Pitesti - Bucuresti -> 1h20m se poate obtine acum ca timp real cu tot cu stationari (ce e in plus acum ca si timp de mers inseamna asteptat prin statii ca Titu si Chitila, mai ales la Chitila unde niciodata nu se intra fluent si se mai bate pasul pe loc din cauza mersurilor altor trenuri; plus grupe de Campulung, Targoviste). Ce 2h? Poate in sensul invers acum, dar daca se vrea se poate face mersul pe firul de 100 si acolo. Iar aici oricum se va reabilita. Deocamdata nu se stie daca la 160 la ora (linia destul de probabil se va si electrifica dupa 2025 incolo). La 100 km/h intr-o prima faza cu siguranta dupa 2020 (asta pe firul Chitila - Ghergani).
La Pitesti - Valcele, nu stiu ce scrie la mersul ala postat de ldh80, dar avand in vedere ca pentru unii din noi pare fictiv, iar circulatia in anii aia pe acolo a fost doar pe hartie cu asemenea trenuri ... dar este enorm timpul ala, mai bagi 10 minute si ai ajuns si la Curtea de Arges. Un timp real trebuie sa fie maxim 15 minute de la Pitesti pana la Valcele. Iar Valcele - Bujoreni maxim 45 minute cu tot cu deplasarile mai lente prin tuneluri si viaducte, insa daca s-ar reface lucrarile ca la carte poate trece mai rapid si pe ele daca nu sunt in curbe stranse cel putin. Ganditi-va ca Bucuresti - Titu (48 km) cu 100 km/h se face in 33-35 minute (timp ce se obtine azi daca se merge fluid - deci am prins zile, nu vorbesc aiurea). La viaducte si tuneluri mai bagi 10 minute extra, distanta fiind si mai mica cu vreo 10 km.
Desigur ca apoi si pe 201 mai trebuie ceva upgradari. Apropo de 201, pentru mine e cea mai frumoasa ruta din tara Valea Oltului.
@florin94 si @ciprian71, da, ce sa spun, inainte trenurile "parcurgeau", pe viitor "ar parcurge". M200 pe partea neelectrificata e o rusine, de mare "magistrala" ce e. Cand aud pe cineva care propune mai multe trenuri pe acolo si timpi mai scurti ma izbeste un ras isteric. Lasa, nu mai visati voi doar trenuri pe Valea Prahovei, mai sunt si alte rute. 219 intr-adevar are scopul principal de a muta majoritatea trenurilor de marfa pe acolo. In rest, nu mai tot laudati atat marile "magistrale" ca ar scoate timpi mai scurti, scopul acestor reabilitari si reconstructii de linii nu e doar pentru transportarea calatorilor si marfurilor direct spre Vest, trebuie sa favorizeze si localitatile aferente traseului liniei.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Pentru 901 (intre Bucuresti si Pitesti) in 1988/1989, trenul accelerat 237 Bucuresti Nord- Pitesti- Piatra Olt- Ramnicu Valcea- Sibiu- Copsa Mica- Cluj Napoca, parcurgea distanta Bucuresti Nord- Pitesti in 1 h si 39 minute ( Bucuresti Nord plecare 19.50, Titu 20.31/20.33, Gaesti plecare 20.52, Golesti 21.17/21.19, Pitesti sosire 21.29).
In Pitesti stationa 10 minute pentru rebrusare.
ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4750 Data de inscriere : 19/07/2016
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Vin Mai 05, 2017 12:19 am
AeroX a scris:
@florin94 si @ciprian71, da, ce sa spun, inainte trenurile "parcurgeau", pe viitor "ar parcurge". M200 pe partea neelectrificata e o rusine, de mare "magistrala" ce e. Cand aud pe cineva care propune mai multe trenuri pe acolo si timpi mai scurti ma izbeste un ras isteric..
Probabil ca cei ce propun trenuri mai multe, nu cunosc situatia din teren.Pe langa halul de viteza intre Brasov si Fagaras, insa ce este dupa Sibiu, zona Tilisca, departe de o magistrala principala.Mersul prin tufisuri si curbe stranse la maxim 30km/h.Dar este frumos pentru cei ce calatoresc din placere cu trenul.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Vin Mai 05, 2017 2:10 am
Dupa executarea liniei Vilcele ar fi urmat modernizarea pe Valea Oltului si apoi a lininiei Sibiu-Vintu de Jos.
Dupa cum stiti ceva lucrari s-au inceput insa din cauza dificultatilor din teren s-a renuntat urmind a fi reluate dupa executarea liniei Vilcele.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Vin Mai 12, 2017 9:34 am
In sfarsit mi-am facut un pic de timp pentru discutia de acum o saptamana.
Am inteles gresit din cauza exprimarii eronate cum ca va refereati la R. Valcea Est, nu la acel canton. Cer scuze pentru adresarea semiagresiva, dar nu sint vinovat exclusiv.
Verificat si pe Google Earth, si in teren, nu se poate face un racord catre R. Valcea. Eventual pe locul actualei strazi Ferdinand. Dar avand in vedere cat s-au zgarcit pentru investitie si ca linia era proiectata pentru legatura Bucuresti - Sibiu - Arad, nu as baga mana in foc ca a fost luata in calcul. Poate localele de Curtea sau Pitesti ar fi fost facute cu AM-uri? Sau, pur si simplu, Gara de Est ar fi fost capatul de linie pentru ele? Cine poate sa stie?
Cat despre povestea cu R. Valcea Est in capatul Bulevardului Vladimirescu, am mai auzit-o si eu. Povesti... Iata unde se afla cladirea statiei: https://www.google.ro/maps/place/45%C2%B006'21.1%22N+24%C2%B023'29.6%22E/@45.1058783,24.3902187,343m/data=!3m2!1e3!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d45.105876!4d24.391546 Se poate vedea ca sint 4-500 de metri intre capatul virtual al bulevardului si cladire, pe calea ferata.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Vin Mai 12, 2017 9:53 am
Am postat la pagina precedent a acestui topic ceea ce in "mersul trenurilor 1991/1992" aparea ca "tabela" si "linia" 219 "Valcele- Ramnicu Valcea Est- Bujoreni Valcea".
Este probabil singurul mers de tren din istoria CFR care te invita sa "calatoresti" pe o linie nedata inca in exploadare comerciala si neterminata!
Ar fi fost cel putin hazlie o faza de genul ca cineva din alt colt al tarii (care nu cunoastea "povestea" liniei 219 si ar fi luat de bun ceea ce scria in acel mers de tren- vorba aia, document official!), sa se prezinte la casiera statiei Pitesti de exemplul si sa solicite un bilet pentru statia Tutana sau pentru statia Ramnicu-Valcea-Est!
Din ce se observa la "tabela 219" pe aceea "linie" "circulau" atunci doua perechi trenuri C si P, ambele in relatia Pitesti- Valcele- Ramnicu Valcea Est.
Ambele erau "formate" din locomotive+vagoane si "apartineau" evident de statia de domiciliul Pitesti.
Mai ramanea problema accesului calatorilor din orasul Ramnicu-Valcea pana in statia Ramnicu-Valcea-Est. Daca linia 219 at fi fost cu adevarat terminate, probabil at fi urmat sa se infiinteze si o linie de autobuze urbane (a pe atunci IJTL Valcea), care sa ajunga pana la statia Ramnicu-valcea-Est .
Astazi nu stiu care linie de autobuze urbane a ETA- Ramnicu Valcea ajunge cel mai aproape de locul unde urma sa fie cladirea de calatori a statiei Ramnicu-Valcea-Est.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Vin Mai 12, 2017 10:41 am
Liniile 6 si 9: http://www.eta-bus.ro/index.php/trasee/autobuze?showall=&start=3 Probabil ca ar fi ocolit un pic cum se intampla in cazul liniei 4 (sper ca nu gresesc) din Suceava, care se abate un pic de la traseu pentru Iulius Mall. Zic de linia asta pentru ca am mers intre Burdujeni si zona centrala.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Dum Mai 14, 2017 5:25 am
Revin cu rugamintea: Daca poate cineva (in special dintre colegii de forum care locuiesc in municipiul Ramnicu-Valcea) sa faca si sa posteze o schita cu liniile din statia Ramnicu-Valcea, asa cum sunt ele dupa constructia noii cladiri de calatori (inclusiv liniile din remiza, liniile de la sectia linii, liniile industriale care se desprind din statia Ramnicu-Valcea - cea pentru fosta rampa de incarcare a Hervil, cea pentru in depozit de material de constructii situate aproape de podul peste raul Olanesti), si inclusive cu pasajele rutiere denivelate si la nivel, situate pe liniile din incinta statiei Ramnicu-Valcea).
Multumesc anticipat!
In privinta a ceea ce urma sa fie statia Ramnicu-Valcea-Est tot ce am aflat at fi ca urma a aveea numai 3 linii (mai demult am vazut pe undeva si o schita cu ceea ce urma sa fie statia Ramnicu-Valcea-Est) si instalatie tip SBW.
Locul unde au construit cladirea de calatori a ceea ce urma sa fie statia Ramnicu-Valcea-Est a fost ales oarecum neinspirat- era mult mai facil (pentru accesul spre si dinspre statie) daca locul pentru constructia acelei cladiri ar fi fost ales la capatul "virtual" al actualului Bdul. Tudor Vladimirescu, pe partea spre oras (spre raul Olt).
Astfel, Bdul. Tudor Vladimirescu s-ar fi constituit ca o axa est-vest a orasului, avand la extremitatile sale statia Ramnicu-Valcea-Est (evident in partea de est) si respective intersectia cu Calea lui Traian (aproape de hotelul Alutus).
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Dum Mai 14, 2017 5:37 am
Spre est, dupa podul peste raul Olt, Bdul. Tudor Vladmirescu continuua, pana la intersectia si sensul giratoriu cu Calea Bucuresti (DN7, E 81).
De aici, in prelungirea Bdul. Tudor Vladimirescu spre est, exista strada Cella Delavrancea (evident mai ingusta decat bdul. Tudor Vladimirescu).
Strada Cella Delavrancea se termina apoi la intersectia cu o alta strada ce se desfasoara pe directia nord-sud.
De la aceasta intersectie, pana la locul unde ar fi trebuit sa treaca calea ferata spre Valcele sunt cca 250 m. In acest loc ar fi fost mai indicat sa se fi construit cladirea de calatori a ceea ce urma sa fie statia Ramnicu-valcea-Est.
Pentru accesul spre acest loc, ar fi trebuit:
-Largita strada Cella Delavrancea, intre intersectia cu Calea Bucuresti (DN7, E-81) si intersectia cu accea strada care se desfasoara pe directia nord-sud (pe o distanta de cca 50 m)
-Construita o strada complet noua, intre aceasta intersectie si locul pe unde urma sa treaca calea ferata spre Valcele (pe o distanta de cca 250 m).
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Dum Mai 14, 2017 11:36 am
Nu iti dau un termen, dar cand o sa am vreme si toate datele o sa pn aici schema ceruta. Intrebare: Vrei situatia actuala?
Bulevardul T. Vladimirescu era principala artera a orasului cand a fost facuta gara, prin urmare nu a fost conceput pentru a ajunge in zona R. Valcea Est. Repet: Povestea cu statia de pe 219 in capat de bulevard e o poveste, mai sus ai harta care demonstraza contratiul. Cat despre largit de strazi, construit de altele noi... Ca cineva care cunoaste cat de cat zona te intreb: Chiar crezi ca e/era nevoie?
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Dum Mai 14, 2017 12:21 pm
Parerea mea e ca linia s-a construit in mare viteza, iar principalul ei scop a fost transportul de marfuri spre vest nu neaparat deservirea printr-o gara mare a orasului Rimnicu Vilcea si de aceea au ales solutia asta
Chiar daca pe plan sint 250 de metri pina in calea ferata pe teren alta e topografia si pina la urma au asezat unde s-a putut statia.
Mai important ar fi sa fie functionala linia decit amplasarea Garii de Est
Jhonyla
Numarul mesajelor : 1458 Reputatie : 6556 Data de inscriere : 30/01/2011
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Mar Mai 16, 2017 9:19 pm
Zavideni a avut cumva linie industriala? Parca asa se vede pe google. este sau a fost cariera de piatra?
Amiralul
Numarul mesajelor : 845 Reputatie : 6525 Data de inscriere : 12/06/2009
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Mier Mai 17, 2017 12:53 am
A fost linie la o balastiera,nu se mai foloseste.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Mier Mai 17, 2017 10:09 pm
Partea interesanta este ca statia nu se numeste Zavideni, cel putin asa scrie pe gara. Poza este a mea dintr-un turneu din 2007.
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6764 Data de inscriere : 25/05/2012