Banuiesc ca cea recuperativa .. nu cea EM.Dar cea recuperativa nu-i la fel de eficienta parca.. O recupereaza in retea,sau .. dau cu ea in rezistente si fac caldura ? Si din ce mi amintesc , unguru ma baga cu burta in masa din la 21-86 la fiecare franare .. Si la oprire vagoanele se duceau inapoi din arcurile tampoanelor comprimate ..deci nu stiu exact cum au mersul asta,de zici ca duc saci cu cartofi..
Nu doar pe Valea Prahovei Dane .. peste tot unde sunt declivitati .. Pe valea Prahovei nu e doar declivitate,e si coborare continua .. De la Predeal se coboara in mare parte franat pana la Comarnic.. Si asta tinde sa incinga sabotii si discurile/rotile,si sa scoata fum,dupa o anumita temperatura la franare.. Sa vezi Acvilele pe valea Prahovei cum fumega.. Si ca tot vorbim de fumegat, ia uitati-va atenti la asta .. Eu cred ca e motorul de tractiune.. Si mi se pare ca se vede strident dupa ce ED'ul ajunge in curba si practic fetesteanca trebuie sa impinga tare!
@ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6453 Data de inscriere : 26/09/2009
Dual eu cred ca ai auzit de frana automata pentru trenuri de calatori ,pentru marfa, frana de mare putere ,de mare putere cu actiune rapida,cu actiune inceata ,automata cu comanda electropneumatica . Actionarea franei automate si inceperea efectului se face din locul de pe vehiculul de pe care se face comanda,adica de pe locomotiva, unda de frana se propaga in lungul conductei de frana cu o viteza data ( in functie de valoarea vitezei de propagare a undei /traductor presiune,sunt frane cu actiune rapida, sau inceata), fapt ce determina ca locomotiva sa fie cea care franeaza prima ( sau oarecare vagon la care a fost actionat semnalul de alarma ,sau ultimul vagon cand se face verificarea continuitatii ... . ) In nici un caz efectul de franare nu va fi mai mare la ultimul vagon,ci la primul,si asta datorat masei locomotivei, care avand risc de blocare la o anumita viteza din cauza masei franate cel mai mare din tot corpul trenului ,se mai scade presiunea in cilindrii de frana pentru a evita patinarea (alunecarea ),precum si a restului garniturii trenului care va frana ulterior primului vagon. Constructiv frana pe disc este mai eficienta ,de asta se foloseste si la viteze mari(>140km/h) fata de frana cu sabot, marele dezavantaj al franei cu sabot este acela ca nu permite o perioada indelungata de franare ,deoarece incingandu-se sabotul isi pierde partial sau total capacitatea de franare eficienta ,formeaza brocuri pe suprafata de rulare ,fiind necesara defranarea pentru racirea lor,etc . Ungurii franeaza puternic si nu treptat, si probabil lasa locomotiva sa franeze pana o ia dracii, si ori se duce sanie ,ori rotesc bandajele pe disc,ori discurile pe osie,de asta fac ca naiba,si de asta te arunca in masa ,pentru ca frana totusi intra in actiune prima oara la locomotiva,iar masa franata a locomotivei produce reactii( comprimare ) in corpul trenului.
Da @ndrey , ai complicat un pic discutia cu trenul de marfa.. Insa si acolo chiar daca ceea ce zici e teoretic adevarat,si sa zicem ca locomotiva intra prima in franare,admitand faptul ca pe sabotii ei scade prima data presiunea,si admitand ca are franele la fel de eficiente ca si vagoanele din compunere.. Masa franata nu va fi pe locomotiva cea mai mare . Ca daca ar fi asa,ai simtii in locomotiva cum te imping vagoanele fapt ce se intampla cateva secunde pana cand intra toate in franare.. De cele mai multe ori daca locomotiva are frana mai uzata nici nu simti asta.. Cert e ca trebuie facut discutie cu caz in fiecare situatie.. si pentru fiecare tip de franare.Eu am luat in calcul un exemplu mai apropiat de ce postase katalyn in situatie vazuta cu vagoane de calatori si tren relativ scurt.. la 30 de vagoane se schimba datele problemei,in special ca in general sunt marfare care au vagoane care nu participa activ la franarea trenului ! Si exemplele pot continua .. un tren OBB cu cazane si 2,3 platforme pe post de vagon tampon,iti dai seama ca platformele alea au masa capabila franata ridicata,ca nu sunt incarcate si participa mult mai activ in franarea trenului schimband datele problemei..
@dan Tm Uite-o :)de la noi de pe forum (postat de Dragos).. Se vad sabotii ultimelor 2 vagoane cum scot fumul gros..
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
În cazul în care toate distribuitoarele intră în acţiune după acelaşi timp şi toate vagoanele au aceleaşi caracteristici, cele mai mari şocuri vor fi fix la mijlocul trenului, exact acolo rişti să rupi cuplele şi acolo îi zdruncini cel mai tare pe pasageri din cauza frânei. La ultimul vagon s-ar putea să apară şocuri mari şi din cauza cabrajului, ţinând cont că vagonul nu mai are nimic în spate.
La 30 de vagoane foloseşti frână cu acţiune înceată, pentru că durează ceva până se sesizează scăderea presiunii în conducta generală de către ultimul vagon.
_________________ :TTT:
stefan_br V.I.P Member
Numarul mesajelor : 511 Localizare : Braila/Bucuresti Reputatie : 5846 Data de inscriere : 23/05/2010
R15073 cu 50 de minute intarziere azi!Cum azi am afut (ne)placerea sa ma alfu printre calatori va pot povesti mai pe larg.
-ONI la Balotesti ,am asteptat un regio intarziat (Sulzer+3 vgaoane cu 6-7 calatori) -ONI cam 40 de minute la Dridu, multumita unui automotor Desiro care a crapat intre Armasesti si Dridu, norocul automotorului de TFC a fost ca la Urziceni se mai afla un Desiro care a impins "fratele bolnav".Se pare ca problemele se tin lant la Desiro-urile bucurestene, cele care fac Galatiul pica de cateva ori pe saptamana, multumiri CFR Calatori.
In final trenul a ajuns la Braila cu o intarziere de 40 de minute, la Galati probabil la fel.
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
1587 cale libera Pantelimon-Pasarea-Branesti , intrare cu chemare la Lehliu. 1584 idem. 1572 de ieri a avut masina defecta la Mizil.
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
Subiect: Re: Info trafic - trenurile întârziate Dum 08 Iun 2014, 15:05
07.06.2014 R 2061-2 Craiova - Sibiu > 173 min intarziere la destinatie (157 min stationare la Râureni) IR 1891 Bucuresti Nord - Craiova > 166 min intârziere la destinatie (123 min stationare la Stolnici)
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Info trafic - trenurile întârziate Dum 08 Iun 2014, 15:21
Ce s-a intamplat de a stat aproape 3 ore in Raureni?! :shock:
Grigor
Numarul mesajelor : 355 Reputatie : 5132 Data de inscriere : 09/11/2011
Subiect: Re: Info trafic - trenurile întârziate Dum 08 Iun 2014, 15:35
adirmvl a scris:
Ce s-a intamplat de a stat aproape 3 ore in Raureni?! :shock: