|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+48apmatei AndreiCFRbv IonutCFR2009 kristi kkk Sabik cristi ar mtk laurentzu Rarau bubu alex.alexus.tm bobi Capsuneanu 92Dragos George CFR alliens AeroX laur 133 riciu Luna Daniel Trifu ets2oltromânia TVlad Tony-PH marius664 marius_catalin84 cardinal alex.barac.5 COSTACHE MIHAIL aris86 neluadi Vitosa NicuS DAS 2011 @ndrey mielutu zburator IonutChircu cristy79 razvan - trenuri Katalyn LanceR Adirmvl Dr2005 Warrington Nesebar Adrian78 ciprian71 dan tm 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 13:14 | |
| - Adirmvl a scris:
- Din surse sigure stiu ca la Wizz ajunge rar sa implineasca 7 ani un avion, iar intretinerea e facuta bine.
Din surse și mai sigure poți afla că Wizz-air are 14 aparate mai vechi de 7 ani, dintr-o flotă totală de 73 de Airbus 320/321 Wizz-air nu deține nici un aparat propriu, toate sunt operate în leasing. https://www.planespotters.net/airline/Wizz-Air-Hungary Vechimea aparatelor e bună ca reclamă pentru neinițiați. În materie de siguranță, ceea ce contează la un avion e numărul de ore de zbor și numărul de decolăîri / aterizări. Vechimea în ani este absolut nerelevantă. Pentru orice companie aeriană civilă este disponibil istoricul fiecărei aeronave folosite, de când a ieșit acea aeronavă din fabrică.
Ultima editare efectuata de catre Warrington in Vin 14 Oct 2016, 13:19, editata de 1 ori |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 13:18 | |
| Din moment ce avionul e 50 de lei si trenul e 100 nu inseamna ca e mai ieftin? Ca sunt doar cateva locuri asta e alta treaba dar ce te intereseaza pe tine de cate locuri sunt, daca tu ai prins loc ieftin ura si la gara. Si da, e posibil sa piarda trenul din calatori, traficul pe aeroportul Timisoara a crescut destuld e mult de cand a inceput RyanAir sa opereze si pe Cluj cu Wizz a crescut numarul pasagerilor. Si la tren ar fi normal sa ofere reduceri substantiale in functie de anticipatie, daca iei cu 30 de zile avans sa scada pana la 50%, dar nu, la noi nu ai sa vezi reduceri substantiale cum exista prin alte tari dezvoltate de prin Vest, fapt pentru care in continuare trenurile vor merge cu locuri libere. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 13:22 | |
| - Kapпaтй a scris:
- Si la tren ar fi normal sa ofere reduceri substantiale in functie de anticipatie,
Cea mai cinstită companie la capitolul ăsta mi se pare Eurostar. Exemplu concret: http://booking.eurostar.com/uk-en/train-search/standard/7015400/8727100?outbound-date=2016-12-16&inbound-date=2017-02-17&adult=1&youth=0&child=0 |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 13:22 | |
| In abstract vechimea in ani da, e irelevanta. Dar la cat sint de exploatate aparatele astea te mai uiti si la cati ani au, ca nu sint garniturile CFR-ului, sa bage si doar cateva ore de serviciu pe zi, cum s-a mai discutat despre asta. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4750 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 13:28 | |
| Suntem intr-o mare dilema.CFR pare sa fie incoltit din toate partile.Avionul poate musca din calatori dar pe distante mari intre marile orase,pe dealta parte dubele musca si ele din pasagerii navetisti, cursele de autocar care strabat o tara intrega gen Bucuresti -Satu Mare e o prostie din partea calatorilor, caci prost ne este cel care ofera,cu siguranta cel care accepta.Acum CFR are sansa in ceasul al 13-lea sa se finanteze serios in infrastructura si sa termine o data cu prosteala de a moderniza 20km/an.Caci asa nu mai apuca nici nepotii copiilor nostri modernizarea magistralelor principale, nu mai pun in calcul si pe cele secundare. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 13:29 | |
| @Adirmvl, eu merg cand gasesc oferte, am fost Bucuresti-Milano cu 5 euro pe sens, am fost Bucuresti-Atena cu 10 euro, Atena-Bratislava cu 12 euro, Bucuresti-Berlin cu 10 euro, Berlin Riga cu 12 euro, Vilnius-Berlin cu 12 euro, Milano-Koln cu 10 euro pe sens, plus altele, acum peste cateva zile ma duc Bucuresti-Berlin cu 5 euro pe sens, deci 10 euro dus-intors la Berlin, asta da pret promotional si eu stau si caut aproape zilnic ofertele in toata Europa, ce imi convine cumpar, la munca imi iau liber ca imi permite programul si serviciul, am plecat unde vreau.
Ma cunosti, imi placea sa ma plimb prin tara cu trenul dar am ajuns sa imi fie mai ieftin sa ma plimb in tari straine cu avionul sau cu trenurile internationale ca au preturi promotionale fata de tara mea unde este mult mai scump. E trist dar adevarat. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 13:33 | |
| - Adirmvl a scris:
- la cat sint de exploatate aparatele astea te mai uiti si la cati ani au,
Te uiți degeaba la câți ani au. ”Cât sunt de exploatate” așa se traduce în termeni tehnici, prin numărul de ore de zbor și numărul de decolări / aterizări. Ăștia sunt parametrii urmăriți la un avion, iar constructorul așa stabilește întreținerea necesară și durata de viață, prin numărul de ore de zbor și numărul de decolări / aterizări. Uzura fuselajului unui avion depinde de „umflările” și ”dezumflările” pe care le suportă de fiecare dată când ajunge la altitudinea de zbor. Dacă stă cu anii în hangar nu se uzează nimic la el. Avioanele sunt din aluminiu, nu din tablă de fier ca mașinile. De asta pentru avioane nu contează timpul. Nu mai știu situația de astăzi, dar în 1990 încă mai zburau o treime din toate ”Dakotele” fabricate, alea care au debarcat în 1944 parașutiști în Normandia. Caroseria mașinii (sau a vagonului de tren, for that matter ) nu se umflă și nu se dezumflă la fiecare călătorie, dar este afectată de procese de oxidare (coroziune, rugină) chiar dacă nu circulă, de asta pentru ele e relevant timpul (vechimea în ani). |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 14:44 | |
| - ciprian71 a scris:
- cursele de autocar care strabat o tara intrega gen Bucuresti -Satu Mare e o prostie din partea calatorilor.
Există și curse de autocar București - Birmingham, iar unele dintre ele trec Marea Irlandei pe feribot și ajung chiar la Dublin. Nu e treaba nimănui să-și dea cu părerea despre ”prostia” clientului, omul are motivele lui pentru care preferă autocarul și dacă n-ar exista clienți ar dispărea și autocarele. Toată Europa e plină de autocare, n-au inventat românii transportul rutier long-distance. Fiecare operator de transport (rutier, feroviar și aerian) trebuie să-și găsească propria lui clientelă. Problema reală e alta: când au apărut trenurile, erau de 5 sau 10 ori mai repide decât trăsurile, adică au existat motive obiective pentru care trenul s-a impus. În zilele noastre, reglementările legale europene favorizează trenurile, ele merg și cu 320 km/h în prezent, în timp ce autocarele sunt limitate la 100 km/h. Însă România are astăzi trenurile la nivelul european din 1970, sigur că ele nu mai sunt competitive cu autocarele, aflate la nivelul european din 2000 - 2010.
Ultima editare efectuata de catre Warrington in Vin 14 Oct 2016, 15:03, editata de 1 ori |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11400 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 15:00 | |
| conteaza si vechimea la un avion.la unul mai vechi e mai probabila aparitia unei defectiuni tehnice.Desi intretinerea corecta presupune si testarea sau inlocuirea periodica a principalelor componente, se intampla sa mai apara coroziuni sau imbatraniri ale materialului Faptul ca mai pot zbura niste aparate foarte vechi,e altceva.Ele nu mai pot rezista unei exploatari care sa presupuna mai mult timp in zbor decat la sol |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 15:13 | |
| - LanceR a scris:
- la unul mai vechi e mai probabila aparitia unei defectiuni tehnice.
Evident, însă asta pentru că se cumulează orele de zbor. Cu fiecare oră de zbor crește probabilitatea apariției unei defecțiuni tehnice. Chiar dacă nu luăm în calcul orele de zbor, la modelele de avioane mai vechi e mai probabilă apariția unei defecțiuni fiindcă fiabilitatea modelului vechi e mai redusă decât a modelului de astăzi. De asta comparația vechimii a două aparate are sens doar dacă vorbim de același model. - LanceR a scris:
- Faptul ca mai pot zbura niste aparate foarte vechi,e altceva.Ele nu mai pot rezista unei exploatari care sa presupuna mai mult timp in zbor decat la sol
Dacă știi modele de aparate vechi care să necesite mai puțin de o oră de întreținere pentru fiecare oră de zbor, abia așteptăm să ne oferi exemple Modelele vechi de aparate au fost fabricate folosnd tehnologii mult mai modeste decât cele de azi, de asta necesită foarte multă întreținere. Dar dacă iei același model de avion, nu contează că unul e vechi de 10 ani, iar altul are numai 2 ani, contează orele de zbor și numărul de decolări / aterizări. |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11400 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 15:42 | |
| Raportul dintre orele de zbor si orele de intretinere e imposibil de facut.Eu lucrez la mentenanta avioane si nimeni nu face socoteala asta A, exista situatii cand avioanele sunt scoase temporar din exploatare,dar lucrarile regulamentare au fost totusi executate (exemplu avioanele A 310,dintre care fostul prezidential a fost retras definitiv)
p.s. mai conteaza si fabricantul... avioanele americane sunt mai fiabile |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 16:32 | |
| - Adirmvl a scris:
- Din surse sigure stiu ca la Wizz ajunge rar sa implineasca 7 ani un avion, iar intretinerea e facuta bine.
Avionul de la Wizz sau Ryan zboară în 7 ani mai mult decât zboară cele de la TAROM în 20 de ani. Practic, aceste avioane nu prea stau la sol. ,,Vechimea" unui avion trebuie exprimată în numărul de ore de zbor şi în numărul de decolări (logic, numărul de decolări trebuie să fie identic cu cel de aterizări, că altfel...). La capitolul ăsta, avioanele BlueAir sunt cele mai chinuite, fiind la mâna a doua (dar măcar sunt de la companii de linie, deci nu sunt foarte obosite). Bine măcar că regulile de siguranţă din aviaţie sunt foarte stricte, se face multă mentenanţă preventivă (se înlocuiesc anumite piese după x ore de zbor, chiar dacă nu sunt defecte), verificările se fac la sânge. Practic, în ultimii ani dintre toate avioanele companiilor europene, unul singur s-a prăbuşit şi ăla din cauza unui copilot dus cu capul. Mă refer strict la avioanele întreţinute în Europa, nu de cele din afara Europei care, deşi, teoretic, trebuie să respecte aceleaşi norme de siguranţă, sunt întreţinute în ateliere care nu pot fi verificate de EASA (Agenţia Aeriană Europeană). Cunoscând asta, mie nu îmi e frică să zbor cu aeronave înmatriculate şi întreţinute în Europa. Dar nici nu prea mă dau în vânt după avioane, mai ales că drumul până la Otopeni e scump şi nu e decontat la călătoriile în interes de serviciu (de aia fac 2 ore cu RATBul de noapte în loc să dau 40 - 50 lei pe un taxi). _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 16:36 | |
| - LanceR a scris:
- p.s. mai conteaza si fabricantul... avioanele americane sunt mai fiabile
Să înţeleg că Boeing e peste Airbus? Am zburat la LOT şi Lufthansa cu Embraer, mi s-au părut interesante şi destul de confortabile, chiar dacă mai mici (mai ales la capitolul spaţiu de bagaje se simţea asta, că în rest, loc pentru picioare la scaune era mai mult ca la avioanele TAROMului). Chiar am nimerit o dată unul cu prize pentru laptop. _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 16:42 | |
| Ce o fi as scump 4 lei un bilet pana la Otopeni cu 783 in conditiile in care la alte aeroporturi din lume platesti intre 1-10 euro un bilet la autobuz/tren. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 14 Oct 2016, 17:58 | |
| 3,5 lei pe 783 + 1,3 lei pe N116 + 20 minute de mers pe jos de la N116 până acasă. Bonus, vreo 30 de minute de aşteptat la Unirii în creierii nopţii, în condiţiile în care la 8 dimineaţa trebuie să fiu la muncă. Înţelegi problema?
Să nu mai zic că Otopeniul nu are decât transport expres, la suprapreţ, în vreme ce toate aeroporturile care se respectă au şi un autobuz cu tarif normal pentru ăia mai amărâţi care nu-şi permit să dea 10 euro pe expres. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |