Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră

In jos 
AutorMesaj
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 36
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6957
Data de inscriere : 12/02/2009

M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Empty
MesajSubiect: M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră   M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Icon_minitimeMier 25 Dec 2013, 12:25

De la Timișoara la Sibiu cu Trenul Rapid ”Săgeata Albastră”
28 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă Timișoara – Deva – Sibiu

[…]

Nu multă lume știe ce am aflat de la d-l director al Sucursalei Regionale Timișoara, ing. Valeriu Trică, citat în lucrarea domnului profesor Valentin Ivănescu, ”Cronica ilustrată a Regionalei de Căi Ferate Timișoara”, și anume că Timișoara a fost primul nod de cale ferată de pe teritoriul României de astăzi (30 august 1858), tot aici s-a construit prima linie de cale ferată, Oravița – Baziaș (20 august 1854) cu cele mai mici raze ale curbelor (114 metri) și cu primul depou de locomotive – Oravița (1854), a fost prima stația iluminată cu gaz aerian (1857) și ulterior, iluminată electric (1884), prima linie electrificată, Arad – Pâncota (10 aprilie 1913) și nu în ultimul rând – cu cea mai densă rețea feroviară din România.

Gara Timișoara Nord
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_53-GaraTimisoaraNordsistatiadetramvai_resize_zps5786bbe9

Traseul Trenului Timișoara Nord – Sibiu
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_2-traseutrenTimisoaraSibiu_resize_zpsadc2e937


05:00

Deși, în prezent, dacă vrei să ajungi de la Timișoara la Sibiu, iei trenul și ajungi în 5-6 ore la destinație, ei bine, în trecut lucrurile au stat altfel. Porțiunea de cale ferată de la Timișoara la Lugoj a fost inaugurată la 23 octombrie 1876. De la Lugoj, trenul urcă de-a lungul văii râului Bega până la intersecția cu Mureșul. Această linie a fost construită de Societatea Căilor Ferate Sud Orientale Ungare și inaugurată la 17 septembrie 1898. Ei bine, de la Ilia spre Simeria și mai departe spre Vințu de Jos, calea ferată a fost construită și inaugurată la 22 decembrie 1868. De la Vințu de Jos spre Sibiu vom vorbi în rândurile ce urmează.

Gara Buziaș
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_5-GaraBuzias_resize_zpsba59e028


Lugojul este un mic nod feroviar care se află la intersecția dintre liniile Buziaș - Ilia și Timișoara – Caransebeș. Se află așezat pe Valea Timișului la 125 metri altitudine. De aici, trenul urcă până la 250 m altitudine în stația Holdea (cel mai înalt loc de pe linia Lugoj – Ilia și locul unde se separă bazinele râurilor Mureș și Bega), trece printr-un tunel de creastă (fiind în Săgeata Albastră, nu l-am putut fotografia datorită unghiului îngust oferit de ferestrele automotorului) și coboară până la cei 175 de metri din localitatea Ilia.

Stația Lugoj
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_6-StatiaLugoj_resize_zps942676df

Gara Holdea
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_8-_resize_zps367349ee


08:00

În această zonă au existat căi ferate înguste, dar ce a fost în trecut… a fost în trecut. Din păcate. Și apropo de trecut, prin aceste locuri, tracțiunea cu aburi a asigurat transportul mărfurilor și a călătorilor timp de peste 99 de ani! Comunicația dintre stații era asigurată printr-o instalația de telegrafie tip MORSE, iar după 1960 stațiile au fost dotate cu instalații telefonice. Spre Ilia, traversam un pod peste Mureș lung de 256 metri.

Stația Dobra
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_9-StatiaDobra_resize_zps604ff5e4

Râul Mureș
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_10-RaulMures_resize_zpsd84e1bbe


De la Ilia la Vințu de Jos, trenul merge constant cu viteza lui obișnuită, 50-60 km/h. Această porțiune de cale ferată a făcut parte din linia construită de ”Societatea Primei Căi Ferate din Transilvania” și deschisă la 22 decembrie 1868. Datorită văilor mari care caracterizează Carpații Occidentali, această linie este considerată o linie de câmpie, fără variații semnificative de declivitate sau raze de curbură.

Gara Ilia
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_11-GaraIlia_resize_zpsc947e170

Dimineața în Ilia
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_13-DimineatainIlia_resize_zps4eaba3a9

Un vagon de călători rupt în două - se vede cel mai bine cum vagonul este o structură portantă
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_15-Unvagondecalatoriruptindoua-sevedecelmaibinecumvagonulesteostructuraportanta_resize_zps082e1acd

Râul Mureș în apropiere de Deva
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_16-RaulMuresinapropieredeDeva_resize_zps65e6f0f3


Planul înclinat de la Cetatea Devei
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_21-PlanulinclinatdelaCetateaDevei_resize_zps287fc74a

Gara din Deva
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_22-GaradinDeva_resize_zps00867a82


Depoul de locomotive de la Simeria a fost inaugurat la 28 august 1870. Simeria a fost și este un important nod de cale ferată unde reparația de vagoane și de utilaje feroviare a reprezentat un punct forte al motorului economiei din oraș. Câteva informații despre REVA Simeria puteți găsi aici, iar un produs interesant ieșit de pe porțile acestei companii este vagonul cisternă tip școală. Mi se pare încurajant că un operator economic își permite să investească într-un asemenea proiect.

O locomotiva diesel-hidraulică și câteva vagoane de călători în Simeria
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_23-Olocomotivadiesel-hidraulicasicatevavagoanedecalatoriinSimeria_resize_zps6366a673

Gara Simeria
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_25-GaraSimeria_resize_zps85b84c63

Drezină pantograf modernizată DPM-604 în Simeria
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_26-DrezinapantografmodernizataDPM-604inSimeria_resize_zps83f6ce41

Turnul de control CFR de la Simeria
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_27-TurnuldecontrolCFRdelaSimeria_resize_zpsa8a63da6

Locomotiva diesel-electrică 60-0036-8 de la Servtrans în Simeria
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_28-Locomotivadiesel-electrica60-0036-8delaServtransinSimeria_resize_zpsf0a492f2

Linia de cale ferată Simeria – Hunedoara
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_30-LiniadecaleferataSimeria-Hunedoara_resize_zps8c0732aa

Ramificație pasaj denivelat de la Magistrala 200 la linia 202
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_31-RamificatiedelaMagistrala200lalinia202_resize_zpsc1b63fad


09:00

Calea ferată între Ilia și Vințu de Jos, fidelă ca așezare văii Mureșului, a fost dublată în anul 1960. Granița dintre Regionalele Cluj și Timișoara se află între stațiile Șibot și Aurel Vlaicu la km 450. Deși linia Arad – Ilia – Simeria – Alba Iulia a fost deschisă circulației la 22 decembrie 1868, astăzi este segregată între regionalele Timișoara și Cluj. Între 1868 și 1884, linia a fost exploatată de ”Societatea Primei Căi Ferate din Transilvania”, între 1884 și 1919 de către MAV, iar după 1920, linia intră în proprietatea statului român abia format după Marea Unire de la 1918.

Gara Orăștie
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_32-GaraOrastie_resize_zpsc1acbeb7


De la Vințu de Jos către Sibiu sunt 82 de kilometri. Această linie a fost construită prin talentul și efortul firmei Mandel și Revesz din Budapesta, fiind inaugurată la 25 noiembrie 1897. Spun talentul pentru că între Săliște și Miercurea Sibiului trebuia să se construiască tunelul și viaductul Tilișca. De asemenea, declivitatea este de 17 mm/m între Apoldu de Jos și Miercurea Sibiului, raza minimă de curbură fiind între Săliște și Aciliu – 250 de metri. Se poate spune că această porțiune este una dintre cele mai pitorești de pe Magistrala 200.

Liniile stației Vințu de Jos
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_34-LiniilestatieiVintudeJos_resize_zps46508a3a

Locomotiva electrică EC 3400 kW 43-0039-8 la Trenul Personal Teiuș - Deva
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_35-LocomotivaelectricaEC3400kWnumarul43-0039-8laTrenulPersonalTeius-Deva_resize_zps550dbadf

Drezina pantograf rusească la Vințu de Jos
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_37-DrezinapantografruseascalaVintudeJos_resize_zps2104d194

Linie industrială acces la Holzindustrie Schweighofer
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_38-LinieindustrialaacceslaHolzindustrieSchweighofer_resize_zps2e5c6a45

KronoSpan Sebeș
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_40-KronoSpanSebes_resize_zps96ce1b9b

Linie de acces către KronoSpan Sebeș
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_41-LiniedeaccescatreKronoSpanSebes_resize_zps507aac0c

Vagon Eacs pus pe boghiuri ORE
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_43-VagonEacspuspeboghiuriORE_resize_zps6e29e926

Gara Sebeș Alba
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_44-GaraSebesAlba_resize_zps7358e82c

M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_45-_resize_zps543674d8

Podișul Secașelor
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_49-_resize_zpsb34b642e


10:00

Prin bunăvoința lui emdiesel63, vă prezint un cabview cu această linie foarte frumoasă. https://www.youtube.com/watch?v=8YAFytZRbHI

Stația Miercurea Sibiului
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_51-StatiaMiercureaSibiului_resize_zpse583bcf8

Vechea gară din Miercurea Sibiului
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_52-VecheagaradinMiercureaSibiului_resize_zps92fce409

Stația Apoldu de Jos
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_53-StatiaApoldudeJos_resize_zpscfdcbc55

Valea râului Apold
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_55-DepresiunearauluiApold_resize_zps01de9c39

Pasaj feroviar peste DN1 în apropiere de Aciliu
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_56-PasajferoviarpesteDN1inapropieredeAciliu_resize_zps091f173d

Vechea gară de la Săliște
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_57-VecheagaradelaSaliste_resize_zps69987f19

Munții Cîndrel
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_58-MuntiiCindrel_resize_zps45f4642c

Dealul Merezilor
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_59-CoastaCurmaturaTurcului_resize_zps47821efe

Mănăstirea Orlat
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_60-ManastireaOrlat_resize_zpscf38608b

Râul Cibin și tractorul amfibiu
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_61-RaulCibinsitractorulamfibiu_resize_zpsb1bf71c2

Gara Orlat
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_62-GaraOrlat_resize_zps2060c256

Combinatul de prelucrare a lemnului din Orlat
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_64-_resize_zpsf179ed09


11:00

Iată că după aproape 300 de kilometri, dealuri urcate și poduri traversate peste Timiș și Mureș, am ajuns la Sibiu.

Râul Cibin la intrarea în Sibiu
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_66-RaulCibinlaintrareainSibiu_resize_zpsbfa487bf

Gara din Turnișor
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_67-GaradinTurnisor_resize_zps3ea1e862


Unghiul mort care îl oferea geamurile Săgeții Albastre au limitat calitatea fotografiilor (realizate cu un Canon A550) pe care eram nerăbdător să vi le prezint. Oricum… așa arată traseul pe care a circulat Trenul Rapid Timișoara Nord – Sibiu, traversând Mureșul și Cibinul, plecând din Regionala Timișoara, trecând prin Regionala Cluj și oprind în Regionala Brașov, la Sibiu.

Vă mulțumesc pentru atenție și urmărire! Următoarea postare va fi despre o altă călătorie de pe Magistrala 200 până la Brașov!


Bibliografie:
1. Radu Bellu, ”Mica monografie a căilor ferate din România, Regionala de Căi Ferate Brașov”, Editura Filaret, 1995, București
2. Radu Bellu, ”Mica monografie a căilor ferate din România, Regionala de Căi Ferate Timișoara”, Editura Filaret, 1997, București
3. Valentin Ivănescu, ”Cronica ilustrată a Regionalei de Căi Ferate Timișoara”, Editura Marineasa, 2009, Timișoara
4. ”Atlasul Județelor din Republica Socialistă România”, Editura Didactică și Pedagogică, 1978, București
5. http://www.trennet.ro/products/gallery/file95.pdf
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 36
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6957
Data de inscriere : 12/02/2009

M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Empty
MesajSubiect: Re: M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră   M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Icon_minitimeMier 25 Dec 2013, 13:50

Continui, cu voia dumneavoastră, cu un alt capitol fotografic:

30 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă Șercaia – Brașov

Eram cu bagajele în mâini și Trenul Personal Făgăraș - Brașov sosea în halta Șercaia. Plecam de la bunicii ei spre București. Așa că m-am bucurat nespus că am fotografiat câte ceva din traseul acestei porțiuni din Magistrala 200.

Istoria liniei Brașov - Sibiu se leagă de numeroase eforturi ale celor care au trăit la începutul secolului al XX-lea în Țara Oltului și în Țara Bârsei. După numeroase încercări de a porni lucrările la calea ferată care să lege cele două importante centre sociale, culturale și economice ale Transilvaniei, la 7 noiembrie 1908 a circulat primul tren între Sibiu și Brașov, realizându-se astfel legătura București – Arad.


Impiegata de mișcare din Șercaia dând plecarea trenului
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_11-ImpiegatademiscaradandplecareaTrenuluiPersonaldeBrasov_resize_zpsec13c668

Gara Brădet
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_31-GaraBradet_resize_zps1be53a90

Trenul Accelerat București Nord – Timișoara
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_49-TrenulAcceleratBucurestiNord-Timisoara_resize_zpscfa096ce

https://www.youtube.com/watch?v=NpwhUzS4ct0



12:30

Căldura de afară ne-a făcut să simțim fiecare kilometru din cei 52 care ne despărțeau de Brașov. Totuși, admirând demarajele dese ale locomotivei diesel-electrice de 2100 CP (pe care, din păcate, n-am mai avut inspirația să o fotografiez), dar și stațiile cochete de la Șercaia, Brădet sau Perșani, cele 70 de minute au trecut interesant.

Trecere de la nivel cu calea ferată din Șercaia hc.
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_3-TreceredelanivelcucaleaferatadinSercaiahc_resize_zps1aa0382c

Mersul Trenurilor... încarcerat
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_4-MersulTrenurilorincarceratinhaltaSercaia_resize_zps0b78cb45

Trenul Personal Făgăraș - Brașov pleacă din halta Șercaia
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_5-TrenulPersonalFagaras-BrasovpleacadinhaltaSercaia_resize_zpse64ddacb

Între Șercaia haltă și Șercaia gară
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_6-IntreSercaiahaltasiSercaiagara_resize_zps38b57810

Intrare în Gara Șercaia
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_7-IntrareinGaraSercaia_resize_zpseaf8d423

Au crescut buruieni pe calea ferată
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_8-Aucrescutburienipecaleaferata_resize_zpsbbbd25ff

Rampă de încărcare la Șercaia
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_9-RampadeincarcarelaSercaia_resize_zps60502a36

Gara Șercaia
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_10-GaraSercaia_resize_zps96bba6e9

Impiegata de mișcare dând plecarea Trenului Personal de Brașov
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_11-ImpiegatademiscaradandplecareaTrenuluiPersonaldeBrasov_resize_zpsec13c668

Ieșire din Gara Șercaia
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_12-IesiredinGaraSercaia_resize_zpsb4a80a1d

Spații pentru depozitarea cerealelor, golite și ruginite
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_13-Spatiipentrudepozitareacerealelorgolitesiruginite_resize_zps7c678de2


12:40

Traseul actual al magistralei 200 este diferit față de cel din trecut, care era mai lung și traversa două viaducte și un tunel (Valea Homorod - Șinca Veche). Dar mai multe imagini și relatări de la locul faptei le găsiți în acest link. De asemenea, veți vedea și câteva fotografii de calitate cu materialul rulant care circulă pe acestă linie, realizate de un distins pasionat feroviar, Michael.

Un vehicul feroviar pe 2 osii în Perșani
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_14-Unvehiculferoviarpe2osiiinPersani_resize_zps6130f3db

Gara din Perșani
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_15-GaradinPersani_resize_zpsef50a67a

Conifere și foioase oxigenează peroanele stației
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_16-ConiferesifoioaseinstatiadinPersani_resize_zps7350eec0

Trenul Personal pleacă spre Brașov
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_17-TrenulPersonalpleacadinPersani_resize_zps60700fda

Semnal luminos de ieșire din stația Perșani
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_18-SemnalluminosdeiesiredinstatiaPersani_resize_zpsfa84ca7d

Linia traversează Pasul Perșani
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_19-LiniatraverseazaPasulPersani_resize_zpse91875fa

Între Perșani și Brădet
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_20-IntrePersanisiBradet_resize_zps0002ce88

Spre Brădet printre pădurea deasă de foioase
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_21-SpreBradetprintrepadureadeasadefoioase_resize_zpsf280f335

Stâlp de telegraf, suport pentru flora locală
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_22-Stalpdetelegrafsuportpentrufloralocala_resize_zps64cbc3a6

Restricție de 50 km/h în rambleul Brădet
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_23-Restrictiede50kmhinrambleulBradet_resize_zps92810939

În zare, Drumul Național 1, Brașov - Sibiu
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_24-InzareDrumulNational1_resize_zps21126a25

Baraca unui agent feroviar însărcinat cu supravegherea zonei
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_25-Baracaunuiagentferoviarinsarcinatcusupraveghereazonei_resize_zps3a17f21c

Un punct periculos pe Magistrala 200 – restricție de 15 km/h
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_26-UnaltpunctpericulospeMagistrala200-restrictiede15kmh_resize_zps9c1bde27


12:50

Aceste stații (Brădet, Perșani, Șercaia) au fost construite în perioada interbelică, au fost date în funcție abia după 35 de ani de la inaugurarea liniei Făgăraș - Brașov, la 3 noiembrie 1943. Varianta Valea Homorod - Șercaia, în lungime de aproximativ 16 kilometri, a apărut din cauza degradării viaductelor și tunelului de pe vechea variantă. Totodată, declivitatea a fost redusă de la 18 la mie cât era pe vechiul traseu, la 12 mm/m și curbele au devenit mai ușor de negociat, de la 250 m la 350 m.

În apropiere de stația Brădet
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_27-InapropieredestatiaBradet_resize_zpsc739215c

M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_28-_resize_zpscfc2ddf6

Pădurea Munților Țaga
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_29-PadureaMuntilorTaga_resize_zpse863260e

Trenul Privat Regiotrans Brașov – Făgăraș
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_30-TrenulPrivatRegiotransBrasov-Fagaras_resize_zps5ed8cb4d

Gara Brădet
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_31-GaraBradet_resize_zps1be53a90

Vagoanele cu piatră ale unui tren de lucru
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_32-Vagoanelecupiatraaleunuitrendelucru_resize_zpsf7ab8ea6

Ieșire din Gara Brădet
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_33-IesiredinGaraBradet_resize_zps761e4d10

Ieșire din Tunelul Dealul Negru
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_34-IesiredinTunelulDealulNegru_resize_zps2dc20427

Vechea haltă de la Valea Homorod
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_35-VecheahaltadelaValeaHomorod_resize_zps8bcd4fd6


13:00

După ce am ieșit din Munții Perșani (stația Valea Homorod se află la 555 de metri altitudine), am intrat în ținutul Țării Bârsei. O zonă calmă, traversată în galop de locomotivă și cele câteva vagoane de călători de după ea.

Între Valea Homorod și Dumbrăvița Bîrsei
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_36-IntreValeaHomorodsiDumbravitaBirsei_resize_zpsf6f0778e

Gara Dumbrăvița Bîrsei
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_37-GaraDumbravitaBirsei_resize_zpsab103c5b


13:20

Liniile stațiiei Codlea erau ruginite, iar căile ferate către numeroșii operatori industriali (Colorom, FNC ș.a.) erau închise circulației. ”Regele asfalt” a luat locul șinelor ferate, și aici.

Pod peste un afluent al râului Homorod
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_38-PodpesteunafluentalrauluiHomorod_resize_zpsca210be6

Stația Codlea
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_39-StatiaCodlea_resize_zps2e69c370

Vagon UW Eacs pus pe boghiuri ORE
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_40-VagonUWEacspuspeboghiuriORE_resize_zpsa67c84eb

Boghiu ORE
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_41-BoghiuORE_resize_zps5db7d882


13:30

Depresiunea Brașovului este un important furnizor de produse agricole de calitate. Fiind sfârșitul lunii iulie, cerealele erau treierate și sortate, dovadă fiind imaginea de mai jos. M-am bucurat când am văzut terenul cultivat și roadele… culese.

Teren proaspăt treierat
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_42-Terenproaspattreierat_resize_zpsb5a409ae

Cartierul Avantgarden din Brașov
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_43-CartierulAvantgardendinBrasov_resize_zpsd9ce50b2


13:40

Am intrat în zona metropolitană a Brașovului și ne-am întâlnit cu Trenul Accelerat București Nord – Timișoara, tras de locomotiva diesel-electrică modernizată de General Motors, 65-1392-3. Tot pe aici am văzut o drezină pantograf abia ieșită din remiză..

Magistrala 200 la kilometrul 172
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_44-Magistrala200lakilometrul172_resize_zps774453e4

Drezină pantograf modernizată de Geismar 232 012-4
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_45-Drezinapantografmodernizata232012-4_resize_zpsd20ee6eb

Liftul platformei de lucru al drezinei
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_46-Liftulplatformeidelucrualdrezinei_resize_zps720c0065

Cabina de conducere a drezinei
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_47-Cabinadeconducereadrezinei_resize_zps20435f8f

Drezina Geismar 232 012-4
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_48-DrezinaGeismar232012-4_resize_zps22ae344f

Trenul Accelerat București Nord – Timișoara
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_49-TrenulAcceleratBucurestiNord-Timisoara_resize_zpscfa096ce

Vagoane de clasa a II-a pentru Accelerat
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_50-VagoanedeclasaaII-apentruAccelerat_resize_zps19eb640c

Vagonul de clasa I pentru Accelerat
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_51-VagonuldeclasaIpentruAccelerat_resize_zps9aa8f457


14:30

Ajunși în Brașov, ne-am orientat să fim aproape de linia trenului către București.

O locomotivă cu aburi pe Valea Timișului
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_51-5-OlocomotivacuaburipeValeaTimisului_resize_zps3a5d3fae

Locomotiva electrică CFR Marfă 40-0737-3 din Predeal
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_52-Locomotivaelectrica40-0737-3dinPredeal_resize_zpsceb4ab5f

Locomotive EA 5100 kW la Predeal
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_53-LocomotiveEA5100kWlaPredeal_resize_zps569b8370


15:00 – 17:20

Coboram pe Valea Prahovei cu un Tren Rapid, pe bilet scria că ajungem în 3 ore la București. Dar până acolo mai erau 100 și ceva de kilometri, așa că am fost atent la ceea ce era pe calea ferată.

Locomotiva închiriată celor de la PORR, 740 612 7
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_54-LocomotivainchiriatacelordelaPORR7406127_resize_zps9a099d51

Locomotiva CFR Călători 40-0863-7 urcând cu un tren spre Predeal
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_55-LocomotivaCFRCalatori40-863-7urcandcuuntrensprePredeal_resize_zps65b11572

Tren de la...
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_56-Trendela_resize_zpsa9580176

...Rompetrol
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_57-Rompetrol_resize_zpsdd366a1f

Locomotiva electrică de la Unifertrans 40-0010-5
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_58-LocomotivaelectricadelaUnifertrans40-0010-5_resize_zpsc1111e45

Revizia Grivița
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră Th_59-ReviziaGrivita_resize_zps6f2f33a3


Și așa s-a terminat cea de-a doua lună de vară din 2009. În spiritul călătoriei, pe calea ferată!
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
 
M900+M200: De la Timișoara la Sibiu cu Săgeata Albastră
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» București - Craiova - Timișoara - Budapest
» Automotoare
» Timișoara Est (900)
» Reportaje feroviare Adirmvl
» Timișoara Vest (926)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: REPORTAJE ALE PASIONATILOR DE TRENURI-
Mergi direct la: