Intrebare: inainte de 1990 era prevazuta dublarea liniei si intre HM Cozia si statia Lotru ?
Intre statia Lotru si halta Betel h. exista asa-numitul Pod Lotru.
Este vorba de fapt de doua poduri feroviare in acel loc:
-Cel vechi, pentru cale simpla, ale carui lucrari de constructie au inceput in anul 1899 si au fost finalizate in anul 1903. Suprastructura sa era alcatuita din tabliere metalice (comandate in Franta), din grinzi cu zabrele cale jos 4 x 50 m, oblic dreapta la 35 de grade, calea pe pod fiind situata in curba. A fost construit de firma franceza ""Atelierele Dayde & Pille Paris"" si montat sub supravegherea inginerului Mihail Ramniceanu.
Dupa 1960, ca urmare a amenajarii hidrotehnice a raului Olt, nivelul raului a crescut, iar pilele podului au ajuns a fi in mare parte sub apa, din aceasta cauza pilele podului nemaiputând fi intretinute corespunzator.
In 1999 este inspectat si scos din garantie.
-Cel nou, construit pentru cale dubla si inaugurat dupa 2000.
Faptul ca acest pod nou a fost construit (dupa 1990!) cu structura pentru cale dubla, arata ca si dupa 1990 s-a avut in vedere, in perspectiva, dublarea liniei de la statia Lotru spre Podu Olt!
Aceste informatii le-am gasit mai demult pe defunctul Jurnal feroviar (erau acolo postate articole interesante despre caile ferate romane! Oare mai exista pe undeva salvate acele articole care au fost publicate in fostul Jurnal feroviar ?)
Jhonyla
Numarul mesajelor : 1458 Reputatie : 6556 Data de inscriere : 30/01/2011
Ruta asta e bataie de joc la trenurile care trec pe aici. Si chiar are potential turistic destul de mare, iar frumusetea ei este inegalabila. Pentru mine e cea mai frumoasa din tara. Frumusetea ei este cel mai bine surprinsa vara in zorii zilei pe ceata. Ii da un farmec aparte, pare o zona desprinsa din fabulos. De exemplu, IR 1922 te plimba pe aici la o ora buna, insa etajatul e groaznic pentru a face poze/filmari.
Chiar si daca s-ar mai baga un tren sau doua mai interesante (gen Cluj - Rm. Valcea - Pitesti - Bucuresti) autocarele sunt prea bine infiripate pe aici. Pe langa faptul ca sunt greu de convins cei de la CFR (e si normal) cumulat si cu aceasta criza de material rulant. Linia asta mai are sanse doar cu refacerea Valcele - Ramnicu Valcea, asta daca cea din urma mai are vreo sansa curand si nu cand iesim toti la pensie.
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
Anul trecut cand am mai fost in vara pe 201 am mers cu 1922 doar pana la Piatra Olt de unde am luat 2071 sa prind mai pe lumina Valea Oltului si din vagoane cat de cat ok, nu au ele clima sau prize dar pentru a admira un peisaj si de dragul vremurilor trecute merita 20-55 la Regio. In schimb asa 1922 ajunge la 7 jumatatea in Sibiu si cu 2071 la 10 esti in Sibiu cu inca un schimb in Podu Olt cu 2101, dar merita pentru peisaj si sa nu mergi cu etajatul 7 ore ca inebunesti.
Ma bate gandul sa mai dau o fuga si acum asa, 1922 Bucuresti-Piatra Olt apoi 2071 la Podu Olt si 2101 la Sibiu. Pentru plimbare merita.
_________________
Jhonyla
Numarul mesajelor : 1458 Reputatie : 6556 Data de inscriere : 30/01/2011
Nu stiu cum era pe vremuri desi locuiam la Dragasani. Dar in acest an am calatorit cu 2070 de la Dragasani la Craiova. Intre Dragasani si Piatra Olt nimeni nu a urcat sau coborat chiar asa de rau a ajuns aceasta linie? Pacat...
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18750 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24327 Data de inscriere : 05/10/2010
cat am fost in concediu am stat la bloc la cineva. Seara auzeam acel GM care tragea IR 1921... minunat orice tren se auzea si când pleca din gara Orasul insa se dezvolta asta datorita celor plecati in strainatate. Si acum imi aduc aminte cum intra Acceleratul de Iasi in gara abia a oprit la peron amintiri frumoase
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
De cand cu gratuitatea la studenti s-a schimbat treaba prin toata tara, studentii care merg intre orase folosesc doar IR, fiind gratuit prefera IR sa ajunga mai repede, cei ce merg in sate/comune mai merg cu Regio dar sunt mai putini. In cazul liniei 201 unde concurenta auto este la cote alarmante trenul a ramas pe acolo doar asa, ceva de genul amintire, pe acolo inca mai trece un tren dar lumea foloseste auto maxim, prea putini vin la tren si cum am zis, cei ce merg la orase folosesc IR care acolo sunt cu Desiro, alea chiar sunt aglomerate in schimb Regio bate vantul prin ele. Cei ce platesc bilet folosesc auto, nu stau dupa tren.
_________________
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Mar 01 Aug 2017, 00:05
Printre cauzele situatiei expuse de Karpaty as enumera:
1. Prostia CFR; 2. Prostia CFR; 3. Prostia CFR; . . . 10. Pros... Eh, hai sa zicem ca asta al fi locul 6; 7. Zona e la mijloc de nimic. Trenuri ca Iasi - Craiova, Cluj - Bucuresti nu mai sunt, deci daca mergi cu trenurile de rang superior cheltuiesti multi bani; 8. Linia e izolata (similar cu situatia liniei Razboieni - Deda), deci nu ai mai multe variante de a pleca din R. Valcea sau din alta statie. Pana la Bucuresti faci cu 100 de kilometri, cu cel putin o ora in plus si cu vreo 35 de lei mai mult din resedinta de judet; 9. Materialul rulant e de toata jena; 10. Timpii (dar si mersul, a se vedea cat face cel mai sprinten Personal si cel mai lent Accelerat); 11. Tarifele sint mari pentru conditii, distante si timpi: toate Acceleratele sint formate din Desiro, iar singura pereche tarifata ca Personal e cea de Cluj, in rest e japca.
Motive ar mai fi, dar avand in vedere cele de mai sus pentru ce sa mearga lumea cu trenul? Am fost acasa zilele trecute. Chiar as fi mers cu trenul, mai ales ca domnita e studenta, dar nu pot pleca de la lucru cu trei ore mai repede ca sa fiu la 4 in gara. Iar 1737 are un program aproape imposibil.
Apoi ar mai fi si altele, ca de exemplu faptul ca ma miram cu prietena de spatiul de la picioare din autocar. Ajunsesem sa ma plang ca avand scaunul dat pe spate nu imi pot sprijini picioarele de spatarul din fata. Deci despre ce vorbim?