|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+48apmatei AndreiCFRbv IonutCFR2009 kristi kkk Sabik cristi ar mtk laurentzu Rarau bubu alex.alexus.tm bobi Capsuneanu 92Dragos George CFR alliens AeroX laur 133 riciu Luna Daniel Trifu ets2oltromânia TVlad Tony-PH marius664 marius_catalin84 cardinal alex.barac.5 COSTACHE MIHAIL aris86 neluadi Vitosa NicuS DAS 2011 @ndrey mielutu zburator IonutChircu cristy79 razvan - trenuri Katalyn LanceR Adirmvl Dr2005 Warrington Nesebar Adrian78 ciprian71 dan tm 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4750 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Discutii generale despre transport II Sam 14 Ian 2017, 14:18 | |
| Cum se face ca aven TGV in Germania, ICE in Franta si RJ in Ungaria? Sunt rame speciale pentru respectivele curse? |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 14 Ian 2017, 14:38 | |
| Tocmai am dat exemplul cu Thalys PBKA mai sus. Sunt garnituri special construite să poată funcționa alimentate din mai multe rețele, dar asta nu înseamnă că absorb aceeași putere în orice rețea.
Thalys PBKA e o versiune de TGV Duplex, numai că nu are vagoane etajate. ICE-urile care circulă în Franța sunt ICE 3M, unde M provine de la ”multisystem” (denumire care se referă tocmai la alimentarea cu energie electrică) și practic merg pe aceleași linii ca și TGV-urile.
Railjet e într-o situație oarecum diferită, tracțiunea nu e distribuită pe mai multe vagoane, ci funcționează tractate de locomotive Siemens. Care locomotive pot funcționa în ambele rețele sau pot fi schimbate la trecerea dintr-o rețea în alta.
Ultima editare efectuata de catre Warrington in Sam 14 Ian 2017, 14:51, editata de 1 ori |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4750 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Discutii generale despre transport II Sam 14 Ian 2017, 14:49 | |
| Deci Railjet este cel mai bun ca, constructie.El poate fi pretabil oriunde, exceptie tarile din foata URSS. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 14 Ian 2017, 14:55 | |
| Railjet e o construcție clasică, unde vagoanele nu oferă tracțiune, ci se bazează doar pe locomotive.
Toate trenurile moderne de mare viteză (TGV, ICE, chiar și Shinkansen în Japonia) se bazează pe tracțiune distribuită de-a lungul întregii garnituri (EMU). Adică Railjet e o versiune mai înapoiată, aș spune eu.
În caz de nevoie, orice ramă EMU poate fi tractată cu locomotive clasice, chiar diesel dacă e cazul. În Anglia s-a întâmplat de mai multe ori ca trenurile Pendolino operate de Virgin pe West Coast Main Line să fie tractate cu locomotive diesel pe anumite porțiuni. |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11400 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 15 Ian 2017, 21:33 | |
| |
| | | alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5431 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 15 Ian 2017, 22:04 | |
| - Warrington a scris:
- Tocmai am dat exemplul cu Thalys PBKA mai sus. Sunt garnituri special construite să poată funcționa alimentate din mai multe rețele, dar asta nu înseamnă că absorb aceeași putere în orice rețea.
Thalys PBKA e o versiune de TGV Duplex, numai că nu are vagoane etajate. ICE-urile care circulă în Franța sunt ICE 3M, unde M provine de la ”multisystem” (denumire care se referă tocmai la alimentarea cu energie electrică) și practic merg pe aceleași linii ca și TGV-urile.
Totusi ICE -ul german atinge in jur de 300 km/h in Germania, nu? pe retea de 15 kv....deci pe o retea de 25 kv nu ar avea nici o problema sa aitnga aceeasi viteza , fara sa fie nevoie sa absoarba mai multa putere |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 15 Ian 2017, 23:32 | |
| - alliens a scris:
- Totusi ICE -ul german atinge in jur de 300 km/h in Germania,
ICE 3 atinge 300 kim/h în Germania, dar e supradimensionat, e proiectat să absoarbă 8.000 kW (11.000 cai-putere) din rețeaua germană de 15kV și 16,7Hz. Siemens Velaro e practic același tren (ICE 3) însă alimentat la 25 kV și 50 Hz (în Spania și în China) atinge 400 km/h. Adică are întotdeauna performanțe mai bune când e alimentat la 25 kV și 50 Hz, exact ce explicasem mai sus. Versiunile pentru China și pentru Spania absorb din rețeaua de 25 kV între 16.000 și 18.000 kW (asta însemnând între 21.000 și 24.000 cai-putere) deci raportul de putere între rețele se păstrează, e aproape identic cu cel de la Thalys PBKA. |
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5204 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 21 Ian 2017, 10:51 | |
| Am si eu cateva nelamuriri despre metroul bucurestean, adresate cunoscatorilor : 1. Continuarea magistralei 5 de la statia Eroilor la Pantelimon ce statii va avea ? La Pantelimon este depou, dar statie exista ? 2. Oportunitatea prelungirii magistralei 2 de la Pipera spre nord pentru deservirea zonei corporatiste. Ce traseu si ce statii se pot realiza din punct de vedere tehnic. Multumesc anticipat ! |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6664 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 21 Ian 2017, 16:18 | |
| Nu sunt specialist, dar in urmatorii ani nu cred ca se va mai face mare lucru la metrou. Deci nu te astepta sa fie gata M5 sau prelungita M2 (ar putea relativ usor in ambele directii), in urmatorii sa zicem cativa ani. Poate M4 sa-i dea drumul la ultimele doua statii ca-s gata din decembrie, dar nici asta nu o prea curand, desi sper totusi sa se faca anul asta. |
| | | neluadi
Numarul mesajelor : 369 Localizare : Timisoara Reputatie : 3516 Data de inscriere : 12/04/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 21 Ian 2017, 18:17 | |
| - Warrington a scris:
- Railjet e o construcție clasică, unde vagoanele nu oferă tracțiune, ci se bazează doar pe locomotive.
Am circulat cu Railjet, cu Stadler PKP şi cu etajatele SNCF-TGV. Chiar dacă experienţa mea cu Railjet a fost doar Viena- Budapesta/Salzburg sau Innsbruck, pot spune liniştit că seviciile la bord, gradul de ocupare sau confortul călătoriei au fost mult superioare la Railjet. Au dat austriecii aceştia o mare lovitură şi au schimbat filozofia de a călători. Sunt aproape de Frescia lui Trenitalia, cu AVE spaniol de RENFE. Dar la priză la public au depăşit ambele companii. Clar le-a ieşit pariul pentru aceşti ani. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 21 Ian 2017, 19:11 | |
| - riciu a scris:
- Nu sunt specialist, dar in urmatorii ani nu cred ca se va mai face mare lucru la metrou. Deci nu te astepta sa fie gata M5 sau prelungita M2 (ar putea relativ usor in ambele directii), in urmatorii sa zicem cativa ani. Poate M4 sa-i dea drumul la ultimele doua statii ca-s gata din decembrie, dar nici asta nu o prea curand, desi sper totusi sa se faca anul asta.
Nu e gata nimic, ce trebuia să se facă era doar recepţia la terminarea lucrărilor de structură. După faza asta mai trec câteva luni până la punerea efectivă în funcţiune. În plus, nu există autorizaţiile de securitate la incendiu (iar cu astea nu e de joacă), pentru că ISU nu a venit să inspecteze staţiile. _________________ :TTT:
|
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 7106 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 22 Ian 2017, 02:02 | |
| - neluadi a scris:
- Warrington a scris:
- Railjet e o construcție clasică, unde vagoanele nu oferă tracțiune, ci se bazează doar pe locomotive.
Am circulat cu Railjet, cu Stadler PKP şi cu etajatele SNCF-TGV. Chiar dacă experienţa mea cu Railjet a fost doar Viena- Budapesta/Salzburg sau Innsbruck, pot spune liniştit că seviciile la bord, gradul de ocupare sau confortul călătoriei au fost mult superioare la Railjet. Au dat austriecii aceştia o mare lovitură şi au schimbat filozofia de a călători. Sunt aproape de Frescia lui Trenitalia, cu AVE spaniol de RENFE. Dar la priză la public au depăşit ambele companii. Clar le-a ieşit pariul pentru aceşti ani. Am fost si eu de multe ori cu RJ pe Viena-Budapesta si pot sa confirm cele spuse de tine. Servicile sunt de top si au calatori, mai ales ca pretul calatoriei este accesibil (mai ales daca cumperi biletele cu anticipatie). Din pacate TrenItalia se incapataneaza sa tina pretul biletelor destul de ridicat pt toate cele 3 Freccia, insa chiar si asa sunt destul de utilizate si le merge ok. Din cand in cand mai au si ei oferte, dar trebuie sa stai la pescuit. Mai exista si varianta privatului, Italo, care are oferte mai bune si ofera conform asemanator cu rame Alstom ETR 575. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 22 Ian 2017, 06:09 | |
| - alex.alexus.tm a scris:
- Servicile sunt de top si au calatori, mai ales ca pretul calatoriei este accesibil (mai ales daca cumperi biletele cu anticipatie).
Preţul călătoriei cu RJ e fix acelaşi ca la un IC obişnuit _________________ :TTT:
|
| | | neluadi
Numarul mesajelor : 369 Localizare : Timisoara Reputatie : 3516 Data de inscriere : 12/04/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 22 Ian 2017, 12:25 | |
| Cu garniturile Freccia am făcut Verona - Torino tur-retur şi Venezia - Pescara cu Bianca şi Venezia - Bologna cu Argento. Trenuri bune, mi-a plăcut acel wellcome at board şi că la fiecare staţie sau după un ONI anunţă tot ce interesează publicul călător (minute întârziere, cauza, posibilităţile de legături). La RJ este totul pe monitoare, ca la unele avioane. Şi poziţia geografică, şi sosirea estimată, asta complementar la anunţurile în 3 limbi la difuzoarele garniturii. Ce mi-a plăcut a fost că şi-au câştigat un public călător autohton, destul de bine stabilit. Turiştii străini sau cei aflaţi ocazional în tren sunt doar o mică parte. La Trenitalia trenurile Freccia sunt utilizate cu precădere de turişti - e drept, în orice anotimp. La fel ca RJ am sesizat şi pe parcursurile cu AVE al spaniolilor de la RENFE, mulţi localnici. Însă gradul de ocupare şi frecvenţa sunt mult inferioare în comparaţie cu succesul dobândit de RJ în vreo 8 ani de exploatare şi extindere. |
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 7106 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Dum 22 Ian 2017, 13:23 | |
| Freccia - turisti si oameni mai cu dare de mana ca sa zic asa (sunt multi care calatoresc si in interes de serviciu - calatoria fiind decontata de catre firma - si atunci nu mai conteaza atat de mult pretul biletului). Infrastructura este foarte buna si atunci e si normal ca sunt clienti: confort, viteza si servicii de calitate (intre Florenta si Bologna chiar s-a construit o linie speciala, exclusiv pentru aceste trenuri, 80-90 km majoritatea in tunele). Exista si Carta Freccia care este un card cu care poti acumula puncte la fiecare calatorie facuta cu TrenItalia, indiferent de rangul trenului. Am si eu acest card, este un card gratuit care poate fii folosit si pe post de card bancar. Numarul de puncte se acorda in functie de distanta parcursa si de rangul trenului (mai putine puncte pentru calatoriile cu Regio, mai multe puncte pentru IC, Freccia). La un anumit numar de puncte, ai diferite facilitati: poti achizitiona produse electronice de pe site-ul TrenItalia sau poti sa primesti bilete gratuite (de exemplu: la 1000 de puncte primesti un bilet gratuit pentru FrecciaBianca, pe orice ruta/distanta). Este o idee buna si totodata un program de fidelizare a calatorilor.
Pentru mai multe info: http://www.trenitalia.com/tcom/Cartafreccia (din pacate, pagina web e in italiana, dar va puteti face o idee) |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |