|
| Statia CFR Mamaia | |
|
+2COSTACHE MIHAIL IonutCFR2009 6 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| | | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15505 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Statia CFR Mamaia Vin 09 Oct 2009, 19:34 | |
| Ionut, ai idee in ce loc s-a aflat aceasta gara? |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Statia CFR Mamaia Vin 09 Oct 2009, 19:49 | |
| In 1906 , odata cu inaugurarea statiunii , pentru a înlesni accesul turiştilor către Mamaia (sau ceea ce acum înseamnă zona Cazinoului din Mamaia), între gara Constanţa şi staţiune se montează o linie de cale ferată pe traseul pe care astăzi se află Bulevardul Mamaia . Cladirea Cazinoului din Mamaia (Gara Bailor sau Gara Mamaia) . Se pare ca in 1920 a avut loc un incendiu in statiune si mare parte din constructii au ars , ceea ce dupa primul razboi mondial a necesitat refacerea lor . In 1925 Gara Bailor a fost demolata si pe locul ei s-a construit actualul Cazino din Mamaia . |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15505 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Statia CFR Mamaia Vin 13 Aug 2010, 13:35 | |
| Linia ce ducea din Constanta la Mamaia trecea exact pe soseaua ce leaga Constanta de Navodari, iar gara se afla exact in fata Complexului Cazino din Mamaia. Acesta era punctul zero al statiunii, locul in care ajungeau mii de turisti pe perioada sezonului estival, atat de la noi din tara, cat si din strainatate. Va invitam sa urmariti un material despre acest complex in care soseau turistii cu trenul sau cu automobilele personale:
http://calatorii.myfreeforum.ro/hoteluri-f16/hotel-cazino-mamaia-t335.htm |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Statia CF Mamaia Vin 22 Iul 2011, 20:56 | |
| Dupa desfiintarea cai ferate Constanta- Baile la Vii, in lungime de 3,1 km (in 1903, ca urmare a inceperii lucrarilor de constructie la noul port Constanta, inaugurat in 1909), cu o parte din materialele recuperate, Directia Linii- Serviciul Linii Constanta, inaugureaza la 2/15 octombrie 1905, linia ferata Constanta- Baile Mamaia, in lungime de 8 km. In anul 1928, din motive strategice, Directia Generala a CFR prelungeste aceasta cale ferata pe traseul: Baile Mamaia- Mamaia Sat- Scoala de tragere si bombardament (cca 6 km), linia urmand sa deserveasca si portul militar Tasaul. Traseul initial al liniei pornea din vechea gara Constanta, traversa zona centrala a orasului (pe Calea Mangaliei, prin apropierea cimitirului musulman), iar, de la intersectia actualelor bulevarde Tomis si Mamaia se orienta spre nord, prin cartierul Tabacariei si pe malul marii. Deoarece linia devenisera o frana in calea dezvoltarii urbane, micile trenuri turistice au fost scoase de pe strazile Constantei, ele continuuand sa circule pe un nou traseu, ce a fost deschis la 14 iulie 1938. Tot in 1938 vechea statie de debarcare de la Baile Mamaia a fost mutata pe un nou amplasament (situat la km 9 al liniei), iar, la km 10, a fost infiintata halta Rex, ce urma sa deserveasca hotelul cu accelasi nume, proaspat inaugurat de Directia Generala a CFR. Intre anii 1944-1960 aceasta cale ferata mai este folosita doar pentru transportul de marfuri, iar in anul 1949 este legata cu linia ferata Palas-Capu Midia, traseu folosit pentru constructia canalului navigabil Poarta Alba- Midia Navodari. In anul 1960 (o data cu inaugurarea noi gari Constanta) linia este desfiintata, o mica portiune a sa, cuprinsa intre Ramificatia Mamaia si Mamaia Sat, fiind folosita, pana in anul 1962, pentru transportul materialelor utilizate la ridicarea blocurilor din cartierul Tabacariei. Asadar, aceasta linie s-a compus din sectoarele: Constanta- Baile La Vii (3 km), Constanta- Baile Mamaia (8 km), Baile Mamaia- Scoala de Tragere si Bombardament ( cca 6 km), Scoala de Tragere si Bombardament- Racord linia 806 (cca 5 km). Total: 22 km.
|
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15505 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Statia CFR Mamaia Joi 22 Sept 2011, 12:37 | |
| Punctul zero al Statiunii Mamaia, ramane Cazinoul. Statiunea s-a dezvoltat incet, incet din acest punct, mai intai spre Constanta, apoi spre Navodari. Dupa anul 1960, statiunea s-a dezvoltat considerabil, au inceput sa fie construite hoteluri cu 10 etaje sau chiar si mai multe, iar Cazinoul, care odata era faima statiunii, a inceput sa piarda teren, in defavoarea altor hoteluri si locuri de relaxare. Dupa infiintarea teatrului de vara, la inceputul anilor '60, locurile cele mai cautate de turisti au fost cele din sudul statiunii. Apoi au fost ridicate hoteluri si in partea de nord a statiunii, dar mult diferite fata de cele din sud. Dupa revolutie statiunea a devenit destul de sufocanta dat fiind numarul mare de hoteluri particulare ridicate peste noapte unele chiar si pe plaja statiunii, iar bazinele care erau amplasate intre hoteluri au ramas in parasire, unele chiar desfiintate pentru ca in locul lor s-au ridicat fel si fel de constructii, sufocand intreaga statiunii. Terasa de la Cazino este lasata de izbeliste, la fel si partea din sud a Cazinoului, denumita astazi Hotel Cazino Sud. Chiar daca aripa din nord (Cazino Nord) s-a renovat, mai important ar fi fost ca mai bine sa se fi restaurat aripa dinspre sud. Astazi acoperisul acesteia nu mai are nici carton pe acoperis si nici usi la camere. In poza de mai jos preluata de pe forumul Transira postata de userul Brassovia, fotografiata din avion prin anii '30, se observa ca in afara de cazino nu mai exista alte cladiri. O mica grupare de cladiri in locul in care se afla Hotel Bucuresti (iaky) al lui Hagi Se observa doua geamii, una daca nu ma insel avea si cimitir. Cealalta geamie din partea dreapta a pozei mai exista si astazi transformata in vila pentru turisti. Strada era de-a lungul marii (astazi blocata) . In partea dreapta, spre Lacul Siutghiol unde astazi se afla aglomerata sosea unde toti isi incearca motoarele si unde foarte multi motociclisti si-au pierdut viata, exista linia ferata (se poate vedea in poza daca va uitati cu atentie) , deci tindem sa ne fi dorit mai mult acele vremuri decat acestea. Mersul trenurilor si Gara Mamaia, atasamente preluate de pe Forumul Transira din mesajele lui Silviu Sintea |
| | | nokia2010
Numarul mesajelor : 369 Varsta : 41 Localizare : Bucureşti, Republica Hoţitoare România Reputatie : 5544 Data de inscriere : 28/10/2010
| Subiect: Re: Statia CFR Mamaia Joi 26 Apr 2012, 12:37 | |
| Văd că dacă "connecting people" nu mai stă pe forum, cam slab cu istoria. Deşi nu e chiar cu Gara Mamaia, ca să nu mai deschid un alt topic: Cum arătau prin 1959-1960 linile feraae din Constanţa "interioară" (sursa: "Ghidul Automobilistului", Min. Transporturilor şi Telecomunicaţiilor, 1960; Tiparul executat la Combinatul poligrafic Casa Scînteii "I.V. Stalin" (azi Casa Presei Libere), comanda nr. 81.605) Şi cum arată zona azi (bucată de hartă preluată din "Pagini Aurii" - "Pagitur" 2004-2005). Mare prostie desfiinţarea linilor de cale ferată din interiorul oraşelor. Au zis că încurcă circulaţia, că nu pot face pasaje în oraş, că nu au bani de subteranizarea căilor ferate. Şi uite acum rezultatul: circulaţie încurcată din cauza supraalomerării străzilor, poluare cauzată de prea multe maşini... Mă întreb, dacă nu ar fi dipărut linia Constanţa-Mamaia :z6: în loc să plătească turiştii care vin în Mamaia taxă la barieră, ar fi plătit MAZăre taxă pt. aşteptatul la barieră?
[IMG=https://2img.net/r/ihimizer/img98/5912/pagitur20042005hartamun.jpg][/IMG] Şi un mers de tren de pe linia Palas Ateliere - Palas - Contanţa Obor - ... - Cogealia - Betonaj şi Dorobanţu - Colegalia din vara lui 1958 (în vara lui 1959 nu mai intrau trenurile în vechea Gară Constanţa, în 1958 nu ştiu dacă mai intrau). Dacă în 1958 nu mai existau trenuri către Mamaia, cu ce se făcea transportul? Cu otobele? Dar cum de ajungea trenul de 2 ori în Halta Traian din Constanţa? Dădea cu spatele?
|
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Statia CFR Mamaia Joi 26 Apr 2012, 17:32 | |
| Nu cred ca dadeau cu spatele, trenurile personal automotor Palas-Cta Obor-Cogealia-Betonaj. La cativa km dupa Palas, intrau pe racordare catre statia Constanta Obor, trecand prin Traian h., apoi in Constanta Obor rebrusau, treceau in sens invers din nou prin Traian h., si iarasi pe racordare insa de data asta schimband directia catre Cogealia (actuala statie Lumina). Ca fapt divers, statia Cogealia s-a infiintat in 1952. |
| | | nokia2010
Numarul mesajelor : 369 Varsta : 41 Localizare : Bucureşti, Republica Hoţitoare România Reputatie : 5544 Data de inscriere : 28/10/2010
| Subiect: Re: Statia CFR Mamaia Joi 26 Apr 2012, 18:06 | |
| Deci ele făceau stânga spre Constanţa Obor (ha-ha, mai exista o Gară Obor în România) şi apoi intrau înapoi pe fosta linie de Mamaia? Gara Obor cred că era în dreptul Str. Obor, dar Halta Traian era în dreptul Străzii Traian sau unde? Poţi desnea pe acel plan din 1959-1960 sensul de intrare al trenurilor? |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Statia CFR Mamaia Joi 26 Apr 2012, 18:54 | |
| Parerea mea ca in imediata vecinatate a actualei st Cta Marfuri, exista un punct de ramificare la dreapta catre Halta Traian si mai departe catre st Cta Obor, urmand un traseu aproape identic cu cel al actualei strazi Eliberarii.(atunci Stabilizarii) |
| | | nokia2010
Numarul mesajelor : 369 Varsta : 41 Localizare : Bucureşti, Republica Hoţitoare România Reputatie : 5544 Data de inscriere : 28/10/2010
| Subiect: Re: Statia CFR Mamaia Joi 26 Apr 2012, 19:10 | |
| Dar ce traseu urmau atunci? |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Statia CFR Mamaia Joi 26 Apr 2012, 20:26 | |
| Un articol ilustrat despre vechea gara Constanta si nu numai: http://constanta-imagini-vechi.blogspot.com/2011/06/gara-constanta-cea-veche-si-cea-noua.html
sau http://www.historia.ro/galerii-foto/linia-constanta-mamaia |
| | | alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5431 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: Statia CFR Mamaia Joi 26 Apr 2012, 21:39 | |
| oricum ar fi fost, timpii de mers erau la fel de jenanti ca si astazi....sa faci 1 km in 5 minute..... |
| | | nokia2010
Numarul mesajelor : 369 Varsta : 41 Localizare : Bucureşti, Republica Hoţitoare România Reputatie : 5544 Data de inscriere : 28/10/2010
| Subiect: Re: Statia CFR Mamaia Joi 26 Apr 2012, 23:20 | |
| Totuşi, era cale ferată în oraş. Şi ştii cum e cu românii şi regurile de circulaţie... |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Statia Mamaia Lun 14 Mai 2012, 09:29 | |
| Asadar, trenurile care plecau din statia Palas mergeau initial pe actualul traseu spre constanta-Marfuri, dupa care o linie se ramifica la dreapta pe aliniamentul strazii Stabilizarii (Eliberarii), pentru a se uni apoi cu o alta linie (ce se ramifica inainte de gara Constanta, si mergea paralel cu strada Productelor/1 Decembrie 1918). Apoi se ajungea in halta Traian si gara Constanta-Obor, dupa care, prin rebrusare, se continuua traseul spre nord, si undeva la iesirea din oras vechiul traseu reintra in traseul actual, spre Siutghiol- Cogealia/Lumina. Statiile Tasaul si Orasul Nou h. erau probabil situate in zona actualului oras Navodari, iar statia Betonaj ? In privinta cai ferate Constanta-Mamaia aceasta se desprindea din vechea gara Constanta, si mergea aproximativ pe aliniamentul Bdul. V.I.Lenin/ Mamaia. Pe aceea harta din 1959 nu mai este reprezentata! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Statia CFR Mamaia | |
| |
| | | | Statia CFR Mamaia | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |