Nu am gasit mare lucru despre aceasta cale ferata ale carei vestigii le-am gasit recent pe teren, in cautarea portalului sudic al tunelului Izvor.
Avea o lungime de ~12km si cred ca era folosita pentru transportul pietrei pentru fabrica din Fieni. la capatul ei nordic, pe valea Carpenisului, erau doua cariere de piatra.
Iata traseul reconstituit in Google Earth:
Apare si pe hartile sovietice 1:50.000, L-35-099-B si L-35-100-A:
http://www.geo-spatial.org/download/hartile-sovietice-50k
Se vede traseul pe malul opus soselei:
La aceste coordonate (45°16'59.07"N/25°30'24.06"E) sint culeele unui pod:
Aceste culee apar in reportajul TVR despre tunelul Izvor. Spune citeva vorbe si Radu Belu in reportaj insa vreau sa clarific ca NU au nici o legatura cu tunelul in afara faptului ca sint la vreo 300m de locul unde presupun ca era portalul sudic.
De la acest pot, inspre nord se vede clar rambleul:
Vedere inapoi, spre sud:
Traseul continua spre nord cu o bucla la stinga si o trecere peste sosea (sau pe dedesubt mai degraba). Rambleul a fost intre timp luat de ape:
Am atasata o mica harta explicativa:
Ca tot am pomenit de tunelui Izvor, am gasit pe youtube un filmulet facut de un cetatean ce sustinea ca a gasit intrarea in tunelul Izvor. Ne arata o structura boltita de caramida si zicea "cine o avea curajul sa patrunda acolo". Spre marele meu amuzament, coborind din masina intr-o parcare de pe marginea drumului, prima chestie pe care am vazut-o pe malul apei era aceasta "intrare" in tunel. Ca sa nu mai propagam toate bazaconiile pe internet, iata o poza cu ea:
E o biata fundatie de caramida iar pe acolo ar putea cel mult sa intre un ciine, nici vorba de altceva.