|
| Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) | |
|
+54alex1987 billy752-istu Theijs mureseanu_976 adytm bubu NicuS traian marius_catalin84 COSTACHE MIHAIL Mihay mariuscfrbucuresti Luna ldh.ro Jhonyla Teodor riciu gabrielcr florin.lifticariu cristy79 DUAL qew00 Katalyn Norbi cristi CFR alex.alexus.tm lifetec ATM baiazid Sabik Adrian78 alliens decward marius664 alex.barac.5 florin29sv Razvan Tudor user dezactivat... Dr2005 bobi razvan - trenuri dan tm j o a n t a mielutu zburator Adirmvl Vitosa cfr500 92Dragos Nesebar cardinal AndiCFR ALEXCFR IonutCFR2009 Andrey_tm 58 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5869 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Mar 18 Aug 2015, 06:59 | |
| Este R conform comunicatului CFR desi conform celebrului Ordin 723/2015 ar fi trebuit sa opreasca in minim 70% din statii. Este tren suplimentar pt cei care nu au mai incaput in IR 1688 si care au ramas pe peron in Gara Constanta. De fapt este un IR tarifat Regio ca si asa-zisul IR 1688. Asa o debandada si un haos privind rangurile si tarifele nu a mai fost cred niciodata la CFR. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Mar 18 Aug 2015, 15:40 | |
| E un IR, tarifat ca R. Dar subvenţia este de IR, deci în mers şi livret apare ca IR. Fiecare operator e liber să îşi stabilească ce politică tarifară doreşte, cu condiţia să nu depăşească tarifele maxime.
--- Karpaty, ai grijă la limbaj, că nu eşti pe câmp. Poate de asta îţi dă lumea minusuri. _________________ :TTT:
|
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Mier 19 Aug 2015, 10:37 | |
| Pe calatori nu-i intereseaza cum sunt subventionate trenurile cine naiba mai stie despre livrete, viteze, putere, trenuri, boghiuri, subventi etc in afara de cei din sistem sau asa-zisi pseudo-pasionati ? Calatorul plateste biletul pentru R sau IR nu-l intereseaza pe el de subventi, cum vine asta acum nu mai putem urca in tren daca nu stim 30% din legislatia de la calea ferata ? |
| | | Jhonyla
Numarul mesajelor : 1458 Reputatie : 6556 Data de inscriere : 30/01/2011
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Mier 19 Aug 2015, 13:45 | |
| Nu puteau sa il bage pe 1822 pe Dragasani - Caracal apoi ruta lui normala ? in ziua incendiului de pe 202 |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Mier 19 Aug 2015, 13:53 | |
| Nu putea urca de la Vintu la Sibiu. |
| | | Jhonyla
Numarul mesajelor : 1458 Reputatie : 6556 Data de inscriere : 30/01/2011
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Mier 19 Aug 2015, 14:04 | |
| Nici in dubla tractiune ? |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Mier 19 Aug 2015, 14:05 | |
| Nu erau atatea locomotive disponibile, la dus pe acolo pe Nesebar. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Mier 19 Aug 2015, 14:52 | |
| - kerpeten ali a scris:
- Pe calatori nu-i intereseaza cum sunt subventionate trenurile cine naiba mai stie despre livrete, viteze, putere, trenuri, boghiuri, subventi etc in afara de cei din sistem sau asa-zisi pseudo-pasionati ? Calatorul plateste biletul pentru R sau IR nu-l intereseaza pe el de subventi, cum vine asta acum nu mai putem urca in tren daca nu stim 30% din legislatia de la calea ferata ?
Pâna la urma, calatoria cu trenul este un serviciu ca oricare altul. Asa cum hotelurile, pensiunile sunt clasificate in stele si margarete si la tren calatorul trebuie sa fie corect informat de ceea ce va gasi in trenul pentru care si-a procurat biletul de calatorie. Pe spatele biletului de calatorie ar trebui sa existe informatii detaliate despre serviciile si conditiile de transport oferite: existenta sau nu a aerului conditionat, acces la prize 220 V, acces la serviciul bar/bistro, existenta unor tonomate de ziare, reviste, bauturi/produse alimentare ambalate etc, acces la toaleta/WC clasificate si acestea in functie de rangul trenului si cu dotari diferentiate (nu mi se pare normal ca la un WC de interregio/intercity cu pret piperat sa existe aceleasi dotari ca la un regio ieftin, atunci care-i diferenta?), vagonul de IR/IC sa aiba strict 6 locuri in compartiment sau dispuse pe acelasi principiu in salon, regio sa aiba strict 8 locuri precum si alte servicii care ar putea sa diferentieze net rangul trenurilor. Regimul de viteza si prioritatea pe calea ferata (rang 1 (IC) 90 km/h viteza minima la 50 km parcursi, rang 2 (IR) 70 km/h viteza minima la 50 km parcursi, rang 3 (R) viteza minima 40 km/h la 50 km parcursi) numarul de opriri in parcurs, de opriri pentru incrucisari cu alte trenuri sau pentru operatiuni tehnice si minutele de stationare la incrucisari/operatiuni tehnice in parcurs detaliate distinct pentru fiecare tren. Odata rezolvate aceste aspecte calatorii corect informati vor capata mai mult curaj atunci cand se vor gandi la o calatorie sau mai multe cu trenul. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Mier 19 Aug 2015, 15:22 | |
| Din 14, respectiv 15 Septembrie trenurile DACIA vor trece granita prin punctul de frontiera Salonta. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Mier 19 Aug 2015, 17:45 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- kerpeten ali a scris:
- Pe calatori nu-i intereseaza cum sunt subventionate trenurile cine naiba mai stie despre livrete, viteze, putere, trenuri, boghiuri, subventi etc in afara de cei din sistem sau asa-zisi pseudo-pasionati ? Calatorul plateste biletul pentru R sau IR nu-l intereseaza pe el de subventi, cum vine asta acum nu mai putem urca in tren daca nu stim 30% din legislatia de la calea ferata ?
Pâna la urma, calatoria cu trenul este un serviciu ca oricare altul. Asa cum hotelurile, pensiunile sunt clasificate in stele si margarete si la tren calatorul trebuie sa fie corect informat de ceea ce va gasi in trenul pentru care si-a procurat biletul de calatorie. Pe spatele biletului de calatorie ar trebui sa existe informatii detaliate despre serviciile si conditiile de transport oferite: existenta sau nu a aerului conditionat, acces la prize 220 V, acces la serviciul bar/bistro, existenta unor tonomate de ziare, reviste, bauturi/produse alimentare ambalate etc, acces la toaleta/WC clasificate si acestea in functie de rangul trenului si cu dotari diferentiate (nu mi se pare normal ca la un WC de interregio/intercity cu pret piperat sa existe aceleasi dotari ca la un regio ieftin, atunci care-i diferenta?), vagonul de IR/IC sa aiba strict 6 locuri in compartiment sau dispuse pe acelasi principiu in salon, regio sa aiba strict 8 locuri precum si alte servicii care ar putea sa diferentieze net rangul trenurilor. Regimul de viteza si prioritatea pe calea ferata (rang 1 (IC) 90 km/h viteza minima la 50 km parcursi, rang 2 (IR) 70 km/h viteza minima la 50 km parcursi, rang 3 (R) viteza minima 40 km/h la 50 km parcursi) numarul de opriri in parcurs, de opriri pentru incrucisari cu alte trenuri sau pentru operatiuni tehnice si minutele de stationare la incrucisari/operatiuni tehnice in parcurs detaliate distinct pentru fiecare tren. Odata rezolvate aceste aspecte calatorii corect informati vor capata mai mult curaj atunci cand se vor gandi la o calatorie sau mai multe cu trenul. Trenurile IR ar trebui sa aiba niste conditii impuse, vagoane de 160km/h cu AC, compartimentate pe trenurile de noapte si mai putine opriri. |
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5869 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Mier 19 Aug 2015, 19:03 | |
| Reaua-vointa tocmai de aici reiese - s-a impus limitarea aberanta de 230 km la trenurile Regio (ma intreb de ce? ca sa se fragmenteze trenurile sa ajungem iar la trenuletze pe 50-60 de km, abia incepuse eliminarea acestei idiotenii si aparusera trenuri RE de mediu parcurs). In timp ce la IR nicio limitare - pot exista bine mersi in continuare trenuri zise IR pe distante gen Bucuresti-Targoviste de 80 km la preturi aberante compuse din tramvaie Dezastro. Ce Inter-Regio este aceasta tzeapa ordinara, ce regiuni leaga? Daca tot le venise pofta de limitari - atunci de ce nu s-a introdus limitarea ca trenurile IR sa nu circule sub o anumita distanta, sau limitari privind numarul de opriri ?
De aceea zic ca scopul este foarte clar - pe langa reducerea subventiilor pe principiul "Ce tot se plimba aia intruna toata ziua-buna ziua cu trenul?" s-a urmarit si reducerea pur si simplu a numarului de calatori pe calea ferata. Prin upgradarea unor trenuri la rang IR cu preturi aberante si cu viteze de melc, fix asta s-a urmarit: trenurile respective urmau sa fie tot mai goale si in final se anuleaza din lipsa de calatori. Deci gata cu subventia iar oamenii sa se duca la dube sa se inghesuie ca si cartofii!
Deocamdata operatorii au mirosit pericolul si au evitat prin diverse solutii aceasta upgradare de pret, dar cat timp vor putea mentine preturile asa? Vin vremuri grele pe calea ferata, sper sa nu am gura aurita dar Mersul Trenurilor 2015/2016 va fi de groaza in aceste conditii si numarul de calatori va scadea puternic - baietii isi pot freca mainile linistiti ca fix asta si-au dorit. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Mier 19 Aug 2015, 21:54 | |
| - cristy79 a scris:
- Reaua-vointa tocmai de aici reiese - s-a impus limitarea aberanta de 230 km la trenurile Regio (ma intreb de ce?
Pentru că în nicio ţară nu ai trenuri Regio care să meargă 600 km, cum erau la noi. Trenul Regio se numeşte aşa dintr-un motiv anume... e tren REGIONAL, asigură deplasarea pe o arie geografică mai restrânsă, de obicei pentru traficul de navetă. Poate cândva se va face legea ca lumea şi se va face şi unificarea tarifară, cum e în Ungaria şi Austria. În cazul ăsta, diferenţa de preţ între R şi IR ar fi doar rezervarea locului, deci destul de puţin. Rămâne de văzut dacă şi cum vor fi calculate aceste tarife, eu aş merge pe R + 5% pe distanţe sub 300 km şi pe media aritmetică dintre tarifele de IR şi R pentru ce e peste. Restul e paranoia, să nu zic altfel... într-adevăr, anul ăsta e posibil să mai scadă numărul de călători, dar asta din cauza problemei cu Regiotransul, care a afectat şi pe ceilalţi operatori (erau călători care se transbordau de la un tren la altul). Deocamdată, fostele trenuri R devenite IR au aceleaşi tarife cu cele de R, deci călătorii nu sunt afectaţi. Pe de altă parte, mi se pare anormal ca o călătorie din A în B să coste la fel şi cu etajatul sau cu 21-80-ul plin de ţigani care opreşte peste tot ca şi cu 20-83-ul cu prize, climatizare şi cu 2 opriri din 10. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Mier 19 Aug 2015, 22:31 | |
| Sa nu generalizam, mie unu nu imi convine sa merg cu tiganii si ca trenul sa opreasca in toate haltele, dar nici discrepanta asta mare la tarifare.
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Mier 19 Aug 2015, 22:47, editata de 1 ori |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Mier 19 Aug 2015, 22:42 | |
| In replica la afirmatia lui adrian78, este inadmisibil ca pe rutele cele mai solicitate cum ar fi: Bucuresti-Cluj Napoca, Bucuresti-Timisoara, Bucuresti-Galati, Bucuresti-Iasi, Bucuresti-Suceava, Bucuresti-Arad, Bucuresti-Satu Mare, sa nu existe macar o pereche de trenuri pe zi care sa aiba doar cateva opriri si un timp de mers mult mai bun. Acum in afara de Bucuresti-Constanta si Bucuresti-Brasov, exista un deficit de astfel de trenuri. Nu pledez pentru reintroducerea trenurilor IC dar macar niste IR-uri cu cateva opriri s-ar putea pune in grafic. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Mier 19 Aug 2015, 22:50 | |
| De exemplu pentru Bucuresti-Timisoara sa pui un tren cum era pe vremuri Rapidul Bucuresti sau Traian care din Bucuresti pana la Craiova nu avea oprire apoi Severin, Herculane, Caransebes, Lugoj nu cred ca ai umple mai mult de 2-3 vagoane, si 3 sunt mult. Lumea nu mai merge cu trenul cum era pe vremuri, de asta acum majoritatea trenurilor IR opresc in statiile unde opreau Acceleratele, pentru a mai aduna 2-3 calatori, platotiri de bilet, doar doar mai strang si ei un ban la profitul trenului respectiv.
Singurul care cred ca ar avea succes este fostul MARAMURES, Bucuresti-Satu Mare cu multe dormitoare si cusete, sa opreasca in Ploiesti-Predeal-Brasov-Sighisoara-Teius-Dej-Jibou-Baia Mare, si sa scoata 11-12 ore Bucuresti-Satu Mare. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) | |
| |
| | | | Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |