|
| 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt | |
|
+93Ionut31 Daniel18 t1972 George CFR cristi_tgv CalinIonMihai riciu Vale_ntin AeroX laurentzu laur 133 ciprian71 ets2oltromânia mihaitzateo florin94 Dionis Michael Norbi florin.lifticariu mielutu zburator marius664 dan tm sibiustation Parazitii DUAL Nycolas Gabriel gtavicecity DB Robert sovidiu vatmanul alex.barac.5 marcelbanu NicuS Rarau cosmin_regiotrans Radu Sergiu rmn Katalin4653 Czirjak Arpad allred Desiro256 halmarius Luna membru exclus Adirmvl cfr500 basa TVlad Kriszti219 Dr2005 Teodor srazvi Andrey_tm ana imfinity AndiCFR Goanga mishu88 Gabry Gabriel kristi kkk didinul razvan - trenuri Adrian78 Mircea Condilescu Silviu Sintea Jhonyla bogdan srl cont dezactivat . lovekomotive ionut_te Vitosa Rabbit ldh80 cristi CFR sorinucu Nesebar ionyx82 mardaryroby Tomi13leu cata ionutzzz dan ciprian Amiralul LascuB_1980 jionutz mariuscfr90 Semafor Vlad loryjonel IonutCFR2009 MariusM COSTACHE MIHAIL tudor_vl myster2008 97 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 4 Mai - 12:32 | |
| Boss, R. Vâlcea Est e peste Olt! Cum să fie același lucru cu o cabină de acar sau ce era aia? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 4 Mai - 13:09 | |
| - Adirmvl a scris:
- Boss, R. Vâlcea Est e peste Olt! Cum să fie același lucru cu o cabină de acar sau ce era aia?
Stati un pic, sa nu confundam doua lucuri diferite: -Ceea ce urma a fi statia (gara) Râmnicu-Vâlcea-Est (sau mai cunoscuta si sub denumirea de Goranu) , care intradevar ar fi urmat sa fie situata la est de raul Olt -Si ceea ce eu am mentionat sub denumirea de Post Ajutor Miscare Valcea, iar colegul Dan tm a mentionat sub denumirea de Ram. Ramnicu Valcea Est, care este practic unul si accelasi lucru, si se refera la locul unde linia 219 ar fi urmat sa se racordeze cu linia 201, loc care evident este situat la vest de raul Olt! |
| | | laurentzu
Numarul mesajelor : 424 Varsta : 39 Localizare : Iasi Reputatie : 3516 Data de inscriere : 08/06/2016
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 4 Mai - 13:41 | |
| - ldh80 a scris:
- Schita propusa pentru Post Ajutor Miscare Valcea, in cazul dublarii liniei Post Ajutor Miscare Valcea- Statia Ramnicu Valcea
Un tren trebuia sa rebruseze pentru a ajunge de la Valcele la Ramnicu - Valcea ? Cam asa se intelege din schita ta. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 4 Mai - 14:03 | |
| - laurentzu a scris:
- ldh80 a scris:
- Schita propusa pentru Post Ajutor Miscare Valcea, in cazul dublarii liniei Post Ajutor Miscare Valcea- Statia Ramnicu Valcea
Un tren trebuia sa rebruseze pentru a ajunge de la Valcele la Ramnicu - Valcea ? Cam asa se intelege din schita ta. Da, si la fel ar fi trebuit si daca ar fi fost gata si s-ar fi dat in exploadare linia dinspre Valcele! Aici ati atins un aspect interesant: De ce atunci când s-a proiectat si a inceput sa fie construita linia dinspre Valcele, imediat dupa podul feroviar peste Olt, nu s-a prevazut si un racord direct spre statia Râmnicu-Vâlcea (astfel incat un tren de la Bucuresti- Pitesti via Valcele spre Râmnicu-Vâlcea sa nu mai trebuiasca sa rebruseze) ? Explicatia cred este una simpla: Daca s-ar fi terminat de construit si s-ar fi dat normal in exploadare calea ferata dinspre Valcele, pe aceasta linie ar fi urmat sa circule probabil doua categorii de trenuri de calatori- curse sau personale intre Pitesti si Bujoreni-Valcea, respectiv unele accelerate intre Bucuresti- Sibiu (eventual Arad). Pentru ambele categorii de trenuri, pentru calatorii din municipiul Râmnicu-Vâlcea, s-a prevazut constructia unei noi statii CFR care sa-i deserveasca (pe cei care s-ar fi urcat sau ar fi coborat in si din aceste trenuri in si din municipiul Râmnicu-Vâlcea), si anume ceea ce urma a fi statia Râmnicu-Vâlcea-Est (Goranu), statie care urma a fi situata la est de raul Olt. Astfel, nici unul din trenurile de calatori care ar fi circulat pe linia dinspre Valcele nu ar fi trecut prin statia Râmnicu-Vâlcea. Totusi, acest racord de care amintiti dumneavoasta, ar fi fost poate util pentru trenurile de marfa- in special pentru cele care ar fi circulat intre marile platforme industriale Arpechim si Oltchim (in 1989 acel racord ar fi fost util pentru un tren de marfa care ar fi circulat pe traseul: Platforma Arpechim- Statia Bradu Rafinarie- Statia Bradu de Sus- Statia Pitesti- Statia Valcele- Statia Ramnicu Valcea Est- Podul peste raul Olt- Statia Ramnicu Valcea- Statia Raureni- Platforma Oltchim). |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 4 Mai - 14:13 | |
| Boss, ramificatia se numeste asa, nu este PAjM.
M-am uitat in livret acuma si asa este, Ram. Rm Vilcea Est.
https://www.docdroid.net/5iLzgm4/livret-central-complet-2017-3.pdf.html#page=297 |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 4 Mai - 15:12 | |
| - dan tm a scris:
- Boss, ramificatia se numeste asa, nu este PAjM.
M-am uitat in livret acuma si asa este, Ram. Rm Vilcea Est.
https://www.docdroid.net/5iLzgm4/livret-central-complet-2017-3.pdf.html#page=297 Da- aveti dreptate! Pentru a oferi o imagine mai clara asupra pozitionarii caii ferate in interiorul municipiului Râmnicu-Vâlcea, a modului cum fusesera proiectata întâlnirea dintre ceea ce urma a fi linia dinspre Valcele cu linia existenta 201, precum si pentru a-i raspunde colegului Laurentzu la întrebarea de ce nu s-a prevazut si proiectat si un racord din linia dinspre Valcele (imediat dupa podul peste raul Olt) spre statia Râmnicu-Vâlcea, postez o schita cu pozitionarea cailor ferate (inclusiv a liniei proiectate spre Valcele) din interiorul municipiului Râmnicu-Vâlcea, asa cum existau ele la nivelul anului 1989! PS In loc de Post Ajutor Miscare Valcea a se citi Ram. Ramnicu Valcea Est (schita am apucat sa o desenez inainte de a afla informatia ca ceea ce am notat eu pe schita ca fiind Post Ajutor Miscare Valcea se numeste de fapt Ram. Ramnicu Valcea Est). |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 4 Mai - 15:20 | |
| Linia s-a proiectat asa pentru ca probabil nu au avut sau nu li s-a aprobat alta solutie tehnica pe de o parte, pe de alta parte, linia s-a dorit a fi o scurtare a drumului trenurilor de marfa spre Curtici dinspre Bucuresti sau Constanta. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 4 Mai - 15:24 | |
| Dupa cum se poate observa din aceasta schita, noua statie Râmnicu-Vâlcea-Est (zisa si Goranu, datorita faptului ca urma a fi amplasata in zona cartierului Goranu), urma a fi situata la est de raul Olt, dar la aproximativ acceiasi latitudine cu statia existenta Râmnicu-Vâlcea!
Accesul auto si pietonal in statia Râmnicu-Vâlcea-Est , si legatura acesteia cu partea situata la vest de raul Olt a municipiului Ramnicu Valcea urma a se realiza cel mai probabil prin prelungirea Bdul. Tudor Vladimirescu, de la intersectia acestuia cu Calea Bucuresti (DN7), pana la ceea ce urma sa fie noua statie Râmnicu-Vâlcea-Est.
Astfel, Bdul. Tudor Vladimirescu urma a deveni o axa est-vest a orasului, cu extremitatile la noua statie Râmnicu-Vâlcea-Est (in partea de est) si respectiv la intersectia cu Calea lui Traian, putin dupa hotelul Alutus (in partea de vest). |
| | | florin94
Numarul mesajelor : 362 Localizare : Braila-Sibiu Reputatie : 3612 Data de inscriere : 02/01/2016
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 4 Mai - 19:01 | |
| Una peste alta, in 2017 nu mai tragem nicio nădejde de a mai vedea această linie. Cu toate că numărul de kilometri ar fi fost ceva mai mic intre București și Sibiu, timpii de mers nu ar aduce mare avantaj. Dacă stăm să calculăm: București-Pitești 1h 30 min.( ipotetic), Pitești-Bujoreni 1 h 30 min. si Bujoreni-Sibiu încă 2 ore rezultă 5 ore. Așa dacă si-ar da interesul cineva să mai facă anumite cârpeli acolo unde este necesar (Predeal-Brașov-Sibiu), 346 ar ajunge să parcurgă chiar in mai puțin de 5 ore cei 315 km. Si când mă refer la cârpeli nu spun ridicarea VS pe Brașov-Sibiu. 80 km/h cât este in prezent este satisfăcător. De altfel, recunoaștem că traficul de călători nu ar concura pe 901+219+201, față de Valea Prahovei si mai putin M 200. Iată un exemplu al lui 346:
14.00 București Nord 14.38-14.40 Ploiești vest 15.25-15.26 Sinaia 15.45-15.46 Predeal 16.13-16.25 Brașov 17.24-17.25 Făgăraș 18.45 Sibiu |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 4 Mai - 20:25 | |
| Nu ar aduce in conditiile actuale, dar atunci altele erau planurile. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 4 Mai - 20:41 | |
| Ar fi fost mai intretinuta 201 intre R. Valcea (Bujoreni) Podu Olt (probabil ca si Podu Olt - Vintu) si pentru ca ar fi circulat si mai multe marfare. Asa, doar pentru niste trenuri de calatori, si alea vai de capul lor, pentru ce sa investesti, cand restul retelei e cum e? Oricum, asa prost cum se circula de la R. Valcea la Podu Olt tot e bine la cate si ce trenuri sint. Din nou, raportat la restul retelei. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4750 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 4 Mai - 20:52 | |
| - florin94 a scris:
- Una peste alta, in 2017 nu mai tragem nicio nădejde de a mai vedea această linie. Cu toate că numărul de kilometri ar fi fost ceva mai mic intre București și Sibiu, timpii de mers nu ar aduce mare avantaj. Dacă stăm să calculăm: București-Pitești 1h 30 min.( ipotetic), Pitești-Bujoreni 1 h 30 min. si Bujoreni-Sibiu încă 2 ore rezultă 5 ore. Așa dacă si-ar da interesul cineva să mai facă anumite cârpeli acolo unde este necesar (Predeal-Brașov-Sibiu), 346 ar ajunge să parcurgă chiar in mai puțin de 5 ore cei 315 km. Si când mă refer la cârpeli nu spun ridicarea VS pe Brașov-Sibiu. 80 km/h cât este in prezent este satisfăcător. De altfel, recunoaștem că traficul de călători nu ar concura pe 901+219+201, față de Valea Prahovei si mai putin M 200.
Iată un exemplu al lui 346:
14.00 București Nord 14.38-14.40 Ploiești vest 15.25-15.26 Sinaia 15.45-15.46 Predeal 16.13-16.25 Brașov 17.24-17.25 Făgăraș 18.45 Sibiu Pe via Predeal, da, ar fi putut sa ajunga la 18.45, daca s-ar scoate unele restrictii. Insa via Pitesti in nici un caz.Din ce ai dscris tu sa inteleg, presupusul 346 sa circule fara oprire pana la Pitesti (206 km.) in conditiile in care linia nu este electrificata in 1h 30 min. ma indoiesc.Tin sa amintesc ca in plan nu era prevazut si electrificarea, insa era cale dubla pana la Ramnicu Valcea ce a ce ajuta acest lucru in castigarea unui timp rezonabil.Dar amintesti de Bujoreni??? nu inteleg de ce pe acolo!!!In conditiile reliefului de acolo intre Pitesti si Ramnicu Valcea, putea fi proiectat la max. 100 km/h sa nu zic 70 km/h.Iar linia 201 pana la Sibiu o cunoastem, nu se facea nimic nici atunci.Eu cred ca linia 219 era mai mult pentru traficul de marfa si probabil bagau pe acolo Transbalkanul, Nesebarul si probabil un sezonier pentru litoral ( trenuri accelerat la vremea aceea).Era exclus sa cred ca mutau de pe Valea Prahovei (Panonia, Dacia,Karpati,Balt-Orient-Expres,Nord-Orient-Expres, int.201/202,203/204). |
| | | florin94
Numarul mesajelor : 362 Localizare : Braila-Sibiu Reputatie : 3612 Data de inscriere : 02/01/2016
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 4 Mai - 21:54 | |
| L-am dat pe 346 doar ca exemplu pentru ca are opriri mai putine si timpi ceva mai stransi. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 4 Mai - 22:42 | |
| Pentru a lamuri cat at fi facut ca si timpi de mers eventuale trenuri pe ceea ce at fi trebuit sa fie linia Valcele- Ramnicu Valcea Est- Ram. Ramnicu Valcea Est, arat date din "Mersul trenurilor 1991-1992", probabil singurul mers de tren din istoria CFR, care te invita sa calatoresti pe o linie care nu era data inca in exploadare!
Mersul trenurilor 1991-1992 a fost singurul mers de tren in care a aparut vreodata "linia" Valcele- Ramnicu Valcea Est- Ram. Ramnicu Valcea Est, sub forma "liniei 219"!
Aceasta "linie" at fi avut "statiile": Valcele (km 0), Tutana (km 6), Ciofrangeni (km 17), Samnic (km 27), Ramnicu Valcea Est (km 35) si Bujoreni-Valcea (km 41).
Pe aceasta "linie" at fi trebuit sa "circule":
a. Doua perechi/zi trenuri C si P, pe ruta Pitesti- Valcele- Ramnicu Valcea Est :
-P 1015 (Pitesti plecare 6.20, Valcele 7.02/7.03, Ramnicu Valcea Est sosire 8.10)
-C 1822 (Ramnicu Valcea Est plecare 8.35, Valcele 9.44/9.45, Pitesti sosire 10.19)
-C 1823 (Pitesti plecare 17.38, Valcele 18.12/18.13, Ramnicu Valcea Est sosire 19.20)
-C 1824 (Ramnicu Valcea Est plecare 20.18, Valcele 21.34/21.35, Pitesti sosire 22.21)
Compunere: clasa 1,2.
b. Doua perechi/zi trenuri A, din care unul sezonier
-A 852/227 sezonier Mangalia- Arad (Mangalia plecare 12.46 , Pitesti plecare 19.58, Valcele 20.27/20.29, Ramnicu Valcea Est plecare 21.35, Arad sosire 5.00) Compunere: clasa 1,2.
-A 225 Bucuresti Nord- Arad (Bucuresti Nord plecare 19.50, Pitesti plecare 21.50, Valcele 22.19/22.21, Ramnicu Valcea Est plecare 23.26, Arad sosire 6.40) Compunere: clasa 1, 2, vagon de dormit si cuseta.
-A 226 Arad- Bucuresti Nord (Arad plecare 19.04, Ramnicu Valcea Est plecare 2.40, Valcele 3.42/3.44, Pitesti plecare 4.07, Bucuresti Nord sosire 6.07) Compunere: clasa 1,2, vagon de dormit si cuseta.
-A 228/851 sezonier Arad- Mangalia (Arad plecare 11.35, Ramnicu Valcea Est plecare 19.42, Tutana plecare 20.45 (pentru incrucisare cu A 852/227), Valcele 20.59/21.01, Pitesti plecare 21.24, Mangalia sosire 4.30). Compunere: clasa 1,2.
Avand aceste date, se poate estima cat at face in tren IR Bucuresti- Arad sau Mangalia-Arad, daca s-at construi linia Valcele- Ram. Ramnicu Valcea Est astazi si daca at circula pe aceasta linie!
Daca este cazul, rog administratorii sa mute cele spuse mai sus la topicul dedicat liniei 219!
|
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4750 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Vin 5 Mai - 7:54 | |
| - ldh80 a scris:
- Pentru a lamuri cat at fi facut ca si timpi de mers eventuale trenuri pe ceea ce at fi trebuit sa fie linia Valcele- Ramnicu Valcea Est- Ram. Ramnicu Valcea Est, arat date din "Mersul trenurilor 1991-1992", probabil singurul mers de tren din istoria CFR, care te invita sa calatoresti pe o linie care nu era data inca in exploadare!
Mersul trenurilor 1991-1992 a fost singurul mers de tren in care a aparut vreodata "linia" Valcele- Ramnicu Valcea Est- Ram. Ramnicu Valcea Est, sub forma "liniei 219"!
Aceasta "linie" at fi avut "statiile": Valcele (km 0), Tutana (km 6), Ciofrangeni (km 17), Samnic (km 27), Ramnicu Valcea Est (km 35) si Bujoreni-Valcea (km 41).
-A 225 Bucuresti Nord- Arad (Bucuresti Nord plecare 19.50, Pitesti plecare 21.50, Valcele 22.19/22.21, Ramnicu Valcea Est plecare 23.26, Arad sosire 6.40) Compunere: clasa 1, 2, vagon de dormit si cuseta.
-A 226 Arad- Bucuresti Nord (Arad plecare 19.04, Ramnicu Valcea Est plecare 2.40, Valcele 3.42/3.44, Pitesti plecare 4.07, Bucuresti Nord sosire 6.07) Compunere: clasa 1,2, vagon de dormit si cuseta.
Avand aceste date, se poate estima cat at face in tren IR Bucuresti- Arad sau Mangalia-Arad, daca s-at construi linia Valcele- Ram. Ramnicu Valcea Est astazi si daca at circula pe aceasta linie!
Daca este cazul, rog administratorii sa mute cele spuse mai sus la topicul dedicat liniei 219!
11 ore, destul de mult in conditiile in care internationalele parcurgeau distanta prin Brasov, in maxim 9 ore. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt | |
| |
| | | | 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |