|
| Bilete C.F.R. (2) | |
|
+72c o r v i n TER200 tcm Wilkosz saint Warrington Vale_ntin Sabik ciprian71 aris86 neluadi kristi kkk bubu Andrei Andras baiazid Vitosa ets2oltromânia 3ERLY teoiasi cristi ar florin.lifticariu AeroX Rarau CristyanC alliens Luna huiu_goe ldh80 Norbi vatmanul marius664 ldh.ro Jurnal Feroviar alexul Costin.B Silviu Sintea Spartan1948 cfr500 mielutu zburator rizelgeorgel2004 Vale COSTACHE MIHAIL Nk11 ALEXCFR lapsanszkitamas gabrielcr Katalyn cristy79 brutusel Goanga alex.alexus.tm Razvan Tudor 92Dragos NicuS Ciprian.bucur.92 dan tm membru dezactivat , spiderpc IonutCFR2009 Dutzu Andrey_tm traian Adrian78 AndiCFR Dr2005 get. allred Adirmvl DUAL cardinal marian1967 Nesebar 76 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Bilete C.F.R. (2) Mier 17 Aug 2016, 12:50 | |
| Nu stiu o sa verific zilele astea, eu nu am vazut sa scrie nimic sau daca scrie e cu scris mic, din pacate nu am facut poza in toaleta. Pai la asta cu saloane o sa piarda din calatori, am auzit calatori care nu le convine sa stea la comun cu alti 60-70-80 calatori desigur tu o sa vi cu raspunsul iar eu o sa-ti raspund in avans, la autocar nu toata lumea vorbeste si face galagie precum in vagon iar alti sunt dispusi sa mai mearga cu trenul doar la compartimente. Uite cum se merge cu 150 km/h noroc ca avem usi adevarate sa nu se deschida in mers. DSCN8543 by Ali Karpeten, on Flickr Doamna din Constanta care a luat bilet fara loc la IR 1593 ca sa nu stea inca 3h50min pana la primul tren cu locuri disponibile. DSCN8544 by Ali Karpeten, on Flickr La toaleta toate conditile mai putin wc-ul infundat. DSCN8549 by Ali Karpeten, on Flickr |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Bilete C.F.R. (2) Mier 17 Aug 2016, 13:09 | |
| - Dr2005 a scris:
- Vagoane compartimentate mai sunt doar prin fostele state comuniste. În rest, se folosesc vagoane salon, mai uşor de întreţinut şi de supravegheat. Abia aştept să apară o reglementare la nivel european care să interzică vagoanele compartimentate la trenurile internaţionale, probabil va apărea în câţiva ani.
- Katalyn a scris:
- daca te uiti in toaleta nu gasesti un afis sau anunt in care sa spuna clar "Nu aruncati hartii in wc ca se infunda si nu mai poate fi folosit" dar ce simplu e sa dai vina mereu pe alti.
Scrie asta în toate WC-urile. Ba scrie chiar pe peretele cu closetul, când te uşurezi şi te uiţi în faţă vezi anunţul şi pictograma. Sau poate că ar trebui să scrie ca la proşti ,,Nu aruncaţi gunoaie în WC, că se înfundă, dă pe afară, şi după aia nu mai aveţi unde să vă uşuraţi!".
- dan tm a scris:
- Dar si cind o sa se invete, o sa renunte imediat daca o sa stea 5-9 ore prin cimpuri.
Asta se întâmplă rar, nu deraiază zilnic un tren şi nu ia zilnic foc câte o gară. intirzieri insa se intimpla zilnic de o ora sau doua Si nu demult a intirziat 1822 5 ore in aceeasi zi eram 1696 care a intirziat 2 ore si tot asa. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24328 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Bilete C.F.R. (2) Mier 17 Aug 2016, 13:14 | |
| - Dr2005 a scris:
- Vagoane compartimentate mai sunt doar prin fostele state comuniste. În rest, se folosesc vagoane salon, mai uşor de întreţinut şi de supravegheat. Abia aştept să apară o reglementare la nivel european care să interzică vagoanele compartimentate la trenurile internaţionale, probabil va apărea în câţiva ani.
- Katalyn a scris:
- daca te uiti in toaleta nu gasesti un afis sau anunt in care sa spuna clar "Nu aruncati hartii in wc ca se infunda si nu mai poate fi folosit" dar ce simplu e sa dai vina mereu pe alti.
Scrie asta în toate WC-urile. Ba scrie chiar pe peretele cu closetul, când te uşurezi şi te uiţi în faţă vezi anunţul şi pictograma. Sau poate că ar trebui să scrie ca la proşti ,,Nu aruncaţi gunoaie în WC, că se înfundă, dă pe afară, şi după aia nu mai aveţi unde să vă uşuraţi!".
- dan tm a scris:
- Dar si cind o sa se invete, o sa renunte imediat daca o sa stea 5-9 ore prin cimpuri.
Asta se întâmplă rar, nu deraiază zilnic un tren şi nu ia zilnic foc câte o gară. Dragos o dai iară de gard aproape toate trenurile internaționale Italia Austria Germania Olanda au compartimentate să nu mai zic Viena-Hamburg ai 29-90 ex clasa1 .. Lumea le numește și le injura de numa numa pe trenurile de noapte chiar săptămână trecută am prins la ora 4 în Craiova două trenuri IR cu 21-76 20-87 săracii oamenii toți erau adunați să doarmă Mai bine ar ieftini clasa 1 să mai aleagă lumea confortul un 19-76 sau 19-70 pentru trenuri de noapte |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Bilete C.F.R. (2) Mier 17 Aug 2016, 21:17 | |
| - Adrian78 a scris:
- Dragos o dai iară de gard aproape toate trenurile internaționale Italia Austria Germania Olanda au compartimentate să nu mai zic Viena-Hamburg ai 29-90 ex clasa1 ..
În Olanda mai găseşti compartimente doar la clasa 1, două compartimente pe vagon ("silent seats"). Dar nici alea nu ştiu cât or mai avea de trăit. Railjet-urile sunt salon, trenurile de mare viteză tot salon sunt, internaţionalele Budapesta - Berlin sunt, în mare parte, tot cu vagoane salon. Ce a mai rămas acum în circulaţie va fi înlocuit în câţiva ani, tot cu vagoane salon. Deja există numeroase recomandări UIC pentru trenurile internaţionale (uşi automate blocabile de către naş, WC vacuumatic, climatizare - desigur, se aplică pentru vagoanele noi, dovadă că bulgarii încă circulă cu DWA-uri şi Y-uri spre Budapesta), e o chestiune de timp până se va impune obligativitatea salonului. De fapt, nu ştiu dacă cineva în Europa (în UE) mai produce vagoane compartimentate. - Adrian78 a scris:
- Mai bine ar ieftini clasa 1 să mai aleagă lumea confortul un 19-76 sau 19-70 pentru trenuri de noapte
Pot merge la cuşetă, e mai ieftin decât la clasa I. --- Duminică am venit de la Buşteni... în picioare, la 21-76. Nu m-am apucat să mă plâng pe forumuri de asta. Oameni în picioare erau vreo 40, deci maxim un vagon i-ar fi rezolvat... dar cu condiţia să fi fost pus de la Braşov, că la de Cluj ar fi mers gol (deci risipă). _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24328 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Bilete C.F.R. (2) Mier 17 Aug 2016, 22:31 | |
| Ai uitat sa spui ca toate trenurile enumerate de tine sunt trenuri de zi De unde atâtea cușete ?sunt destule vagoane destul de noi clasa 1a care circula cu 10 călători sau stau la gard |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Bilete C.F.R. (2) Mier 17 Aug 2016, 22:46 | |
| Sunt o groază de 71-31 la gard, care pot fi folosite pe post de cuşete. Se mai practică să fie 71-31 cu compartimente cu 3 paturi taxate la preţ de cuşetă de 4. _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Bilete C.F.R. (2) Mier 17 Aug 2016, 22:52 | |
| In Olanda, in Polanda sau Gronlanda, faci niste comparatii de sta mata in coada. Aia au tara mica nici nu au trenuri de noapte, dar nu stiu de ce stau sa imi bat capul sa iti explic tie ca tu esti Gigel contra la orice. Si pe FB te contrazici cu toata lumea, bagi niste comentarii de imi da lumea mesaje in privat ca esti .............. asa ca nu are rost. Trancane in continuare prostiile tale daca asta te face fericit. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Bilete C.F.R. (2) Mier 17 Aug 2016, 23:34 | |
| Tren internaţional din Olanda: IC 9248 Amsterdam Centraal 14:52 - Brussel-Zuid/Midi 18:15, 216 km, 3h23min (+ încă 25 întârziere). 44 euro la clasa a IIa, 73 euro la clasa I. Cu aer condiţionat... şi cam atât, fără prize, fără Wi-Fi, cu vagoane salon. Circulă trenuri din oră în oră pe ruta asta... când nu se anulează, că zilnic măcar unul e anulat. Despăgubiri? Din părţi, biletele nu sunt nominalizate la tren. Nici nu-ţi spun cu ce frică am stat la întoarcere că pierd avionul...
Pe când la noi poţi merge de la Bucureşti la Craiova sau Constanţa cu 13 euro... spre Craiova faci tot vreo 3h20min, spre Constanţa faci 2 ore. Iar în vagoanele noastre ai la ce să-ţi încarci telefonul sau tableta. Iar întârzierile de la noi le ştii şi le poţi lua în calcul, pe când ăia sunt imprevizibili.
TUI-ul e cam la fel şi la noi şi la ei, energia electrică la fel, autorizarea şi certificarea materialului rulant costă cam la fel... numai că la noi e biletul de 3 ori mai ieftin.
_________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Bilete C.F.R. (2) Mier 17 Aug 2016, 23:43 | |
| Tren international din cocolanda, nu vezi ca faci niste comparatii care nu au sens. Ala merge 200 km, la noi in 200 km de abea ajungi la Craiova sau Fagaras, mai mergi inca 400 pana la granita, la noi tara e mai mare ca la aia si e normal sa avem trenuri de noapte cu ceva compartimente ca e un plus de confort, aia nu au intindere mare sa aibe nevoie de tren de noapte.
Plus de asta ce salarii au aia si ce salarii avem noi, faci niste comparatii efectiv fara sens, aia au 1500 euro pe luna si noi avem 1500 lei pe luna si tu vii sa aburesti pe toata lumea ca la noi e mai ieftin, pai e la mintea cocosului sa fie mai ieftin ca e vorba si de puterea de cumparare, pune tu preturile in Romania la fel cu cele din cocolanda ca ai fost si tu pe acolo si ai observat ceva si cu asta te lauzi toata viata, ai sa vezi ca nu mai merge chiar nimeni ca este foarte scump dar asa faci tu, iti place sa vorbesti.
Pentru aia preturile la tren sunt mici, pentru noi preturile la tren sunt cam maricele, la un salariu de 1500 euro e ok sa platesti 20 de euro pe un bilet, e ceva de genul la salariul de 1500 lei sa platesti 20 de lei pe un bilet, pai imi convine, dar la noi pe un salariu de 1500 lei platesti 70 de lei pe bilet deci care e procentul % din salariu platit de ei pe un bilet si care e la noi. La noi procentul, platit din alariu pe un bilet de tren e mult mai mare fata de procentul platit de ei pe un bilet, asta nu vezi tu, dar continui sa faci comparatii de 2 bani si aici si pe fb si lumea tot iti explica dar tu nu si nu, o ti langa cu ale tale din care nu te scoate nimeni. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Bilete C.F.R. (2) Mier 17 Aug 2016, 23:49 | |
| Nu vezi esenţialul: NS îţi ia 44 de euro şi-ţi vinde cioara de pe gard. Îţi dă un bilet valabil 24 de ore... practic, NS îţi garantează că o să găseşti un tren în intervalul ăla, nu că trenul de la 12 sau cel de la 13 o să circule. Chiar şi la salariile de acolo, e neplăcut să te trezeşti că nu ştii când ai trenul. De exemplu, trenul de la 13:52 din ziua aia a fost anulat... a apărut pe tabelă cu anulat şi asta a fost, nici măcar la megafon nu au anunţat. Îţi dai seama ce scandal ieşea la noi dacă se făcea aşa? Ajungea subiect la Ştirile de la ora 5, iar armata de copiii ai gării ar fi inundat Facebook-ul.
Degeaba au ăia 1500 de euro salariu, dacă costul de operare e acelaşi. Tot ce e sub cost trebuie compensat de stat... cum NS are încasări mai mari din bilete, cu compensaţia de la stat îşi permite să ţină mai multe trenuri (deci nu la tonaj maxim şi cu oameni în picioare ca la noi), dar legislaţia îi permite şi să le anuleze când nu-i convine ceva. Pe când la noi, ai idee câte formalităţi trebuie ca să anulezi un tren? De aia avem trenuri cu 500 minute întârziere, că în loc să le anulezi, trebuie să le duci la destinaţie, că altfel eşti penalizat. Desigur, călătorii îi muţi în alt tren dacă ai unul, dar postacii se uită doar pe Iris, văd întârziere şi încep să urle. _________________ :TTT:
|
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5869 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Bilete C.F.R. (2) Joi 18 Aug 2016, 00:03 | |
| Eu nu am auzit pe nimeni sa spuna ca e ieftin afara de cei care beneficiaza de diverse pomeni si cei care nu platesc nimic.
Vorbesc in principal de trenurile asa-zise IR pe distante scurte si medii. Greseala cea mai mare (dar intentionata desigur cu scopul de a jupui calatorii - gandire pe care o mai gasim si acum reprezentata aici de Dr2005) s-a facut la schimbarea rangurilor de tren - tariful la nou infiintatul rang IR a fost media intre tarifele de la Acc la Rapid in timp ce mersul a devenit tot mai prost practic de Regio cu opriri in toate catunele si viteze medii tot mai mici sub 50 de km/h... Trebuiau mentinute fostele tarife de Acc care mai erau competitive cu transportul rutier si erau mai accesibile calatorului de rand...
Cat despre comparatia cu Occidentul si cat de nesimtit de ieftin e biletul in Romania fata de ei - cred ca a fost o gluma mult prea fina pe care nu am inteles-o noi. Numai in gluma sau ca sa enervezi oamenii poti emite asemenea aberatii. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Bilete C.F.R. (2) Joi 18 Aug 2016, 00:34 | |
| - cristy79 a scris:
- Vorbesc in principal de trenurile asa-zise IR pe distante scurte si medii. [...] tariful la nou infiintatul rang IR a fost media intre tarifele de la Acc la Rapid
Tarifele din 2011: http://www.legalis.ro/2011/08/17/noile-tarife-pentru-calatori-in-transportul-feroviar-public-cfr-ordin-6042011/ Cele de acum: http://cfrcalatori.ro/images/pdf/tarife-intern/tariful%20integral%202016.pdf Exemple: Bucureşti - Ploieşti (59 km): 7,3 lei la personal; 15,9 lei la accelerat; 25,4 lei la accelerat Bucureşti - Câmpina (90 km): 11,80 lei la personal; 24,1 lei la accelerat; 33,5 lei la rapid Bucureşti - Predeal (140 km): 17,20 lei la personal; 36,3 lei la accelerat; 45,6 lei la rapid Bucureşti - Constanţa (225 km): 27,40 lei la personal; 49,3 lei la accelerat; 61,6 lei la rapid Şi acum tarifele actuale: Bucureşti - Ploieşti (59 km): 7,3 lei la R; 17,9 lei la IR Bucureşti - Câmpina (90 km): 12,1 lei la R; 27,6 lei la IR Bucureşti - Predeal (140 km): 18,4 lei la R; 39,7 lei la IR Bucureşti - Constanţa (225 km): 29,5 lei la R; 60 lei la IR Se vede clar că pe distanţe mici, majorările de preţuri au fost mici. Practic, până în 200 km tarifele sunt mai apropiate de cele de accelerat, pe când de la 200 în sus sunt mai apropiate de cele de rapid, fără a le depăşi. _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Bilete C.F.R. (2) Joi 18 Aug 2016, 00:40 | |
| E scump, pentru 1500 pe luna mi se pare enorm sa dau 60 pana la CT si inca 60 pe retur, deci 120 dus-intors, doar sa vad marea si sa beau o cafea e enorm de mult la salariul primit in Romania. Un trai decent si normal impune ca salariul primit sa iti asigure traiul timp de o luna in conditii civilizate, deci daca sambata la ora 10 cand ma trezesc am chef sa iau masa de pranz la un restaurant in Brasov sau CT, sa imi permit trenul dus-intors si masa, pai cu salariul de 1500 nu iti permiti asa ceva. 120 deja e scump raportat la 1500, apoi masa la restaurant in concluzie renunti la drumul pana la CT si mai bine iesi la tine in oras daca iesi, daca nu iei niste carne si o faci acasa la gratar iar cheltuiala e mai mica. Concluzia, preturile la IR raportate la salariile din Romania sunt mari. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Bilete C.F.R. (2) Joi 18 Aug 2016, 01:05 | |
| Un trai decent înseamnă salarii decente, nu preţuri fixate de stat. Uită-te ce e în Venezuela acum: ăia au fixat preţuri maxime la tot. Evident, producătorii nu au mai lucrat (că lucrau pe minus), aşa că piaţa neagră a crescut, inflaţia la fel (e cu 3 cifre). Statul face un mare efort financiar ca să menţină preţurile la transportul feroviar la acest nivel. Să sperăm că vor fi menţinute aşa încă vreo câţiva ani. Dar problema se va rezolva doar prin aducerea salariilor la nivelul celor din UE... în condiţiile în care Statul nu e în stare nici să îşi plătească decent proprii angajaţi (nu credeţi poveştile astea cu majorările de la 1 august, sunt şanse extrem de mici să se aplice), ce pretenţii să avem de la privaţi? _________________ :TTT:
|
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7655 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Bilete C.F.R. (2) Joi 18 Aug 2016, 09:44 | |
| Ești pe lângă! Trai decent înseamnă să poți să te întreții cu ceea ce câștigi. De bine, de rău, Rromanica nu impune un mercurial ca stat. Asta era pe vremea răposatului. Cât privește salariul... E oproblemă, noi încercăm sŕ ne încadrăm în liniile UE, ăștia ne impun niște limite pe care noi momentan le sărim etc. E un lanț al slăbiciunilor care scoate în evidență faptul că suntem încă departe de lumea civilizată. Noi trebuie să plătim ca în UE da' nu producem cât ăia, angajatorul român nu are resurse să plătească salarii cât în UE. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Bilete C.F.R. (2) | |
| |
| | | | Bilete C.F.R. (2) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |