|
| Discutii generale despre transport II | |
|
+48apmatei AndreiCFRbv IonutCFR2009 kristi kkk Sabik cristi ar mtk laurentzu Rarau bubu alex.alexus.tm bobi Capsuneanu 92Dragos George CFR alliens AeroX laur 133 riciu Luna Daniel Trifu ets2oltromânia TVlad Tony-PH marius664 marius_catalin84 cardinal alex.barac.5 COSTACHE MIHAIL aris86 neluadi Vitosa NicuS DAS 2011 @ndrey mielutu zburator IonutChircu cristy79 razvan - trenuri Katalyn LanceR Adirmvl Dr2005 Warrington Nesebar Adrian78 ciprian71 dan tm 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4750 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Discutii generale despre transport II Vin 21 Oct 2016, 16:17 | |
| Presupun ca a fost un pamflet, ca nici francezii nu sunt usa de biserica.Fiecare face haz de celalat, ce ar fi sa imi aduc aminte cate surprize am avut eu in Franta de mi-a lasat un gust amar pana dincolo de Elvetia.Si ca o paranteza la acel articol, am sa iau din timp bilet sa nu cumva sa fie fara loc sau cine stie... sa calatoresc pe scara avionului, de aglomerat ce este. |
| | | NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5564 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 21 Oct 2016, 17:36 | |
| In cazul in care nu e destul de clar cum de exista asemenea tarife la companiie low-cost: "The business model envisioned by O'Leary uses receipts from on board shopping, internet gaming, car hire and hotel bookings to replace the ticket revenue from selling airline seats. Savings are also made by negotiating discounts with airports for reduced landing fees. In many cases, regional airports have made no charges so as to secure flights that bring passengers and wealth into their area."(Wikipedia despre Ryanair). |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4750 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Discutii generale despre transport II Vin 21 Oct 2016, 19:45 | |
| Transportul feroviar implica costuri pe care eu personal nu le-as vedea la cel rutier.Costuri legate de mentenanta, infrastructura, consum de energie sau motorina.In clipul de mai jos, stau si ma intreb cat de rentabil este sa circuli iarna pe timp nefavorabil? E de laudat cum o companie mare incearca practic sa efectuze un serviciu pe care un agent economic privat nu i-ar pasa si ar anunta din capul locului ca nu mai efectueaza cursa. https://www.youtube.com/watch?v=7iwYHFhl7yM |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 21 Oct 2016, 20:15 | |
| Articolul expune o mare parte din problemele low-cost-ului: taxele pentru orice, personalul care te f-te la icre non-stop să achiziţionezi tot felul de porcărioare la suprapreţ şi aterizarea/decolare pe/de pe aeroporturi de la mama cucului. Păi decât să dai 32 euro pe un bilet, 40 de euro pe bagaj şi 36 de euro ca să ajungi în oraş, nu mai bine dai 100 euro la o cursă de linie, care te duce pe un aeroport mare şi bine conectat de oraş? Dar dacă cineva ar spune că, de fapt, pentru un bilet low-cost de 20 euro mai plăteşti încă 80 pe taxe şi pe drumul până la aeroportul din Cucuieţii din Deal, ar mai avea RyanAir clienţi? - Warrington a scris:
- Sunt o mulțime de comentarii răuvoitoare în acel articol.
Serviciile disponibile contra-cost pe aeroport (gen cântărirea proprie a bagajelor) nu au nimic de-a face cu compania aeriană. Modul cum își tratează compania angajații (în general tineri și destul de prost plătiți) poate fi criticabil, însă nu are legătură cu condițiile de zbor oferite. Până la urmă, 73 de milioane de pasageri nu sunt nebuni. Circulă la tarife mai mici și e normal să aibă și condiții mai modeste. Nu aş zice că serviciile unui aeroport nu au nimic de-a face cu companiile aeriene... de când fiecare sat poate să îşi construiască aeroport, companiile aeriene pun multă presiune pe aeroporturi. Negocierile sunt dure şi aeroporturile mici nu au de ales, pentru că sunt la mama cucului şi n-o să vină în veci Lufthansa sau Air France pe ele. Aşa că percep taxe mai mici (sub ameninţarea unor firme ca RyanAir că altfel îşi iau jucăriile şi pleacă de pe aeroportul din Cucuieţii din Deal pe ăla din Cucuieţii din Vale care are taxe mai mici) şi trebuie să îşi acopere altfel costurile de funcţionare. Din păcate, interesele sunt mari, altfel poate am fi avut o directivă europeană care să nu mai dea voie aeroporturilor aflate şi la sute de km de un oraş să poarte numele acelui oraş... logic, când vezi Bruxelles-Charleloi sau Milano-Bergamo nu te gândeşti că eşti la vreo 60km distanţă de Bruxelles sau de Milano. _________________ :TTT:
|
| | | NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5564 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 21 Oct 2016, 20:59 | |
| - Citat :
- când vezi Bruxelles-Charleloi sau Milano-Bergamo nu te gândeşti că eşti la vreo 60km distanţă de Bruxelles sau de Milano.
Stockholm Skvasta - Stockholm 106Km . |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 21 Oct 2016, 21:36 | |
| Eu sunt foarte multumit de ei, la Riga am ajuns pe aeroportul principal, la Vilnius la fel, in Berlin e pe Schonefeld, in Atena e pe aeroportul principal, in Bucuresti e pe Otopeni, Pe Bergamo la fel e foarte ok, e 5 euro autobuzul pana in Milano, la Roma e pe Ciampino care la fel e aproape de oras, in Madrid e pe pe aeroportul principal, in Praga la fel sau in Koln tot pe aeroportul principal opereaza. Au si destinatii pe aeroporturi care se afla departe dar au si destinatii foarte ok, accesibile lejer. Pe Charleroi e cam departe de oras dar oricum se merita, daca mergi cu bagajul normal ca doar nu pleci pentru 7 ani sa pleci cu sifonierul dupa tine, iti iei bagajul micut pentru care nu platesti e totul ok. Cei care comenteaza au si ei probleme ca vezi doamne compania de stat pierde sau au bani de ii da afara din casa si pot merge la firmele cu preturi exagerate. Anul asta am vazut toata Europa cu RyanAir, un rucsac in spate si bilete de avion la 5-10 euro, sunt foarte multumit, mai bine de atat nu se poate.
Maine plec la Berlin, 5 euro pe sens, 10 euro dus-intors, pentru distractie de weekend e mai ieftin sa mergi in alta tara la asemenea preturi. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 21 Oct 2016, 22:23 | |
| Dacă pleci în concediu câteva zile, deja bagajul necesar depăşeşte dimensiunea celui gratuit la low-cost. Plus că eu, cel puţin, nu pot să stau nebărbierit mai mult de 2 zile, iar în bagajul de mână nu am voie cu lama de ras. _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 21 Oct 2016, 22:43 | |
| Bagajul de mana este ok un troler mic de genul 40/55/20 si in ala iti incape cam ce iti trebuie pentru cateva zile lejer, cat despre barbierit nu stiu cum sunt reglementarile ca eu nu sunt asa paros sa am nevoie la 2 zile de barbierit, la mine la 2 zile de abea se cunoaste si pot sta linistit fara barbierit 5 zile. La o adica iti iei la destinatie un bic daca nu il poti lua pe al tau de acasa si ai rezolvat problema, exista solutii pentru orice daca vrei daca nu vrei atunci gasesti nod in papura. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 21 Oct 2016, 23:19 | |
| - Dr2005 a scris:
- în bagajul de mână nu am voie cu lama de ras.
Dar ai voie cu aparat electric de ras? Hai să fim serioși, dacă te bărbierești cu lame poți să ți le cumperi la destinație, iar asta e o problemă la orice cursă aeriană, nu doar la cele low-cost. Sunt o mulțime de nebuni pe lumea asta, nu poți să-i lași să urce cu tot felul de lame în bagajul de mână, iar faptul că e un zbor low-cost e complet nerelevant |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 21 Oct 2016, 23:26 | |
| Pai asa si la noi daca mergi de la Satu Mare la Bucuresti sau la Mangalia iti creste barba, normal ar trebui sa te barberesti dar in parcurs nu mai baga nimeni apa si nu mai vidanjeza buzile.Vorbesc de trenuri ca te aduc in situatia de a iti creste barba, ce relevanta ami are acuma ca in avion nu ai voie lama.
sau raspunsul ar fi ca lame gasesc in orice chiosc la gara, buda sa gasesc unde sa ma lase sa ma rad. asa si cu avioanele, doar sint lame la destinatie, pana mea si lamele or fi o problema acuma.
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 21 Oct 2016, 23:30 | |
| - Dr2005 a scris:
- Nu aş zice că serviciile unui aeroport nu au nimic de-a face cu companiile aeriene... de când fiecare sat poate să îşi construiască aeroport, companiile aeriene pun multă presiune pe aeroporturi. Negocierile sunt dure şi aeroporturile mici nu au de ales, pentru că sunt la mama cucului şi n-o să vină în veci Lufthansa sau Air France pe ele. Aşa că percep taxe mai mici (sub ameninţarea unor firme ca RyanAir că altfel îşi iau jucăriile şi pleacă de pe aeroportul din Cucuieţii din Deal pe ăla din Cucuieţii din Vale care are taxe mai mici) şi trebuie să îşi acopere altfel costurile de funcţionare.
Hai să fim serioși și de data asta, nu din cântărirea bagajelor își recuperează aeroportul banii. Pasagerii au reală nevoie de așa ceva, indiferent dacă se taxează cu 50 de cenți sau cu 2 euro. Nu știu cui aparțin cântarele, dar dacă nu le instalează administrația aeroportului, se găsește imediat cine să le instaleze și să plătească chirie pentru spațiul ocupat de ele. Nu mai știu cum o mai fi acum, dar în Tg.Mureș puteai să pui bagajul direct pe bandă, la un ghișeu liber de check-in, ca să vezi ce greutate are fără să plătești. Omul e stresat inevitabil de problema asta și va plăti ca să scape de stres și să mute diverse lucruri dintr-un bagaj în altul din timp. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Vin 21 Oct 2016, 23:47 | |
| Să cântăreşti bagajul la check-in poţi să o faci pe orice aeroport (dar pe majoritatea cântarele merg doar la ghişeele deschise, nu şi la reastul), numai că low-cost-ul te taxează de te usucă dacă nu faci check-in-ul online. Şi în cazul ăsta nu mai ajungi cu bagajul la cântar.
Ideea e că aeroportul mic e, practic, şantajat de firma low-cost să aibă taxe mici, că altfel firma se mută şi aeroportul rămâne fără trafic. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 22 Oct 2016, 01:29 | |
| @dantm Poate nu lamele ar fi o problema ci ariciul de la buzunare Generalizez doar, si nu vizez pe cineva anume. Si exact genul asta de oameni nu-l suport, care nu stiu sa se descurce. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 22 Oct 2016, 02:07 | |
| - Dr2005 a scris:
- low-cost-ul te taxează de te usucă dacă nu faci check-in-ul online.
Nu neapărat, depinde de companie. Blue Air are multe curse fără check-in online, în astfel de cazuri e gratuit pe aeroport. Cel puțin prin martie-aprilie, când se trece la orarul de primăvară, în aeroport la Liverpool nici control de frontieră nu mai găsești. Personalul de la check-in e singurul care mai știe ce pasageri umblă la 12 noaptea prin aeroport. La Wizz sau la Ryanair costă, într-adevăr, dacă-l faci pe aeroport. - Dr2005 a scris:
- Ideea e că aeroportul mic e, practic, şantajat de firma low-cost să aibă taxe mici, că altfel firma se mută şi aeroportul rămâne fără trafic.
Nici asta nu e neapărat adevărat, puține aeroporturi sunt atât de mici și puține companii sunt atât de mari ca Ryanair încât să le poată șantaja. De exemplu, dacă Ryanair s-ar muta de la Stansted, unde se duce? La Luton, care e deja mult mai aglomerat și mult mai bine amplasat lângă M1? De la Otopeni, la fel, unde s-ar duce? Câți pasageri ar pierde dacă ar abandona Bucureștiul? Taxele mici sunt o realitate, dar ele de fapt permit unor aeroporturi mici să supraviețuiască din încasările mari pe care le aduce o companie ca Ryanair. Când o singură companie aduce pe acel aeroport câteva mii de mișcări de aeronave și sute de mii de pasageri, sumele încasate chiar se adună la sfârșit de an. Adică se justifică un discount serios, nu trebuie obținut prin șantaj. Cu denumirile aeroporturilor cam ai dreptate, acum și Oxford a ajuns să-și spună London Oxford Însă Londra e atât de mare, încât de la Heathrow la Oxford e cam aceeași distanță ca și de la Heathrow la Stansted. Sau poate veșnica rivalitate o fi explicația: dacă pentru Cambridge există un aeroport londonez așa aproape, au vrut și cei de la Oxford un aeroport londonez al lor. Și l-au rezolvat din denumire La Frankfurt e și mai adevărată povestea, Frankfurt-Hahn (EDFH) e la vreo 120 km de Frankfurt. Acolo a fost o bază militară americană și avea pistă de 3.800 de metri, ar fi fost păcat să nu-l transforme în aeroport civil. Nimeni nu îi spunea ”Frankfurt” pe vremuri, a devenit Frankfurt-Hahn când a început să opereze Ryanair acolo. Dar probabil o să dea faliment până la urmă, că n-are niciun oraș mai mare pe-aproape. E ca și cum ai avea aeroport la Ilva-Mică și i-ai spune Cluj-Ilva-Mică |
| | | neluadi
Numarul mesajelor : 369 Localizare : Timisoara Reputatie : 3516 Data de inscriere : 12/04/2016
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II Sam 22 Oct 2016, 16:46 | |
| În definitiv este vorba de mobilitate. Wizz sau Ryanair te duce din Romanika cu 10-25 Euro până la aeroportul din Bergamo în 2 ore, iar de acolo mai plăteşti 10 Euro un dus la Gara Milano Centrale (15 Euro dus-întors). În 4 ore eşti la gara până la care făceai 24 de ore şi achitai suta de Euro cu trenul. De la gară rămâi locului în Milano, sau o porneşti spre Torino-Genova/Savona sau Verona cu trenurile Trenitalia sau Tren Nord. Sau chiar spre Elveţia. Un autocar comod şi confortabil te aduce la gara centrală, nu la cu Cuca-Măcăii din Vale. Avionul aduce indirect călătorii la doi paşi de peron. În maxim o oră de la plecarea din faţa aeroportului eşti în Milano Centrale Avionul şi în acest caz nu fură, ci îi serveşte călători "pe tavă" direct unor companii de transport feroviar. Adică se face business mutual acceptat, iar Românii noştri mioritici se prind din ... zbor de facilitate si de mobilitate. Nu au nevoie de ani de marketing şi de publicitate. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport II | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |