|
| Mecanic de Locomotiva | |
|
+10Adrian78 NicuS mielutu zburator Dr2005 Katalyn dan tm cristi CFR TonyGFR LanceR TonyCFR 14 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Mecanic de Locomotiva Vin 01 Apr 2016, 08:35 | |
| In pofida celor scrise de mielutu zburator, meseria de mecanic a atras mereu chiar si pe vremea aburoaselor. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mecanic de Locomotiva Vin 01 Apr 2016, 10:54 | |
| - mielutu zburator a scris:
- 3) Din păcate, în România se sinucid, în medie, 6-7 oameni pe săptămână pe linia de tren (dacă e să dăm crezare rapoartelor AFER). În afara acestora, mai accidentezi uneori și oameni neatenți sau șoferi care nu respectă regulile de circulație. Dacă ai ghinion, poți ucide 3-4-5 oameni dintr-o mașină care nu a oprit la linia ferată (prin 2009, o profesoară din fostul gimnaziu a murit, alături de alți 3 oameni, din acest motiv). Crezi că ai putea trece peste șoc, peste imaginea celui decedat sau grav rănit?
Poţi lovi un autobuz, au fost situaţii din astea, când au murit câte 20 de oameni. -- Dar dacă rezişti la aceste condiţii vitrege, atunci poţi lucra ca mecanic. _________________ :TTT:
|
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Mecanic de Locomotiva Vin 01 Apr 2016, 11:25 | |
| Daca esti departe de casa se merita doar pe bani multi exemplu straintatea altfel nu. Am un coleg care a fost plecat in SPania la abatoare a venit acasa cand a vazut ca dupa mancare, cazare si utilitati mai ramanea cu fix 450 Euro in mana, pai aici in tara isi gaseste de munca pe 1.000 lei minim si doarme acasa cu copii si nevasta. Dar sunt si cazuri cand se merita sa stai departe de casa si familie cand iti intra lunar pe card 7.000 lei si alti 800 lei acasa pe alt card si cazarea si masa plus avionul platit din bani firmei.
Asta cu mecanicul de locomotiva e pentru cine rezista, in primul rand programul te omoara, apoi conditile de munca si nici salariul nu e cine stie ce.
La aia de la Metrorex ar trebui sa intre DNA-ul cat mai repede pe fir, e inadmisibil ce salarii au si cat e spaga pentru angajare s-a ajuns si la 4.000 Euro pentru un post de mecanic la Metrorex, la ce salarii sunt acolo ( zici ca au muncit la Transfagarasan sau au terminat vreo 10 facultati ) investesti 4.000 Euro si stai linistit ca bani i scoti dar ti-ai asigurat viitorul.
Am un prieten care in iarna spunea ca strange bani pentru angajare la Metrorex cred ca s-a si angajat ca nu l-am mai vazut prin cartier nici pe el si nici Audi-ul pe care il conduce. Dar asta are bani ca tacsu a invartit multe nu ca alti trebuie 3 ani sa stranga suma asta. Mai exista si varianta ca sa ai capul destept si cu 4.000 Euro sa-ti deschizi o afacere care sa-ti asigure macar 4.000 lei pe luna echivalentul a 2 salarii normale si nu-ti mai trebuie mecanic la Metrorex. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18750 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24327 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Mecanic de Locomotiva Vin 01 Apr 2016, 12:33 | |
| Pentru meseria de mecanic trebuie să fi făcut iar dacă nu o faci din pasiune si o faci doar pentru bani la un moment dat o să te lași Acum depinde si la ce firma o prestezi sunt unii care o fac la stat și sunt mulțumiți cu bani mai putini 25-30 de milioane dar au avantaj ca au grupa si autorizație de călătorie la CFR Marfă Se mai câștiga 4000-5000 la o companie dar pentru banii aia cam stai plecat 3 săptămâni dintr-o lună am luat si eu 4200 dar nu știu dacă am dormit în două săptămâni 3 nopți acasă și când tragi linie vezi ca ai dat o grămadă de bani pe mâncare apa suc etc Katalyn activitatea de manevră e cea mai grea ca lucrezi cu oamenii manevrant sef de manevră trebuie să fi atent si pentru ei plus ca ești singur mai vi după o zi proasta de acasă și cine știe ce poate ieși O să fie o meserie frumoasa pentru cine va apuca să meargă pe C4 cu locomotive moderne |
| | | TonyGFR
Numarul mesajelor : 1198 Varsta : 27 Localizare : Breaza Reputatie : 6381 Data de inscriere : 24/10/2010
| Subiect: Re: Mecanic de Locomotiva Vin 01 Apr 2016, 14:42 | |
| Sunt mecanici pe care ii stiu si au multe "omoruri" la activ si deja sunt obisnuiti, le e mai mila cand dau peste un caine sau o pasare. Depinde de fiecare ce tarie de caracter are, la primele probabil ca toti se sperie, sunetul de oase zdrobite le vine in minte, trebuie sa se duca singuri sa vada daca e ala mort sau mai traieste (ma gandesc la ala cu castile in urechi lovit de 1821 asta vara care a ramas cu capul infipt in flansa, aia e o imagine cam greu de suportat de oricine), au cosmaruri, dar trec totusi peste desi socul va ramane acolo.
Plecatul de acasa cu zilele e ceva traditional meseriei de mecanic, imi amintesc de aia care au dormit o saptamana pe o saltea in locomotiva, de la CTV erau, si au ajuns la vreo 100 de ore de serviciu cand au depasit un semnal rosu pe linia 903. In general la privat te cam omoara dispecerii astia. Am un mecanic fost la GFR care terminase o tura de 12h de zi, a ajuns acasa la 19 seara la 7 a intrat pe un marfar cu depasire de ore, a ajuns la 14 in Brasov cu cuplul I si la 17 a ajuns cu C2 din Predeal, la dormitor 2 ore iar la 19 a intrat pe pendula de noapte nu avea ce face.. |
| | | Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8443 Data de inscriere : 18/04/2011
| Subiect: Re: Mecanic de Locomotiva Vin 01 Apr 2016, 21:57 | |
| - Adrian78 a scris:
- O să fie o meserie frumoasa pentru cine va apuca să meargă pe C4 cu locomotive moderne
Atunci nu va mai fi deloc frumos, acum e ușor că-s timpii largi și vitezele destul de reduse. Dar când locomotiva va fi aptă de 160, linia la fel, iar timpii pe măsură, atunci să vezi stres. Ca și pe Constanța, dar nici acolo nu e constant 160. |
| | | TonyGFR
Numarul mesajelor : 1198 Varsta : 27 Localizare : Breaza Reputatie : 6381 Data de inscriere : 24/10/2010
| Subiect: Re: Mecanic de Locomotiva Sam 02 Apr 2016, 00:15 | |
| Sinucigasi or sa fie mereu, dar la 160 se impune instalarea de bariere BAT cu brat dublu, asa ca acolo e o grija in minus. In schimb probabil ca si pe aici multa lume trece peste linii fara sa se asigure si prin locuri nu chiar ok asa ca eu unul cred ca rata mortalitatii pe CF in aceste zone va creste. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mecanic de Locomotiva Sam 02 Apr 2016, 00:49 | |
| Oricâte bariere pui, pietonii tot vor trece printre ele, obişnuiţi cu barierele manuale care se puneau când se făcea parcursul de ieşire al trenului din Hm-ul aflat 10 km mai înainte. Ba chiar şi maşinile trec printre bariere... pentru ăştia, tot selecţia naturală funcţionează, păcat de şocul psihic al mecanicului şi călătorilor din tren. _________________ :TTT:
|
| | | TonyGFR
Numarul mesajelor : 1198 Varsta : 27 Localizare : Breaza Reputatie : 6381 Data de inscriere : 24/10/2010
| Subiect: Re: Mecanic de Locomotiva Sam 02 Apr 2016, 02:20 | |
| Stie cineva sa fi fost accidente auto pe 800 dupa ce s-a dat drumul cu 160? Unde nu e 160 s-a lasat SAT sau BAT cu brat simplu si au mai fost, dar sunt curios daca a fost vreun auto lovit la 160.. |
| | | TonyCFR
Numarul mesajelor : 419 Varsta : 24 Localizare : Alba Iulia Reputatie : 4040 Data de inscriere : 25/02/2015
| Subiect: Re: Mecanic de Locomotiva Sam 02 Apr 2016, 09:12 | |
| E evident ca aceasta meserie nu e una care e simpla, dar cred ca si are potentialul sa fie una interesanta. Eu am intrebat despre aceasta cariera nu din perspectiva de facut bani, dar din perspectiva de pasiune. Multumesc frumos pentru toate informatile. |
| | | Caspar
Numarul mesajelor : 238 Varsta : 42 Localizare : Hoorn, Olanda Reputatie : 5013 Data de inscriere : 04/12/2011
| Subiect: Re: Mecanic de Locomotiva Sam 02 Apr 2016, 10:05 | |
| In Netherlands a traindriver earns between 2000 and 2500 euro netto per months, 36 hours working per week average. When you starts your carrier you get +-1800 per month, and each year that rises +-50 euro till the maximum of 2500-2750€. Depending on how many nights and weekends you work. The same for a traffic controller. The first shift starts at 4.30h in the morning and the latest ending shifts ends at 2.30h in the night. There are also nightshifts from 23.00h till 07.00h, mostly traindrivers who must prepare the trains in the night for the next morning. Between 2 shifts there is 11 hours minimum to rest, and a traindriver has only 20 weekends garanteed free of duty. Also a percentage of Regional and Intercity trains is fixed in the traindriveres schedule, so each traindriver gets as many intercities as another during a year work in the country. Because regional trains are not so populair and often called as boring. Also, a traindrivers 12 weeks schedule covers +_75% of the countrys network so he or she is coming almost everwhere once in his 12 weeks schedule. That makes his working day almost everyday different to the day before. Sometimes you have 4 nightshifts after each other. For me thats very hard because I cant sleep during the day hours espacially on warm summer days. After 4 nights I was completely broken |
| | | Caspar
Numarul mesajelor : 238 Varsta : 42 Localizare : Hoorn, Olanda Reputatie : 5013 Data de inscriere : 04/12/2011
| Subiect: Re: Mecanic de Locomotiva Sam 02 Apr 2016, 19:45 | |
| Another interesting fact; DB traindrivers drive all the way to Amsterdam with ICE from Germany. They must speak our Dutch language in case of any disturbance and for the contact with the rail-traffic control. They must also do extra lessons and examns for the regulations in Netherlands. On the other hand, NS traindrivers (a select group) is going to Frankfurt with ICE and to Brussels with Thalys or Intercity. And Belgium traindrivers going also to Amsterdam. What I have heard from several German traindrivers is that NS/Netherlands has better working conditions than Germany. The salary in Netherlands is several hundreds euros higher, the lenght of a working day is shorter (9,5hours max in Netherlands, while 11,5 hours in Germany is common) and the social system (when you get sick, retired etc) in Netherlands is much better. On the other hand, German trains are often faster than ours.
Is there always a change in trainstaff on the Romanian border in Curtici, or do CFR trandrivers also going to Budapest for instance, and MAV traindrivers to Cluj or Timisoara etc...? |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9706 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Mecanic de Locomotiva Sam 02 Apr 2016, 22:20 | |
| Hello. No, train drivers go only to the next border station. For example : MAV drivers go to Curtici. CFR drivers go to Biharkerestes. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mecanic de Locomotiva Sam 02 Apr 2016, 22:27 | |
| - TonyGFR a scris:
- Stie cineva sa fi fost accidente auto pe 800 dupa ce s-a dat drumul cu 160? Unde nu e 160 s-a lasat SAT sau BAT cu brat simplu si au mai fost, dar sunt curios daca a fost vreun auto lovit la 160..
- TonyGFR a scris:
- Stie cineva sa fi fost accidente auto pe 800 dupa ce s-a dat drumul cu 160? Unde nu e 160 s-a lasat SAT sau BAT cu brat simplu si au mai fost, dar sunt curios daca a fost vreun auto lovit la 160..
A fost lovită o maşină la 140 km/h, o Dacie Papuc. Nu a mai rămas nimic din ea, nici din cei din ea. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mecanic de Locomotiva Sam 02 Apr 2016, 22:43 | |
| - Caspar a scris:
- Is there always a change in trainstaff on the Romanian border in Curtici, or do CFR trandrivers also going to Budapest for instance, and MAV traindrivers to Cluj or Timisoara etc...?
For passenger trains: To Bulgaria: - Negru Vodă/Kardam: no passenger traffic - Giurgiu Nord/Ruse: from Giurgiu Nord (RO) Bulgarian locomotive, with driver and helping-driver/second driver ("mecanic ajutor"). The second driver also couples/uncouples the locomotive to the cars; technical revision is made by Romanians, but it is made again in Ruse by Bulgarians - Golenţi/Vidin: from Golenţi (RO) Bulgarian locomotive with 2 drivers + 2 conductors + one person to couple/uncopule and for technical revision To Serbia: - Jimbolia/Kikinda: no passenger traffic - Stamora Moraviţa/Vrsac; Romanian Desiro going to Vrset and back with Romanian employees To Hungary: - Curtici/Lokoshaza: from Curtici (RO) MAV locomotive or CFR class 477 loco (some are able to drive in Hungary), Hunagrian staff + Hungarian personel to couple/uncouple and make the tehcnical revision of the train - Salonta - Méhkerék: only MAV railbus/DMU - Episocpia Bihor/Biharkerestes: Romanian loco and staff to Biharkerestes - Valea lui Mihai/Nyírábrány: don't know, probably MAV DMU - Carei/Tiborszallas: only MAV DMU Ucraina: - Halmeu/Diakovo: only freight - Câmpulung la Tisa/Teresava: closed to all traffic (officially: open, no traffic) - Valea Vieşului/Dilove: closed to all traffic (offically: open, no traffic) - Vişcani/Vadul Siret: Romanian locomotives and staff goes to Vadul Siret (UA) Moldova: - Ungheni Prut/Ungheni: Romanian locomotives and staff goes to Ungheni (MD) - Fălciu Prut/Stoianovca: closed to all traffic (offically: open, no traffic) - Galaţi/Giurgiuleşti: only freight The situation may be different for private freight operators. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Mecanic de Locomotiva | |
| |
| | | | Mecanic de Locomotiva | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |