Nu are rost sa pui trenuri mai multe Ramnicu Valcea - Sibiu. Durata de parcurs este la dublu fata de autocarele care sunt foarte dese.
Eşti sigur că durata e dublă? vs
La auto, în afară de câteva curse de noapte (când e drumul liber) care scot sub 2 ore, restul sunt pe la 2h15min, dar şi asta e la noroc, că depinde de DN7. Biletul întreg la IR e 29,9 lei (la 1721 e 23 lei) şi mergi din centru până în centru, nu te duci pe centura Rm. Vâlcea, în Ostroveni sau cine ştie pe unde prin oraş ca să iei autocarul. Dar, na, CFR Călători are alte preocupări, ei nu-s în stare să preia toţi călătorii pe rute ca Bucureşti - Braşov sau Bucureşti - Craiova, deci ce să mai zicem de Valea Oltului.
_________________ :TTT:
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
1h35...1h40min face autocarul Sibiu - Rm Valcea, cu trenul faci 2h32min cu IR si 3h06min cu Regio, iar tarifele sunt cu 25 % mai mari decat la autocar. Cine sa-ti mearga cu trenul in conditiile astea ? Doar pomanagii si pensionarii...
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Care autocar face 1h40min? Că pe autogari.ro sunt doar vreo 3 sub 2 ore şi alea în creierii nopţii + o dubă de la Atyc pe la prânz, restul sunt la peste 2 ore. Uite programul de la Dacos, nu face niciun autocar sub 2 ore:
La autocar biletul costă 23 - 30 lei, trenul IR e 23 sau 29 lei. Nu-i tot dracul ăla? La cursa pe aproximativ acelaşi orar cu 1721 e 23 lei biletul, ca la tren.
E drept, 1721 face un pic mai mult - 2h31min, dar alea 2h de la autocar sunt absolut relative când vorbim de DN7. Preţul? Ca ăla de la autocar.
_________________ :TTT:
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
De facto mai fac, Doctore. In functie de zi, de ora... Ca, spre deosebire de trenuri, nu au semafor care sa le tina la intrarea in autogara, in caz ca ajung prea repede.
Cred ca cel mai mult am prins pauza de 45 de minute in Sibiu. Asta era in studentie cand, e drept, si drumurile erau mai libere. Cu cursa de 8:30, duminica.
Inca ceva, orele alea de sosire sint aceleasi cu orele de plecare mai departe.
PS: Sezonierul tot a tot facut aproape trei ore vara asta de la Sibiu la R. Valcea, si e tarifat IR. Despre ce vorbim?
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
Omu nu are treaba cu realitatea, el are doar ideile lui si atat, pot spune 100 de persoane ca e altfel dar el tot pe a lui o tine. Aceste persoane e bine sa le eviti.
_________________
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
Care autocar face 1h40min? Că pe autogari.ro sunt doar vreo 3 sub 2 ore şi alea în creierii nopţii + o dubă de la Atyc pe la prânz, restul sunt la peste 2 ore.
Sibiu - Ramnicu Valcea sunt 97 km pe sosea, pe care ii faci in 1h25min in mod normal. Autocarul ii face in cca 1h40...1h45min. Crede-ma ca am folosit autocarul pe ruta asta si atat face. Nu mai crede povestile neverificate de pe internet
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6764 Data de inscriere : 25/05/2012
La autocare sunt timpi mai largi pe site-urile firmelor/autogari care includ si intarzierile/stationarile. Autocarele nu stationeaza ca trenul 1-2 minute intr-o halta, ci 10-15 minute se odihneste soferul, timp in care trebuie sa mai dea si bilete sau sa incaseze bani de la alti calatori care chiar urca si coboara constant. Dar autocarul nu opreste asa in orice loc uitat de Dumnezeu cum se intampla la trenurile IR de la CFR Calatori.
Asa timpul efectiv de mers e sub tren, cel putin pe ruta asta, iar trenurile intarzie tot mai frecvent in ultima perioada pe aici. Bine, pentru un pasionat de tren n-ar fi vreo mare diferenta ca durata sau bani, ori pentru cei cu reduceri / gratuitati (publicul preponderent din sagetile IR de pe 201).
Daca vreau strict sa ma plimb de placere pe Valea Oltului clar merg cu trenul intre Calimanesti/Pausa si Sibiu. Daca vreau sa merg spre Pitesti/Bucuresti, e clar ca merg cu autocarul de la Sibiu sau chiar de la Caciulata dupa caz.
V-am mai zis parca de Dacos ca e demential cu tarifele alea last minute de poti sa mergi cu ei platind sume ridicol de mici, plus destule alte reduceri (mai ales anticipatie de pana la 35% pentru 14 zile, nu 21 ca la CFR Calatori). Ma rog, ca se circula cum se circula, uneori mai sunt probleme si pe sosea, dar per total tot iesi mai bine in medie cu autocarul pe aici. Valcea e stearsa feroviar de pe harta, asta e situatia. Daca nu se face linia Valcele - Ramnicu Valcea asa va fi situatia mult si bine de aici incolo.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24328 Data de inscriere : 05/10/2010
Acum 3 ani cănd am fost cu Fany am schimbat microbuzele intre ele într-o parcare plus că am stat 30 de min acolo dar cum a fost weekend și nu am avut legături bune la.tren asta a fost
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6764 Data de inscriere : 25/05/2012
Am mers si eu cu Fany in unele ocazii, dar mi se par cam prea mari tarifele, intr-adevar face popas in zona Caineni intr-o parcare a restaurantului Balta Verde. Ei n-au niciun fel de reduceri din ce stiu. Insa, sincer, chiar si cu pauza aia de juma' de ora tot e bine per total, sta mai putin in alte orase fata de Dacos, de exemplu, adica nu intra in aceleasi autogari principale, ci mai opreste si in benzinariile de la periferii, cel putin asa e la Pitesti, stationeaza maxim 5-10 minute la benzinaria de la intrarea in Bascov, in loc sa intre in autogara. Oricum eu recomand Dacos mai mult. Au multe oferte tarifare si se poate cumpara online in avans. La Fany nici nu merge luat online, iar pentru mine asta e o pretentie destul de importanta.
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
Am urcat un reportaj video de pe Valea Oltului aici.
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6764 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Sam 22 Aug 2020, 14:50
Ce bine ar fi aratat niste trenuri adevarate pe aici vazute de sus...asa e peisajul bogat, insa trenurile modeste. Cum ar fi aratat o varianta de 1835 pe aici cu ceva mai mult de 4-5 vagoane? Trist ca nu e nimeni in stare sa o valorifice. Pana la linia de Valcele care este inca promisa va mai curge Oltul in Dunare... Iar turismul pe care-l face CFR Calatori zilele astea cu Oravita-Anina e cumva...atat de sec, cand stii ca n-ai cum sa ajungi acolo cu trenul, numai cu automobil personal, iar autocarele/maxi-taxi nu sunt nici alea atat de stralucite. In sezonul rece va fi vai si amar, acum noroc cu unii care-si iau concedii si se plimba prin tara, in general.
marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6912 Data de inscriere : 23/01/2014
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Sam 22 Aug 2020, 19:29
Seaca Oltul pana o sa vedem noi trenuri pe Valcele...
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Dum 23 Aug 2020, 01:50
AeroX a scris:
Cum ar fi aratat o varianta de 1835 pe aici cu ceva mai mult de 4-5 vagoane? Trist ca nu e nimeni in stare sa o valorifice. Pana la linia de Valcele care este inca promisa va mai curge Oltul in Dunare...
In anii 90 cand mergeam des la Cluj, Bucuresti-Cluj-Bucuresti foloseam strict Acceleratul 1735/1736, Bucuresti-Pitesti-Slatina-Valcea-Sibiu-Copsa-Cluj, pe intors mai veneam si cu 1824 de atunci actual 1836, dar in acei ani aceste doua Accelerate aveau 8 vagoane. Desi in acei ani erau o gramada de trenuri Bucuresti-Cluj si retur pe 300 nu mergeam pe ruta directa, nu am sa uit niciodata Acceleratul 1735 cum trecea el prin Valcea in miez de noapte si pe valea Oltului pe la 1 noaptea, era frumos, tot ce a fost era frumos, acum farmecul plimbarilor cu trenul s-a cam terminat. Mai ales cand trebuie sa se aleaga praful pai se alege. Era si Personalul 2011/2012 Bucuresti-Pitesti-Slatina-Valcea-Sibiu si retur, facea 12 ore si avea si el 6-7 vagoane, a fost de regula cu 21-47 dar a avut perioade si cu etajate, la 11 din Bucuresti si la 23 era in Sibiu, retur la 19 din Sibiu si la 7 ajungea in Bucuresti. Am mers si cu acest Personal de cateva ori cap coada, cand coborai din el aveai impresia ca esti plecat de 3 zile. Apoi cu Iasi-Ghimes-Fagaras-Craiova si retur am fost de cateva ori, era o placera sa folosesti acest tren, traversa muntii de doua ori, peisaje frumoase pe timp de zi. Amintiri, vremuri frumoase care au fost distruse de actualii "specialisti" care habar nu au definitia trenului dar se cred ce nu e cazul si au distrus trenuri adevarate pline de istorie.
_________________
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Dum 23 Aug 2020, 18:06
Eu m-am uitat de mers cu trenul de la Cluj pe 501 si sa ma intorc pe 502. Sau invers, ordinea nu era importanta. Pai mai sint macar legaturi? Nu mai zic de compartimentate in care sa poti deschide geamul.
Revenind la subiect, povestea un mecanic despre Personalul ala ca avea la vreo 10-12 clase, plus Posta/Bagaje, plus WIT (iarna).