Continui aici articolul despre turneul din 2007 Craiova -Sibiu, inceput la topicul 901.
postarile nu cuprind Piatra Olt
Trenul nu stationeaza suficient ca sa pot cobori si porneste in sus pe Olt pe vechiul drum roman.Acum insa insa forturile romane lipsesc insa multe hidrocentrale strajuiesc calea.Unele incepute si abandonate.
Prima oprire Ganeasa
In Colibasi nu a mai ramas nimic din cladire
Reportajul l-am postat si pe alt site, probabil ca unii dintre useri l-au citit deja.
In Dragasani reusesc sa pozez o parte de istorie, vechiul ceas CFR este inclus intr-o cladire de tip nou.
Din Dragasani trenul pleaca grabit spre destinatie
Urmeaza Zavideni, unde facem cruce cu personalul pereche, olala, e Desiro, ce noroc pe mine. Statia are un alt fel de nume inca din vremurile cind nu era noua grafie.
In zare vad o hidrocentrala
Nu pot sa pozez statia Ionesti pentru ca un tren este deja acolo
Imediat dupa Slavitesti linia de la Alunu insoteste linia veche pina la Babeni.
Pe de la Piatra Olt pina la Sibiu am remarcat foarte multe puncte deservite de femei, lucru care mi-a placut.Alta linie unde am remarcat multe femei in serviciu a fost Tulcea Oras-Medgidia, dar parca nu erau atitea.
In Babeni o mare activitate din ciclul ,,Tarii cit mai mult carbune!”am vazut un fel de tragere sau statie tehnica dupa ce am trecut de Tatarani.
Alta gara alt tren imi blocheaza vederea. Govora. Ma multumesc cu o cisterna veche.
Pina in Rimnicu Vilcea linia este prin oras, dar pina in oras mai prind o marfa.
Intr-un final trenul se opreste in Rimnicu Vilcea, nu stationeaza mult, insa ofera o clipa de ragaz pentru o cafea. si pentru un schimb de cuvinte cu mecanicul care s-a mirat ca pozez insa m-a atentionat ca nu mai am timp sa pozez si din lateral.Pacat.
La plecarea din Rimnicu Vilcea un depou in agonie, apoi inca o statie in oras.
Luat cu privitul am uitat sa pozez podul liniei de la Vilcele
Probabil ca cladirea noua din Bujoreni s-a construit odata cu indroducerea noii semnalizari
Dupa cum spuneam linia urmeaza vechiul drum roman, urmele romanilor mai sint vizibile din loc in loc, desi defileul se ingusteaza si sint hidrocentrale construite sau doar incepute.
Statia Cozia este doar punctul unde se termina linia dubla, in planul secund nu este un pod ci apeductul Bradisor.
Inainte de Lotru zaresc un pod al unei linii industriale.
Trec pe linga podul nou si inainte de Betel fac un zoom spre viaductele rutiere de pe Olt.Api desi in mers apare Betel HM intilnesc niste ruine.
Apoi inainte de Cornet, linia trece pe sub un schit, rezulta ca e sfintita mereu?poza nu e reusita pentru ca in ultimul moment am vazut.
Pe traseu alte cladiri sint de tot abandonate si distruse. Apoi linia trece pe linga o hidrocentrala in finisare, pe linga un pod nefolosit decit pentru umbra, pina apa lacului il va inunda si ajunge la Ciineni
Dupa Ciineni urma fosta statie de frontiera Riu Vadului.
Din pacate desi opinez ca linia s-ar preta pe unel portiuni la turism cu vagoane de epoca si aburoasa, tot ce tine de istoria feroviara este abandonat in Riu Vadului, cu exceptia citorva cladiri care sint locuinte.
Din Ciineni spre Riu Vadului linia ajunge iarasi linga sosea apoi trece pe linga o hidrocendrala la stadiul de fundatie. Valea Oltului este de fapt un imens muzeu sau laborator nu stiu cum sa ii spun, sint hidrocendrale in diverse faze de executie de la fundatii pina la exploatare.Sigur ca cele neterminate sint abandonate
La o bere si un mic linga vestigii istorice, dar cum ar fi sa pozezi o aburoasa trecind pe linga vestigii?
Gata! am trecut pasul Turnu Rosu, apar alte vestigii ale altei epoci, apoi statia de frontiera Turnu Rosu. Cladirea e imensa pentru o gara din mediul rural, nu stiu daca e mai mare decit Ghimes. Acum gazduieste Arhiva CFR, dar si locuinte. Statia mai are cladiri tehnice care probabil au fost dormitoare ale personalului cindva precum si o remiza.
Mai multe despre zona pe site ul
http://www.turnurosu.ro/
Spre Podu Olt mai pozez podurile ambelor linii.
In timp ce unii stau la umbra, trenul ia azimut Sibiu timp in care eu incerc o focusare spre Turnu Rosu.Apoi asa in treacat vad ceva ce mi se pare interesant, linie cf, sosea, riu,cimp cu vaci, munti, nori. :roll:
Din reportaj lipseste statia Vestem.Am incurcat fisierele si nu am incarcat-o.
Apoi din Mohu mai pozez urmele liniei inguste pina la intrarea in Sibiu.
Trenul circula prin Sibiu Triaj, timp in care pe linia care este in afara triajul, directa cum ar veni pozez o sageata albastra. Apoi oprire la Atelierul de zona, urmata apoi de alta oprire la Atelierul de zona.
Hm, cam lung atelierul asta sau sint mai multe.
Conform mersului de tren prima oprirea este de fapt Sibiu Triaj h desi pe placa scrie atelier de zona. O fi una recuperata, doar ca sa marcheze locul de oprire. Apoi pina in gara Sibiu am mai pozat, diverse, sint deja cunoscute depoul de locomotive si balariile din zona aferenta liniei inguste.Statia Sibiu era in lucru, nu am postat.
Atunci circula acceleratul Bucuresti Nord-Sibiu –Timisoara Nord cu care am ajuns acasa.
Scuze ca am despartit in atitea parti reportajul insa a fost in limita timpului disponibil.
De asemenea scuze pentru calitatea fotografiilor, scopul a fost de a prezenta oarecum succint un traseu feroviar.