|
| Liniile noi | |
|
+40Nesebar Luna dan tm mielutu zburator Nycolas Gabriel MariusM IonutCFR2009 ana imfinity baiazid ldh80 TVlad Shinkasen iustialex Adirmvl Czirjak Arpad Adrian78 eu DAS 2011 Dr2005 Vitosa DUAL mihaiuc ATM rich1974 razvan - trenuri sorinucu ionutz72 BlueTrain dan ciprian reed zenox4500 mariuskl mardaryroby lovekomotive COSTACHE MIHAIL AceKine tudor_vl Ionutz cristi CFR Vlad 44 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Liniile noi Lun Mai 17, 2010 8:51 am | |
| Parca am vazut pe transira un tren de marfa pe Ucea -Victoria. |
| | | ionutz72 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1030 Varsta : 52 Localizare : Prin zona... Reputatie : 6453 Data de inscriere : 30/03/2010
| Subiect: Re: Liniile noi Lun Mai 17, 2010 8:55 am | |
| Tren de calatori ma refeream...Acum 17-18 ani am lucrat acolo si nu era deschis traficului de calatori,si intre timp nu am mai auzit sa se fi deschis. Acum e linie inchiriata sau chiar a Virometului(nu stiu asta exact). |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Liniile noi Lun Mai 17, 2010 9:23 am | |
| Trenuri de calatori cred ca nu mai circula de inainte de 1989.Am vazut vagoane Viromet cu inscriptia GFR. |
| | | BlueTrain
Numarul mesajelor : 5 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5348 Data de inscriere : 13/04/2010
| Subiect: Re: Liniile noi Vin Mai 28, 2010 1:26 am | |
| Am citit, daca nu ma inseala memoria, intr-un numar al revistei CFR, exista si un site cu numerele aparute, si parca chiar si un articol undeva intr-un ziar sau revista. Dpmdv nu o consider o alternativa viabila pentru ca in fapt uneste ceva inexistent cu alceva la fel de inexistent. Daca nu iei in calcul si traficul de calatori atunci investitia este din start ratat. Varianta executata si lasata cu buna stiinta in paragina si pe care s-au platit si ceva comisoane dupa 1990, eu cel putin asa am simtit "olfactiv", include si aspectul trenurilor de calatori. Varianta propusa exclude Pitestiul din traseul trenurilor catre Rm Valcea fapt care e in defavoarea atat a celor din Bucuresti cat si a celor din Ramnicu Valcea. E simplu de urmarit traficul de calatori pe cele 2 companii auto Dacos si Ionescu si atunci ar fi mult clar. Si sa ne gandim un pic. Oare nu-i pacat de banii investiti? Nu cumva renuntam prea usor la ei? Sun cazuri pe glob in care astfel de lucrari au fost finalizate doar pentru acest simplu motiv. E pacat de banii investiti. Un caz similar il stiu in Japonia. Am sa ma documentez si poi am sa va scriu cateva randuri. Cat despre dificultatile terenului si costurile de intretinere va reamintesc ca un exemplu in privinta cailor ferate europene este ELVETIA cu nenumarate exemple pozitive. Sa ne aduncem aminte in treacat doar de calea ferata denumita JUNGFRAU care ajunge la altitudinea de 3400 m inca din 1912 !!!!!!!!!!!!! Oare ei cum or fi reusit? A si apropo e electrificata tot din aceeasi perioada !!!!!!!!!!!!! - tudor_vl a scris:
- Cu trei ani in urma, pe un alt forum, am scris un mesaj despre o varianta de cale ferata intre Valea Oltului si Valea Argesului, ca o alternativa la Valcele - Ramnicu Valcea. Am realizat o mica harta cu traseul imaginat de mine.
Un inginer a propus in urma cu 50 de ani o ruta care sa faca legatura dintre Valea Oltului si Bucuresti foarte usor, aceasta fiind tronsonul Bradu de Sus - Ionesti, care sa fie cu 11 km mai lunga decat tronsonul Ramnicu Valcea - Valcele (adica sa aiba 50 de km) dar mult mai sigur. Acesta ar avea multe avantaje economice si ar fi fost proiectat pentru linie dubla si electrificata. Statiile de pe acest tronson ar fi fost:
-Bradu de Sus unde sa fie statia Pitesti Sud -Albota -Poiana Lacului -Vedea -Chilia (halta) -Fagetelu -Leleasca -Tonesti (halta) -Samburesti -Dragoesti -Ionesti |
| | | sorinucu
Numarul mesajelor : 319 Localizare : Baia Mare Reputatie : 5818 Data de inscriere : 26/01/2010
| Subiect: Re: Liniile noi Mier Iul 28, 2010 12:28 pm | |
| Se are in vedere construirea unei cai ferate Baia Mare - Sighetu Marmatiei, tunelul fiind inceput inainte de 1989. O alta linia care urma sa se construiasca este linia Dej - Targu Lapus (MM). Cele doua linii se afla in planul de dezvoltare a judetului Maramures din 2008. Linia Baia Mare - Sighetu Marmatiei urma sa fie inceputa in anul 2009, construindu-se un tunel mixt (rutier - feroviar), dar insusi Ministrul Transportului, Radu Berceanu a venit in judetul Maramures unde a spus: "Nici n se discuta construirea acestui tunel mixt si a caii ferate, nu sunt bani" |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: Liniile noi Vin Sept 17, 2010 1:19 am | |
| Linia Alunu - SeciurileAceasta este una din ultimele linii ale caror constructii au inceput inainte de 1989. Ideea construirii acestei linii a aparut dupa finalizarea lucrarilor la liniile Babeni - Berbesti - Alunu si Carbunesti - Albeni - Seciurile. Dupa ce s-a observat pe harta ca cele doua linii au ajuns in apropiere s-a pus problema unirii lor pentru a se realiza legatura directa intre Babeni si Carbunesti. Frumos, nimic de zis. Insa, dupa doua vizite in teren, am constatat in direct cum stau lucrurile: cum nu se poate mai prost. S-a terminat un tunel, a fost inceputa constructia a inca doua si a unui viaduct din care acum se fura partile de metal bucata cu bucata. Bine, s-au mai furat si alte lucruri de pe traseu dar prefer sa nu discut despre asta. Si cam atat. Terasamentul nu a fost facut asa ca daca vreti sa faceti o plimbare prin zona ar fi bine sa va luati un ghid ca altfel va rataciti sau stati doua ore sa cautati un tunel, cum am patit eu. Ca sa nu mai spun de plimbarile prin maracini, urzici, scaieti si alte balarii. S-ar descurca destul de bine cel care are cunostinte de inginerie si ar putea intui pe unde ar fi trebuit sa treaca linia. In plus, nu stiu cum solul respectiv, care efectiv se sfarama intre degete, ar fi suportat greutatea unui tren fara niste colosale lucrari de consolidare. Alti bani, alta distractie. Punand cap la cap toate piesele din puzzle, atata timp cat lucrarile la tronsonul Valcele - Ramnicu Valcea nu sunt finalizate, reluarea lucrarilor la acest tronson nu isi au rostul. Chiar daca la prima vedere ar realiza o legatura directa intre Ramnicu Valcea si Targu Jiu, nu ar fi rentabil deoarece sunt X companii de autocare ce fac curse intre aceste doua orase, unde X este un numar destul de mare. Ca sa nu mai zic de costurile imense pentru stabilizarea versantilor. Daca lucrarile la Valcele - Valcea vor fi finalizate, atunci ar mai avea o justificare reluarea lucrarilor dar pana atunci trebuie sa induram si sa vedem cum ceea ce s-a realizat pana acum a fost facut fix de pomana |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| | | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: inca ceva.., Sam Aug 06, 2011 12:42 am | |
| O alta cale ferata foarte utila este intre Onesti sau Comanesti Bretcu sau cel putin intre Moinesti si Bacau. |
| | | rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5275 Data de inscriere : 20/08/2011
| Subiect: Re: Liniile noi Lun Aug 22, 2011 9:21 pm | |
| am observat o aberatie, s-au facut niste noduri de cale ferata in localitati aiurea.....o sa dau doua exemple:
golesti...mi se pare o tampenie ca nu e linia directa pitesti-campulung piatra olt..nodul trebuia facut la slatina, sa fie linie slatina caracal si slatina rm valcea. |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Liniile noi Lun Aug 22, 2011 10:00 pm | |
| - rich1974 a scris:
- am observat o aberatie, s-au facut niste noduri de cale ferata in localitati aiurea.....o sa dau doua exemple:
golesti...mi se pare o tampenie ca nu e linia directa pitesti-campulung piatra olt..nodul trebuia facut la slatina, sa fie linie slatina caracal si slatina rm valcea. Nu s-au facut deloc aiurea cele doua exemple ale tale. Au fost stabilite asa deoarece in cazul Pitestiului ar mai fi trebuit construit inca un pod peste Arges asa ca s-a preferat construirea liniei de la Golesti pe malul stang al raului. Aceeasi chestie si la Slatina, numai ca acolo ar fi trebuit construite inca 2 poduri peste raul Olt pe langa cel existent, deci o investitie mai mare. Nodurile nu se aleg in functie de importanta localitatii ci in functie de geografia locului. |
| | | rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5275 Data de inscriere : 20/08/2011
| Subiect: Re: Liniile noi Lun Aug 22, 2011 10:13 pm | |
| pentru un amarat de pod peste arges au pierdut traficul de calatori pe ruta pitesti-campulung. nu mai spun ca puteau sa treaca argesul pe baraje. daca liniile nu leaga direct orase, cfr isi poate lua adio de la traficul de calatori. calatorii folosesc in general rutele directe. |
| | | mariuskl
Numarul mesajelor : 123 Varsta : 35 Localizare : Timisoara - Ghilad - Uricani Reputatie : 5735 Data de inscriere : 25/07/2009
| Subiect: Re: Liniile noi Lun Aug 22, 2011 10:28 pm | |
| @Rich - si eu consider ca multe din liniile care le-au facut prin Romania le-au facut aiurea. Nu vorbesc neaparat despre ruta asta, o iau putin in Banat, unde cam in toate satele prin care mergi, gara nu e undeva in apropierea centrului satului sau macar undeva in aproapiere.
Eu de exemplu trebuie sa merg 3 km pana la gara daca vreau sa merg cu trenul. Apai sa fiu sincer, nu e foarte comfortabil sa merg 3 km pe jos, prefer sa iau un autobuz pentru care merg 200 de metri sau, cum e acum vara, merg cu bicicleta pana la Jebel (15 km) si de acolo cu trenul. Adica, vorba vine, merg undeva mai aproape de Timisoara, platesc ceva mai putin la tren si mai fac si ceva exercitiu fizic. Bine, cu trenul merge din mai pana prin octombrie. Dupa aceea e prea frig si prea neprietenos sa il incerci aici unde stau eu.
Si asta nu e singurul exemplu. Cam toate garile sunt mult prea in afara satelor pentru a putea fi utile pentru naveta. Daca ar fi undeva in centrul unui sat/comune, ar fi mult mai lejer, plus ca ar fi mult mai atrasi in anumite momente sa mearga cu trenul, mai ales datorita pretului. Ca o comparatie, un drum de 39 km cu autobuzul ia cam 55 de minute si te costa 11 lei. Un drum cu trenul ia o ora si 20 de minute (in cazul fericit) si platesti 5 lei.
Cred ca distanta fata de o localitate impiedica trenul ca forma de naveta. In schimb e de preferat pe distante lungi, chiar si in fata masinii personale. Dar asta doar pe distante foarte lungi. Oricum, in fata autobuzului are un avantaj mare trenul. |
| | | rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5275 Data de inscriere : 20/08/2011
| Subiect: Re: Liniile noi Lun Aug 22, 2011 10:55 pm | |
| asta e alta problema, si prin sud e la fel, multe gari sunt pe camp, trebuie sa fii fanatic sa mergi cu trenul! pentru naveta e mult mai confortabil trenul. eu fac naveta si-ti spun ca nu se compara la confort cu nimic. dar trebuie sa merg 2 km pe jos in fiecare dimineata. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: de ce sunt asa? Lun Aug 22, 2011 11:18 pm | |
| Caile ferate si statiile au fost construite acum cel putin 30 de ani cand nici nu se discuta despre concurenta auto ci era completare transport feroviar cu auto si din aceste motive sunt garile asa in camp etc.
IN ROMANIA SUNT NECESARE CAII FERATE CARE SA UNEASCA MAGISTRALE SAU ORASE IMPORTANTE CA DE EXEMPLU :
BACAU - MOINESTI, ONESTI - BRETCU, VALCELE - RAMNICU VALCEA, BICAZ - GHEORGHENI SAU TOPLITA, TULCEA - BRAILA, TARGU MURES - SIGHISOARA SAU ALTELE.
Dar aceste caii ferate se vor face poate cand combustibilul va fii epuizat sau foarte scump.
[b] |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6639 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Liniile noi Mar Aug 23, 2011 12:57 am | |
| Basca, precum s-a spus mai devreme, un Sighet-Baia Mare, un Bacau-Vaslui, Drobeta Turnu Severin-Calafat (daca tot construiesc bulgarii podul...). Poate un Vascau-Brad, daca vreodata se gandeste cineva sa faca portiunea Deva-Brad-Vascau-Cordau functionala din nou, mi se pare ruta cea mai directa Craiova-Oradea...sau vreun Odobesti-Bretcu...Au fost si se mai discuta si acum de un Pietrosita-Sinaia, de un Intorsura Buzaului-Nehoiu, sau Miercurea Ciuc-Odorhei - eh, vise... Slabe sanse insa. Oricum, cel mai greu de crezut mi se pare Braila-Tulcea. Un pod nou peste Dunare nu stiu daca o s-apuc eu in viata asta (construit de romani adica). Iar la partea cu navetistii, nici macar liniiile care trec foartea aproape de comune nu o duc mai roz. Liniile 304, 306, 504 nu scapa practic nici una din satele de prin zona - se vede c-au fost construite de privati...dar nici ele nu au traficul de altadata. Ca veni vorba de 304 si 306, nu am inteles niciodata de ce nu le-au unit capetele (sa zicem Slanic cu Teisani) . Uneori liniile sunt la mai putin de 4 km una de alta, in dreptul localitatilor Cotofenesti si Fagetu. Cred ca cineva care sta la mijloc, poate vedea ambele trenuri, unul pe stanga, unul pe dreapta.
Tragand linie, visam frumos. Sa fim multumiti daca reteaua actuala ramane (macar) atat de mare cu aia de acum 5 ani. Orice electrificare sau reparatie de pod e un bonus, tinand cont de economia prezenta. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Liniile noi | |
| |
| | | | Liniile noi | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |