Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Plimbare privată până pe Valea Prahovei

In jos 
+6
dan tm
Luna
Katalyn
Rarau
cristy79
strainu
10 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Plimbare privată până pe Valea Prahovei   Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Icon_minitimeMar 17 Ian 2017, 14:26

Sibiu - Mangalia abia umple un etajat, cu indulgenţă 2. Iar dacă ar circula pe aceeaşi trasă cu actualul Sibiu - Mangalia, la tarif de IR, nu ar mai merge nici dracu' cu el, ocolind jumătate de ţară. Poate doar să (re)apară o grupă Braşov - Sibiu la un alt sezonier, actualul tren cu etajate să rămână Piteşti - Mangalia, iar pentru Rm. Vâlcea să se rezolve cu ceva legătură în Bucureşti de la 1521 sau în Caracal de la alt tren. Numai că toate măsurile din fraza anterioară ar necesita mai mult material rulant, aşa că s-a ales varianta mai simplă.

Poate în 2017 le va veni mintea la cap şi vor planifica staţionări mai reduse la Piatra Olt şi încrucişarea garniturilor la Piteşti, nu la Goleşti.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX


Numarul mesajelor : 2161
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6764
Data de inscriere : 25/05/2012

Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Plimbare privată până pe Valea Prahovei   Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Icon_minitimeMar 17 Ian 2017, 16:21

Extraordinar. Te-ai gandit cum sa distrugi si mai bine un tren de mare succes.
Shocked
Pitestiul sa stea dreacu 5 ore in etajate ca oricum e ieftin, Valcea legatura la Desiro tarif IR, unicul tren direct toata ziua, iar Slatina sa se descurce.  pale  cat

Dar de ce sa nu mutam Craiova - Mangalia prin Pitesti atunci? Ce are? Mult mai bine ar iesi cu tot cu schimbul de locomotive. Si asa GM-uri ar mai fi de rezerva de anul asta de cand se circula doar cu electrice pe Galati. Oricum in capitala tot i se schimba locomotiva aluia cu alta.

Dar tot segmentul Sibiu - Bucuresti prin Piatra Olt - Pitesti nu acumuleaza pe sens 500 oameni pe zi in plin sezon? Pai cu siguranta mai mult. Nu prea a facut bine fata cu 4 etajate vara asta. N-a mai fost grupa de Pitesti. Se consumau locurile si cu 3 zile inainte la 1922 de la mare pana la Pitesti / Slatina.

Si nici nu era vorba sa fie tarifat IR ce propuneam eu! Evil or Very Mad

Iar cu Valcea ... legatura intre 3 resedinte de judet e mai buna (macar 3 luni pe an) decat sa tot invarti lumea prin Caracal, Rosiori, Videle...cat sa tot favorizam linia aia avand in vedere ca nici nu ar acumula calatori pentru litoral ca in Slatina si Pitesti? Cum e acum ruta, desi lunga si ocolitoare, genereaza bine calatori (si nu doar pentru litoral, mai vin si babaciunile pentru statiunile de pe Valea Oltului). E chiar o ruta cu potential bun.

Trebuie doar vagoane mai bune ca grupa Sibiu - Mangalia la actualul tren, nu alte invarteli complicate.
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22394
Data de inscriere : 06/12/2009

Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Plimbare privată până pe Valea Prahovei   Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Icon_minitimeMar 17 Ian 2017, 22:41

Sibiu-Mangalia merge cu 3 20-76 sau 21-87, din Pitesti se pot pune inca 2 21-86 de exemplu iar din Bucuresti etajate ca oricum e trenul pomanagiilor ce merg in vama la droghereala si aia dorm pe jos, asa ca nu le trebuie conditii.

_________________
595423Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Bdeem_8496_aPlimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Bdeem_8496_aPlimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22394
Data de inscriere : 06/12/2009

Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Plimbare privată până pe Valea Prahovei   Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Icon_minitimeMar 17 Ian 2017, 22:44

AeroX a scris:
DWA-urile nu-s vagoane de tren sezonier. Si nici etajatele care sunt de navetisti, dar astea macar au clima, care e buna cand te intorci de la Mangalia la Bucuresti. Stiu bine ce spun. Iar unele au si prize, care mai mereu se si ocupa daca sunt observate. Lumea de pe trenurile sezoniere are diverse necesitati si cu siguranta apreciaza daca e vorba sa mai revina pe viitor.

Trenul ala trebuie scindat in viziunea mea. Sa fie doar Bucuresti - Mangalia cu etajate.
Sibiu - Mangalia ar trebui sa fie alt tren la diferenta de o ora cu vagoane mai adecvate de IR, nu vagoane de tren Regio. Daca ar fi suficiente vagoane, locomotive, personal, dar nu sunt. Plus ca un astfel de tren era bun sa ramana si in afara sezonului. Si sa nu va aud ca are pret de Regio. Si Craiova si Galati aveau tarif 50% si aveau toate conditiile asigurate si parcurgeau mai putin drum.
E si un tren de mare capacitate, altfel nu s-ar fi tinut atat sa-i mentina etajate.

Era ok si asa, Sibiu-Mangalia 4 vagoane normale plus o cuseta, din Pitesti inca 3 clase si sa treaca prin Baneasa iar din Bucuresti etajate ca alt tren si gata.

_________________
595423Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Bdeem_8496_aPlimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Bdeem_8496_aPlimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Plimbare privată până pe Valea Prahovei   Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Icon_minitimeMier 18 Ian 2017, 11:13

Logic era să nu existe un astfel de tren cu parcursul în formă de linie frântă, 3 rebrusări pe traseu şi 4 locomotive + timpul pierdut aiurea cu toate manevrele astea.
Parcă acum vreo 2 ani, la un 1 Mai, s-a format din Bucureşti acest tren de noapte şi de la Piteşti s-a asigurat legătură, cu 2 Desiro, care au sosit destul de pline. Dar 2 Desiro fac cât 2 etajate, s-au salvat câteva sute de litri de motorină cu manevra asta.

Dar românul e prea obişnuit cu trenurile directe. De aia se plimbă alea 3 etajate (sau 2, în funcţie de zi) în sezon între Sibiu şi Mangalia. Dacă îl sui într-un Desiro şi îl pui să schimbe undeva pe traseu, strâmbă din nas. Aşa că de ce să fie mai multe trenuri pe rutele solicitate, când putem arde de pomană motorina cu GM-uri pentru tot felul de grupe şi grupuleţe (nu doar de Sibiu e vorba, ci şi de alte grupe de un vagon - două, gen cele de Botoşani)?

De ce să punem mers cadenţat pe Bucureşti - Constanţa din oră în oră în sezon, când, în schimb, putem să facem sezoniere de la Cuca Măcăii la Mangalia, cu întârzierile de rigoare? La noi nu s-a auzit de noduri de transport, de transport integrat, de mers cadenţat, de nimic. La noi se lucrează ca la 1900, un tren pe zi (sau noapte) de oriunde până oriunde, chiar dacă după aia juma' de zi nu trece nimic.

--
Orice vagon neetajat pus de la Sibiu o să genereze probleme la Bucureşti, de unde trenul se va umple. De aia spun că Sibiul ar trebui decuplat de acest tren de Bucureşti, pentru că acest tren va circula tot sezonul la tonaj şi lungime maximă din Bucureşti până la Mangalia. Slatina poate avea legătură pentru Piteşti, Vâlcea poate fi pe un automotor care să îi asigure legătură în Caracal (că mă îndoiesc să fie nevoie de vagoane, la câţi călători sunt de acolo). Dar iar ajungem la românul prea comod, dar şi la lipsa de automotoare. Aşa că, la-o bre să merge aşa, ne-am obişnuit cu ea.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX


Numarul mesajelor : 2161
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6764
Data de inscriere : 25/05/2012

Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Plimbare privată până pe Valea Prahovei   Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Icon_minitimeMier 18 Ian 2017, 12:43

E o ruta ceva mai lunga pentru Sibiu si Ramnicu Valcea, cam nepotrivita din punct de vedere al eficientei, dar e tarif redus si circula noaptea, deci n-are lumea treaba sa ajunga cat mai repede undeva. Dar e nevoie de niste vagoane mai rasarite pentru a circula si noaptea. De la Mangalia la Bucuresti n-ai treaba, dar mai departe deja devine obositor in etajat.

Lasa sa mai existe acolo macar trenul asta care leaga direct 901 si 201. Asta e situatia daca nu mai exista pe teren linia directa dintre Pitesti si Ramnicu Valcea. Dar chiar si in configuratia asta lumea merge cu acest tren, sunt orase destul de importante pe toata ruta, decat sa circule doar pentru Valcea prin Videle, Rosiori, Caracal (nu ca ar fi mai eficienta rau aceasta ruta pentru Valcea, de aia au ei si jdemii de trenuri spre Bucuresti).  Neutral  

Cand e vorba de trenuri care leaga orase importante sau resedinte de judet cu Bucurestiul, chiar si litoralul, e perfect normal sa fie macar un tren direct.
Cel mai mult imi atrage atentia Hunedoara, e foarte greu sa mergi cu trenul acolo, mai ales ca multora nu le place (sau sigur n-o sa le mai placa) sa circule noaptea cu trenuri ca 1821 / 1822.

In rest, da-le incolo rutele prin Sibiu - Brasov - Ploiesti /  Caracal - Rosiori - Videle. Au destule trenuri sezoniere ce le parcurg. Sa mai circule si prin alte parti.
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX


Numarul mesajelor : 2161
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6764
Data de inscriere : 25/05/2012

Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Plimbare privată până pe Valea Prahovei   Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Icon_minitimeMier 18 Ian 2017, 12:48

Kapпaтй a scris:


Era ok si asa, Sibiu-Mangalia 4 vagoane normale plus o cuseta, din Pitesti inca 3 clase si sa treaca prin Baneasa iar din Bucuresti etajate ca alt tren si gata.

Da, cam asa ceva ar fi ideal. Chiar sunt curios ce se mai intampla la vara, mai ales ca vor avea si studentii gratuit, vor merge non-stop la mare.
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Plimbare privată până pe Valea Prahovei   Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Icon_minitimeMier 18 Ian 2017, 13:06

Deocamdată nu merge nimeni gratuit... să vedem când vor apărea normele de aplicare. Nu uitaţi că, până acum, deşi Legea Educaţiei vorbea de 50% reducere la tren IR, studenţii aveau doar 24 de călătorii pe an la preţ redus.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Rarau
V.I.P Member
V.I.P Member
Rarau


Numarul mesajelor : 742
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5453
Data de inscriere : 23/01/2012

Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Plimbare privată până pe Valea Prahovei   Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Icon_minitimeMier 18 Ian 2017, 19:28

Dr2005 a scris:
Logic era să nu existe un astfel de tren cu parcursul în formă de linie frântă, 3 rebrusări pe traseu şi 4 locomotive + timpul pierdut aiurea cu toate manevrele astea.
Parcă acum vreo 2 ani, la un 1 Mai, s-a format din Bucureşti acest tren de noapte şi de la Piteşti s-a asigurat legătură, cu 2 Desiro, care au sosit destul de pline. Dar 2 Desiro fac cât 2 etajate, s-au salvat câteva sute de litri de motorină cu manevra asta.

Dar românul e prea obişnuit cu trenurile directe. De aia se plimbă alea 3 etajate (sau 2, în funcţie de zi) în sezon între Sibiu şi Mangalia. Dacă îl sui într-un Desiro şi îl pui să schimbe undeva pe traseu, strâmbă din nas. Aşa că de ce să fie mai multe trenuri pe rutele solicitate, când putem arde de pomană motorina cu GM-uri pentru tot felul de grupe şi grupuleţe (nu doar de Sibiu e vorba, ci şi de alte grupe de un vagon - două, gen cele de Botoşani)?

De ce să punem mers cadenţat pe Bucureşti - Constanţa din oră în oră în sezon, când, în schimb, putem să facem sezoniere de la Cuca Măcăii la Mangalia, cu întârzierile de rigoare? La noi nu s-a auzit de noduri de transport, de transport integrat, de mers cadenţat, de nimic. La noi se lucrează ca la 1900, un tren pe zi (sau noapte) de oriunde până oriunde, chiar dacă după aia juma' de zi nu trece nimic.

--
Orice vagon neetajat pus de la Sibiu o să genereze probleme la Bucureşti, de unde trenul se va umple. De aia spun că Sibiul ar trebui decuplat de acest tren de Bucureşti, pentru că acest tren va circula tot sezonul la tonaj şi lungime maximă din Bucureşti până la Mangalia. Slatina poate avea legătură pentru Piteşti, Vâlcea poate fi pe un automotor care să îi asigure legătură în Caracal (că mă îndoiesc să fie nevoie de vagoane, la câţi călători sunt de acolo). Dar iar ajungem la românul prea comod, dar şi la lipsa de automotoare. Aşa că, la-o bre să merge aşa, ne-am obişnuit cu ea.

Doctore cum le stii tu pe toate.
Daca omul ar schimba la Bucuresti ar plati 2 bilete.
Mai intai sa reveniti la biletul pe numarul de km ca inainte si nu sa platesti 2-3 bilete in functie de cate trenuri schimbi ca dai faliment, dar daca tu mergi doar din punctul A in B cum sa stii astea??

Eu de ex vreau sa merg pe 501 Bucuresti - Buzau- Marasesti (Adjud sau BAcau) - Siculeni - Miercurea Ciuc - Bucuresti. Probabil trebuie sa schimb 3 trenuri adica 4 bilete, dau faliment daca e sa calculez cat ma costa. Nu era mai normal sa platesc la 1000 de km?

Daca omul vine cu IR de la Piatra Olt / Ramnicu Valcea la Bucuresti si tb sa stea 2 ore in Bucuresti cu 2 copii si tspe bagaje mai bine ia masina. Plus are de platit 2 bilete la IR.
Sibiu - Pitesti - Mangalia e unul din lucrurile bune ale CFR ului si vrei sa il strici?

Eu unul am mers si la dus si la intors Bucuresti -Pitesti- Sibiu in el si nu m-am mai plans atat (am vrut sa vad Valea Oltului)

In Desiro nu prea ai loc sa pui bagaje uriase pentru mare. Plus ca daca ajungi cu Desiro in Bucuresti tot trebuie sa stai dupa un tren Bucuresti - Mangalia si nu sunt 15 pe zi.
Mai innebunit cu salvarea motorinei - baga Desiro pe rutele spre mare si nu o sa mai vina nimeni.
Problema e cu blatistii si nu cu salvarea motorinei. Fara tigani, blatisti si lumea vine la tren.

O sa ajungem sa ne fie mai usor sa ajungem cu avionul in Africa de Sud - Japonia decat in Romania.
Eu de as avea nevoie la Satu Mare, Sighet, Botosani as prefera sa am tren direct cu vagon normal, fara schimbari in Malaxe, Desiro si alte chestii. Oamenii merg pe distante mari cu bagaje nu cu mana in buzunar.


De ce să punem mers cadenţat pe Bucureşti - Constanţa din oră în oră în sezon

omule, vino tu de ex dintr-o comuna de langa Timisoara/Oradea/Cluj, fa 1-2 ore pana la tren, schimba-l la Bucuresti, mai stai tspe ore in Constanta si mai vine mamarea cu trenul.
Calculeaza cat vine biletul 100 lei lejer de la Oradea la Bucuresti + 50 lei pana la Constanta + 10 lei pana la Eforie sa zicem (cifre din burta ca mi e lene sa ma uit), sa dau 1.5 mil si sa merg cu nevasta, si 1-2 copii mai bine iau avionul de la Cluj si plec in safari in Africa sau in Turcia/Grecia/Spania oriunde la plaja.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Plimbare privată până pe Valea Prahovei   Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Icon_minitimeMier 18 Ian 2017, 20:07

Ce se întâmplă acum cu biletele diferite e ilogic şi ar trebui schimbat.

În rest, orice tren venit din afară pe o secţie cu mers cadenţat, nu face decât să strice cadenţa, din cauza întârzierilor.
Nu ştiu de ce aveţi cu toţii obsesia cu ,,ţiganii şi blatiştii". Dacă în unele trenuri găsim şi astfel de categorii, nu înseamnă că le găsim în toate trenurile.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Plimbare privată până pe Valea Prahovei   Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Icon_minitimeMier 18 Ian 2017, 21:16

Doctore ai scris undeva zilele astea ca ai resusit schimbarea masterplanului asa incit nu inteleg de ce nu te implici si in schimbarea metodologiei de taxare?
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22394
Data de inscriere : 06/12/2009

Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Plimbare privată până pe Valea Prahovei   Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Icon_minitimeMier 18 Ian 2017, 21:44

In sezon cam exista mers cadentat pe Bucuresti-Constanta. de la 6 tot ai trenuri cam din ora in ora, deci nu e lipsa de trenuri pe CT si alea cate sunt exista trenuri la care sunt locurile libere garla deci nu se ocupa 100%, clar mai mult de cat este nu este nevoie.

_________________
595423Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Bdeem_8496_aPlimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Bdeem_8496_aPlimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Bdeem_8496_a
Sus In jos
strainu




Numarul mesajelor : 29
Reputatie : 4261
Data de inscriere : 29/04/2013

Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Plimbare privată până pe Valea Prahovei   Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Icon_minitimeLun 20 Feb 2017, 00:54

OK, so am apucat să fac ambele plimbări în februarie până la urmă, dar nu chiar așa cum îmi planificasem. La începutul lunii am fost cu Arhiva de Geografie (pentru cei care îi știți) până la Frunzănești și înapoi cu TFC (R15185/R15192 pentru amatorii de detalii), iar azi am fost până în Sinaia cu Softrans și m-am întors cu CFR (IR15931/IR1746). În postul ăsta o să fie doar impresii și opinii, promit că revin cu poze în 1-2 zile.

Un pic de istorie, ca să înțelegeți cu ce compar. Până la sfârșitul liceului (asta era acum mai mult de 10 ani) mergeam peste tot cu trenul - munte, mare, bunici - cel puțin 5-6 călătorii pe an, din care una în străinătate. Am făcut București-Viena de nenumărate ori. De atunci am mai mers cu trenul în România doar ocazional, când eram în grupuri mari. Mersul cu grupul nu-ți dă chiar o imagine corectă asupra călătoriei: ai unul sau mai multe compartimente pline de oameni din aceeași categorie socială ca tine și care fac ca drumul să pară mai scurt. În ultimii 4 ani am mai mers cu trenul doar pe Oravița-Anina, care e oricum un traseu din alt secol și prin Europa de Vest. Gaura asta îmi permite, zic eu, să văd destul de bine schimbările strict din punct de vedere al clientului.

Concluzia ar fi că lucrurile se schimbă, însă mult, mult prea încet, iar calea ferată rămâne în continuare o soluție doar pentru studenți, pasionați, blatiști și oameni fără alte soluții. CFR călători pare într-o delăsare cumplită, pierdut undeva la sfârșitul anilor 90, când internetul de-abia apăruse, iar competitorii privați fac o competiție low-cost, în care încearcă să fie cu 5-10% mai ieftini pentru un serviciu în mare parte identic. Nu am cunoștințele să pot spune dacă nu sunt lăsați, nu pot sau nu vor, însă sunt curios dacă Astra va fi o excepția sau se va alinia trendului. Poate anul ăsta fac un weekend și la Arad, dar nu prea curând...

Hai să vedem un pic mai multe despre călătoriile astea ale mele. Cred că nu mai e nimeni aici pe forum care să nu fi auzit de cum arăta traseul Titan-Oltenița pe vremea CFR-ului: 2 perechi de trenuri pe zi în care nimeni nu plătea bilet, trenuri jegoase, acțiuni ale jandarmilor care opreau trenul în câmp ca să dea amenzi etc. Azi sunt 10 perechi de trenuri (de fapt, 11 la dus, 9 la întors? Știe cineva de ce? Cred că lipsește un R15198), viteza media a crescut și targetul principal sunt navetiștii de până la Budești - de altfel TFC nici nu s-au obosit să mai deszăpezească mai departe în ianuarie, când am fost noi trenurile mergeau numai până la Budești. Toată linia e cât se poate de low-cost: trenurile stau la Titan chiar în stație peste noapte și pleacă dimineața pe rând; stațiile, cu excepția celor din București, Budești și Oltenița sunt simple peroane din traverse, iar biletele se vând aproape exclusiv în tren.

Materialul rulant e format din automotoare clasa 76. Sunt curate, cu supraveghere video, iar șeful de tren e însoțit de agenți de pază care să-i descurajeze pe blatiști. O chestie care mi-a plăcut e că e strict interzisă consumarea de băuturi alcoolice în tren. Unul din oamenii cu care mergeam avea o bere. A fost rugat, politicos dar extrem de ferm să o pună în coșul de gunoi. Bine, altul avea în buzunar niște poșircă din care mai trăgea câte-o dușcă cu spatele la camere, dar măcar nu merge chiar cu sticla pe masă. Din câte înțeleg programul se respectă în general, întârzierile fiind în general mici - la noi au cauzate de încrucișările din Gara Cățelu, care în trafic normal nu există, și au fost recuperate parțial. Totuși, trenurile au jumătate de secol și își mai arată vârsta: scaunele sunt înghesuite și destul de uzate (deși probabil au fost schimbate când au fost aduse în țară) și vibrează destul de rău la viteze mari.

Pe linia asta înțeleg foarte bine abordarea "la 0": e o linie de navetiști care circulă cu abonament, deci costurile trebuie să fie mici ca să atragă cât mai multă lume în competiția cu microbuzele și RATB. Totuși, mie personal mi se pare absurd că pe bucata până la Cățelu (București Sud) poți să depășești trenul cu o bicicletă. Limitările sunt de la linie sau de la apropierea de locuințe? Dacă e din cauza zonei urbane, nu s-ar rezolva cu 2 garduri? N-ar costa chiar așa de mult și ar putea economisi probabil 5 minute. Până la Oltenița nu se vede foarte mult, dar pentru oamenii care fac 30-60 de minute navetă, 10 minute pe zi sunt semnificative.

Cu totul altfel stau lucrurile pe București-Brașov. Linia asta ar trebui să fie un model pentru căile ferate. Pe Constanța ai autostrada care face concurență și ultima bucată, de-a lungul stațiunilor, care strică toată media de viteză. Spre Brașov ai toate stațiunile, linie de tren modernizată și nicio șansă să faci sub 2 ore pe șosea până la Sinaia sau sub 2:30 până la Brașov.

So, cum mi s-a părut mie? Haotic, în primul rând. Chiar și cu un tren pe oră, tot e super, super aglomerat în weekend. V-am zis că voiam să merg numai cu companii private și să-mi iau biletele din tren. Jumătatea mea mai bună a decis însă că o zi la munte cu trenul ar fi "taaare", așa că a trebuit să regândesc un pic planul - mai exact, să mă asigur că vom avea loc rezervat. Varianta simplă a fost rezervarea online.

La Softrans totul e simplu, deși a dat erori de vreo 2 ori nu s-au pierdut datele și până la urmă am putut face rezervarea. Ce n-am înțeles însă e de ce trebuie confirmat mailul deși nu îți creezi cont. Nu era mai simplu să confirmi rezervarea, odată ce a fost făcută? La Regiotrans în schimb nu există deloc rezervare de locuri pe acest traseu, așa că a trebuit să renunț la companie și să mă reorientez către CFR Călători.

Acolo, v-am spus deja, lucrurile sunt la nivelul preistoriei internetului. JavaScript-ul e probabil o chestie misterioasă, navigarea prin site e posibilă doar din butoane care trimit formulare, nu poți să-ți creezi utilizator și apoi să-ți continui rezervarea, site-ul pe mobil e o mare listă de chestii de care nu ai nevoie etc. Pentru cei care nu le au cu calculatoarele, astea-s toate chestii absolut inacceptabile pentru un site de e-commerce din ziua de azi. A, și încă o chestie: toate mailurile de la CFR sunt absolut kilometrice. Cine stă să citească zeci de paragrafe în mailul cu biletul sau vreo 6 în mailul de confirmare a înscrierii?

În fine, am printat eu aseară frumos biletele și le-am pus lângă cheile de la casă. De dimineață m-am trezit, am mâncat, am luat cheile și... bineînțeles că am uitat biletele Păi nu? Very Happy De realizat am realizat la intrarea în Gara de Nord, când era prea târziu să mă mai întorc. La Softrans nu-i problemă, cu numărul de rezervare se rezolvă, dar la CFR cer beletu'. Am căutat eu un xerox, dar nu era nimic deschis duminica. M-am dus deci la informații și am întrebat ce să fac. Domnul de acolo m-a asigurat că nu-i problemă, dacă am numărul de rezervare și buletinul are șefu' (de tren) o listă.

Mai liniștit, m-am uitat câtă întârziere avea Hyperionul (15 minute) și am purces prin gară în căutare de cafea fără cofeină. Cu ocazia asta am văzut că s-a mai spălat un pic și gara, sau măcar partea din capătul peroanelor. Părea că nu mai plouă în ea,  nu mai mirosea a excremente și nici gunoaie nu erau pe jos. Și magazinele parcă s-au mai înmulțit și diversificat. Păcat că n-au ajuns să mai înlocuiască din dalele sparte, iar de spălat pe jos, poate doar în visele erotice ale proprietarilor firmei de curățenie s-a auzit. Peroanele în schimb sunt în aceeași stare tristă dintotdeauna: scaune rupte, murdare de nu m-aș așeza nici cu bocancii pe ele, niciun fel de indicație asupra localizării vagoanelor în trenuri. Într-una din terasele de pe linia 1 părea să fie un fel de nuntă de boschetari - găsise una niște manele pe un radio, se apucase să danseze și strânsese toată populația gării pe lângă ea. abur

În fine, am trecut și peste asta și am mers la linie să ne găsim locurile. Oamenii voiau să recupereze din întârziere, așa că n-am avut prea mult timp de căutat - în 5 minute trenul a plecat mai departe. Am dat la o parte hârtia cu "REZERVAT", ne-am așezat și am început să ne uităm și noi la minunea de la Craiova (aia feroviară, nu Jean). Nu mi-a luat prea mult să mă cam prind de ce n-a vândut Softransul niciun Hyperion până acum. Pe lângă eventualele limitări tehnice despre care sunt sigur că sunt pe forum oameni mult mai potriviți să povestească, rama are niște probleme care pot fi detectate fără un doctorat în transporturi - e suficient să compari cu deja vechile Desiro ale CFR. În primul rând, unde-s geamurile? Sunt doar 6 bucăți/vagon, față de 8 la desiro (uși excluse). Sunt deci multe locuri (eu am numărat 6 în primul vagon, adică 12%) fără geam. Altă chestie de confort e la locul pentru bagaje. E clar că nu duce o valiză mare, dar asta e OK, trenul nefiind gândit pentru cursele de multe ore. În schimb, prezența unor prinderi superioare care nu-s aliniate cu locurile face ca plasarea unor bagaje să fie dificilă. În Franța nici trenurile Corail, care cred că au depășit 30 de ani de exploatare, nu au asemenea prinderi - cadrul metalic e suficient de puternic pentru a ține bagajele fără ranforsări. În fine, poate mai puțin relevant pentru că se poate schimba ușor - signaletica. N-am înțeles nimic din semnele ăstora: scaunele sunt reprezentate ca un U întors - care e direcția scaunului? Bara de la U e spătarul sau e o vedere de sus a scaunului și bara e marginea din față? La uși, semnul de închidere e o săgeată spre dreapta - doar că fiind plasat în dreapta ușii duble, indică în sensul în care ușa se deschide în realitate. Fiecare din coșurile de gunoi avea alt semn, toate indescifrabile. Bănuiesc că voia a fi ceva colectare selectivă, dar mi-a fost imposibil să le descifrez. Bine măcar că toaleta era marcată cu WC.

În general, toată amenajarea interioară lăsa impresia de simplitate colțuroasă, dar funcțională. S-au folosit exclusiv chestii de serie mare (prize, butoane, cuiere, trepte, totul se găsește la magazinele de bricolaj) și cu forme simple, ca să reducă costurile, dar calitatea asamblării părea bună. Scaunele sunt destul de înghesuite, dar au o formă corectă și sunt confortabile, cred că și pentru mai multe ore. Am apreciat în schimb mersul lin al ramei (mai ales comparativ cu CFR-ul de seara) și faptul că nu simțeai accelerațiile și decelerațiile. De asemenea, trebuie să menționez faptul că personalul de însoțire era foarte calm și politicos, ba chiar îți ofereau și un zâmbet când îți cereau biletul. Procesul de tipărire a biletelor e extrem de rapid - nu știu dacă a ținut cont  de rezervare sau pur și simplu mi-a dat 2 bilete. Overall, o experiență plăcută pe care mi-ar place să o repet.

Mâine vă povestesc de CFR - infrastructura și călători.
Sus In jos
strainu




Numarul mesajelor : 29
Reputatie : 4261
Data de inscriere : 29/04/2013

Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Plimbare privată până pe Valea Prahovei   Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Icon_minitimeLun 20 Feb 2017, 14:23

Câteva completări la postarea de ieri:
  • Pe lângă faptul că sunt mai puține geamuri, cel puțin în cazul trenului "Ciuc" mai ai și meshul ăla pe geam. So, no pictures for you călătorule, sorry! Cred că cealaltă garnitură e mai Ok din punctul ăsta de vedere. Dar na, prețurile mici trebuie plătite cumva...
  • Poate unii dintre voi sunt de părere că sunt fițos când vorbesc de design-ul pătrățos și de signaletică. Însă companiile cu comenzi de miliarde la trenuri (SNCF, DB) se uită la toate detaliile astea + probabil încă multe alte mii de chestii mărunte, care nu cresc mult prețul, dar contribuie la satisfacția călătorului. Nu că Softronic ar avea capacitatea să facă o ofertă într-o asemenea licitație, dar cred că ar putea învăța câte ceva...
  • Eu unul nu mai înțeleg nimic din politica tarifară a CFR. La trenul cu care am venit, la clasa a doua trebuia să fie "ofertă", dar prețul era același cu un tren fără ofertă


Să revenim acum la trenurile noastre. Vă lăsasem în trenul de Sinaia, care a reușit să recupereze o parte din întârziere pe parcurs. Odată ajunși, am fost la casa de bilete să mai întreb o dată de cum să procedez cu biletul lipsă și am primit același răspuns ca la București, doar că pe un ton mult mai descurajant. Așa că printre plimbări mi-am făcut timp să găsesc un xerox deschis.

Până să ies din gară, am aruncat o privire în jur. Din nou, curat, mai curat decât mă așteptam, dar și împărțit clar între peroanele noi-nouțe și simple și clădirea, inclusiv peronul 1, rămase în 1913. E greu de tot și cu engleza... câte pagini de texte standard ar putea avea CFR-ul, ca să nu merite un traducător autorizat? Nu-s chiar sigur, dar la plecare, în loc de "Have a nice trip!" mi s-a părut că textul a fost "Have a nice job!" Despre numerotarea vagoanelor, nicio vorbă.

Am fost apoi la expoziția de trenulețe, singurul obiectiv clar pe care îl aveam în ziua respectivă. Frumos, tot respectul pentru răbdarea oamenilor care au pasiunea asta! Nu i-ar fi stricat niște metri pătrați în plus, dar e bine că are totuși o locație potrivită, zic eu. Pe lângă gară, locomotiva și Volga expuse continuă să se deterioreze.

Pentru că știam că trenul meu de seară venea din Satu-Mare, m-am gândit să văd dacă pot găsi câtă întârziere are. Prima idee a fost webcamul din Gara Brașov, dar cum ăla e implementat în Flash, n-aveam nicio șansă să îl văd pe mobil. Din fericire am văzut și opțiunea Trenul meu. Din nou, implementare de secolul trecut (APIs, CFR?), dar măcar informația e disponibilă și în timp real! Am urmărit toată ziua cum întârzierea a crescut la 35 de minute și apoi a scăzut până la 25. Ce nu prea înțeleg e de ce nu au încercat să recupereze în stațiile cu opriri mari, de exemplu Dej (unde a stat 11 minute) sau Cluj? De-abia la Brașov și pe Valea Prahovei au redus semnificativ timpul de oprire și au recuperat încă 5 minute până la București.

Și uite-așa ajungem și la trenurile CFR. Din motive de explorare, am zis să ne luăm bilete la clasa I - diferența de preț era mică, jumătatea nu mai fusese niciodată la clasa I, zic hai să vedem. După cum menționam mai sus, habar n-aveam de plasarea vagoanelor sau de numărul lor. Ce era clar, după numărul de pasageri de pe peron, era că ori trenul era enorm, ori unii din oamenii ăia nu aveau locuri. Evident, trenul nu era foarte lung (6 vagoane). Având în vedere că trenul era cu rezervare obligatorie, cineva ignoră regulile cu bună știință. Evident că o parte din cei fără loc s-au pus și în vagonul de clasa I, făcând accesul foarte dificil. De deranjat nu i-a deranjat nimeni, nașu' a trecut o singură dată, aproape de Ploiești, fără să se mai obosească să verifice biletele. Și ne mai mirăm că CFR Călători e tot timpul la limita profitabilității...

Chiar lăsând la o parte populația, trenul arăta destul de rău: butoane lipsă, uși lipsă, toaleta nefolosibilă, geamuri cu condens. Nici nu mai zic de gradul de uzură al scaunelor. La clasa a doua situația (pe cât am putut s-o judec din gară) era cam la fel. Cine naiba poate să se țină 16 ore, cât face trenul din Satu Mare? Mister... Bine măcar că era lumină și căldură Very Happy

În București am fost garați chiar lângă trenul Regiotrans cu care voiam inițial să mă întorc și care ajunsese cu câteva minute înainte, așa că am apucat să arunc o privire și acolo. Aceleași interioare obosite de anii '60 de la TFC, doar că ceva mai murdare. Oi ajunge eu cândva să văd și compania asta din interior.

Cam asta a fost plimbarea mea. Diseară sper să descarc toate pozele (nu-s chiar multe) și să le postez. Concluzia v-am spus-o de la început: e mai bine ca acum 10 ani, dar progresul e mult prea lent. Softrans pare să fie cea mai OK companie din punct de vedere al condițiilor de călătorie, dar nu sunt chiar la nivelul "de afară". Infrastructura rămâne durerea cea mare. Mai departe de Brașov mersul pare să fie dezastru. Soluții n-am, decât poate punctual, iar cu câte o floare nu se face primăvară. E nevoie de oameni cu viziune și determinare care să împingă schimbarea pe gâtul "nașilor" și "șefuților" chiar împotriva voinței lor.

La cât mai multe călătorii cu ce vreți voi!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Plimbare privată până pe Valea Prahovei   Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Icon_minitimeLun 20 Feb 2017, 15:44

Oferta ,,Trenurile Zăpezii" e valabilă doar la clasa a 2a. Cele două perechi Bucureşti - Satu Mare (1741, 1742, 1745, 1746) nu le-aş recomanda nici duşmanilor. Nu au prize, climatizare şi, în general, au cele mai vechi vagoane disponibile pentru IR (e drept, mai scapă 20-49 la clasa a 2a, unele chiar climatizate). La circa 40 minute după 1746 vine 1635-2 care oferă condiţii net superioare la aceeaşi bani (vagoane 20-83 salon, climatizate şi cu prize), plus că se formează din Braşov, deci vine la timp.

Acum câteva săptămâni m-am găsit în situaţia de a mă întoarce după-amiaza din Braşov. Am oscilat între 1746 şi 1635-2, oricum 1746 avea 30 minute întârziere. Când am văzut trenul, m-am dus instant la linia opusă unde deja era garat 1635-2.

Aplicaţia ,,Trenul meu" o poţi accesa mult mai simplu direct la http://appiris.infofer.ro/mytrainro.aspx . Deşi nu e optimizat pentru telefon, interfaţa e foarte simplă şi cu consum mic de date, cred că merge văzută şi de pe un Nokia cu WAP.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat





Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Plimbare privată până pe Valea Prahovei   Plimbare privată până pe Valea Prahovei - Pagina 2 Icon_minitime

Sus In jos
 
Plimbare privată până pe Valea Prahovei
Sus 
Pagina 2 din 3Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Filmari de pe Valea Prahovei
» Trenuri in Gara Cluj Napoca si Valea Prahovei
» M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras
» Cu trenul pana la Pitesti(13.01.2013)
» 609 : Dingeni - Saveni - Drăguşeni

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: