Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Discutii generale despre transport II

In jos 
+48
apmatei
AndreiCFRbv
IonutCFR2009
kristi kkk
Sabik
cristi ar
mtk
laurentzu
Rarau
bubu
alex.alexus.tm
bobi
Capsuneanu
92Dragos
George CFR
alliens
AeroX
laur 133
riciu
Luna
Daniel Trifu
ets2oltromânia
TVlad
Tony-PH
marius664
marius_catalin84
cardinal
alex.barac.5
COSTACHE MIHAIL
aris86
neluadi
Vitosa
NicuS
DAS 2011
@ndrey
mielutu zburator
IonutChircu
cristy79
razvan - trenuri
Katalyn
LanceR
Adirmvl
Dr2005
Warrington
Nesebar
Adrian78
ciprian71
dan tm
52 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 46 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
ciprian71




Numarul mesajelor : 1682
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4750
Data de inscriere : 19/07/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Icon_minitimeSam 14 Ian 2017, 14:18

Cum se face ca aven TGV in Germania, ICE in Franta si RJ in Ungaria? Sunt rame speciale pentru respectivele curse?
Sus In jos
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3790
Data de inscriere : 03/09/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Icon_minitimeSam 14 Ian 2017, 14:38

Tocmai am dat exemplul cu Thalys PBKA mai sus. Sunt garnituri special construite să poată funcționa alimentate din mai multe rețele, dar asta nu înseamnă că absorb aceeași putere în orice rețea.

Thalys PBKA e o versiune de TGV Duplex, numai că nu are vagoane etajate. ICE-urile care circulă în Franța sunt ICE 3M, unde M provine de la ”multisystem” (denumire care se referă tocmai la alimentarea cu energie electrică) și practic merg pe aceleași linii ca și TGV-urile.

Railjet e într-o situație oarecum diferită, tracțiunea nu e distribuită pe mai multe vagoane, ci funcționează tractate de locomotive Siemens. Care locomotive pot funcționa în ambele rețele sau pot fi schimbate la trecerea dintr-o rețea în alta.


Ultima editare efectuata de catre Warrington in Sam 14 Ian 2017, 14:51, editata de 1 ori
Sus In jos
ciprian71




Numarul mesajelor : 1682
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4750
Data de inscriere : 19/07/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Icon_minitimeSam 14 Ian 2017, 14:49

Deci Railjet este cel mai bun ca, constructie.El poate fi pretabil oriunde, exceptie tarile din foata URSS.
Sus In jos
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3790
Data de inscriere : 03/09/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Icon_minitimeSam 14 Ian 2017, 14:55

Railjet e o construcție clasică, unde vagoanele nu oferă tracțiune, ci se bazează doar pe locomotive.

Toate trenurile moderne de mare viteză (TGV, ICE, chiar și Shinkansen în Japonia) se bazează pe tracțiune distribuită de-a lungul întregii garnituri (EMU). Adică Railjet e o versiune mai înapoiată, aș spune eu.

În caz de nevoie, orice ramă EMU poate fi tractată cu locomotive clasice, chiar diesel dacă e cazul. În Anglia s-a întâmplat de mai multe ori ca trenurile Pendolino operate de Virgin pe West Coast Main Line să fie tractate cu locomotive diesel pe anumite porțiuni.
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
LanceR


Numarul mesajelor : 6378
Varsta : 57
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 11400
Data de inscriere : 17/02/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Icon_minitimeDum 15 Ian 2017, 21:33

o pagina din istoria transportului in comun din Bucuresti-fostul depou,apoi autobaza,Serban Voda
intai,infatisarea originala,dintr-o poza gasita pe net

Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Depoul_serban_voda__statia_si_o_parte_din_depou_814%201_zpslmcin1z4

acum arata asa

Discutii generale despre transport II - Pagina 25 D02_zpsrghgb9dm

Discutii generale despre transport II - Pagina 25 D01_zpsc8boodxl


Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Dep_zpsli7imiga

Discutii generale despre transport II - Pagina 25 D3_zpsimjoqhjn

Discutii generale despre transport II - Pagina 25 D1_zpszmcyxopn


Sus In jos
alliens




Numarul mesajelor : 530
Reputatie : 5431
Data de inscriere : 27/06/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Icon_minitimeDum 15 Ian 2017, 22:04

Warrington a scris:
Tocmai am dat exemplul cu Thalys PBKA mai sus. Sunt garnituri special construite să poată funcționa alimentate din mai multe rețele, dar asta nu înseamnă că absorb aceeași putere în orice rețea.

Thalys PBKA e o versiune de TGV Duplex, numai că nu are vagoane etajate. ICE-urile care circulă în Franța sunt ICE 3M, unde M provine de la ”multisystem” (denumire care se referă tocmai la alimentarea cu energie electrică) și practic merg pe aceleași linii ca și TGV-urile.

Totusi ICE -ul german atinge in jur de 300 km/h in Germania, nu? pe retea de 15 kv....deci pe o retea de 25 kv nu ar avea nici o problema sa aitnga aceeasi viteza , fara sa fie nevoie sa absoarba mai multa putere
Sus In jos
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3790
Data de inscriere : 03/09/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Icon_minitimeDum 15 Ian 2017, 23:32

alliens a scris:
Totusi ICE -ul german atinge in jur de 300 km/h in Germania,

ICE 3 atinge 300 kim/h în Germania, dar e supradimensionat, e proiectat să absoarbă 8.000 kW (11.000 cai-putere) din rețeaua germană de 15kV și 16,7Hz.

Siemens Velaro e practic același tren (ICE 3) însă alimentat la 25 kV și 50 Hz (în Spania și în China) atinge 400 km/h. Adică are întotdeauna performanțe mai bune când e alimentat la 25 kV și 50 Hz, exact ce explicasem mai sus.

Versiunile pentru China și pentru Spania absorb din rețeaua de 25 kV între 16.000 și 18.000 kW (asta însemnând între 21.000 și 24.000 cai-putere) deci raportul de putere între rețele se păstrează, e aproape identic cu cel de la Thalys PBKA.
Sus In jos
DAS 2011




Numarul mesajelor : 385
Reputatie : 5204
Data de inscriere : 18/09/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Icon_minitimeSam 21 Ian 2017, 10:51

Am si eu cateva nelamuriri despre metroul bucurestean, adresate cunoscatorilor :
1. Continuarea magistralei 5 de la statia Eroilor la Pantelimon ce statii va avea ? La Pantelimon este depou, dar statie exista ?
2. Oportunitatea prelungirii magistralei 2 de la Pipera spre nord pentru deservirea zonei corporatiste. Ce traseu si ce statii se pot realiza din punct de vedere tehnic.
Multumesc anticipat !
Sus In jos
riciu

riciu


Numarul mesajelor : 1376
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6664
Data de inscriere : 27/06/2010

Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Icon_minitimeSam 21 Ian 2017, 16:18

Nu sunt specialist, dar in urmatorii ani nu cred ca se va mai face mare lucru la metrou. Deci nu te astepta sa fie gata M5 sau prelungita M2 (ar putea relativ usor in ambele directii), in urmatorii sa zicem cativa ani. Poate M4 sa-i dea drumul la ultimele doua statii ca-s gata din decembrie, dar nici asta nu o prea curand, desi sper totusi sa se faca anul asta.
Sus In jos
neluadi

neluadi


Numarul mesajelor : 369
Localizare : Timisoara
Reputatie : 3516
Data de inscriere : 12/04/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Icon_minitimeSam 21 Ian 2017, 18:17

Warrington a scris:
Railjet e o construcție clasică, unde vagoanele nu oferă tracțiune, ci se bazează doar pe locomotive.

Am circulat cu Railjet, cu Stadler PKP şi cu etajatele SNCF-TGV. Chiar dacă experienţa mea cu Railjet a fost doar Viena- Budapesta/Salzburg sau Innsbruck, pot spune liniştit că seviciile la bord, gradul de ocupare sau confortul călătoriei au fost mult superioare la Railjet.
Au dat austriecii aceştia o mare lovitură şi au schimbat filozofia de a călători. Sunt aproape de Frescia lui Trenitalia, cu AVE spaniol de RENFE. Dar la priză la public au depăşit ambele companii. Clar le-a ieşit pariul pentru aceşti ani.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Icon_minitimeSam 21 Ian 2017, 19:11

riciu a scris:
Nu sunt specialist, dar in urmatorii ani nu cred ca se va mai face mare lucru la metrou. Deci nu te astepta sa fie gata M5 sau prelungita M2 (ar putea relativ usor in ambele directii), in urmatorii sa zicem cativa ani. Poate M4 sa-i dea drumul la ultimele doua statii ca-s gata din decembrie, dar nici asta nu o prea curand, desi sper totusi sa se faca anul asta.

Nu e gata nimic, ce trebuia să se facă era doar recepţia la terminarea lucrărilor de structură. După faza asta mai trec câteva luni până la punerea efectivă în funcţiune.
În plus, nu există autorizaţiile de securitate la incendiu (iar cu astea nu e de joacă), pentru că ISU nu a venit să inspecteze staţiile.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
alex.alexus.tm

alex.alexus.tm


Numarul mesajelor : 1311
Varsta : 34
Localizare : Doha - Qatar
Reputatie : 7106
Data de inscriere : 28/03/2009

Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Icon_minitimeDum 22 Ian 2017, 02:02

neluadi a scris:
Warrington a scris:
Railjet e o construcție clasică, unde vagoanele nu oferă tracțiune, ci se bazează doar pe locomotive.

Am circulat cu Railjet, cu Stadler PKP şi cu etajatele SNCF-TGV. Chiar dacă experienţa mea cu Railjet a fost doar Viena- Budapesta/Salzburg sau Innsbruck, pot spune liniştit că seviciile la bord, gradul de ocupare sau confortul călătoriei au fost mult superioare la Railjet.
Au dat austriecii aceştia o mare lovitură şi au schimbat filozofia de a călători. Sunt aproape de Frescia lui Trenitalia, cu AVE spaniol de RENFE. Dar la priză la public au depăşit ambele companii. Clar le-a ieşit pariul pentru aceşti ani.

Am fost si eu de multe ori cu RJ pe Viena-Budapesta si pot sa confirm cele spuse de tine. Servicile sunt de top si au calatori, mai ales ca pretul calatoriei este accesibil (mai ales daca cumperi biletele cu anticipatie). Din pacate TrenItalia se incapataneaza sa tina pretul biletelor destul de ridicat pt toate cele 3 Freccia, insa chiar si asa sunt destul de utilizate si le merge ok. Din cand in cand mai au si ei oferte, dar trebuie sa stai la pescuit. Mai exista si varianta privatului, Italo, care are oferte mai bune si ofera conform asemanator cu rame Alstom ETR 575.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Icon_minitimeDum 22 Ian 2017, 06:09

alex.alexus.tm a scris:
Servicile sunt de top si au calatori, mai ales ca pretul calatoriei este accesibil (mai ales daca cumperi biletele cu anticipatie).
Preţul călătoriei cu RJ e fix acelaşi ca la un IC obişnuit

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
neluadi

neluadi


Numarul mesajelor : 369
Localizare : Timisoara
Reputatie : 3516
Data de inscriere : 12/04/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Icon_minitimeDum 22 Ian 2017, 12:25

Cu garniturile Freccia am făcut Verona - Torino tur-retur şi Venezia - Pescara cu Bianca şi Venezia - Bologna cu Argento.
Trenuri bune, mi-a plăcut acel wellcome at board şi că la fiecare staţie sau după un ONI anunţă tot ce interesează publicul călător (minute întârziere, cauza, posibilităţile de legături).
La RJ este totul pe monitoare, ca la unele avioane. Şi poziţia geografică, şi sosirea estimată, asta complementar la anunţurile în 3 limbi la difuzoarele garniturii.
Ce mi-a plăcut a fost că şi-au câştigat un public călător autohton, destul de bine stabilit. Turiştii străini sau cei aflaţi ocazional în tren sunt doar o mică parte. La Trenitalia trenurile Freccia sunt utilizate cu precădere de turişti - e drept, în orice anotimp.
La fel ca RJ am sesizat şi pe parcursurile cu AVE al spaniolilor de la RENFE, mulţi localnici. Însă gradul de ocupare şi frecvenţa sunt mult inferioare în comparaţie cu succesul dobândit de RJ în vreo 8 ani de exploatare şi extindere.
Sus In jos
alex.alexus.tm

alex.alexus.tm


Numarul mesajelor : 1311
Varsta : 34
Localizare : Doha - Qatar
Reputatie : 7106
Data de inscriere : 28/03/2009

Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Icon_minitimeDum 22 Ian 2017, 13:23

Freccia - turisti si oameni mai cu dare de mana ca sa zic asa (sunt multi care calatoresc si in interes de serviciu - calatoria fiind decontata de catre firma - si atunci nu mai conteaza atat de mult pretul biletului). Infrastructura este foarte buna si atunci e si normal ca sunt clienti: confort, viteza si servicii de calitate (intre Florenta si Bologna chiar s-a construit o linie speciala, exclusiv pentru aceste trenuri, 80-90 km majoritatea in tunele). Exista si Carta Freccia care este un card cu care poti acumula puncte la fiecare calatorie facuta cu TrenItalia, indiferent de rangul trenului. Am si eu acest card, este un card gratuit care poate fii folosit si pe post de card bancar. Numarul de puncte se acorda in functie de distanta parcursa si de rangul trenului (mai putine puncte pentru calatoriile cu Regio, mai multe puncte pentru IC, Freccia). La un anumit numar de puncte, ai diferite facilitati: poti achizitiona produse electronice de pe site-ul TrenItalia sau poti sa primesti bilete gratuite (de exemplu: la 1000 de puncte primesti un bilet gratuit pentru FrecciaBianca, pe orice ruta/distanta). Este o idee buna si totodata un program de fidelizare a calatorilor.

Pentru mai multe info: http://www.trenitalia.com/tcom/Cartafreccia  (din pacate, pagina web e in italiana, dar va puteti face o idee)
Sus In jos
Continut sponsorizat





Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 25 Icon_minitime

Sus In jos
 
Discutii generale despre transport II
Sus 
Pagina 25 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 46 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Discutii generale despre transport
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport II
» IR 460/1460-1461/461 Romania/Transbalkan Buc. N.-Sofia-Thessaloniki
» Discutii generale despre transport III

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: