Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Mier 13 Mai 2020, 22:55
cardinal a scris:
locomotivele nu sunt alimentate cu curent continuu ?
Antichităţile de la noi, au, într-adevăr, motoare electrice de curent continuu, că convertizoarele de frecvenţă nu se inventaseră în 1950. Dar cum P = U * I, iar pierderile Joule cresc cu pătratul intensităţii, singura soluţie să ai putere (P) mare e să umbli la tensiune (U), iar curentul continuu nu poţi să îl transporţi pe distanţe mari la 25 kV. Aşa că avem reţeaua de curent alternativ, pe care umblă locomotivele cu transformator şi redresoare, ca să alimenteze motoarele care merg la 770 V c.c.. În schimb, locomotivele moderne au motoare de c.a., ceea ce elimină din circuit redresoarele.
Metroul la Otopeni e o tâmpenie, nejustificată economic. O ambiţie prostească, perpetuată de câteva guverne încoace. Calea ferată e mult mai ieftină şi utilă. Iar pentru oraşul Otopeni şi aeroport, era suficientă o linie de tramvai stil 41, care nu necesita exproprierea lui Ţiriac şi Becali. În schimb, PMB vrea să ia oricum o bandă din DN1 de pe fiecare sens cu un culoar dedicat BRT (Bus Rapid Transit) pentru autobuze cu ghidare laterală. Da, PMB vrea asta pe un drum pe care nu-l administrează, în afara localităţii pe care o adminsitrează. Mai bine ar trage o linie de tramvai, că transportul preorăşenesc pe şine e asimilat celui local de Legea 92/2007, spre deosebire de autobuz, la care trebuie să faci atribuire competitivă a serviciului public.
_________________ :TTT:
cardinal
Numarul mesajelor : 3337 Reputatie : 8741 Data de inscriere : 08/04/2010
Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Joi 14 Mai 2020, 00:15
deci in reteaua de contact este curent alternativ ? nu stiam, credeam ca se redreseaza in statia de transformare.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Joi 14 Mai 2020, 11:46
Dr2005 a scris:
cardinal a scris:
locomotivele nu sunt alimentate cu curent continuu ?
Antichităţile de la noi, au, într-adevăr, motoare electrice de curent continuu, că convertizoarele de frecvenţă nu se inventaseră în 1950. Dar cum P = U * I, iar pierderile Joule cresc cu pătratul intensităţii, singura soluţie să ai putere (P) mare e să umbli la tensiune (U), iar curentul continuu nu poţi să îl transporţi pe distanţe mari la 25 kV. Aşa că avem reţeaua de curent alternativ, pe care umblă locomotivele cu transformator şi redresoare, ca să alimenteze motoarele care merg la 770 V c.c.. În schimb, locomotivele moderne au motoare de c.a., ceea ce elimină din circuit redresoarele.
Metroul la Otopeni e o tâmpenie, nejustificată economic. O ambiţie prostească, perpetuată de câteva guverne încoace. Calea ferată e mult mai ieftină şi utilă. Iar pentru oraşul Otopeni şi aeroport, era suficientă o linie de tramvai stil 41, care nu necesita exproprierea lui Ţiriac şi Becali. În schimb, PMB vrea să ia oricum o bandă din DN1 de pe fiecare sens cu un culoar dedicat BRT (Bus Rapid Transit) pentru autobuze cu ghidare laterală. Da, PMB vrea asta pe un drum pe care nu-l administrează, în afara localităţii pe care o adminsitrează. Mai bine ar trage o linie de tramvai, că transportul preorăşenesc pe şine e asimilat celui local de Legea 92/2007, spre deosebire de autobuz, la care trebuie să faci atribuire competitivă a serviciului public.
Atitudinea primariei Bucuresti si a STB, fata de retelele de tramvaie si troleibuze si modernizarea si extinderea acestora este una total gresita! Daca doamna Firea spune ca doreste reducerea poluarii din Bucuresti, atunci de ce nu intreprinderi demersuri pentru obtinerea finantarii necesare (mai ales ca pentru asta se pot obtine si fonduri europene) pentru extinderea si modernizarea retelelor de tramvaie si troleibuze din Bucuresti ?
Linii de tramvaie noi ar fi foarte utile pentru a lega localitatile de langa Bucuresti de oras: pe Soseaua Chitilei/Soseaua Banatului pana in comuna Chitila, pe Soseaua Colentina/Bdul. Voluntari pana in "orasul" Voluntari, pe Soseaua Pantelimon/Bdul. Biruintei pana in "orasul" Pantelimon, etc. Calatori pentru astfel de linii de tramvaie cred ca ar fi destui, deoarece multi locuitori din Chitila, Voluntari sau din Pantelimon lucreaza in Bucuresti!
Iar pentru troleibuze ar merge reconstruite liniile care existau inainte de 1982- 1984, pe: Soseaua Nicolae Titulescu, Piata Victoriei, Strada Paris, Soseaua Kiseleff, Soseaua Bucuresti-Ploiesti (pana la aeroportul Baneasa), Bdul. Aviatorilor- Bdul. Beijing- Soseaua Nordului, sau reintrodusa reteaua de troleibuze pe axa Piata Victoriei- Bdul. Lascar Catargiu- Piata Romana- Bdul. General Gheorghe Magheru- Bdul. Nicolae Balcescu- Piata Universitatii- Bdul. Ion I C Bratianu- Pasajul Unirii- actualul capat de troleibuze "Piata Unirii" si respectiv in sud pe: Calea Serban Voda- Piata Eroii Revolutiei- Soseaua Oltenitei, pana la Piata Sudului.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Joi 14 Mai 2020, 12:02
Ce treabă au tramvaiele din Bucureşti cu linia 700?!
_________________ :TTT:
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Joi 14 Mai 2020, 13:27
Am raspuns ca ati amintit de o posibila linie de tramvaie pana la Otopeni. Daca vreti puteti muta mesajul in topicul dedicat tramvaielor sau in cel dedicat municipiului Bucuresti, de la "Discutii libere".
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Joi 14 Mai 2020, 16:53
O filmare din septembrie 2010, pe M700, postata pe yutub de user-ul "Zofei adrian".
Se observa cu ce "viteza" putea circula atunci automotorul "Desiro" pe M700! Probabil cu acceiasi viteza se circula pe M700 (intre Bucuresti Nord- Mogosoaia- HM Balotesti) si azi!
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Joi 14 Mai 2020, 17:04
Pasajul care impiedica electrificarea M700 intre halta Depoul Bucuresti Triaj h. si statia Mogosoaia se observa in filmare la minutul 2:04
cardinal
Numarul mesajelor : 3337 Reputatie : 8741 Data de inscriere : 08/04/2010
Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Joi 14 Mai 2020, 19:42
mergea încet, și eu îmi amintesc. Când a fost deviată circulația prin Buciumeni, chiar timpii au rămas la fel, în ciuda ocolului :p din păcate, nu am mai fost demult prin Urziceni, timpul și orarele nu mi permit.
cardinal
Numarul mesajelor : 3337 Reputatie : 8741 Data de inscriere : 08/04/2010
Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Joi 14 Mai 2020, 19:54
e prevăzut în proiect și reabilitarea liniei între București și Balotești ? sau măcar până la Mogoșoaia .
cardinal
Numarul mesajelor : 3337 Reputatie : 8741 Data de inscriere : 08/04/2010
Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Joi 14 Mai 2020, 20:11
@ldh80 foarte frumoase filmele, la filmarea 3/4 se vede chiar un marfar cu o electrică în stația Mogoșoaia.
cardinal
Numarul mesajelor : 3337 Reputatie : 8741 Data de inscriere : 08/04/2010
Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Joi 14 Mai 2020, 20:25
Apropo, dacă vă uitați de curiozitate pe infofer, astăzi singurele trenuri de pe 700, IR 1770 și IR 1773, au avut ONI și la Rușețu, și la Cotorca, și la Gârbovi. Încrucișări intense pe Făurei Urziceni, ce mai :p
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Joi 14 Mai 2020, 20:37
cardinal a scris:
Apropo, dacă vă uitați de curiozitate pe infofer, astăzi singurele trenuri de pe 700, IR 1770 și IR 1773, au avut ONI și la Rușețu, și la Cotorca, și la Gârbovi. Încrucișări intense pe Făurei Urziceni, ce mai :p
Sunt opriri tehnice pentru debarcare/imbarcare personal CFR SA din Garbovi, Cotorca, Rusetu
cardinal
Numarul mesajelor : 3337 Reputatie : 8741 Data de inscriere : 08/04/2010
Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Joi 14 Mai 2020, 22:06
Bănuiam eu. De ce nu le fac opriri comerciale ?
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Vin 15 Mai 2020, 17:53
cardinal a scris:
Bănuiam eu. De ce nu le fac opriri comerciale ?
Nu ar avea de ce sa opreasca, fiind tren de rang superior, nu personal
cardinal
Numarul mesajelor : 3337 Reputatie : 8741 Data de inscriere : 08/04/2010
Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Vin 15 Mai 2020, 21:01
IonutCFR2009 a scris:
Nu ar avea de ce sa opreasca, fiind tren de rang superior, nu personal
Asta e o glumă ? și ìnainte opreau. Dacă sunt călători, mai ales acum că e singurul tren, de ce nu ar opri? Mai iei ceva aer, mai risipești virusurile, mai fumezi o țigară.
Continut sponsorizat
Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2)
M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2)