|
| OSE-Grecia | |
|
+19mielutu zburator Luna alliens baiazid Vale ldh80 cata rich1974 EuroNight DUAL Katalyn bubu dan tm Adrian78 Dr2005 sytrus razvan - trenuri Adirmvl Nesebar 23 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
cata
Numarul mesajelor : 282 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5766 Data de inscriere : 01/02/2010
| Subiect: Re: OSE-Grecia Mar 23 Iun 2015, 15:09 | |
| Din intamplare am vizitat zona cu pricina. Saracia e lucie si ideea de Ro-La intr-o zona unde catarul e baza mi se pare... E cam ca la noi cu parcurile si piscine in zone nelocuite. Sa le uram succes |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: OSE-Grecia Mar 23 Iun 2015, 15:25 | |
| Zona pe care parte greaca sau turca? sau nu e nici o diferenta? poate tocmai asta vor sa invie zona.
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: OSE-Grecia Mar 14 Iul 2015, 23:56 | |
| Guvernul de la Atena s-a angajat in fata UE ca privatizeaza compania feroviara elena. Din ce stiu Rusia e interesata de compania feroviara OSE. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: OSE-Grecia Mier 15 Iul 2015, 01:22 | |
| Nu vor face mare branza nici rusii (RZD) cu caile ferate grecesti, si asa sunt putini kilometri. Grecii sunt mai pretentiosi decat rusi si nu accepta tarife mari la trenuri mai ales cand au atatea variante de transport rezonabile. Anual in Grecia merg aproximativ 10 milioane de oameni cu trenul adica mai putin de jumatate fata de bulgari si la jumatate fata de traficul de pasageri din portul Pireu. Oricum mi-a placut mult sa ma plimb cu trenul in Grecia cand am fost acolo. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: OSE-Grecia Mier 15 Iul 2015, 01:59 | |
| Grecii nu folosesc trenul, ei sunt oameni foarte comozi de fel, putini greci merg cu trenul(de asta au si ajuns unde au ajuns acum, nu se omoara cu munca)iar numarul ala de 10 milioane de calatori transportati sunt de la emigranti, in Grecia sunt foarte multi emigranti sirieni, astia fac ca numarul de calatori transportati sa creasca. Trenurile grecesti sunt pline de sirieni care put a transpiratie si alte nationalitati de emigranti, ce am vazut anul trecut in trenurile OSE ma lasat cam paf fata de ce era acum 8-10 ani cand am fost prima data. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: OSE-Grecia Mier 15 Iul 2015, 08:20 | |
| Ti-am dat + pentru ce ai scris in paranteze.Nici daca se privatizeaza toata grecia tot nu vor iesi din situatie pentru ca nu le place lucrul dar nici sa plateasca taxe.
Rusii sint interesati si de porturile lor, dar mai interesant de vazut este daca grecii vor si privatiza ceva, ca de promis au tot promis. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: OSE-Grecia Mier 15 Iul 2015, 09:25 | |
| Problema cu grecii e că au multe sectoare economice monopol de stat. Transporturile sunt unul dintre ele, iniţiativa privată e firavă în domeniul rutier şi inexistentă în domeniul feroviar şi în transportul naval de călători. Asta înseamnă preţuri reglementate şi principiul ,,timpu' trece, leafa merge", deci un fel de CFR Călători la scară naţională. Alte domenii au limită de angajaţi sau liber-profesionişti. De exemplu, numărul de arhitecţi şi farmacişti şi tarifele şi salariile lor sunt reglementate de stat. Prin urmare nu există concurenţă, că toţi lucrează cu preţurile şi pe salariile stabilite de stat.
Soluţie e să deschizi piaţa. Dar în niciun caz prin vinderea a tot ce e de stat... mi-ar părea rău ca Grecia să ajungă ca România, adică să execute numai servicii (fără producţie) şi să fie piaţă de desfacere pentru marfa nemţească şi franţuzească. Dar e clar că restul UE asta vrea. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: OSE-Grecia Mier 15 Iul 2015, 11:33 | |
| La noi s-a facut o mare prostie cu privatizarea unor intreprinderi dupa 1997, care ar fi trebuit sa ramana proprietatea de stat si sa nu fie nicioadata privatizate!
In aceasta privinta, mult mai bine a procedat guvernul condus de Nicolae Vacaroiu, care a reusit sa mentina in proprietatea statului roman cateva sectoare strategice din energetica si infrastructura- RENEL, ROMGAZ, PETROM, Romtelecom, Posta Romana, CEC, Banca Comerciala, infrastructura feroviara, rutiera, navala si aeriana, TAROM. De mentionat ca multe din aceste intreprinderi, chiar fiind de stat, erau in 1996 foarte rentabile, înregistrând profit (Romtelecom, Petrom, Romgaz, Renel, POsta Romana, etc)! Si in plus salariatii acestor intreprinderi de stat aveau in 1996 venituri frumoase (si nu ma refer numai la cei din conducere, ci in special la personalul tehnic-operativ- electricieni, tehnicieni telefonie, lucratori postali, etc) si siguranta locui de munca pana la pensionare.
Deci daca se doreste cu adevarat, o întreprindere de acest gen, chiar aflata in proprietatea statului, poate fi profitabila! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: OSE-Grecia Mier 15 Iul 2015, 13:56 | |
| Soluţia era să se permită concurenţa, fără privatizări. Chiar dacă unele întreprinderi ar fi dat faliment, măcar ar fi luat statul banii din fierul vechi. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: OSE-Grecia Mier 15 Iul 2015, 15:10 | |
| Nu toate intreprinderile erau profitabile Petromu Romtelecomu Sidex aveau pierderi enorme fiind coinduse in stil comunist si capusate de firme intermediare |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: OSE-Grecia Joi 16 Iul 2015, 01:42 | |
| In anii `90 tara nu era pe drumul catre UE si NATO si de abia ieseam de sub influenta Rusiei. Acum CONCURENTA in Romania este puternica si in acele domenii unde sunt companiile publice. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: OSE-Grecia Joi 24 Sept 2015, 13:33 | |
| https://tickets.trainose.gr/dromologia/?lang=en#view=search;apo=ΚΑΤΕ;pros=ΑΘΗΝ;date=2015-09-25;trip_type=single;return_date=undefined-undefined-
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: OSE-Grecia Joi 28 Ian 2016, 22:12 | |
| Acum pe Viasat History este o emisiune cu caile ferate grecesti
BBC calatorii feroviare continentale. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: OSE-Grecia Vin 29 Ian 2016, 08:28 | |
| In anii `90 tara nu era pe drumul catre UE si NATO si de abia ieseam de sub influenta Rusiei. Acum CONCURENTA in Romania este puternica si in acele domenii unde sunt companiile publice.
Pe plan economic, sub nici o forma nu trebuiau privatizate anumite intreprinderi din sectoare strategice ale economiei nationale, in special cele din infrastructura de transport si energetica. Acestea trebuiau si trebuie sa ramana in proprietatea statului roman, ca fiind intreprinderi de importanta nationala. Ma refer aici la- RENEL, Romgaz, Transgaz, Distrigaz, Romtelecom, Posta Romana, Radioreleele, Radioul si televiziunea Publica, SNCFR, CNADNR, Porturile si aeroporturile, TAROM, NAVROM, Petrom, CEC. A procedat mult mai bine guvernul condus de Nicolae Vacaroiu (cel mai bun prim-ministru dupa 1990), ca a mentinut aceste intreprinderi in proprietatea statului roman. Va reamintesc ca pe vremea aceea, intreprinderi precum Renel, Romgaz, Petrom, Romtelecom, etc erau foarte rentabile si mergeau bine.
Apoi Romania nu trebuia sa accepte nicioadata liberalizarea preturilor la serviciile esentiale pentru populatie- curent electric si gaz metan. Era mult mai bine când aceste sectoare strategice erau administrate de cate o întreprindere integrata (de exemplul Renel, care realiza si productia, transportul si distributia de energie electrica), deoarece in felul acesta nu apareau intermediarii si baietii destepti din energie. Renelul si producea curentul electric, il transporta si-l distribuia, avand contracte directe cu consumatorii, fara nici un fel de intermediari. Apoi pretul la curent electric si gaz metan era si trebuie stabilit prin hotarare de guvern, ca sa fie si suportabil pentru populatie si pentru agentii economici.
Pe plan politic, cred ca noi am facut o mare greseala dupa 1990, când am abandonat si racit relatiile cu Rusia. Rusia poate fi o imensa piata de desfacere pentru marfurile romanesti, cum de altfel era in anii 1964- 1990. Daca Rusia si Vladimir Putin personal nu s-ar opune Unirii Basarabiei (pana la Nistru), nordului Bucovinei, tinutului Herta si insulei Serpilor cu Romania, am putea aveea relatii excelente cu Moscova. Mult mai abil a procedat Ion Iliescu in anii 1990-1996, in relatiile cu Rusia. Intrebat in acei ani ce crede despre relatiile cu Rusia si blocul Nato, Ion Iliescu a raspuns- Avem in vedere ambele optiuni. As fi preferat de o mie de ori sa nu aderam la NATO, dar in schimb sa realizam Unirea cu fratii nostri din Basarabia. Se putea incerca inclusiv o intelegere pe calea diplomatiei secrete, in acest sens, cu Rusia. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: OSE-Grecia Vin 29 Ian 2016, 08:37 | |
| Si ca sa revenim la topic.
In ultimii ani, grecii au modernizat destul de intens reteaua lor feroviara. Inca se mai afla in lucru dublarea si electrificarea completa a liniei principale Thesaloniki- Larissa- Atena.
Linia Thesaloniki- frontiera cu Macedonia este, din cate stiu, linie simpla electrificata.
Celelalte doua linii principale- Thesaloniki- frontiera cu Bulgaria si Thesaloniki- frontiera cu Turcia sunt linii simple, care ar trebui electrificate.
Singura tara vecine cu Grecia, cu care aceasta nu are conexiune feroviara, este Albania.
Ca si trenuri internationale de calatori, datorita pozitionarii geografice a Greciei, un numar de 3 trenuri internationale directe a OSE ar fi suficiente
-Atena- Thesaloniki- Skopje- Nis- Belgrad (eventual Budapesta)
-Atena- Thesaloniki- Sofia- Bucuresti
-Atena- Thesaloniki- Istambul (eventual Ankara, prin tunelul feroviar pe sub stramtoarea Bosfor).
O mentiune speciala se impune pentru caile ferate de ecartament ingust (1000 mm) din Peloponez, astazi din pacate abandonate. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: OSE-Grecia | |
| |
| | | | OSE-Grecia | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |