|
| Sectiile secundare ale M400 | |
| | Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Sectiile secundare ale M400 Mar Ian 14, 2014 6:04 pm | |
| 1. Harman- Intorsura Buzaului (linia 403, in lungime de 29 km, inaugurata in 1931. Linia este inchiriata de "Sc Regiotrans SRL" In 1990 se circula la cale libera)
2. Sfantu Gheorghe- Covasna- Targu Secuiesc- Bretcu (linia 404, inaugurata in 1907, in lungime de 66 km. Este inchiriata de operatorul "Sc Regiotrans Srl". In 1990 se circula la cale libera)
3. Voslabeni- Chileni ( numar linie ?, inaugurata in 1984, in lungime de 7 km. Linie electrificata, este sectie cu conducere centralizata)
4. Deda- Reghin- Targu Mures- Targu Mures Sud- Iernut- Ludus- Razboieni (linia 405, in lungime de 113 km, construita in mai multe etape intre 1873, 1886, pana in 1918. Se circula in cea mai mare parte la cale libera, doar in zona orasului Targu Mures existand probabil BLAS. Statiile Reghin, Targu Mures Nord, Targu Mures si Targu Mures Sud sund echipate cu instalatii CED)
5. Bistrita Bargaului- Susenii Bargaului HM- Bistrita Nord (parte din linia 406, in lungime de 29 km, inaugurata in 1898. Este inchiriata de operatorul "Regiotrans Srl". In 1990 se circula la cale libera)
6. Bistrita Nord- Saratel (parte din linia 406, inaugurata in 1884, in lungime de 11 km. Linie electrificata, cu BLA)
7. Magherus Sieu- Lechinta- Sarmasel HM- Mihesu de Campie- Ludus (parte din linia 406, inaugurata in 1886, in lungime de 94 km. Inchiriata de operatorul "Regiotrans Srl". In 1990 se circula la cale libera)
8. Ilva Mica- Salva- Nasaud- Beclean pe Somes (parte din linia 401, inaugurata in 1907, in lungime de 48 km. Linie electrificata, cu BLA)
9. Ram. Dej Grupa B- Dej Calatori- Gherla- Ram. Jucu- Apahida (parte din linia 401, inaugurata in 1881, in lungime de 48 km. linia este electrificata in totalitate, echipata cu BLA, si dublata intre Apahida si Dej Calatori. De mentionat ca in 1990 VS era de 120 km/h)
10. Ilva Mica- Sangeorz Bai- Rodna Veche (linia 418, inaugurata in 1907, in lungime de 21 km. linia este inchiriata operatorului "Regional Srl Cluj Napoca". In 1990 se circula la cale libera)
11. Salva- Viseul de Jos (parte din linia 409, inaugurata in 1949, in lungime de 61 km. Se circula la cale libera)
12. Viseul de Jos- Viseul de Sus- Borsa (linia 410, inaugurata inainte de 1918, in lungime de 23 km. In 1990 se circula la cale libera. In anul ? portiunea dintre Viseul de Sus si Borsa este inchisa ca urmare a unei alunecari de teren, iar portiunea dintre Viseul de Sus si Viseul de Jos probabil este deschisa pentru marfa)
13. Viseul de Sus- Viseul de Sus Gara Forestiera (numar linie ?, inaugurata in 1931- cand s-a construit si linia de ecartament ingust. Lungimea acestei portiuni este de cca 3 km. Probabil este deschisa pentru traficul de marfa-lemne in special- circulandu-se probabil la cale libera)
14. Viseul de Jos- Valea Viseului- Camara Sighet- Sighetul Marmatiei (parte din linia 409, inaugurata inainte de 1918. Lungimea este de 57 km, circulandu-se la cale libera. Intre statiile Valea Viseului si Sighetul Marmatiei, dupa 1945, se monteaza o linie incalecata cu 4 sine)
15. Sighetul Marmatiei- Campulung la Tisa (linia 411, inaugurata in 1872, in lungime de 12 km. In 1990 se circula la cale libera. Dupa 1945 este transformta in linie incalecata cu 4 sine. In anul ? traficul de calatori este suspendat. Ultimul tren de marfa a circulat pe aceasta linie in ?)
*pana in 1938-1939, exploadarea acestor doua cai ferate se realiza printr-un acord cu Cehoslovacia, deoarece liniile nu erau legate direct cu restul retelei CFR!
|
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9364 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: Sectiile secundare ale M400 Mar Ian 14, 2014 6:08 pm | |
| Cred ca pe 405 exista BLA doar intre gara Tg Mures si Tg Mures Nord. Este doar un semnal de trecere cu functie si de prevestitor pe distanta asta, in rest n-am mai vazut niciunul. _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Sectiile secundare ale M400 Mar Ian 14, 2014 6:21 pm | |
| 16. Ulmeni Salaj- Cehu Silvaniei (linia 414, in lungime de 20 km, inaugurata inainte de 1918. Era sectie cu conducere centralizata. In ? este inchisa traficului de calatori iar in 2001 este strabatuta de ultimul tren de marfa. Linia exista in teren, dar este impracticabila)
17. Jibou- Zalau Nord- Tasnad- Carei (linia 412, in lungime de 111 km, inaugurata inainte de 1918. Intre Jibou si Zalau Nord linia are BLA, iar in rest se circula la cale libera)
18. Zalau Nord- vechea gara Zalau ( lungime cca 4 km. Tronsonul a fost construit inainte de 1918 si se circula la cale libera. In perioada 1976-1980, ca urmare a desfiintarii vechii gari Zalau, linia a ramas doar ca una industriala, pentru deservirea "Rominserv" si "Cemacom")
19. Sarmasag- Simleul Silvaniei- Suplacu de Barcau- Abrami- Marghita- Sacuieni Bihor h.- Sacuieni Bihor (linia 413, in lungime de 87 km, inaugurata inainte de 1918. In 1990 se circula la cale libera. Linie inchiriata operatorului "Sc Regional Cluj-Napoca")
20. Abrami- Popesti (numar linie ?, in lungime de cca 14 km, inaugurata in anii 50'. Sectie cu conducere centralizata, deschisa numai pentru marfa)
21. Carei- Berveni (numar linie ?, in lungime de 7 km, inaugurata in 1871. In 1990 se circula la cale libera)
22. Episcopia Bihorului- Cadea hc.- Sacuieni Bihor- Valea lui Mihai- Carei- General Gheorghe Avramescu- Satu Mare Sud- Satu Mare- Ram. Botiz- Porumbesti- Halmeu- Diakovo (linia 402, in lungime de 163 km, construita incepand din 1871 pana inainte de 1918. Intre statiile Porumbesti si Diakovo este linie incalecata cu 4 sine. Pana in 1976, intre statiile Satu Mare si Satu Mare Sud, exista probabil linie incalecata cu 3 sine- normal+ingust. Se circula la cale libera. Statiile Sacuieni Bihor, Carei, Satu Mare Sud si Satu Mare au instalatii CED)
24. Botiz- Bixad (linia 417, in lungime de 45 km, inaugurata ca linie normala in 1987. In 1990 se circula la cale libera. Inchiriata operatorului "Sc Regional Cluj-Napoca")
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Sectiile secundare ale M400 Mar Ian 14, 2014 6:40 pm | |
| 25. Baia Mare- Baia Mare Sud (numar linie ?, in lungime de 4 km. Linia a fost inaugurata-pe actualul traseu- la scurt timp dupa 1968. Ca o curiozitate, statia Baia Mare Sud aveea 7 linii si era echipata cu instalatie CED. In 1990 linia aveea probabil sistem BLAS. Astazi probabil inca mai circula trenuri de marfa, dar linia este foarte degradata)
26. Baia Mare Sud- Baia Mare Nord (in trecut probabil statia Firiza). (numar linie ?, in lungime de 6 km, inaugurata in 1906. In 1990 se circula probabil la cale libera. Astazi linia mai exista in teren, dar este impracticabila. A fost inchisa in ?) * in privinta acestei linii, se impune o precizare: pana in 1968 (cand nu exista gara Baia Mare Sud), traseul liniei-la iesirea din vechea statie Baia Mare- era altul. In MT 1939/1940, linia Baia Mare (gara veche evident)- Firiza aveea 7 km.
27. Vechiul traseu al M400 pana in vechea gara Baia-Mare. Aveea o lungime de cca 3 km, a fost inaugurat in 1884 si desfiintat in 1968. La topicul despre M400 l-am descris asa cum apare pe wikimapia.
28. Baia Mare Sud- Baia Sprie (numar linie ?. Inaugurata in 1905 . Lungimea cca 7 km. In 1986 se circula probabil la cale libera. Dupa unele informatii, in 1988 linia este desfiintata!) *Pana in 1968 linia aveea un alt traseu la iesirea din vechea statia Baia Mare. La scurt timp dupa 1968 era inaugurat noul traseu cu iesire din noua statia Baia Mare Sud. In MT 1939/1940 apare linia Baia Mare (evident gara veche)- Baia Sprie, in lungime de 9 km.
29. Dornisoara- Susenii Bargaului HM (Linie inaugurata in 1915, in primul rand din ratiuni militare. Lungimea ei era de 35 km. Pe aceasta linie au circulat unele dintre primele automotoare de pe teritoriul actual al Romaniei. Deoarece in decembrie 1938 este inaugurata linia Ramificatie Floreni- Ilva Mica, in iarna 1939/1940, linia Dornisoara-Susenii Bargaului HM este desfiintata si demontata din teren). |
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 35 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 7109 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: Sectiile secundare ale M400 Vin Ian 17, 2014 10:51 pm | |
| `` 24. Botiz- Bixad (linia 417, in lungime de 45 km, inaugurata ca linie normala in 1987. In 1990 se circula la cale libera. Inchiriata operatorului "Sc Regional Cluj-Napoca") ``
E foarte interesant cum intr-o perioada nu foarte mare (1987-anii 2000) si sub influenta unui trafic relativ redus, aceasta linie s-a degradat mult. ( V Max cred ca e undeva la 60 km / h ) |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Sectiile secundare ale M400 | |
| |
| | | | Sectiile secundare ale M400 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |