|
| Liniile noi | |
|
+40Nesebar Luna dan tm mielutu zburator Nycolas Gabriel MariusM IonutCFR2009 ana imfinity baiazid ldh80 TVlad Shinkasen iustialex Adirmvl Czirjak Arpad Adrian78 eu DAS 2011 Dr2005 Vitosa DUAL mihaiuc ATM rich1974 razvan - trenuri sorinucu ionutz72 BlueTrain dan ciprian reed zenox4500 mariuskl mardaryroby lovekomotive COSTACHE MIHAIL AceKine tudor_vl Ionutz cristi CFR Vlad 44 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: Liniile noi Sam 30 Mai 2009, 14:25 | |
| Informatii despre Botosani - Harlau din articolul "Romania’s Railway Development 1950-1989: Changing Priorities for Socialist Construction":
"Un alt proiect a fost telul de a construi o linie directa de la Iasi la Botosani via Harlau si Vadeni - 105 km in loc de 191 km via Dorohoi - cu un tunel la nord de Harlau la punctul terminus al liniei secundare de la Podul Iloaiei (preferat in locul variantei Targu Frumos). Linia secundara Harlau a fost reparata in 1946 dupa ce cu doi ani inainte a fost afectata de razboi, dar extinderea nu a fost inceputa decat in 1987 cand 16 km din portiunea de 40 km a fost terminata inainte de 1990 inclusiv statia Flamanzi (cu un tunel de 0,90 km terminat in perioada 1990 - 1994). Compania CFR Infrastructura are inca intentia de a termina aceasta linie pana in 2009", |
| | | AceKine
Numarul mesajelor : 75 Localizare : Alexandria Reputatie : 5977 Data de inscriere : 23/09/2008
| Subiect: Re: Liniile noi Mier 15 Iul 2009, 18:50 | |
| pe harta de sus ar trebui sa treci cu negru si liniile care s-au desfiintat ca noi n-o sa mai construim nimic |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Liniile noi Joi 16 Iul 2009, 09:06 | |
| - AceKine a scris:
- pe harta de sus ar trebui sa treci cu negru si liniile care s-au desfiintat ca noi n-o sa mai construim nimic
Pentru asta ar trebui sa stim concret care sint demontate si care sint doar abandonate. Demontate eu stiu Huiedin - Calatele, Brad-Paulis Lunca, Dobresti -Rogoz, Boutari -Hateg. Abandonate sint mai multe:Ulmeni Salaj-Cehu Silvaniei, Dornesti-Siret, Dingeni -Saveni, Carbunesti-Albeni, Viseu-Borsa, Pojorita-Fundu Moldovei, Oradea -Cheresig, Subcetate-Hateg, IL Caragiale -Moreni, Filipesti de Padure, liniile inguste. Unele dintre ele sint doar de marfa, posibil sa mai fie folosite sporadic. |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15505 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Liniile noi Joi 16 Iul 2009, 10:50 | |
| Tot o linie in stare buna dar pe care din pacate nu mai circula trenuri de calatori, pe care am vazut-o acum cateva zile, este UCEA-VICTORIA |
| | | lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6376 Data de inscriere : 20/08/2009
| Subiect: Re: Liniile noi Sam 22 Aug 2009, 23:01 | |
| din cate se zvoneste prin jur, cred ca vor inchide si linia Pascani - Tg Neamt. Pacat, foarte pacat e o linie interesanta, tanara, electrificata. Dar na, cei de sus le da unda verde la idiotii cu maxi-taxi care fura din greu calatorii. Nu m-ar mira sa inchida si Bicaz - Piatra Neamt, mai circula 2 trenuri pe acolo, noroc de traficul de marfa, ca altfel cred ca o lasau balta. Urasc transportul cu microbuzul |
| | | mardaryroby V.I.P Member
Numarul mesajelor : 251 Varsta : 46 Localizare : Iasi, Romania Reputatie : 6218 Data de inscriere : 21/08/2008
| Subiect: Re: Liniile noi Sam 22 Aug 2009, 23:38 | |
| Despre Pascani-Tg. Neamt, numai lucruri proaste. Trebuie sa stiti faptul ca viata caii ferate este data de volumul transportului de marfa, cel de calatori este subventionat de stat oriunde. La Timisesti, unde exista inca o mare balastiera de pe raul Siret, totul este abandonat in favoarea transportului rutier. La Tg. Neamt, existau doua fabrici, una cu profil forestier, respectiv de profil mecanic. Nu mai exista nimic din acestea. Indreptati-va spre sectiunea acestei linii din acest forum pentru mai multe informatii. In plus, rampele de descarcare-incarcare sunt toate in paragina, deci, aceasta linie, pentru economia tarisoarei noastre aflata in plina recesiune, este cu profil negativ. |
| | | mariuskl
Numarul mesajelor : 123 Varsta : 35 Localizare : Timisoara - Ghilad - Uricani Reputatie : 5735 Data de inscriere : 25/07/2009
| Subiect: Re: Liniile noi Dum 23 Aug 2009, 22:38 | |
| - Citat :
- Linia Lupeni-Barbateni extista
Dau si eu cateva detalii despre locatia asta, pentru ca am stat acolo. Linia respectiva e construita de peste 30 de ani si era in general destinata transportului de carbuni pana la Valea de Brazi. Va spun sincer ca majoritatea celor care locuiau in Uricani sperau acum vreo 10 ani ca in Uricani sa se faca vreo doua gari pentru partea de sud ( cartierul Moldova Noua, pe unde stateam si eu ) si partea de nord, zona veche a orasului. Tin minte ca pe acolo circulau destule trenuri in fiecare zi, mergeau relativ incet astfel incat aveam timp sa ne prindem de ele si sa mergem pana la mina Uricani, aflata la vreo 2 km de oras. Pana la urma nu s-a realizat nimic, mina Valea de Brazi a fost inchisa si odata cu ea toate planurile pentru linie. Din cate am vazut eu ultima oara acum vreo 4 luni bucata de linie ferata care se afla pe un deal din fata blocului( am avut ani de zile vedere buna la tren, il puteam vedea de pe balcon, uneori chiar stateam si numaram cate vagoane are marfarul) a disparut, probabil dusa la fier vechi de niste oameni fara viitor. Trenul nu mai ajunge in Uricani, podurile din zona sunt in paragina, pana si podul care face legatura dintre uricani si lupeni e o problema, daca va mai aduceti aminte a fost la tv acum aproape un an un incident cu un marfar. I-a picat un vagon cu carbune in Jiu... Cert e ca linia respectiva mai ajunge pana la Mina Uricani, pentru moment. Se planifica si acolo mari restructurari, astfel incat s-ar putea sa nu mai ajunga nici acolo. Ce sa mai zic de Lupeni, ca si acolo e un pod in paragina pe care abia circula trenul pe el, plus ca s-a redus si numarul de trenuri care mai ajung in Lupeni ( desi circula persoane si cu trenul din Lupeni). Din nefericire trenul nu are succes in fata autobuzelor, care circula din 10 in 10 minute si care au preluat tot traficul pe ruta Lupeni - Petrosani. M-am saturat si de ele, am facut 4 ani naveta cu ele.. |
| | | zenox4500 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 103 Varsta : 69 Localizare : Caransebeş Reputatie : 5739 Data de inscriere : 01/08/2009
| Subiect: Paşcani - Tg . Neamţ Mier 02 Sept 2009, 20:29 | |
| Poate vine REGIOTRANSUL !!! |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Liniile noi Lun 14 Dec 2009, 22:54 | |
| Un alt proiect de viitor al comunistilor era o linie care sa lege municipiul Onesti de linia Bretcu - Sfantu Gheorghe cu o linie care sa treaca prin pasul Oituz... |
| | | reed
Numarul mesajelor : 5 Reputatie : 5459 Data de inscriere : 21/12/2009
| Subiect: Re: Liniile noi Lun 21 Dec 2009, 02:12 | |
| |
| | | dan ciprian
Numarul mesajelor : 169 Varsta : 45 Localizare : Rm Valcea Reputatie : 5606 Data de inscriere : 22/01/2010
| Subiect: Re: Liniile noi Joi 11 Feb 2010, 21:21 | |
| Referitor la nelamurirea lui crist cfr, vlad are dreaptate, turda - abrud este pe 760mm, iar intre zlatna si abrud nu a fost conexiune feroviara niciodata. S-a planuit de la inceput (sf sec 19) ca lina de la alba iula sa mearga pana la abrud, dar studiile geotehnice de la acea data nu au permis, costind enorm. Linia Sebes Petresti, cred da este o line industriala, deoarece, la petresti a functionat un mare combinat de hartie, de asemenea valea sebesului este o zona cu ample lucrari hidrotehnice. Multa sanatate! |
| | | BlueTrain
Numarul mesajelor : 5 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5348 Data de inscriere : 13/04/2010
| Subiect: Re: Liniile noi Sam 17 Apr 2010, 01:18 | |
| Intai de toate tin sa va salut si sa va spun ca de cand am descoperit acest forum aproximativ zilnic il deschid si ori citesc materialele ori ma delectez cu fotografiileAcum sa trecem la "vagoanele nostre". Scriu aceeste randuri in primul rand ca impartasesc aceleasi sentimente si idei ca si voi, adica sunt convins ca transportul pe calea ferata este si poate fi unul atat civilizat dar si eficient. Nu in ultumul rand consider ca acolo unde ajunge trenul se dezvolta si comunitatea.Cum de foarte mult timp analizez cam tot ce se intampla pe calea ferata am sa inerc sa sintetizez doar cateva din ideile pe care le tot analizez de ceva timp. Cum dorinta de a scrie la acest ceas de noapte e mai mare decat ratiunea de a-mi asterne gandurile in ordine ma grabesc sa le prezint fara a avea pretentia ca sunt intr-o ordine anume.
Pentru a putea discuta de transport pe calea farata in Romania trebuiesc indeplinite anumite criterii sau conditii. Astfel primul lucru este infrastructura si aici consider ca doar prin refacerea acesteia putem discuta apoi de trenuri, timp de transport si concurenta fata de auto. Daca nu avem cale de rulare atunci nu are rost sa negandim mai departe. Din punctul meu de vedere aceasta ar trebui sa fie a statului, in primul rand ca acesta e singurul capabil sa poata s-o intretina, nu cred ca modelul elvetian cu linii private se poate aplica in Romania anului 2010. Poate peste cativa nai mai tarziu. Pe aceasta infrastructura trebuie sa circule diversi operatori in concurenta deschisa. Problema subventionarii pretului de calatorie e un alt subiect pe care nu vreau acum sa-l dezvolt pentru trebuie sa ma mai documentez si abia apoi sa trag unele concluzii.
Apoi ar mai fi de discutat ca urgenta zero viteza de transport. Fara viteze comparative cu cele auto, transportul cu trenul nu are viitor. Adica pe magistrale, exemplu 300, viteza trebuie sa fie minim 100 km/h , iar media undeva in jur de 130 - 140 km/h in fapt viteza maxima legala de pe o posibila autostrada. Pentru ramurile secundare aceasta ar trebui sa fie minim 90 km/h tianand cont de acelasi criteri comparativ cu cel de sus dar raportat la viteza maxima legala pe drumurile judetene.
Nu in ultimul rand reteau ferata din Romania este subdimensionata dpdv al densitatii pe km/mp dar si al punctelor de intres pe care le atinge. Nu numai transportul de marfuri trebuie luat in calcul cat si cel de calatori. Cum primul este functie de evolutia unei economii mai mult sau mai putin performante, transportul de calatori poate fi o supapa de siguranta sau un colac de salvare. Aici ma refer atat la navetisti dar si potentialul turistic. Insumate cele doau aspecte converg catre ideea ca sunt numeroase segmente de cale ferata suspendate sau pur si simplu ar trebui inventate. Ca sa nu mai vorbesc de criteriul de conectivitate intre diverse localitati sau zone ale tarii.
Cum pana acum doar am facut aprecieri generale in continuare am sa ma refer concret la unele dintre viziunile mele de dezvoltare ale infrastructurii CFR.
1) Refacerea tuturor liniilor existente si functionale la nivelul anului 1990, an de referinta nu datorita sistemului social cat mai ales a investiilor in acest sector. 2) Redeschiderea unor santiere blocate sau abandonate: exemplu linia 219 Valcele - Ramnicu Valcea - in primul rand pentru ce este pacat de investitiile facute, neterminarea lucrarilor ar insemna ca banii respectivi au fost pur si simplu aruncati la gunoi, in acesti bani regasindu-se fiecare roman ca si contribuabil. Mai bine nu ne-am fi apucat pe lucrari. 3) Deschiderea unor lucrari noi, gen: CURTEA DE ARGES - CORBENI - VIDRARU - CUMPANA - PISCUL NEGRU = segment ce ar degreva Valea Prahovei de turisti, ar dezvolta turistic zona si ar fi un mijloc de transport mult mai eficient al masei lemnoase catre CIL Pitesti (sa nu uitam ca in Elvetia trenul urca pana la 2000 si ceva de metrii altitudine), sa nu uitam ca a existat prin anii 1950 - 1960 o linie de mocanita pe acest traseu 4) LOTRU - BREZOI - MALAIA - VOINEASA - VIDRA = dezvoltare turistica a vaii Lotrului. Aceasta linie ar fi o continuarea a liniei VALCELE - RM VALCEA. Sa nu uitam ca zona Vidra ar putea fi o adevarata Elvetie in miniatura a Romaniei, in acest sens exista un plan din anii 1980 ca pe langa VIDRA sa mai apara alte 2 statiuni , la acea vreme denumite Alba si Mura 5) CAMPULUNG MUSCEL - DRAGOSLAVELE - RUCAR - MOECIU DE JOS - BRAN - RASNOV = Cale turistica dar si de transport marfuri. In acest moment calea rutiera este deosebit de aglomerata si cu putine zone de depasire 6) ARGESEL - TARGOVISTE = Legatura cu linia de ma sus mentionata, cu interes in special pentru partea de est a tarii, ma refer la orase ca Ploiesti, Buzau, Braila, Galati dar si pentru Bucuresti 7) TARGOVISTE - BUCURESTI = eliminarea devierii de la TITU, scurtarea timpului de transport catre CAMPULUNG MUSCEL evitandu-se orasul PITESTI dar si ar fi si folositoare pentru urmatoarea linie de mai jos. PIETROSITA - MOROIENI - SINAIA = o linie care ar degreva Valea Prahovei dar in acelasi timp ar fi o varianta alternativa atunci cand linia Ploiesti - Sinaia ar fi in reparatii. 9) MANECIU UNGURENI - CHEIA = Statiunea ar prinde aripi pdvd al turismului, ma gandesc ca exista un plan de dezvoltarea a domeniului schiabil care ar deveni viabil mai ales prin legatura directa cu Bucurestiul. 10) ZARNESTI - PLAIUL FOII - RUDARITA = In fapt s-ar repune vechea mocanita in functiune dar la rang de tren in toata regula, in principal aspectul turistic ar fi cel de luat in calcul. 11) GIURGENI - BABDAG = Scurtarea semnificativa a distantei dintre Bucuresti si Tulcea, interes turistic si economic 12) Dublarea si electrificarea liniei CONSTANTA - MANGALIA. Ca o paranteza trebuie spus ca intreaga retea feroviara a Romaniei trebuie sa fie electrificata. 13) VISEUL de JOS - BORSA - Statiunea turistica BORSA = Altfel statiunea ar ramane la mana transportatorilor auto si ar crea un disconfort pentru cei care vin de la distante mari, ex. Bucuresti 14) IACOBENI - CARLIBABA ramura din linia Vatra Dornei - Campulung Moldovesc, prin aceasta linie s-ar asigura atat transportul pe valea Bistritei Aurii cat si s-ar incuraja dezvoltarea turistica, in acest moment la Carlibaba s-au deschis de maxim 2 ani 2 partii de schi. 15) ZLATNA - ABRUD - CAMPENI - ARIESENI - STEI = Dezvoltarea turistica a zonei Valea Ariesului , pe acest traseu s-ar trece si prin Scarisoara, plus ca s-ar scurta distanta intre Alba Iulia si Oradea, a nu se uita domeniul schiabil de la Vartop - Arieseni. 16) Prelungirea liniei BICAZ - BICAZUL ARDELEAN catre LACUL ROSU = partial exista in principal datorita unei fabrici de ciment, potential exceptional al turismului in zona si usurinta pentru care apoi s-ar putea vizita , e adevarat cu auto a Cheilor Bicazului. 17) BICAZ - LACUL BICAZ (RUGINESTI - BUHALNITA - CHIRITENI - CALUGARENI - BISTRICIOARA) - DURAU = s-ar lega localitatile de pe malul stang in sensul de curgere al Bistritei cu Bicazul si apoi cu Piatra Neamt si nu in ultimul rand ar deschide statiunea DURAU retelei feroviare implicit tarii intregi 18) BICAZ - DODENI - IZVORUL MUNTELUI = in principal turistica, de aici ar trebui sa existe o telecabina care faca legatura cu Cabana Dochia, adica cu creasta muntilor Ceahlau. 19) UCEA - VICTORIA - SAMBATA DE JOS = partial existenta, in principal turistic, Statiunea Sambata ar avea o alta deschidere catre tara, aici aflandu-se si celebra manastire brancoveneasca cu acelasi nume. Implicit ar trebui sa existe si o telecabina ce ar trebui sa urce catre Cabana Sambata de Sus. 20) RM VALCEA - BAILE GOVORA - HOREZU - BAIA DE FIER - NOVACI = cu racord pe cablu catre statiunea RANCA 21) PIETROSITA - MOROIENI - DOBRESTI - SCROPOASA - BOLBOCI - PADINA = linie turistica dar si pentru exploatarile de piatra si calcar din zona, exista o linie transportoare de la cariera de la Dobresti si pana la fabrica de la Fieni. In primul rand ar fi o foarte buna alternativa la Valea Prahovei dpdv al turismului, zona Padina fiind situata undeva la aproximativ 1400 m altitudine, aici putand a se dezvolta o serie de statiuni de schi de buna calitate.
Si lista ar putea continua ... cum sunt cele prezentate de VLAD in deschiderea acestui subiect prin harta prezentata. Sunt sigur ca unele le considerati fanteziste dar va rog samergeti in Elvetia si o sa intelegeti apoi ca nimic din ce am scris mai sus nu este imposibil, trebuie doar sa ai viziune si sa iti doresti ca aceste lucruri sa se realizeze, ma refer in special la clasa politica care trebuie sa priveasca catre noi orizonturi de dezvoltare. |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: Liniile noi Lun 17 Mai 2010, 00:00 | |
| Cu trei ani in urma, pe un alt forum, am scris un mesaj despre o varianta de cale ferata intre Valea Oltului si Valea Argesului, ca o alternativa la Valcele - Ramnicu Valcea. Am realizat o mica harta cu traseul imaginat de mine. Un inginer a propus in urma cu 50 de ani o ruta care sa faca legatura dintre Valea Oltului si Bucuresti foarte usor, aceasta fiind tronsonul Bradu de Sus - Ionesti, care sa fie cu 11 km mai lunga decat tronsonul Ramnicu Valcea - Valcele (adica sa aiba 50 de km) dar mult mai sigur. Acesta ar avea multe avantaje economice si ar fi fost proiectat pentru linie dubla si electrificata. Statiile de pe acest tronson ar fi fost: -Bradu de Sus unde sa fie statia Pitesti Sud -Albota -Poiana Lacului -Vedea -Chilia (halta) -Fagetelu -Leleasca -Tonesti (halta) -Samburesti -Dragoesti -Ionesti |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Liniile noi Lun 17 Mai 2010, 08:32 | |
| Pai citisem undeva articolul cu acest studiu. trebuia sa te implici in scandalul de la topicul liniei in cauza. |
| | | ionutz72 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1030 Varsta : 52 Localizare : Prin zona... Reputatie : 6453 Data de inscriere : 30/03/2010
| Subiect: Re: Liniile noi Lun 17 Mai 2010, 08:47 | |
| - COSTACHE MIHAIL a scris:
- Tot o linie in stare buna dar pe care din pacate nu mai circula trenuri de calatori, pe care am vazut-o acum cateva zile, este UCEA-VICTORIA
Nici nu a circulat vreodata. Cel putin in ultimii 17 ani. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Liniile noi | |
| |
| | | | Liniile noi | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |