Numarul mesajelor : 197 Varsta : 32 Localizare : brasov Reputatie : 5355 Data de inscriere : 29/10/2010
Subiect: 501 Sam 04 Aug 2012, 22:18
imi poate spune si mie daca s-au facut niste lucrari la linie intre comanesti si ghimes deoarece multe trenuri ajung mai devreme la ghimes ca pana acum de exemplu saptamana asta IR 1870 am observat ca ajunge pe la 10:32 si pana acum vreo cateva luni ajungea mereu pe la 10:36 si pleaca din comanesti la 09:59 de aia va intreb ca sa stiu :TDD: :AA17: :AA17: :AA19: :AA16:
billy752-istu
Numarul mesajelor : 197 Varsta : 32 Localizare : brasov Reputatie : 5355 Data de inscriere : 29/10/2010
Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Sam 04 Aug 2012, 22:21
si mai am o intrebare se vor face niste lucrari la tunelul de la ciumani cumva ca am vazut o placuta pe care scria cv de un proiect chiar la intrare dinspre utusoiu?
iuli.hard
Numarul mesajelor : 251 Varsta : 30 Localizare : Onesti Reputatie : 5533 Data de inscriere : 31/08/2010
Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Dum 12 Aug 2012, 20:40
Borzesti-Onesti
Ultima editare efectuata de catre iuli.hard in Dum 12 Aug 2012, 23:09, editata de 2 ori
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Dum 12 Aug 2012, 20:54
iuli.hard a scris:
Sa mai circulam si pe fir fals ..
E firul din stanga nu fir fals. Fir fals e atunci cand nu are semnale.
Vlad a scris:
Cateva exemple de linii curente duble la care firul din stanga se numeste fir fals:
Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Dum 12 Aug 2012, 21:16
iuli_hard nu se vad pozele din linukurile puse de tine la 500 si 501, Nu stiu daca si alti le vad sau nu le vad.
Ionutz Moderator
Numarul mesajelor : 1493 Localizare : Baia Mare Reputatie : 7937 Data de inscriere : 16/04/2009
Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Dum 12 Aug 2012, 22:48
nici eu nu le vad....
Nu inteleg pe o parte din cei ce folosesc photobucket, care nu dau copy direct la "IMG code" si apoi paste aici...Mai simplu nu se poate...Si se vede direct imaginea mare.
iuli.hard
Numarul mesajelor : 251 Varsta : 30 Localizare : Onesti Reputatie : 5533 Data de inscriere : 31/08/2010
Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Dum 12 Aug 2012, 22:51
lonutz a scris:
nici eu nu le vad....
Nu inteleg pe o parte din cei ce folosesc photobucket, care nu dau copy direct la "IMG code" si apoi paste aici...Mai simplu nu se poate...Si se vede direct imaginea mare.
Deobicei foloseam imageshack insa nu stiu ce era cu site`u in seara asta .. si culmea ca eu vad pozele direct pe forum , am sa modific imediat ..
Ionutz Moderator
Numarul mesajelor : 1493 Localizare : Baia Mare Reputatie : 7937 Data de inscriere : 16/04/2009
Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Dum 12 Aug 2012, 22:56
Photobucket e foarte bun...mult mai stabil...dai IMG code de acolo, si paste aici...si e brici. Eu folosesc Chrome sau Firefox, si in niciunul din aceste browsere nu vad pozele... Cred ca pe Internet explorer merg...
iuli.hard
Numarul mesajelor : 251 Varsta : 30 Localizare : Onesti Reputatie : 5533 Data de inscriere : 31/08/2010
Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Dum 12 Aug 2012, 23:13
Am modificat peste tot Ionutz , sper ca e ok ..
kasapis2007 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 607 Varsta : 29 Localizare : Cluj-Napoca/Dornesti Reputatie : 5877 Data de inscriere : 03/08/2010
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4827 Data de inscriere : 07/08/2012
Subiect: Mier 19 Sept 2012, 11:16
Deh... N-am înțeles asta exact... Deci trece pe linie falsă după care să reintre pe linie normală? Păi dar... Asta adică cum? De ce? E blocat macazul, sau are ceva linia pe porțiune aia scurtă?
Zilele acestea am citit într-un ziar local o știre foarte bună: au fost aprobate de către mai marii europeni sursele de finanțare privind proiectele de reabilitare totală pentru M 212 (deci linia nu se va da privaților), care va rămâne simplă, neelectrificată, respectiv pentru M 501 (nici aceasta nu se va da privaților, nici nu prea se poate, că e linie strategică-transcarpatică), care va rămâne și în continuare electrificată, dublă doar între Onești - Adjud. Încă nu m-am uitat exact ce viteze vor fi, mă gândesc că panta este destul de accentuată între Mihăileni - Ghimeș să se circule cu 100 km/o... La un prim văz asupra acestei știri din ziar însă mă bucură enorm că ambele magistrale vor avea traverze din beton (deocamdată nu îmi pot închipui dacă realmente o să schimbe podurile alea limitate la 30 km/o), semnalizare tip BLA, că pe M 212 nu e deloc decât între Ilia și prima gară, iar pe M 501 între Mihăileni - Comănești nu e deloc. Se vor schimba toate semnalele mecanice, schimbătoarele de cale, și barierele mecanice, care vor fi automatizate activate de la distanță cu semibariere și lumini roșii alternativ intermitente și avertizare sonoră, la trecerile cu drum asfaltat. Știe cineva mai multe? Poate un pasionat mai înflăcărat decât mine, vreun răspuns oficial din partea regionalei? Că eu văd că nici o lucrare nu s-a început încă în acest sens...
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
Era un proiect pentru 501 de introducere a semnalizarii TMV, dar nu stiu cand incep lucrarile sau daca au inceput. Iata ce a postat user-u catalin941 acum 6 luni:
calin941-2 a scris:
Cel 12 staţii CF în care vor fi modernizate instalaţiile de centralizare electromecanică sunt situate pe secţia de circulaţie Siculeni- Adjud, astfel: Mihăileni, Nădejdea, Livezi Ciuc, Lunca de Sus şi Lunca de Mijloc - între staţiile CF Siculeni şi Lunca de Mijloc de pe raza Regionalei CF Braşov; Ghimeş, Palanca, Simbrea, Goioasa, Asău, Dofteana şi Târgu Ocna - între staţiile CF Ghimeş şi Adjud de pe raza Regionalei CF Galaţi . Odată cu acestea se vor moderniza şi cele 9 treceri la nivel echipate cu bariere mecanice aflate pe secţia de circulaţie Siculeni - Adjud. Acestea vor fi prevăzute cu semibariere, automatizate (BAT cu două semibariere) şi puse în dependenţă cu noua instalaţie de centralizare. Instalaţiile de centralizare care urmează să le înlocuiască pe cele existente sunt destinate pentru a comanda şi controla mişcările de circulaţie şi de manevră în staţiile de cale ferată în condiţii de siguranţă a circulaţiei. Macazurile sunt controlate şi manevrate electric, prin comandă de la distanţă, folosind electromecanisme de macaz; la fel în cazul saboţilor de deraiere. Mişcarea trenului este autorizată cu semnale luminoase electrice. Prezenţa materialului rulant pe o porţiune de linie (echivalentă unei secţiuni izolate) este controlată folosind detectoare ale acestuia. Toate comenzile necesare efectuării parcursurilor (pentru manevrarea macazurilor, a saboţilor de deraiere, stabilirea indicaţiilor semnalelor etc.) se dau de către impiegatul de mişcare (IDM) de la un post de comandă. Indicaţiile semnalelor nu sunt stabilite de către operatorul IDM ci de către instalaţie. La postul de comandă se afişează, optic şi uneori acustic, informaţii privind starea de liber sau ocupat a liniilor, poziţia macazurilor, indicaţiile semnalelor, parcursurile comandate etc. Toate dependenţele şi înzăvorârile dintre macazuri, semnale şi parcursuri le realizează instalaţia de centralizare. Deşi principiile şi tipul echipamentelor rămân aceleaşi, pentru fiecare staţie instalaţia de centralizare este special proiectată fiecare fiind în felul ei un unicat depinzând de particularităţile locale. Instalaţia trebuie să garanteze siguranţa circulaţiei nu numai în condiţii normale de funcţionare dar şi în situaţii de defectare a elementelor componente. Instalaţia este „fail safe” aceasta însemnând că orice defecţiune (scurt circuit, întrerupere de circuit, variaţiile tensiunilor de alimentare, influenţele unor surse de perturbaţii etc.) în cele mai defavorabile situaţii trebuie să aibă ca efect blocarea macazurilor pe poziţia în care se găsesc, trecerea semnalelor pe oprire, dacă anterior se aflau pe liber, şi semnalizarea deranjamentului. Echipamentele de interior ale instalaţiei de centralizare se amplasează în spaţii special amenajate. Pentru evaluarea costurilor acestor modernizări, au fost întocmite schiţele cu semnalizarea pentru staţiile avute în vedere respectând dispozitivele de linii şi macazuri agreate de CNCF “CFR” SA şi considerând că: semnalizarea este de tipul Trepte Multiple de Viteză (TMV); manevra este centralizată; controlul stării de liber sau ocupat al liniilor şi macazurilor se face cu numărătoare de osii. Semnalele prevestitoare au fost amplasate la 1000m în faţa semnalelor de intrare. Nu au fost prevăzute secţiuni de apropiere (2AD ca la instalaţiile de centralizare electrodinamică) înzăvorârea totală a parcursului de intrare făcându-se la ieşirea trenului din staţia de plecare (vecină). Soluţia avizată de beneficiar - Instalaţie de centralizare electronică de linie (CEL) - a avut în vedere obţinerea de performanţe cât mai ridicate cu costuri rezonabile, coroborat cu rezultatele analizei cost-beneficiu. Astfel: Pe întreaga secţie de circulaţie va exista o singură staţie cu operator IDM care de la un singur post de comandă va conduce toate activităţile din toate staţiile secţiei (comanda parcursurilor de circulaţie şi manevră). Instalaţia va fi prevăzută şi cu comandă locală. Întrucât nu se justifică introducerea blocului de linie automat (BLA), fiind prea oneroasă în condiţiile asigurării unor capacităţi suficiente de circulaţie, interdependenţa între staţiile CEL se va realiza prin instalaţii de interblocare cu numărătoare de osii. Numărătoarele de osii permit realizarea dependenţelor între staţiile vecine fără a fi necesară introducerea cablului de semnalizare clasic, transmiterea datelor făcându-se exclusiv prin fibră optică; se realizează astfel o instalaţie de bloc de linie automat simplificat (B.L.A.S.) la care linia curentă se controlează cu numărătoare de osii. B.L.A.S. trebuie să îndeplinească toate condiţiile blocului de linie automat, cu excepţia posibilităţii de expedieri succesive a mai multor trenuri la interval de sector de bloc de la staţia expeditoare spre staţia primitoare, neavând semnale intermediare. Numărătoarele de osii prezintă şi avantajul că elimină cheltuielile de întreţinere a secţiunilor izolate, singurul dezavantaj rămânând acela că nu se controlează ruperea şinei. Echipamentele de exterior constau în: Electromecanisme de macaz talonabile, cu fixătoare de vârf (înzăvorâre exterioară) şi acţionate trifazat; Semnale TMV; Indicatoare luminoase alfa numerice; Semnale de manevră; Echipamentele exterioare aferente numărătoarelor de osii; Echipamentele aferente trecerilor la nivel; Inductoarele instalaţiei INDUSI. Pentru a permite introducerea CEL, un număr de 2 macazuri existente care au tangenta 1:10 vor trebui înlocuite cu macazuri având tangenta 1:9. Totodată vor fi executate toate lucrările necesare pentru desfiinţarea unor macazuri şi înlocuirea cu panouri de şina, precum şi de amplasare a traverselor speciale la macazurile care se centralizează. Macazurile centralizate vor fi echipate cu instalaţii de încălzire, conform Regulamentului de Exploatare Tehnică Feroviară (RET).
Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4827 Data de inscriere : 07/08/2012
Subiect: Mier 19 Sept 2012, 11:51
Da, deci înseamnă că va fi... Doar că aici scrie bla, și nu tmv. Nici nu prea ar fi viabil tmv-ul pe nici o linie transcarpatică, fiind în pantă destul de mare, printre munți, cu viteze în general nu prea mari...