Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8443 Data de inscriere : 18/04/2011
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Sam 15 Mar 2014, 16:20
Jumatatea aia e facuta de la Caracal la Bucuresti, si invers. Am comparat livretele actuale cu cele de acum 2 ani, respectiv anul trecut.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Mier 19 Mar 2014, 16:40
Am sezizat urmatoarea chestie pe google maps:
Cu rosu e marcata statia Govora iar cu alb e incercuita localitatea Baile Govora. Din ochi sint macar 10 kilometri, pate chiar vreo 13 din gara pana in statiune. Prin urmare ce rost au opririle IR-urilor in Govora?
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Mier 19 Mar 2014, 17:29
12,8 km din gară în staţiune
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Mier 19 Mar 2014, 17:34
Si vreo 20-22 din R. Valcea. Macar din oras ai dube pana in statiune, pe cand de langa statia Govora nema.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Mier 19 Mar 2014, 18:17
Ar trebui ca toate trenurile să oprească în Ostroveni h. Acolo este autogara, iar transferul de la tren la autobuz ar fi destul de uşor.
_________________ :TTT:
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Mier 19 Mar 2014, 19:03
Stau in partea de sud a orasului, cam la un kilometru distanta de halta, deci mi-ar conveni. Partea proasta e ca multe trenuri ajung mai devreme, deci le-as putea pierde pe cele spre Sibiu.
Acum serios, nu zici rau, mai ales ca de acolo pleaca mai toate dubele spre statiuni. Deci IR-urile care trec prin oras pana pe la 3-4 ar putea opri acolo. Dar ar fi inutil, ca doar lumea alege variantele directe. :roll:
Totusi, enigma legata de opririle in Govora ramane in picioare.
sovidiu
Numarul mesajelor : 98 Reputatie : 4227 Data de inscriere : 13/08/2013
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Dum 23 Mar 2014, 19:57
Tren Regio Sibiu Valcea cu doua vagoane
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Dum 23 Mar 2014, 20:02
Ala e 2070 Sibiu-Craiova, nu Sibiu-Valcea.
Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8443 Data de inscriere : 18/04/2011
Activitate intensa azi in Riureni in jurul ore 13 : 00. La linia 1 a fost primit R 2076, la linia 2 era Carpathia care ulterior a ajuns la Vilcea, la linia 3 un marfar compus din vagoane Zas destinate Oltchimului, iar la linia 4 LDH-ul Oltchimului ce urma sa preia vagoanele si sa le transporte in incinta combinatului. Si la Babeni in jurul orei 18, la linia 2 era o garnitura de vagoane Fals, fara locomotiva, la linia 3 a fost primit IR 1523, la linia 4 o drezina UAM, iar la linia 5 inca o garnitura goala, in compunerea caruia intrau si cateva cisterne Zas. La linia 6, dintr-o alta garnitura de Fals-uri au detasat cateva vagoane pe care le-au manevrat si le-au cuplat garniturii de la linia 5. In Zavideni am vazut ca au mai adus vagoane scoase din uz probabil. Inainte erau cateva vagoane Fals ce stationau acolo de mult timp, acum au mai adus Tals-uri si inca un vagon pe 2 osii, dar imi scapa numele. In Fiscalia, pe linia ce se ramifica din 201 si se duce catre curtea unei fabrici se observa ca a fost activitate. Ba chiar am zarit si cateva cisterne. Ma bucur ca a mai prins viata si sectia asta.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
Nu, era cealalta, pe care am intalnit-o in Zavideni la linia 2, dar am uitat s-o mentionez. O parte din vagoanele care au mai fost aduse in Zavideni sunt Zas si EACS. Si in aceasta dimineata tot mai era activitate in Babeni. La linia 2 venise R 2071 si ii detasau compunerea lui R 2457, care culmea ... Caterpillar + 21-47. La linia 3 l-a prinit pe 1520, la linia 4 un marfar gata de plecare spre Berbesti, iar dupa ce am iesit din Babeni, aproape de prevestitorul de contra venea pe 205 un alt marfar plin cu carbune.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
Usor, usor, CFR-ul incepe sa ofere conditii decente sau chiar bune pe linia asta, in cazul R-urilor. S-au indesit vagoanele de clasa I: 11-47, 19-47 si 19-54. Zilele trecute, cand am fost acasa, am mers pana la gara sa-mi iau bilet si sa inspectez lucrarile. Am intrat intr-un 21-47 si intr-un 19-47 (014 sau 016). Curate, iar scaunele sin compartimentat erau aproape toate cu tapiseria intacta. Idem 19-47 036, de ieri, din compunerea R-ului Sibiu-Craiova. Vazut prin geam, in Valea Marului, si 19-54-le parea intretinut. Ma simteam un pic ca in Ungaria cand am vazut cum aratau vagoanele alea inauntru. Vechi, dar curatele, ingrijite. Doar ca, din pacate, se face risipa cu ele pe 201, la cat calatori sint. Pentru linia asta e nevoie de cateva Desiro-uri si Malaxa 78, ultimile pentru trenurile cu mai putini calatori.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
REPORTAJ: CPL Râmnicu Vâlcea sau povestea tristă a unui combinat ras de pe suprafaţa pământului
Mulţi dintre locuitorii zonei de nord a municipiului Râmnicu Vâlcea îşi amintesc cu nostalgie de sirena care îi trezea în fiecare dimineaţă la ora 7 şi care anunţa de fapt începutul schimbului la Combinatul de Prelucrarea Lemnului (CPL) din oraş.
Combinatul de Prelucrarea Lemnului a fost creat în 1948, în locul unei mici fabrici de mobilă, care a funcţionat până la naţionalizare. În acei ani, CPL se afla la marginea oraşului şi a fost de fapt prima fabrică de amploare din oraş, numărul angajaţilor crescând în timp şi depăşind în anii ‘80 cifra de 1.000, care lucrau în câte două schimburi. De numele CPL se leagă de fapt primele blocuri din Râmnicu Vâlcea, nişte blocuri cochete cu un etaj care iniţial fuseseră planificate pentru a fi cămine muncitoreşti, dar acestea, spre deosebire de cele construite în anii ‘80, au păstrat o arhitectură elegantă şi erau destul de spaţioase.
Ideea înfiinţării acestui combinat industrial a avut la bază faptul că judeţul Vâlcea deţine unul din cele mai mari fonduri forestiere din ţară, erau deja cunoscute exploataţiile de material lemnos de pe Valea Lotrului, Valea Oltului, Valea Cheii sau Valea Olăneştiului. Încet se pune astfel baza, la Râmnicu Vâlcea, unuia din cele mai importante centre de exploatare şi prelucrare a lemnului.
Combinatul se întindea pe o suprafaţă întinsă de aproximativ 5.000 de hectare pe malul drept al Oltului, însemnând laboratoare uzinale, fabrică de mobilă, ateliere de prelucrare, hale de depozitare, dar şi un turn de apă.
În anii ‘70 oraşul s-a întins în jurul acestui combinat apărând chiar un cartier care poartă numele CPL. Totodată, Ministerul Educaţiei decide şi înfiinţarea la Râmnicu Vâlcea a unui liceu cu specific forestier în care sunt pregătiţi elevi pentru a lucra ulterior în această fabrică.
După 1980, CPL începe să producă cu precădere pentru export, dormitoarele şi livingurile care se fabrică la Râmnicu Vâlcea apar în zeci de reviste de profil. În anii ‘80, milioane de români aveau în casă celebra bibliotecă pe tot peretele care se producea la Râmnicu Vâlcea sau dulapurile cu trei sau patru uşi. Se remarcă o serie de meşteri tâmplari care creau aşa zise opere de artă în lemn. Ulterior după 1990, aceştia au reuşit să-şi deschidă mici fabrici de mobilă de succes.
CPL Râmnicu Vâlcea era considerat întreprindere fanion a economiei socialiste, potrivit datelor din acea vreme, produsele de aici care mergeau la export contribuind la o parte din plata datoriei externe a României. După 1985 pentru a cumpăra un fotoliu de la CPL era nevoie de relaţii sus-puse, iar preţul nu era deloc unul modest.
În 1989, din păcate, muncitorii de la CPL Râmnicu Vâlcea primesc un renume nemeritat, care a rămas, însă, în istorie: ‘ciomăgarii de la Vâlcea’. Asta din cauza faptului că pe 18-19 decembrie 1989, PCR dă ordin ca la Râmnicu Vâlcea să fie confecţionate bâte de lemn, iar mai multe garnituri de tren au fost încărcate cu angajaţi ai CPL, luaţi direct din schimb şi trimişi la Timişoara pentru a-i ‘ciomăgi pe huliganii şi maghiarii care vor să rupă Banatul din teritoriul românesc’.
Numai că muncitorii, informaţi de la Radio Europa Liberă despre adevărul evenimentelor de la Timişoara, când au ajuns în Banat au pactizat cu revoluţionarii, iar restul garniturilor care încă nu ajunseseră au fost întoarse de drum.
După 1990, ca orice agent economic din România, CPL a traversat cu greu primii ani ai tranziţiei. O parte din active au fost cumpărate prin metoda MEBO de către salariaţi, dar apariţia micilor ateliere private de mobilă şi a mobilierului uşor a dus la declinul combinatului.
După anul 2000, omul de afaceri Viorel Cataramă a cumpărat activele CPL şi a încercat să resusciteze fabrica, restructurând ceea ce nu mai era rentabil. Angajaţii s-au redus la jumătate, iar după patru ani Cataramă a decis să vândă activele combinatului, inclusiv terenul, grupului belgian Belrom. Presa vremii a numit afacerea un autentic tun imobiliar. Sumele vehiculate pentru această tranzacţie s-ar fi ridicat la peste 20 de milioane de dolari, având în vedere că terenul se află acum aproape de centrul oraşului şi e dispus pe marginea Oltului. Puţinele secţii care mai funcţionau în cadrul CPL au fost mutate într-o comună la marginea municipiului, unde se mai produc şi astăzi mese şi scaune.
Concernul respectiv avea în proiect, după cum spunea Mircia Gutău, primarul Râmnicului din acea perioadă, realizarea unui centru rezidenţial cu mai multe blocuri turn şi un modul comercial care să includă un hypermarket, un centru de bricolaje şi un Mall.
Astfel a început demolarea combinatului vâlcean, dar criza economică a încetinit aceste operaţiuni, compania care se ocupa de demolare a sistat operaţiunea, iar populaţia de etnie romă a preluat iniţiativa. Din păcate s-au înregistrat şi accidente, un cetăţean, în timp ce încerca să fure cărămidă din zidurile fostei clădiri de birouri, a murit fiind zdrobit de peretele care s-a prăbuşit peste el.
La sfârşitul anului 2010, în cele din urmă operaţiunea de demolare a combinatului s-a terminat, în mijlocul unei suprafeţe de peste 5.000 de hec-tare rămânând doar turnul de apă, în rest balast, resturi de ziduri, gunoi şi zeci de câini maidanezi.
‘Zona este una extrem de murdară, noi am încercat să luăm legătura cu reprezentanţii Belrom să aflăm ce au de gând. Nu am reuşit. Este o rană imensă aproape de centrul oraşului. Locul în care din păcate cetăţenii aleg să-şi arunce gunoiul, moloz de la reparaţiile din apartament. E plin de buruieni, şobolani, câini. O să vedem cum procedăm cu investitorul. Sper că se va apuca de proiect, criza economică a trecut’, a declarat primarul actual, Gigi Matei.
După 50 de ani de existenţă, primul mare combinat din Râmnicu Vâlcea a dispărut sub un strat mare de moloz. Cartierul se mai numeşte CPL, o autogară din zonă se numeşte ‘Autogara CPL’, iar generaţia nouă care locuieşte aici habar n-are de unde vine acest nume.
Iar în prezent România exportă masiv masă brută de lemn (buşteni), în ţară capacitatea de prelucrare fiind scăzută.
Liviu Popescu/Agerpres
DB Robert
Numarul mesajelor : 278 Varsta : 26 Localizare : Rîmnicu-Vâlcea Reputatie : 4220 Data de inscriere : 12/05/2014