|
| 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni | |
|
+83TER200 florrinel Peter Fodor Alexandru cardinal ciprian71 Katalyn AeroX traian neluadi cristi ar Rarau cristy79 marius_catalin84 laurentzu marius664 CristyanC Davee91 deconectat user dezactivat... dan tm mielutu zburator Petre_IFTE Adisoft1991s Andrey_tm Simply18 gardianlinux boldalexandru MRBFCRB Săgeata albastră kristi kkk Jürgen Habermas catalinu' halmarius @ndrey Vitosa Balto IonutCFR2009 Criss Ciuc dexter23 cristi CFR DUAL redeme Dr2005 DAS 2011 manuela florin29sv bogdan srl cfr500 alliens Adirmvl Katalin4653 roseanu Sergiu rmn Ioan chatnoir401 Czirjak Arpad kasapis2007 billy752-istu iuli.hard Adrian78 ATM 060-EA078 92Dragos razvan - trenuri MariusM mishu88 cata TVlad ldh80 Marius Iulian danny96 calin941-2 Nesebar mihai_cfr_bacau Costin.H buldozer2 tudor_toma82 Gabry Gabriel Vlad mardaryroby cortexedge Ionutz 87 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
danny96
Numarul mesajelor : 18 Varsta : 28 Localizare : Comanesti Reputatie : 5423 Data de inscriere : 12/02/2010
| Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Joi 26 Mar 2015, 17:53 | |
| |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7372 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Joi 26 Mar 2015, 18:15 | |
| E de apreciat ca liniile din statii sunt intretinute si macazurile sunt pe traverse din beton. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Mar 30 Iun 2015, 19:13 | |
| |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6987 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Mar 30 Iun 2015, 23:37 | |
| Care-a fost itinerariul? Ce trenuri ai luat ca să faci linia pe zi? Eu tot încerc să caut o metodă să dau o tură, dar nu am găsit decât cu o noapte pe străzi în Brașov.
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Mier 01 Iul 2015, 01:14 | |
| Am sa postez la bilete tot traseul, fac poze la bilete si pun acolo, km, durata, tot, dar ca fapt divers turul de anul asta ma costat 320 de lei, cam asa. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Sam 08 Aug 2015, 21:34 | |
| de pe fortepan.hu
http://www.fortepan.hu/_photo/display/12974.jpg
felrobbantott vasúti híd a Magyar-Román határon.
http://www.fortepan.hu/_photo/display/73723.jpg
a felrobbantott Karakó-völgyhíd helyreállítása. |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6987 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Joi 03 Sept 2015, 13:49 | |
| Am ales linia 501 pentru prima mea excursie feroviară, bazându-mă pe fotografiile postate pe acest forum cât și pe impresiile altor pasionați feroviari care au traversat Valea Trotușului, și pot spune că a fost o alegere grozavă pentru un astfel de început! Traseul meu a început la ora 7:40 dimineața în Gara Galați, de unde am luat trenul 7568 până la Mărășești (imagini găsiți la topicul liniei 704), iar mai apoi din Mărășești am plecat spre Ghimeș cu R 5205. Trenul R 5205 în stația Mărășești: Până la Adjud, prin tren au urcat mai mult țigani și săteni din zonele apropiate. Mai cu bilet, mai fără, au coborât în mare după 2-3 stații. După Adjud, am avut drept companie vreo 6-7 angajați CFR Infra, niște oameni foarte simpatici și amabili (poate și băutura a avut un rol în asta...). Între Onești și Adjud. Din păcate, nu prea am putut poza la calitatea dorită din cauza geamurilor murdare ale etajatului 36-16 014. Încep să apară primele dealuri mai serioase. După Onești, linia devine simplă electrificată iar semnalizarea se face aproape integral prin semafoare. Mai jos, backview din Saline hc. Ne apropiem de Dofteana Bacău. Linia se apropie de zona deluroasă, însă deocamdată nu oferă niciun indiciu privitor la frumusețile pe care le voi vedea mai departe, după Ghimeș. Ajungem la Dofteana Bacău unde facem cruce cu R 5204 Ghimeș - Onești. Arhaic - modern. Semnalul mecanic indică liber înainte locomotivei 40 0654-0 Ajungem la Comănești. În dreapta, câteva linii pe care sunt remizate locomotive electrice și conserve în așteptarea autogenului. Aici, coboară aproximativ jumătate din călătorii din tren, însă urcă alții. Din fericire, trenul a avut un grad decent de ocupare (era și culmea să fie altfel, la un vagon...) |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6987 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Joi 03 Sept 2015, 14:19 | |
| După Comănești, urcușul devine mai accentuat. Valea Trotușului se îngustează, iar declivitatea medie este de aproximativ 1,4%. Pădurile iau locul terenurilor arabile, livezilor și pășunilor pe dealurile dintre Ghimeș și Comănești. Curbele devin mai strânse și mai multe, pe măsură ce linia urmează cursul râului Trotuș. Din păcate, toate geamurile erau încuiate, așa că nu puteam să mă bucur de aerul curat de pădure. Goioasa Hm. Continuăm deplasarea spre Simbrea. Peisajul s-a schimbat (în bine!) și R 5205 continuă urcușul spre Ghimeș. DN 12 A trece în partea dreaptă. Întrezăresc primii munți. Părăsim Palanca Hm, unde coboară mare parte din călătorii rămași în vagon. Gradul de ocupare a fost spre 70-80% pe tot parcursul, la unele momente existând călători care au stat și în picioare. Cât de greu o fi să pună o ramă, ca să nu mai meargă EA-ul cu un singur vagon? După câteva minute, R 5205 ajunge la destinația finală, Ghimeș, unde va rebrusa. Pe linia 4 era staționat un marfar format din vagoane Rils. Pădurea de stâlpi nu dăunează peisajului superb, iar plecarea marfarului nu a tulburat aproape deloc liniștea binevenită după aproape 8 ore de la plecarea din Galați. Vedere spre capul X al stației Ghimeș: Vedere spre Comănești... și spre Palanca. Vedere asupra gării Ghimeș, dinspre sat. To be continued... |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6987 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Joi 03 Sept 2015, 23:42 | |
| După o masă destul de sățioasă la un local situat pe drumul principal, la vreo 100 de metri de gară, m-am întors în gară, având de gând să stau pe o bancă montată pe peron. Afară era foarte cald la soare, dar din fericire clădirea gării umbrea peroanele. Sala de așteptare a gării Ghimeș e uriașă, însă nimeni nu mai oprește acolo, în așteptarea trenurilor tot mai scurte și puține. Deși afară erau 30-31 de grade, în sală temperatura nu depășea 20. Clădirea gării se prezintă în stare mediocră, cam la fel ca gara din Curtea de Argeș:tencuială căzută, crăpături, cărămizile s-au desprins din zid, etc.. Sunt necesare investiții pentru reparația ambelor monumente istorice, însă cine să vadă?... După o plimbare scurtă, mă așez pe iarbă în așteptarea lui R 5208. Acesta sosește cu câteva minute mai devreme, cu un mecanic foarte de treabă (îi mulțumesc pentru salut!). Un bâzâit ascuțit mi-a atras atenția, și am constat cu surpriză că deasupra catenarei plana o dronă: Încercările mele de a repera pilotul se încheie odată cu sosirea în cap X a trenului R 5207, care urma să mă ducă la Miercurea Ciuc. Mă urc în vagonul 20-55, și de-acum pot în sfârșit poza traseul în detaliu. Ieșirea din Comănești: Restricția de 20 km/h afectează un podeț care a scârțâit sinistru când a trecut trenul peste el. Continuăm drumul, în dreapta noastră se află râul Trotuș și o zonă de pășune. Urmează o lungă restricție de 15 km/h, într-o zonă în care râul Trotuș a mâncat din terasament, iar lucrările de consolidare erau în toi. E prima oară când am văzut atâta elan pe un șantier. Mai jos, sfârșitul celei mai grele zone neutre din câte am văzut până acum, fiind situată în curbă și rampă (mică, ce-i drept), cu restricția de 15 km/h cauzată de lucrări. Mâine voi încărca și fotografiile realizate în timpul urcușului final spre Livezi Ciuc și a coborârii accentuate spre Miercurea Ciuc. |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6987 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Vin 04 Sept 2015, 14:00 | |
| |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6987 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Vin 04 Sept 2015, 14:37 | |
| Între Utușoiu și Livezi Ciuc trecem printr-un tunel care răcorește puțin atmosfera sufocantă din vagonul 20-55 (în care nu am beneficiat de luxul neoanelor din vagon, nașul uitând să le aprindă). Imediat după ajungem în Livezi Ciuc, vârful secției 501. Șeful de tren se urcă în locomotivă, și după o staționare de vreo 5 minute, începem coborârea spre Siculeni. Traversăm faimosul viaduct Caracău. Un mic cătun în vale. Privire de ansamblu; în fundal se vede viaductul Caracău. Close-up asupra lucrării de artă feroviară, din Nădejdea Hm. unde facem cruce cu IR 1540 întârziat. Ne apropiem de sfârșitul liniei 501. Relieful devine mai blând, curbele mai largi și viteza trenului se apropie de 80 km/h. Ne întâlnim cu M400 înainte de a intra în Siculeni. Excursia mea a continuat apoi spre Brașov, de unde am plecat la 1 40 cu IR 1944 până la București. Impresiile, în general, sunt bune (deși vagonul 20-55 în care am mers era foarte murdar), iar gradul de ocupare al trenului R a fost spre 70%, ultimul vagon fiind plin (cine n-ar prefera etajatul în defavoarea vagonului 20-55?). Linia oferă peisaje extraordinar de frumoase, pitorești, genul de imagini după care se omoară turiștii vestici. În tren au fost și 3 unguri veniți în scop turistic, fiind poate pasionați de feroviare, însă în afară de ei nu am remarcat alți turiști. Cât de greu ar fi să introducă vara un tren turistic, cu locomotive cu abur și vagoane Dimitrov restaurate în spiritul anilor 50? În toate țările se poate, numai la noi nu! Sper să am ocazia unei noi excursii pe 501 cât de curând posibil. |
| | | Ionutz Moderator
Numarul mesajelor : 1493 Localizare : Baia Mare Reputatie : 7937 Data de inscriere : 16/04/2009
| Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Vin 04 Sept 2015, 15:01 | |
| Frumos reportaj mielutule. Una din sectiile mele de suflet, orice poza sau informatie de aici o primesc cu mare interes. Ca o mica observatie, in poza unde ai spus ca viteza se apropie de 80 de km/h, viteza stabilita e de 65 km/h (mai exact intre Lunca de Sus si Mihaileni). Intre Mihaileni si Siculeni este o lunga linie dreapta, unde VS e 100, dar se circula cam cu 90. In Mihaileni un aspect interesant (ca si la statia Ileanda pe M400) il reprezinta semnalizarea mecanica intr-un capat al garii (spre Livezi Ciuc), si electrica in celalat capat.
Imi place teribil portiunea dintre Livezi Ciuc si Mihaileni, si privelistea asupra viaductului in special din Nadejdea Hm, unde se vede asa de frumos diferenta de nivel. Fiind o zona lipsita de paduri pana spre viaduct, se vad foarte bine peisajele si traseul liniei serpuinde. De asemenea pentru mine un farmec aparte il reprezinta semnalizarea mecanica, ceea ce ma face sa subscriu spuselor tale. Un tren cu aburi ar arata incredibil de bine intr-un asemena peisaj. Sunt sigur 100% ca s-ar gasi clienti pentru trenul respectiv, daca ar avea o promovare buna in prealabil. |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6987 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Vin 04 Sept 2015, 15:04 | |
| - Ionutz a scris:
Ca o mica observatie, in poza unde ai spus ca viteza se apropie de 80 de km/h, viteza stabilita e de 65 km/h (mai exact intre Lunca de Sus si Mihaileni). Intre Mihaileni si Siculeni este o lunga linie dreapta, unde VS e 100, dar se circula cam cu 90. După Mihăileni a accelerat cam spre 80-85 (mecanicul nu s-a grăbit deși întârziasem la Nădejdea Hm.), am fost mai vag pentru că nu cunoșteam VS pentru Lunca de Sus - Mihăileni, respectiv Mihăileni - Siculeni. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Vin 04 Sept 2015, 21:49 | |
| Sa inteleg ca 5207 nu mai e cu 2 etajate? 2-3 ani la rand, zi de zi a fost doar cu 2 etajate si sa mergi Marasesti-Miercurea Ciuc in etajat e nasol, acum daca au bagat si un 20-55 e super, asta inseamna ca 5212 este cu etajat si 20-55, asa da. O legatura buna: Tg Mures-M.Ciuc R 4512 ; M.Ciuc-Marasesti R 5212 ; Marasesti-Galati R 7565 ; Galati-Bucuresti R 7002(13702), astea 4 trenuri combinate pentru reducerea de fidelitate si daca bagi si anticipatie maxima platesti 50 de lei si te plimbi pe o ruta frumoasa. |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6987 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni Vin 04 Sept 2015, 21:59 | |
| Dacă va fi să refac traseul, voi face asta plecând din București, să văd linia 501 din sens invers. Acum, singura garnitură cu etajat (și atât) este cea care face trenul 5205, cum nu știu turnusul nu pot oferi detalii în legătură cu ce alte trenuri mai face respectivul 36-16. Am pus compunerea tuturor trenurilor întâlnite pe 501 la topicul dedicat, iar aceasta nu se va schimba curând, deoarece Galațiul de ceva vreme trimite numai etajat + 20-54/55 pentru trenurile R cu plecare din Mărășești. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni | |
| |
| | | | 501 : Adjud - Comăneşti - Ghimeş - Siculeni | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |