|
| 219 : Valcele - Ramnicu Valcea | |
|
+90Cipri Andrei Neculai Theijs jabels rizelgeorgel2004 Vale_ntin kristi kkk AeroX crystynyca Dionis alliens ciprian71 mielutu zburator vvmm cerculdestele Costin.B marius664 alex.barac.5 gabrielcr Silviu Sintea dan tm mihaitzateo cfr500 Parazitii DUAL baiazid MetalRider Vitosa Semafor Traveller vanchorusebulgaria ecou Shinkasen spiderpc bogdan.perejuc roseanu AlexandruC AMX 97-0548-4 Czirjak Arpad cstefan Adirmvl elm popovici Dr2005 M.I.C.I. tacc400 rich1974 Goanga Amiralul galbenpal iDorin IonutChircu Desiro256 didinul dan_dinca razvan - trenuri sorinucu MariusM Jhonyla ldh80 Teodor George33 David Marius Adrian78 mihaiuc Nk11 cont dezactivat . ATM TVlad Codrut1985 cont inactiv Nesebar Lde 2100 jionutz stegaru didi antitren ferriviarius bogdan srl dan ciprian cristi CFR COSTACHE MIHAIL Ionutz srazvi KQQ IonutCFR2009 mardaryroby cortexedge cristi ar tudor_vl Vlad 94 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
mardaryroby V.I.P Member
Numarul mesajelor : 251 Varsta : 46 Localizare : Iasi, Romania Reputatie : 6218 Data de inscriere : 21/08/2008
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Mar 11 Ian 2011, 23:10 | |
| Din punctul meu de vedere este un proiect esuat si mi-am luat demult gandul ca s-ar mai face ceva aici. |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5520 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Joi 13 Ian 2011, 14:31 | |
| - mardaryroby a scris:
- Din punctul meu de vedere este un proiect esuat si mi-am luat demult gandul ca s-ar mai face ceva aici.
Sunt, din pacate, mai mult sau mai putin de acord cu tine. Si aici nu e vorba direct nici de lipsa de fonduri si nici de lipsa de vointa, ci pur si simplu de capacitate de transport necesara si disponibila. Cand legaturile deja existente mai au resurse abundente (si vor creste, modernizarea M300 intre Campina si Predeal a inceput sa prinda destula viteza), nu prea exista motive pentru investitii masive in trasee noi. Mai ales cand cu putinii bani disponibili se pot face lucrarile esentiale de reparatie a infrastructurii care e in starea in care e. Veti spune poate ca este o trecere eficienta, ca scurteaza cu 100 km traversarea muntilor, si ca are avantajul celor mai mici declivitati din Romania. Dar, traseul prezinta, in conditiile actuale doua mari dezavantaje - nici macar un km al traseului Chitila - Pitesti - Valcele - Rm. Valcea - Sibiu, nu este electrificat, ceea ce creste costurile si limiteaza cantitatile de marfa transportate, de alta parte, cu exceptia segmentului Bucuresti - Pitesti, este linie simpla. Nu stiu foarte exact cum se calculeaza trasele si capacitatea in Romania, daca se foloseste UIC 406 sau alta metoda (n-am lucrat niciodata pana sa plec din Romania in feroviar, asa ca desi azi lucrez cu trenuri, cu CFR-ul doar am mers ca pasager), dar nu m-ar mira ca Bucuresti - Valcele - Sibiu - Vintu de Jos sa aiba cam 20% din capacitatea totala a liniei Bucuresti - Brasov - Vintu de Jos (n-am schemele, si n-am timpul necesar sa rulez simularea, plus ca nu cred ca blocurile de semnal sunt compatibile cu ce avem noi pre-programat). In plus, presupun, o mare parte din capacitate este ocupata de traficul deja existent (originand din Sibiu sau Rm. Valcea - sa nu uitam ca Oltchim transporta destul pe CF). Asa ca blocaj pe Valea Oltului... In plus, mai e o problema, care tine exclusiv de Romania, si de starea CFR SA, din pacate - starea infrastructurii in zona Sibiu. Sa zicem ca linia va fi construita, si incep sa circule trenuri de marfa lungi si grele (cu masini de la Dacia, cu componente auto si industriale de la diversii furnizori din zona Arges-Valcea). Le ducem cum le-om duce pana la Sibiu, dar de-acolo spre Arad? Prin Sebes linia e nu doar grea, dar si proasta. Prin Copsa Mica linia e proasta, veche si daca nu ma insel, cu restrictii severe de tonaj. Asa ca, chiar daca trecem de V. Oltului ne blocam la Sibiu... Asa ca, pentru a fi rentabila, linia ar trebui refacuta integral, de la Bucuresti pana la Vintu/Copsa Mica, si eventual electrificata, adaugand cateva sute bune de milioane de euro. In plus, Valea Oltului nu prea poate fi dublata (ar insemna costuri incredibile, mult mai simpla ar fi dublarea portiunii lipsa din 900, si un tunel la Balota decat dublarea pe V. Oltului, unde in viitorul apropiat - pentru sosea se gaseste finantare, ca este CIV, mai trebuie inghesuita si o autostrada). Cu banii astia, sincer, dat fiind starea CFR, as prefera, ca pasionat, si lucrator in cai ferate (chiar daca nu la CFR), sa vad reparati cati mai multi km si cat mai multe poduri si revizuite cat mai multe echipamente din dotarea existenta. Abia apoi, cand vine timpul, sa si extindem ce avem. Dar da, as vrea sa vad linia terminata, sa ma plimb pe viaductele impresionante ale liniei si sa admir peisajul... Si sunt un pic optimist - UE vrea existente alternative la CIV, asa ca nu m-ar mira ca pana in 2020-2025 sa ma pot plimba cu un tren pe-acolo. Dar, pana atunci mai este. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24328 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Joi 13 Ian 2011, 15:17 | |
| Mai exista inca 2 tronsoane duble Sibiu-Podu-Olt si Ramnicu Valcea-Brezoi Am mai spus si pe alt topic se poate reconfigura ruta pe un proiect Pitesti-Sud-Ionesti sau Pitesti-Sud-Babeni unde relieful e mai bland si ar fi o alternativa viabila pentru scurtarea distantei pana la Bucuresti cat ocoleste acuma un tren pana la Piatra Olt Caracal in timpul ala ar ajunge la Bucuresti pe M901 Partea cea mai critica este Valea Oltului dar soluti sunt bani sa fie si aceia exista numa sa ii luam intr-un mod de la UE..De ce fugim de tractiune diesel cand exista locomotive diesel puternice eficiente si s-ar putea salva defileul Jiului unde situatia e mai tragica si este sufocat de traficul de marfa deviat de pe valea Prahovei Nu sunt calatori pentru ca asa s-a vrut dar daca CFR ar moderniza infrastructura si ar veni cu un marketing mai agresiv si-ar recapata calatorii
|
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Mar 08 Feb 2011, 21:46 | |
| Desi aproape toata lumea stie traseul liniei, ma simt dator sa il postez (ca tot l-am facut): |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Mier 09 Feb 2011, 09:27 | |
| Dar exista un studiu privind un o linie prin Ionesti. Era dat un link pe un forum, dar la cite forumuri sint si in cite parti s-a discutat subiectul asta nu mai stiu unde a fost postat.
|
| | | David Marius
Numarul mesajelor : 37 Localizare : Cristur, HD / Alba Iulia, AB Reputatie : 5084 Data de inscriere : 30/01/2011
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Vin 18 Feb 2011, 00:00 | |
| Ceva nou http://www.anpm.ro/anunt_dezbatere_proiectul_reabilitare_cale_ferata_existenta_valcele_ramnicu_valcea-19691 |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6639 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam 19 Feb 2011, 00:30 | |
| Din pacate, nu e prima data in care chestiunea este repusa pe tapet, insa totul se reduce doar la nivel verbal. Cand o sa vad reinstalate macazele de la Valcele, o sa incep sa cred ca (poate) s-o reface ceva. Deocamdata, pas. |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam 19 Feb 2011, 00:40 | |
| - ATM a scris:
- Din pacate, nu e prima data in care chestiunea este repusa pe tapet, insa totul se reduce doar la nivel verbal.
Cand o sa vad reinstalate macazele de la Valcele, o sa incep sa cred ca (poate) s-o reface ceva. Deocamdata, pas. La sfarsitul anului trecut, cand deputatul Samoil Vilcu a adresat o interpelare Ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, i s-a raspuns ca nu se poate discuta despre reinceperea lucrarilor inainte de 2014. "Obiectivul de investiţii «Linie nouă CF Vâlcele - Râmnicu Vâlcea» este cuprins în lista obiectivelor de investiţii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR, cu finanţare integrală sau parţială de la buget pe anul 2010, conform Legii Bugetului de stat nr. 11/2010, cu alocaţie în acest an pentru sistemele de monitorizare a vitezei de deplasare a versanţilor adiacenţi căii ferate, necesare actualizării proiectului. Precizăm că obiectivul este inclus în strategia pe termen mediu a dezvoltării infrastructurii feroviare şi cuprins în lista proiectelor prioritare din Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii cu finanţare după anul 2014. În condiţiile economice actuale, Compania Naţională de Căi Ferate CFR face eforturi pentru menţinerea în parametrii de funcţionare în siguranţă a tronsonului de cale ferată Bucureşti - Piteşti - (Vâlcele) - Curtea de Argeş". |
| | | David Marius
Numarul mesajelor : 37 Localizare : Cristur, HD / Alba Iulia, AB Reputatie : 5084 Data de inscriere : 30/01/2011
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam 19 Feb 2011, 00:48 | |
| Cat se poate de adevarat. Insai e o situatie foarte dificila: ori se pune linie intre Pitesti si Valcea pe la Valcele, si o sa fie o linie cam instabila, cu multe probleme si costuri mari de intretinere, ori se face linia prin alta parte si viaductele raman in continuare folosite de carute si de populatia colorata din zona.
Ma enerveaza vorbele "nu sunt bani". Cand ii aud imi vine sa sar la ei ! |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam 19 Feb 2011, 00:59 | |
| - David Marius a scris:
- Cat se poate de adevarat.
Insai e o situatie foarte dificila: ori se pune linie intre Pitesti si Valcea pe la Valcele, si o sa fie o linie cam instabila, cu multe probleme si costuri mari de intretinere, ori se face linia prin alta parte si viaductele raman in continuare folosite de carute si de populatia colorata din zona.
Ma enerveaza vorbele "nu sunt bani". Cand ii aud imi vine sa sar la ei ! Oricum s-a propus un traseu alternativ. Cei care au facut studiul de fezabilitate au propus ca noul traseu sa mearga de la Valcele pana la capatul vestic al viaductului Samnic si de acolo pana la statia Ramnicu Valcea Est sa se construiasca un nou traseu cu vreo 2-3 tuneluri din care unul destul de lung. |
| | | David Marius
Numarul mesajelor : 37 Localizare : Cristur, HD / Alba Iulia, AB Reputatie : 5084 Data de inscriere : 30/01/2011
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam 19 Feb 2011, 01:08 | |
| Dar Samnic al catelea e pe traseu, cum mergi de la Valcele la Valcea? Ma refer daca e ultimul si vor fi "salvate"(date in folosinta) viaductele |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam 19 Feb 2011, 01:15 | |
| - David Marius a scris:
- Dar Samnic al catelea e pe traseu, cum mergi de la Valcele la Valcea? Ma refer daca e ultimul si vor fi "salvate"(date in folosinta) viaductele
Cum se merge spre Valcea, de la Samnic mai sunt 8 viaducte (Valea Hotarului, Popesti, Blidari, Linia, Samnicel, Racovita, Ostroveni si Hogea, desi pe Hogea vor sa il pastreze in traseul alternativ). Asta e cel mai trist. Cele mai multe viaducte sunt dupa Samnic (cum se vine dinspre Valcele). Intre viaductele Popesti si Blidari era statia Blidari si, daca se face traseul alternativ, se va face o halta la iesirea dinspre Valcea a tunelului Gibei (probabil halta Piatra, dupa numele satului din apropiere). |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6639 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam 19 Feb 2011, 07:51 | |
| As spune ca problema principala e sa termine respectiva linie, indiferent pe unde o arunca, si indiferent daca viaductele respective raman folosite sau nu. Si daca intr-adevar vor face un traseu alternativ care nu va folosi viaductele...asta e, daca se ajunge la concluzia ca in timp iese mai ieftin si mai sigur cu construirea de tunele...in fond ce e mai important e sa fie linia terminata si sa se poata lucra pe noul traseu Bucuresti-Sibiu. Sa nu uitam ca avem cateva exemple de linii care nu au fost construite tinand cont de impactul economic in timp, ci s-a mers pe varianta mai ieftina/varianta initiala - segmentele Predeal-Brasov, Balota, Barnova puteau fi redesenate cu tuneluri care ajutau la o declivitate si o dificultate mai scazuta a liniei. Insa s-a mers pe ce era mai usor de construit iar economia initiala s-a pierdut in timp, prin costurile ridicate de exploatare. |
| | | George33
Numarul mesajelor : 82 Reputatie : 5354 Data de inscriere : 20/06/2010
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Dum 06 Mar 2011, 23:38 | |
| http://testcfr.infofer.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=924&Itemid=106
A aparut raportul privind impactul asupra mediului pentru aceasta linie. Rezulta ca investitiile necesare sunt foarte mari, practic trebuie luat totul de la foarte aproape de zero. In aceste conditii, anumite rectificari de traseu si tuneluri suplimentare ar fi o idee buna, desi se pare ca CFR a respins aceasta varianta. Oricum, inainte de 2 - 3 ani nu cred sa vedem vreo lucrare serioasa in zona. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24328 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Vin 01 Apr 2011, 13:14 | |
| Bani aruncaţi pe fereastră. Boagiu închide tronsonul Râmnicu Vâlcea–Vâlcele, în care s-au investit 100 milioane de euro
http://www.puterea.ro/news18234/Bani-aruncati-pe-fereastra-Boagiu-inchide-tronsonul-Ramnicu-Valcea%E2%80%93Valcele-in-care-s-au-investit-100-milioane-de-euro.htm |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea | |
| |
| | | | 219 : Valcele - Ramnicu Valcea | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |