Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Material Rulant Joi 09 Feb 2017, 16:08
riciu a scris:
Exemplu cu masina de spalat e din casa ca sa zic asa. La fel cel cu becurile.
Sigur sunt si noutati ok, dar nu totdeauna. Trendul e ca ce nou sa dureze mai putin.
Si ce e rau in asta? la 5 ani ai masina de spalat noua, la 5 ani schimbi TV ca tot apar aletele noi si tot mai moderne, la 5 ani schimbi si frigiderul la fel ca apar altele noi si moderne. De ce sa stai cu aceleasi lucruri multi ani cand poti sa fi in ton cu moda mereu. Haine nu cumperi anual? Eu unu cumpar mereu haine iar lucrurile din casa se schimba automat la un interval de timp ca lumea evolueaza si tv de acum 10 ani e clar invechit chiar depasit, au aparut aletele noi si moderne.
_________________
riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6664 Data de inscriere : 27/06/2010
Subiect: Re: Material Rulant Joi 09 Feb 2017, 16:19
E bun si nou, dar in cazul cladirilor ar fi bine sa nu-ti vina in cap la primul cutremur mai serios. Vezi cladirile dupa cutremurul din '77 (dovada pagube materiale mici la cutremurele din '86 si '90), versus cele '90-2012 unde vom afla cat de bine sunt facute la primul cutremur ca lumea. Dupa 2012 s-au mai facut ceva reglementari, dar proba tot la cutremur va fi.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Material Rulant Joi 09 Feb 2017, 18:37
If it's not broken, why fix it?
Ăsta e un principiu aplicat cu succes de americani. Adică să nu cumperi anumite produse doar pentru a fi ,,la modă". Sigur, asta înseamnă să mănânce o pâine şi producătorul, vânzătorul, transportatorul ş.a., dar înseamnă şi o colosală risipă de resurse naturale, poluare (atât la producţie, cât şi la depozitarea deşeurilor ulterioare, care în mare parte ajung în gropi de gunoi)...
Problema e că marile firme fac lobby pe lângă autorităţi, pentru a se impune diverse termene de înlocuire a unor produse. Concomitent, produsele noi sunt de o calitate atât de slabă, încât pentru un şurub rupt arunci maşina de spălat. Şi producătorul o să-ţi spună sec ,,ţi-am garantat-o 1 an, ţi-am garantat că produc piese de schimb pentru ea 5 ani de la achiziţie, a ta are 6 ani, n-am ce să-ţi mai fac". Aşa că te duci frumuşel şi cumperi alta. Să nu mai vorbesc de calitate, că maşina de spălat Whirlpool din 1998 spăla mult mai bine decât Arcticul din 2011 (care e fabricat în Maica Rusie, chiar dacă îi spune Arctic; la Găeşti se produc doar frigidere), da' de unde bani de alt Whirpool?
Iar materialul rulant - că despre el vorbim - nu prea merge să îl comparăm cu o maşină de spălat. Vorbim de nişte produse cu preţ foarte ridicat, care n-au cum să se amortizeze în durata de exploatare impusă neoficial de UE, mai ales că inovaţiile în domeniul feroviar din ultimii ani au vizat doar aerodinamica garniturilor de mare viteză. Atât. În rest, tiristoarele există de prin anii '70, motorul asincron tot de pe atunci, frâna cu curenţi turbionari are şi ea vreo 30 de ani, vagoanele etanşe şi climatizate tot prin anii '70 au apărut pe scară largă, boghiul Y32 are şi el 40 de ani, profilele de uzură sunt generalizate de prin anii '70, sistemele ATO au şi ele vreo 20 de ani, ERTMS-ul tocmai a făcut 19 ani... singurele inovaţii care se mai pot face sunt pe partea soft, care nu necesită cheltuieli atât de mari cu testarea. CAF-ul nu face nimic în plus faţă de Bombardier... are fix aceleaşi tipuri de sisteme pe el (dar cu alţi producători), face fix acelaşi lucru.
Normal, toţi producătorii mari de material rulant speculează faptul că majoritatea operatorilor de transport feroviar (şi toţi operatorii de metrouri şi tramvaie) sunt sprijiniţi de stat. Când s-o închide robinetul de bani publici (că nici UE nu o să ţină la nesfârşit), să vedeţi cum o să avem iar locomotive care rezistă 50 de ani şi tramvaie care rezistă 40, că altfel n-o să le mai cumpere nici dracu'.
_________________ :TTT:
laurentzu
Numarul mesajelor : 424 Varsta : 39 Localizare : Iasi Reputatie : 3516 Data de inscriere : 08/06/2016
Subiect: Re: Material Rulant Vin 10 Feb 2017, 14:33
De ce acest tren are 2 locomotive ? Din ce am vazut prin poze/filmulete are totusi doar 4 voagoane. Multumesc.
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8301 Data de inscriere : 18/03/2011
Subiect: Re: Material Rulant Vin 10 Feb 2017, 15:11
Doar acum la inceput are 2 locomotive, una va merge cu cealalta garnitura.
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Material Rulant Vin 10 Feb 2017, 16:01
Din 19/20 va circula zilnic si fiecare barnitura o sa fie cu EC+3 vagoane, clasa/cuseta/dormitor.
_________________
Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11656 Data de inscriere : 08/09/2011
Subiect: Re: Material Rulant Sam 11 Feb 2017, 15:05
IR 15532 Arad - București Nord
Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11656 Data de inscriere : 08/09/2011
Subiect: Re: Material Rulant Dum 12 Feb 2017, 13:36
Vagonul de clasa a II-a
Adisoft1991s V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1133 Varsta : 33 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5993 Data de inscriere : 30/09/2011
Subiect: Re: Material Rulant Mar 14 Feb 2017, 20:28
ets2oltromânia
Numarul mesajelor : 957 Localizare : - Reputatie : 4078 Data de inscriere : 15/06/2016
Subiect: Re: Material Rulant Vin 17 Feb 2017, 11:17
Am si eu o intrebare:cate vagoane au in acest moment? Multumesc
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Material Rulant Vin 17 Feb 2017, 11:44
Azi e ultima zi cu 4.
De duminica seara pleaca cu 3. Asa au zis, acum sa vedem ca se pot razgandi.
_________________
laurentzu
Numarul mesajelor : 424 Varsta : 39 Localizare : Iasi Reputatie : 3516 Data de inscriere : 08/06/2016
Subiect: Re: Material Rulant Vin 17 Feb 2017, 12:15
Kapпaтй a scris:
Azi e ultima zi cu 4.
De duminica seara pleaca cu 3. Asa au zis, acum sa vedem ca se pot razgandi.
Inseamna ca nu prea are succes ?
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Material Rulant Vin 17 Feb 2017, 12:17
Au doar 6 vagoane disponibile momentan si incep circulatia zilnica deci le imparte in doua.
_________________
Petre_IFTE
Numarul mesajelor : 472 Varsta : 58 Localizare : Arad Reputatie : 5512 Data de inscriere : 06/03/2011
Subiect: Re: Material Rulant Dum 19 Feb 2017, 20:53
15532 varianta cu o locomotiva si trei vagoane 19.02.2017
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Material Rulant Dum 19 Feb 2017, 21:17
De azi incepe circulatia zilnica, sa vedem maine seara la plecarea din Arad ce vagon este pe post de vagon clasa 2-a.