|
| Compunerea trenurilor din Romania 2017 | |
|
+64didinul AndreiSV catalinu' Vale_ntin sp59 bubu marius_catalin84 decward alex1987 florin29sv Theo A. Petre_IFTE Razvan Tudor Ikarus99 Traveller TER200 bobi IonutCFR2009 miguel1975 @ndrey Luna sorinache96 Jhonyla DUAL CristyanC Rarau alex.barac.5 aris86 alex.alexus.tm Katalin4653 theblackstigx marius664 Andrey_tm madalin98 Hurricane Vitosa mielutu zburator ALEXCFR laurentzu Sabik riciu dan tm ciprian71 Dr2005 Adirmvl florin94 cristi ar neluadi cfr500 cardinal cristy79 Cipri Andrei Neculai Maddox laur 133 ets2oltromânia MariusM Katalyn AeroX mariuscfrbucuresti AndiCFR Adrian78 Andrei Andras Nesebar 92Dragos 68 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8301 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2017 Mar Mar 21, 2017 5:10 pm | |
| Din pacate regula cu vagon de clasa 1 obligatoriu la IR este mai aberanta decat aia cu denumirile rang-urilor de trenuri. Se vede dealtfel ca nu odata am intalnit conditii mai rele la clasa 1 decat la clasa a 2 a, dar serviciul de clasa 1 era pus acolo ca e obligatoriu doar. Uite cel mai bun exemplu se vede la Desiro, bine ca cele cu scaune comode pot circula doar pe regio singure, la interregio trebuie sa fie dealea care sa aiba si clasa 1 desi confortul e mai mic. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2017 Mar Mar 21, 2017 7:51 pm | |
| Frate, nu va inteleg, pe cuvant! Grupa de la Sighet a Iasi-Timisoara are/avea un 19-54/5 in compunere. Odata, la plecarea din Cluj spre Timisoara era o pensionara (deci nici aia nu platea biletul intreg, apropo, ca platim bilete reduse la clasa I nu mai caraie nimeni) si o mana de ceferisti. Logic, nu m-a lasat nasul sa stau acolo. In lux. Nu stiu daca erau doi platitori de bilet intreg cand am mers de la Sighet la Cluj pentru vagonul ala. Idem, mutati la clasa a II-a, unde unii stateau in picioare ca sa nu fie deranjati ceferistii. Mai ales ca era si cuseta intre grupa de Sighet si celelalte clase.Si exemple de genul, ori cu maximum 5 calatori, sint destule. Da' unii parca dormiti cu carcei ca nu plateste CFR-ul motorina/curent, TUI, salubrizare in plus pentru niste mofturi. Nu conteaza ca e jeg, da' n-au liniste nemtii de pe forum daca nu se respecta regula asta prosteasca.
Iar ce spune Luna mi se pare de bun simt. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2017 Mar Mar 21, 2017 9:18 pm | |
| Nu am prins discuția de la început, de pe ce trenuri s-a scos cls 1-a ? Temporar sau definitiv ? Temporar pentru ca revizia x nu are pe stoc iar vagonului i-a expirat revizia șau definitiv, adică e e ceva sigur sau vorbe ?
Aduceți-vă aminte la IR 1636/1635 făcut de Constanța vagonul 19-83 005 când i-a expirat revizia aproape 3 săptămâni a circulat un 20-83 în compunerea trenului dar nu cred ca au dat bilete de a 1-a la 20-83. Sau când aun împrumut 19-70 de la Timișoara. Sau pe 1621/1622 asta vara în vârful sezonului când au luat cele 2 vagoane 30-76 de pe 1621/1622 sa le bage pe post de cls 2-a supliment la Timișoara-Mangalia. 3 săptămâni figura 1621/1622 pe cfrcalatori.ro fără vagon de clasa 1-a.
Eu as face 1581/2/7/8 doar din vagoane de cls 1-a tarifate cls 2-a și 84-96 de biciclete iar studenților as interzice prin soft sa primească bilete la acele vagoane ci doar la 84-96 ei neplatind călătoria nu au nevoie de luxul cel mai mare.
Observ ca 1631/1634 în aprilie apare fără clasa 1-a iar vagone de biciclete ( serviciul bilet bicicleta ) nu apare la niciun tren în plus fata de ce e acum. Am înțeles ca deja e primăvară în toată regula acasă iar la sfârșitul lunii se mărește ziua cu o oră, CFR Călători are alte preocupări având cel mai defectuos management dintre toate companiile de stat. |
| | | TER200
Numarul mesajelor : 412 Varsta : 45 Reputatie : 3651 Data de inscriere : 13/01/2016
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2017 Mar Mar 21, 2017 9:35 pm | |
| Total de acord! A se vedea cum era 1540/1541. Un vagon clasa 1, un vagon clasa a 2-a. Am prins zile in care era full la a 2-a si nimeni la 1-a. Acum s-au mai echilibrat lucrurile. - Adirmvl a scris:
- Frate, nu va inteleg, pe cuvant! Grupa de la Sighet a Iasi-Timisoara are/avea un 19-54/5 in compunere. Odata, la plecarea din Cluj spre Timisoara era o pensionara (deci nici aia nu platea biletul intreg, apropo, ca platim bilete reduse la clasa I nu mai caraie nimeni) si o mana de ceferisti. Logic, nu m-a lasat nasul sa stau acolo. In lux. Nu stiu daca erau doi platitori de bilet intreg cand am mers de la Sighet la Cluj pentru vagonul ala. Idem, mutati la clasa a II-a, unde unii stateau in picioare ca sa nu fie deranjati ceferistii. Mai ales ca era si cuseta intre grupa de Sighet si celelalte clase.Si exemple de genul, ori cu maximum 5 calatori, sint destule. Da' unii parca dormiti cu carcei ca nu plateste CFR-ul motorina/curent, TUI, salubrizare in plus pentru niste mofturi. Nu conteaza ca e jeg, da' n-au liniste nemtii de pe forum daca nu se respecta regula asta prosteasca.
Iar ce spune Luna mi se pare de bun simt. |
| | | 92Dragos Moderator si Fotograful anului
Numarul mesajelor : 2942 Localizare : Targu Mures / Gheorgheni Reputatie : 8372 Data de inscriere : 24/05/2010
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2017 Mar Mar 21, 2017 9:47 pm | |
| S-a scos de la 1834,1838. Nu comparati un 1843 sau 1541 cu 1838.. 1838 are 4 vagoane B. La 1541 si 1843 foarte bine au facut anularea vagonului 19-55, acum circula ambele cu dubla de vagoane 20-49 si chiar are calatori pentru cele doua vagoane. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2017 Mar Mar 21, 2017 11:00 pm | |
| - TER200 a scris:
- Total de acord! A se vedea cum era 1540/1541. Un vagon clasa 1, un vagon clasa a 2-a. Am prins zile in care era full la a 2-a si nimeni la 1-a. Acum s-au mai echilibrat lucrurile.
- Adirmvl a scris:
- Frate, nu va inteleg, pe cuvant! Grupa de la Sighet a Iasi-Timisoara are/avea un 19-54/5 in compunere. Odata, la plecarea din Cluj spre Timisoara era o pensionara (deci nici aia nu platea biletul intreg, apropo, ca platim bilete reduse la clasa I nu mai caraie nimeni) si o mana de ceferisti. Logic, nu m-a lasat nasul sa stau acolo. In lux. Nu stiu daca erau doi platitori de bilet intreg cand am mers de la Sighet la Cluj pentru vagonul ala. Idem, mutati la clasa a II-a, unde unii stateau in picioare ca sa nu fie deranjati ceferistii. Mai ales ca era si cuseta intre grupa de Sighet si celelalte clase.Si exemple de genul, ori cu maximum 5 calatori, sint destule. Da' unii parca dormiti cu carcei ca nu plateste CFR-ul motorina/curent, TUI, salubrizare in plus pentru niste mofturi. Nu conteaza ca e jeg, da' n-au liniste nemtii de pe forum daca nu se respecta regula asta prosteasca.
Iar ce spune Luna mi se pare de bun simt. Management defectuos. La tren de 2 vagoane nu ai nevoie de clasa 1-a hai poate de la 3 sa fie 2 B-uri și un Alstom dar și asa mi se pare mult. Le ar trebui 20 de vagoane 39-XX jumătate clasa 1-a și jumătate cls 2-a. |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6987 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2017 Mier Mar 22, 2017 12:13 am | |
| Are dreptate Katalyn, ar fi bune niște RK-uri cu modernizare pentru toate vagoanele cu clasa 1 și a doua din parcul rulant CFR Călători. Ar fi utile. Sârbii de exemplu folosesc des astfel de vagoane pentru trenurile sezoniere, astfel încât cei care nu au bani de cușetă să poată dormi la clasa 1. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2017 Mier Mar 22, 2017 12:16 am | |
| Pe sta cu 39-urile am mai zis-o si eu. Si asa ar fi acoperita chiar bine cererea de locuri la clasa I la multe trenuri. Ba si asa ar fi prea multe la unele, dar ma rog. Poate le fin idei si fac din 19-80-uri, in loc sa transforme 21-80-uri in saloane.
Dar pentru aia de pe Bucuresti - Constanta nu vrei si domnite fara boli, la discretie? Bucuresti - Satu Mare fara AC si prize ziua (banuiesc ca nu s-a schimbat situatia), IR-uri din Timisoara catre orase din Ardeal cu Desiro si tu zici de vagoane de clasa I pe Bucuresti - Constanta?
Ultima editare efectuata de catre Adirmvl in Mier Mar 22, 2017 12:30 am, editata de 1 ori |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2017 Mier Mar 22, 2017 12:26 am | |
| Am dat un exemplu ca acolo e miezul. Singura magistrala și singurele trenuri care salvează rușinea infrastructuri de la noi. În plus bulgarii de la BDŹ au un astfel de tren cam pe același modelucru : linie modernizata, tren rapid pana în 2h30 format din 3 vagoane clasa 1-a și un Bistro.
Apropo de București-Satu Mare cu cat distanta crește/mărește cu atât tariful creste și el dar deja de la o anumită zona kilometrica aproape ca stagnează diferența fiind foarte mică. |
| | | neluadi
Numarul mesajelor : 369 Localizare : Timisoara Reputatie : 3516 Data de inscriere : 12/04/2016
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2017 Mier Mar 22, 2017 1:00 am | |
| Eram sigur cu opiniile împărţite. De acord că trenuri de două vagoane 1B+1A ca Timişoara-Sighet sau Iaşi-Braşov sunt anomalii. Se pretează vagoanele mixte, jumătate/jumătate şi apoi clase 2. Dar nici să laşi parcursuri foarte lungi fără serviciu clasa 1-a nu dovedeşte măreaţă inteligenţă. 1621 sau 1838 aleargă la un drum cât alte trenuri în trei zile. Şi li se suprimă clasa 1. Sunt ceva trenuri care fac ţara pe diagonală şi ar fi păcat să nu ofere ceva în plus. în definitiv tarifat suplimentar. Că e spaţiu, că e linişte, că sunt mai ferite de homeless şi alte specimene vagaboande sau puternic alcoolizate, sau se poate şi dormi la drum lung. Fiecare alege, dar are posibilitatea să aleagă. E ca la TVR pe vremuri. Cât mai era Programul 2 mai aveai o alternativă. Apoi a fost ceea ce ştim, 2 ore şi basta. 1833, 1838, 1621, 1821, 1741 sau 1745 - şi perechile - nu ar trebui lipsite de clasa 1-a, chiar după ce intră sezonierele. Desigur aş întra la conflict de opinii cu unii colegi. Dar ideea că nu trebuie clasa 1-a dacă sunt cuşete sau dormitoare o consider inoportună în realitatea cererii de transport. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2017 Mier Mar 22, 2017 1:19 am | |
| - bobi a scris:
- 92Dragos a scris:
- 1838 a ramas si el fara clasa 1. Chiar daca batea vantul acest tren tot timpul avea clasa I. A inceput din nou cu distrugerea garniturilor.. Cunosc replica cu " e gol, nu are calatori, cine merge la clasa I daca are cuseta etc". Eu as merge la clasa I in acest tren daca ma intorc de la Iasi la Cluj Napoca, inainte de ora 22-23 nu adorm, iar sa te trezesti la ora 4 cand ai dormi cel mai bine pana la ora 7 nu-mi se pare normal sa mergi la cuseta deci prefer clasa I nu costa mai mult decat cuseta. La inapoi tot asa, urci tu sa deranjezi lumea la ora 2 ? Daca vin cu Ady Endre nu il prind pe 1766.
Parca erau obligatorii vagoanele de clasa 1 , pe trenurile IR!!!! Nu mai e obligatorie, s-a modificat legislaţia când s-a scos şi obligativitatea climatizării pe liniile interoperabile, ea rămânând doar pentru materialul rulant nou-achiziţionat. Nu există nicio directivă privind denumirea trenurilor, ci privind numărul de ranguri şi condiţiile minime pentru fiecare. Noi aveam accelerate, rapide şi IC, care erau cam acelaşi lucru, dar pe bani diferiţi. Bulgarii, de exemplu, nu au schimbat denumirile, dar au rămas doar cu 3 ranguri (personal, rapid şi IC, dar IC nu au). _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2017 Mier Mar 22, 2017 1:23 am | |
| - neluadi a scris:
- 1833, 1838, 1621, 1821, 1741 sau 1745 - şi perechile - nu ar trebui lipsite de clasa 1-a, chiar după ce intră sezonierele. Desigur aş întra la conflict de opinii cu unii colegi. Dar ideea că nu trebuie clasa 1-a dacă sunt cuşete sau dormitoare o consider inoportună în realitatea cererii de transport.
Trebuie clasa I, dar cu condiţia să îşi merite banii... ce naibii, încă mai circulă hârburi de 19-54, 19-55 sau 19-80 la IR, de nici măcar ceferiştii nu merg în ele. Cine ar merge în condiţii de 1989 când la clasa a 2a are climatizare, prize şi o tapiţerie la care recunoşti culoarea originală? Locurile la cuşetă sunt mai ieftine decât la clasa I, chiar nu văd rostul pentru care cineva ar cumpăra bilet la clasa I când are la dispoziţie locuri la cuşetă. _________________ :TTT:
|
| | | neluadi
Numarul mesajelor : 369 Localizare : Timisoara Reputatie : 3516 Data de inscriere : 12/04/2016
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2017 Mier Mar 22, 2017 1:42 am | |
| În parte ţi-a explicat Dragoş mai sus. Ai parcurs să zicem Arad-Craiova sau Timişoara-Dej, nu iei la cuşetă sau dormitor fiindcă orele sunt tare aiurite şi alegi să dormi liniştit la 1-a. La fel şi la retur, indiferent cum o dai nu iese nicidecum să-ţi merite cuşeta. Plus că deranjezi şi ceva lume, plus că te mai apuci să baţi ca apucatul în uşa vagonului că nu vine însoţitorul să o descuie. Şi apoi ai şi un avantaj pe care îl ştii, şanse destule să prinzi compartimente, nu neoane ca la ... cele mai ieftine vagoane de pe mapamond (vopsite gri ca să le depistâm uşor în trafic). Am fost pe peron când la urcarea în Mediaş călători care aveau dormitor la 1742 nu au fost primiţi în vagon după ce au bătut ca apucaţii în uşi. Nu s-a sinchisit nimeni de ei. Pănă la Sighişoara au stat în picioare la uşa de comunicaţie, desigur şi aceasta încuiată. Reclamă bună, nu-i aşa?? Din păcate face parte din transportul real, nu cum ar trebui teoretic să funcţioneze. |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6764 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2017 Mier Mar 22, 2017 8:03 am | |
| Eu n-am fost niciodata la cuseta de 6 si nici nu voi avea de gand vreodata. Asta e buna pentru grupulete de prieteni, eu asa cred, altfel nu vad unde e mai mare confortul fata de clasa a 2-a, exceptand faptul ca iti permiti sa stai culcat, iar asta aproape poti face si pe destule trenuri care nu sunt asa ocupate, nu iti zice nimeni nimic. Vagoanele nu sunt puse in general pe trenuri doar pentru ca unora le place doar sa se plimbe. Scopul trenului e sa te duca din A in B. Mie imi convine cam orice vagon la un tren IR cls 2 in afara de 20-49, Desiro si etajate, plus orice altceva se preteaza la Regio. Vorbind de neoane la saloane noaptea, la 20-83 sunt parca neoane care proiecteaza lumina in tavan, deci chiar e mai slaba, atat ca scaunele sunt cam mici/rigide, desi arata mai bine la aspect ca 21-87 (cele gri si prea ieftine pentru unii din voi) sunt mult sub ele per total. Mai exista la cateva trenuri si 22-96 (si fratii lui) care satisface cam toate preferintele. Deci eu personal nici n-am ce face cu clasa 1. Nu-mi foloseste in primul rand, nu neaparat ca mi se pare scump. Cele mai iritante vagoane mi se par de la o vreme mult raspanditele 21-76 care sunt criminale in orice fel. Arata ele frumos pe afara si prin interior, dar doar ambianta e de ele, in rest sunt praf. Nu le mai sufar. Zi sau noapte la mai mult de 3 ore. Pentru vagoanele astea m-as duce si eu la un 10-91 cls 1 daca se exista, dar asta noaptea. In rest, ma cam lasa rece majoritatea vagoanelor cls 1. |
| | | 92Dragos Moderator si Fotograful anului
Numarul mesajelor : 2942 Localizare : Targu Mures / Gheorgheni Reputatie : 8372 Data de inscriere : 24/05/2010
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2017 Mier Mar 22, 2017 11:02 am | |
| - neluadi a scris:
- În parte ţi-a explicat Dragoş mai sus. Ai parcurs să zicem Arad-Craiova sau Timişoara-Dej, nu iei la cuşetă sau dormitor fiindcă orele sunt tare aiurite şi alegi să dormi liniştit la 1-a. La fel şi la retur, indiferent cum o dai nu iese nicidecum să-ţi merite cuşeta. Plus că deranjezi şi ceva lume, plus că te mai apuci să baţi ca apucatul în uşa vagonului că nu vine însoţitorul să o descuie.
Şi apoi ai şi un avantaj pe care îl ştii, şanse destule să prinzi compartimente, nu neoane ca la ... cele mai ieftine vagoane de pe mapamond (vopsite gri ca să le depistâm uşor în trafic). Am fost pe peron când la urcarea în Mediaş călători care aveau dormitor la 1742 nu au fost primiţi în vagon după ce au bătut ca apucaţii în uşi. Nu s-a sinchisit nimeni de ei. Pănă la Sighişoara au stat în picioare la uşa de comunicaţie, desigur şi aceasta încuiată. Reclamă bună, nu-i aşa?? Din păcate face parte din transportul real, nu cum ar trebui teoretic să funcţioneze. La fel am patit cu 1641. Gareaza trenul in Sinaia is doar cativa pe peron, primele doua jafuri 21-86 formand grupa cea mare a Muresului urmat de 71-31 de Bistrita. Opreste trenul deschid usa de la 21-86 si o blochez cu maneta stiind ca poate bat la usa dormitorului dar nu o sa apara nimeni in cele doua minute cat sta trenul in gara. Asa am si patit. Am batut la usa vagonului 71-31 nu vine nimeni sa-o deschida, se face parcursul , IDM fluiera, iar trenul se pune in miscare. Urc pe scara vagonului 21-86 deja aflat in miscare. Pana ajungem in zona macazelor apare omul si deschide usa de trecere dintre vagoane. Aflu ca nu mai are decat D3 si costa 150lei suplimentare imi recomanda sa merg la cusete de Satu Mare cum trec prin vagoane 22-96,89-87 dau de cei doi nasi ii spun ce doresc imi raspunde ca nu prea exista locuri dar pot sta la clasa 1. Am gasit un compartiment gol, m-am pus, somn usor pana la Deda. Deci exista multe astfel de situatii cand clasa 1 este binevenita.. prefer ori ori dar sa vedeti 1843 cum frate nu poate sa-i ataseze vreo cuseta , ceva ? un 71-31 tarifat ca C4 si D3 este totusi IRN. Nu e interesul lor cumva atragerea cliensilor? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania 2017 | |
| |
| | | | Compunerea trenurilor din Romania 2017 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |