rfi.ro/economie-150807-spania-concurenta-pe-segmentul-trenurilor-de-mare-viteza-se-incinge-dupa-intrarea-pe |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Revista presei Lun 28 Noi - 21:19 | |
| De ce în România nu se poate? De ce nu se vrea? De ce există corupție și nepăsare pentru câteva linii de mare viteză? De ce nu putem evolua în acest sens?
S-ar găsi destui călători. Desigur, studiile de fezabilitate trebuie făcute de către firmele private internaționale de specialitate, nu de persoane care NU știu ce își doresc clienții. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 28 Noi - 22:06 | |
| Pai noi nu avem.cultura mersului cu trenul.Si daca vin cei care pleacă pe afară și vor să meargă cu trenul ori nu legături ori trenurile fac mult.prea mult Chiar mă.intreba cineva acuma.cativa ani care venea cu avionul.de la Bruxelles la.Cluj daca are tren spre Suceava Când i-am.spus că ar avea dar face atâtea ore a renuntat |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 29 Noi - 0:12 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- De ce în România nu se poate?
De ce nu se vrea? De ce există corupție și nepăsare pentru câteva linii de mare viteză? De ce nu putem evolua în acest sens?
S-ar găsi destui călători. Desigur, studiile de fezabilitate trebuie făcute de către firmele private internaționale de specialitate, nu de persoane care NU știu ce își doresc clienții. Nu, nu s-ar găsi călători, că noi nu avem oraşe de peste un milion de locuitori şi distanţe mari între ele, care să genereze zilnic câteva mii de călători pe sens, care călători să îşi permită să plătească 50 - 100 de euro pe un bilet. Şi nici alţii nu au aşa ceva... uită-te ce ţări au linii de mare viteză: Franţa, Spania, Italia, Germania şi un mic apendice din Franţa spre Bruxelles şi Amsterdam (un epic fail financiar, în cele din urmă achitat de guvernul francez şi puţin de cel belgian, odată cu achiziţia Thalys de către Eurostar), la care, evident, se adaugă Eurostarul, care e cam singurul care merge pe plus, fără subvenţii (cel puţin în teorie, că îmi e greu să cred că SNCF nu a pompat bani în el). A, da, noi avem şi munţi... iar cine are de trecut munţi, nu prea are trenuri de mare viteză, că altfel vedeam Elveţia şi Austria pline de aşa ceva (iar tunele ca Brenner nu sunt la îndemâna oricui dpdv financiar). Dar nici ei nu îşi permit astfel de investiţii, s-au mulţumit cu un tren convenţional îmbunătăţi care prinde pe alocuri 230 km/h. Cam la aşa ceva ar trebui să aspirăm şi noi, doar că asta înseamnă curbe foarte largi şi linii directe fără peron, că dacă stai la peron la Cucuieţii din Deal şi trece RailJet-ul cu 229 km/h pe lângă tine, s-ar putea să fii tras sub tren. Practic, înseamnă investiţii masive, care apoi ar trebui să se recupereze din nişte bilete de tren care costă 25 de euro pe 500 km. Concluzia ar trebui să fie că la banii noştri - şi, mai ales, al cât suntem dispuşi să dăm pe bilet - 160 km/h constant e arhi-suficient în următorii 50 de ani. _________________ :TTT:
|
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Revista presei Mar 29 Noi - 9:16 | |
| Adevarul e ca si eu au probleme cu costurile mari de operare ce se reflecta in preturi mari. Prin 2016, am mers cu AVE-le lor, iar un bilet Barcelona-Madrid luat din gara costa 121 de euro. Eu am dat doar rezervarea de 10 euro, avand bilet Interrail pe care dadusem 500 de euro pe 3 saptamani. Insa pentru un localnic cu familie si 2 copii, e mai convenabil sa se suie in masina si sa o lase intr-un P+R de la marginea Madridului.
Cam asta e cu socialismul: ii iei omului taxe de 45% din brut, dupa care trebuie sa bagi subventii la transport pentru ca respectivul nu-si mai permite pretul intreg. Iar Spania nu e vestita pentru salarii mari, ba inca aveau somaj 25%, daca imi aduc bine aminte, noroc cu turismul ce isi mai scot parleala, la fel ca Grecia. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 29 Noi - 9:55 | |
| - Dr2005 a scris:
Concluzia ar trebui să fie că la banii noştri - şi, mai ales, al cât suntem dispuşi să dăm pe bilet - 160 km/h constant e arhi-suficient în următorii 50 de ani. Ba este nevoie de 230 km/h macar intre capitala si Timisoara/Cluj/Iasi/Chisinau/Budapesta, eventual intre Iasi si Cluj. Pana la urma se vor construi. Nu este musai sa existe metropole cu minim 1 milion de cetateni. 160 km/h nu este si nu va fi suficient. Pot sa vina la tren mai multi calatori pe distante scurte si medii daca vor fi interzise masinile pe carburant dupa anii 2035 sau 2040. Si un numar relativ redus de romani vor avea o masina electrica. |
| | | Johnny84
Numarul mesajelor : 34 Reputatie : 850 Data de inscriere : 30/08/2022
| Subiect: Re: Revista presei Mier 30 Noi - 6:16 | |
| Deci au decis Lolek si Bolek ca nu avem nevoie de nimic bun, sa progresam si noi, in timp ce lumea civilizata este la ani lumina departare noi sa ramanem asa, saraci si prosti, ca asa le place lor.
Bine ca avem nevoie de dumele lor cu tarife obscene botezate sau facute din pix IR cu viteze medii de 50 de km/h basca intarzieri zilnice sau ultima gaselnita IC pentru jumulirea fraierilor. Si rezervare de loc 5 lei (!!!), fix asta ne lipsea, ca Lolek si Bolek vor sa faca bani din piatra seaca. Apropo, rezervarea de loc la Regio care a fost ILEGALA atatia ani a fost eliminata?
Poate ne arata Lolek sau Bolek vreo alta tara europeana unde se circula la asemenea viteze cu asemenea diferente intre R si IR, tarife aproape duble pentru nimic. Dar asa au invatat ei la facultati ca trebuie sa fie trenul - tot mai scump si prost.
Lucrurile nu pot merge decat prost, acolo unde conduc prostii. Valabil in orice domeniu. Vorba lui Andrei Marga, asta a ajuns Romania - o prostocratie. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Revista presei Mier 30 Noi - 12:13 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Dr2005 a scris:
Concluzia ar trebui să fie că la banii noştri - şi, mai ales, al cât suntem dispuşi să dăm pe bilet - 160 km/h constant e arhi-suficient în următorii 50 de ani. Ba este nevoie de 230 km/h macar intre capitala si Timisoara/Cluj/Iasi/Chisinau/Budapesta, eventual intre Iasi si Cluj.
Pana la urma se vor construi. Nu este musai sa existe metropole cu minim 1 milion de cetateni.
160 km/h nu este si nu va fi suficient.
Pot sa vina la tren mai multi calatori pe distante scurte si medii daca vor fi interzise masinile pe carburant dupa anii 2035 sau 2040. Si un numar relativ redus de romani vor avea o masina electrica. E nevoie, dar la ce costuri? 5 ore de la Bucuresti la Cloogi/Cimisoara/Arad si vreo 4 ore de la Bucuresti la Iasi/Suceava ar fi mai mult decat ok. Si cadentate. Doctorul bate campii de multe ori, dar aici are dreptate. Relieful si structura populatiei nu pot sustine vitezele alea astfel incat sa nu faci o gaura imensa in buget. Daca le-am face am ajunge la concluzia ca mai bine am fi reparat podurile si podetele si am fi scos restrictiile alea de sub 50 de km/h. Ca si in prezent buba principala din retea sunt punctele alea in care trebuie sa reduci viteza de la, sa zicem, 70km/h la 15 km/h pentru ca apoi sa accelerezi la 60 km/h. Degeaba ai VS de 120 km/h daca din 3 in 5 kilometri trebuie sa mergi niste sute de metri cu 10-15-20 de km/h. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Revista presei Mier 30 Noi - 12:46 | |
| A, sa nu mai vorbim despre cat material rulant apt de 230 km/h avem. Sau despre cate licitatii a fost in stare sa organizeze ARF-ul de cand exista.
De-aia zic sa ne uitam la ce putem face, si asta intr-un timp rezonabil. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 30 Noi - 13:01 | |
| Haideti ba baieti ca sunt bani dar cum am spus de atatea ori sunt administrati prost.. Cand anul asta statul a platit 5.5 mil de euro doar dobanzi despre ce vorbim?Daca din banii aia se bagau cateva sute de milioane in infrastructura feroviara cum baga vecinii de langa noi deci nu vorbim de linii de mare viteza si alte oznuri Ce e asa greu sa cumpere doua utilje UPR800 di sa repare sute de metrii de cale ferata pe zi cum face cei de la MAV da nu mai bine dam banii la firma lui xculescu ca na a fost director la regionale sau are influenta si lucreaza cu necalificati si face lucrari de doi bani cat sa tina doi ani? Nici nu trebuia sa existe ARF adriane intro tara normala la cap.Bulgarii Ungurii Cehii cumpara material rulant si nu le trebuie ARF trebuiau pusi manageri competenti nu bolovani din astia care s-au plimbat la toate companiile feroviare cu zero realizari care probabil sponsorizeaza bine la partid |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Revista presei Mier 30 Noi - 13:43 | |
| - Adirmvl a scris:
- A, sa nu mai vorbim despre cat material rulant apt de 230 km/h avem. Sau despre cate licitatii a fost in stare sa organizeze ARF-ul de cand exista.
E peste puterea mea de intelegere de ce o entitate externa trebuie sa organizeze licitatii pentru achizitia de MR pentru toti operatorii, cand normal era ca fiecare operator sa-si achizitioneze MR functie de nevoi. Eu daca am nevoie de o masina, mi-o cumpar singur, nu astept de la primarie sa-mi repartizeze una, eventual sa-mi repartizeze un Matiz daca eu am nevasta si 2 copii. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Revista presei Mier 30 Noi - 14:13 | |
| Tizule, daca s-ar da un contract umflat cu, sa zicem, 20%, dar ala ar face treaba, nici macar nu as avea o problema. Dar aluia ii dai un contract umflat cu minimum 50% si face treaba spre 0. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 30 Noi - 14:23 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Adirmvl a scris:
- A, sa nu mai vorbim despre cat material rulant apt de 230 km/h avem. Sau despre cate licitatii a fost in stare sa organizeze ARF-ul de cand exista.
E peste puterea mea de intelegere de ce o entitate externa trebuie sa organizeze licitatii pentru achizitia de MR pentru toti operatorii, cand normal era ca fiecare operator sa-si achizitioneze MR functie de nevoi.
Eu daca am nevoie de o masina, mi-o cumpar singur, nu astept de la primarie sa-mi repartizeze una, eventual sa-mi repartizeze un Matiz daca eu am nevasta si 2 copii. Pentru că CFR Călători nu este eligibilă sa cumpere material rulant cu fonduri europene iar despre ceilalți operatori nu are rost sa vorbim care cumpără material rulant second sau construiesc pe credit 20% din contract sunt nauma șpăgile care trebuie date vezi cazul Badalau care dădea 7% din contract șpagă.Deci îți dai seama ce materiale și ce calitate iasă la sfârșit daca jumătate de bani se fura prin șpăgi preturi supraevaluate și toate cele.. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Revista presei Mier 30 Noi - 15:20 | |
| DPMDV ca operator sa fii incapabil sa-ti cumperi MR (din fonduri europene sau proprii) mi se pare o problema grava, nu inteleg cum de s-a ajuns aici si cum se tolereaza acest fapt fara ca nimeni sa faca ceva sau sa fie tras la raspundere. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 30 Noi - 18:40 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- DPMDV ca operator sa fii incapabil sa-ti cumperi MR (din fonduri europene sau proprii) mi se pare o problema grava, nu inteleg cum de s-a ajuns aici si cum se tolereaza acest fapt fara ca nimeni sa faca ceva sau sa fie tras la raspundere.
Și legea e așa făcută că sa nu se cumpere material rulant nou CFR Călători nu are voie sa achiziționeze material rulant nou sau să închirieze dar poate să arunce sute de milioane de euro pe modernizări de doi bani..E de noapte minții |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |