|
| Neptun | |
| | Autor | Mesaj |
---|
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Neptun Lun 09 Sept 2019, 14:32 | |
| Statia s-a numit la inceput Ezerul. A fost facuta dupa acelasi proiect cu Agigea, Tuzla, Costinesti si Pescarus (pe vechiul nume, Neptun). Cladirea a ramas aproximativ nemodificata pina astazi, cu exceptia faptului ca spatiul deschis prevazut pentru asteptare a fost zidit si transformat in incaperi inchise publicului. Si, evident, a recentei termopanizari. Stiind ca urmeaza sa se faca niste lucrari, am mers sa vad si eu ce se intimpla. Surpriza, nu era nici o miscare acolo iar IDM mi-a spus ca nu a fost anuntat ca ar fi ceva in program. Statia are patru linii iar a cincea deservea un depozit de pacura destinat alimentarii unei centrale termice ce furniza apa calda pentru cantinele din statiune. Prind doua trenuri "la cruce": Dupa plecarea lor, ma retrag si fotografiez si din acest unghi, incercind sa prind in cadru si preferata mea, lampa Noris: Prima fotografie cu gara Neptun am facut-o in vara lui 2005 si m-a bucurat ca acum am regasit-o la fel de ingrijita si plina de caldura si culoare. E uimitor ce impresie buna pot face citeva flori, un pic de vopsea dar si amabilitatea IDM. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Neptun Lun 09 Sept 2019, 14:48 | |
| Foarte intereant pe unde ai umblat, ai remarcat ca semnalul de iesire spre Mangalia(si cel de intrare dinspre Mangalia) sint luminoase iar spre Constanta e un singur semnal mecanic. Totusi eu nu am remarcat daca spre Mangalia macazurile sint electrice.
Oare unde era centrala termica, avind in vedere distanta mare fata de localitati a statiei? |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Neptun Lun 09 Sept 2019, 16:23 | |
| Nu am fost prea atent la aspectul asta; eram cu junioara si ne dadea tircoale o catea cu pui asa ca eram cu ochii in patru sa nu ii vina vreo idee sa capseze. Ce e sigur e ca sint doua cantoane la capatul spre Mangalia. Unul pare sa fie locuinta iar in celalalt era o doamna in uniforma CFR. Presupun ca rostul prezentei ei este sa manevreze macazurile. De la unul din aceste cantoane se manevra probabil si bariera care functiona inainte de constructia pasajului rutier. A propos, cind s-a construit acest pasaj?
Nu am idee de centrala termica, asa povestea domnul IDM. Vad ca nu e trecuta nici pe harta 1:25.000:
https://portal.geomil.ro/arcgis/home/webmap/viewer.html?webmap=cce134f4a9694d9faa353983fbc15635&extent=28.5667,43.8488,28.6146,43.8657
Vazind acum harta, mi-am adus aminte ca din aceasta statie pleca o linie si spre Herghelia Mangalia. Acum e foarte greu de identificat in teren, am senzatia ca a fost demontata. Eu nu am fost sa o caut dar dupa ce am vazut pe drumul ce duce de la pasaj spre gara un mare sarpe, nu m-as mai incumeta prin tufisiuri. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Neptun Lun 09 Sept 2019, 19:44 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Neptun Lun 10 Iun 2024, 15:11 | |
| Schita HM Neptun: Are: 4 linii, macazuri manuale (mecanice), semnale luminoase la capatul dinspre Mangalia (semnal luminos de iesire de grup), semnale mecanice (semafoare) la capatul dinspre Costinesti. Probabil tot de aici sunt controlate si doua bariere automate/instalatii SAT. De aici se ramifica in trecut o linie industriala pentru un depozit de pacura ce alimenta o fosta centrala termica si probabil si o linie care deservea "Herghelia Mangalia". |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Neptun | |
| |
| | | | Neptun | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |