Am mers de la București la Cluj să-i văd pe Shining (NOR) în concert în Flying. Totul bine și frumos la plecare, din fericire am prins 21-86 dintr-o serie care are scaune reglabile (se pot întinde cât de cât) și chiar am stat mult mai comod ca la cele cu scaune verzi imobile. E incredibil ce diferență pot face acei 5-6 cm pe care poți regla scaunul. La Brașov am stat 20 de minute că a picat clima și au încercat s-o repare, în van că mai alimenta doar ventilația. De la Copșa s-a mers cu geamurile deschise că devenise irespirabil aerul (deh, vagon salon modern). Din păcate, foarte mult praf în vagonul deloc curățat, budele puțeau ca la balamuc și nu aveau nici măcar un săpunel sau ceva, în una nu curgea apa, în cealaltă nu mergea WC-ul, iar în alt vagon erau niște viespi în baie și nu am intrat.
Călători? Din fericire pentru CFR sunt navetiști mulți care apelează la 1745 (oprește în toate stațiile de pe Valea Prahovei, prin stație a se citi gară/Hm.) și iar apar mulți călători de scurt parcurs Brașov - Sighișoara, Sighișoara - Mediaș/Blaj. În schimb avioanele i-au lovit cumplit pe ruta asta: în Cluj eram 7(!) oameni în vagon, în cel din spate erau 5, și în total să fi coborât 30 în gara principală. Acum 2 ani, erau minim 20/vagon pentru capitala Ardealului, acum... măcar a crescut considerabil nr. de navetiști.
La întors, 1746 + 1731 din Ploiești Vest spre Galați. 1746 a întârziat enorm pe Apahida - Cluj, a fost ceva deranjament. Mecanicul pe ruta Cluj - Teiuș și-a băgat picioarele, așa demaraje slabe, frânări făcute din clipa când trecea de prevestitor deși era pe verde tot, n-am mai văzut. A băgat ora la C. Turzii, a plecat cu 58 de minute din Teiuș dar de-acolo mecanicul nou a fost mult mai înfipt și i-a dat talpă. La Copșa a picat clima (AVARIE RĂCIRE pe panou), am încercat s-o repornesc cu încă un om, nimic, nașul nici el n-a reușit așa că a apăsat pe toate butoanele la întâmplare și i-a fript câteva palme tabloului până s-a aprins martorul de la răcire. Abia la Brașov a pornit pe bune, până atunci s-a mers cu geamul deschis dar când pe kilometri întregi mergi cu 25 la oră nu se face ventilație naturală deloc. Scaunele din nou erau reglabile și am stat foarte comod, mai ales că eram 2 oameni / 4 locuri. Trenul gol până la Blaj de unde s-au urcat multicei oameni pentru București, să zic un grad de ocupare de 45%. Din Sinaia s-a plecat spre 75% și din Ploiești Vest spre 80%. Legat de climă, a mers doar în 3 vagoane printre care și cel cls.1
1731, cu compunerea cu 20-83 (cel mai criminal salon făcut vreodată) m-a terminat de spate. 3 oameni/4 locuri, și am ajuns praf la Galați. Foarte prost antifonat, gălăgie de abia te auzi cu cei de lângă pe Făurei - Barboși, scaune incomode și nereglabile, iar de budă m-am dus la clasa 1 că la a doua una era blocată iar alta nu avea săpun și nici apă. Aerul din vagon era foarte, foarte umed, nu știu de ce că erau vreo 25 de grade doar, era ok.