|
| 219 : Valcele - Ramnicu Valcea | |
|
+90Cipri Andrei Neculai Theijs jabels rizelgeorgel2004 Vale_ntin kristi kkk AeroX crystynyca Dionis alliens ciprian71 mielutu zburator vvmm cerculdestele Costin.B marius664 alex.barac.5 gabrielcr Silviu Sintea dan tm mihaitzateo cfr500 Parazitii DUAL baiazid MetalRider Vitosa Semafor Traveller vanchorusebulgaria ecou Shinkasen spiderpc bogdan.perejuc roseanu AlexandruC AMX 97-0548-4 Czirjak Arpad cstefan Adirmvl elm popovici Dr2005 M.I.C.I. tacc400 rich1974 Goanga Amiralul galbenpal iDorin IonutChircu Desiro256 didinul dan_dinca razvan - trenuri sorinucu MariusM Jhonyla ldh80 Teodor George33 David Marius Adrian78 mihaiuc Nk11 cont dezactivat . ATM TVlad Codrut1985 cont inactiv Nesebar Lde 2100 jionutz stegaru didi antitren ferriviarius bogdan srl dan ciprian cristi CFR COSTACHE MIHAIL Ionutz srazvi KQQ IonutCFR2009 mardaryroby cortexedge cristi ar tudor_vl Vlad 94 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9361 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Lun Aug 24, 2009 11:19 pm | |
| Un reportaj foarte bine realizat: http://www.railwayfan.ro/?ml=27&r=1 |
| | | mardaryroby V.I.P Member
Numarul mesajelor : 251 Varsta : 46 Localizare : Iasi, Romania Reputatie : 6218 Data de inscriere : 21/08/2008
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Lun Aug 24, 2009 11:53 pm | |
| Da, este unul dintre putinele reportaje realizat impreuna cu mai multi pasionati la noi in tara. Din pacate, ecoul scontat nu s-a putut aprecia "mai sus". Si stim cu totii de ce: decat sa se investeasca, se prefera sederea in carapace, adica intr-o perpetua conservare, sau chiar eliminare a extremitatilor inutile.
Aceasta linie este poate cea mai deosebita dintre toate liniile care urmau sa fie terminate la noi din tara. Daca mai mergea regimul comunist de atunci inca vreo 5 ani, poate ca era gata si aceasta linie si poate si mai multe. Era de unde: totul era nationalizat, rationalizat. Puteai realiza sosele, baraje, poduri, ferme agricole etc., pentru ca forta de munca era ieftina si resursele de baza erau administrate de catre stat, deci "for free". Astazi, nu putem sa mai speram ca se vor face lucruri indraznete pentru ca noi; noi am ales... ca rolul statului sa fie cat mai mic, chiar sa nu ne deranjeze... asa ca, se vede cum azi, maneau si grataru', in rezervatii naturale chiar, e la loc de cinste... |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Linia Vâlcele - Râmnicu Vâlcea Joi Aug 27, 2009 4:43 pm | |
| Aceasta linie nu va putea fi functionala decât in conditiile unor investitii mari . In zonele unde s-au semnalat alunecari de teren trebuiesc refacute fundatiile terasamentului , ceea ce implica fonduri mari care momentan lipsesc la CFR Infrastructura . Mult mai rational ar fi sa se adopte traseul propus de ing. Dumitru Ciocoreanu , de-a lungul soselei Pitesti - Dragasani care desi este amplasat pe mai multe coame de dealuri , este mult mai stabil la alunecarile de teren si necesita lucrari de arta cu investitii minime . In noua situatie , calea ferata va fi derivata din capul X al statiei Bradu de sus catre Albota , Poiana Lacului , Cotmeana , Vedea , Chilia , Fagetelu , Leleasca , Tonesti , Samburesti , Dragoesti catre capul X al statiei Ionesti . Un traseu cu lungimea totala de 50 Km , mai lung cu 11 km fata de traseul deja construit , dar mai sigur in exploatare . Traseul Valcele - Ramnicu Valcea a fost construit pe un proiect gresit , fapt care s-a putut constata imediat dupa inaugurare , cand desi s-a incercat consolidarea versantilor cu hore de piloti din beton , alunecarile de teren din traseu au continuat si continua . La aceste aluncari de teren adaugandu-se si vibratiile produse in terasament de trenurile care vor circula cu 120 km / h , fac ca acest traseu sa prezinte nesiguranta in exploatare . La momentul de fata , CFR studiaza posibilitatea consolidarii terasamentului prin diferite solutii tehnice care par tot mai greu de realizat din cauza lipsei de fonduri . |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Vin Aug 28, 2009 2:42 am | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Mult mai rational ar fi sa se adopte traseul propus de ing. Dumitru Ciocoreanu , de-a lungul soselei Pitesti - Dragasani care desi este amplasat pe mai multe coame de dealuri , este mult mai stabil la alunecarile de teren si necesita lucrari de arta cu investitii minime . In noua situatie , calea ferata va fi derivata din capul X al statiei Bradu de sus catre Albota , Poiana Lacului , Cotmeana , Vedea , Chilia , Fagetelu , Leleasca , Tonesti , Samburesti , Dragoesti catre capul X al statiei Ionesti . Un traseu cu lungimea totala de 50 Km , mai lung cu 11 km fata de traseul deja construit , dar mai sigur in exploatare .
De acord cu tine, insa singura legatura directa intre Pitesti si Ramnicu Valcea ar ramane aceasta, oricat de prost ar fi ea realizata. La momentul la care s-a decis varianta de lucru, fiind in timpul gloriei cultului personalitatii si al propagandei ceausiste, s-a ales varianta cea mai dificila si ceea care necesita lucrari colosale pentru a se raporta la Congresul din 1989 o noua realizare grandioasa. Celelalte trasee propuse pentru legatura dintre cele doua orase raman uitate in arhiva sa se puna praful pe ele si sa se intinda panze de paianjen pe ele. Eu nu cred ca CFR-ul va mai pune vreodata problema construirii unei noi cai ferate. Daca CFR-ul ne-a demonstrat de atatea ori ca nu este in stare sa intretina o linie, atunci cum sa ii mai cerem sa construiasca una noua? Dincolo de aspectul economic al acestei linii, un alt motiv pentru care guvernantii se bat in piept la modul "Eu, Tarzan puternic" pentru reluarea lucrarilor la aceasta linie este aspectul sau din punct de vedere ingineresc. Cred ca nimanui nu i-ar conveni ca o capodopera inginereasca precum viaductul Topolog sa fie lasata in paragina. Daca nu se fac lucrari de intretinere la viaducte, la primul cutremur mai sever...jos cu ele, lucru care nu cred ca si-l doreste nimeni. Eu zic sa ne pastram optimismul si sa speram ca intr-o buna zi, oricat de departe ar fi ea, cineva va decide sa reia lucrarile la aceasta linie si sa o deschida in conditii de maxima siguranta. |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Dum Sept 06, 2009 10:12 pm | |
| In legatura cu dilema unora legata de faptul daca a circulat vreodata trenul pe aceasta sectie, vin cu o precizare. De cand linia a fost terminata, au circulat niste trenuri pe relatia Ramnicu Valcea - Blidari, insa acelea erau doar trenuri de proba. Nu au transportat niciodata calatori. Dinspre Valcele, insa, nu am reusit sa aflu daca au circulat trenuri. E posibil sa fi circulat si pe acolo trenuri de proba, mai ales ca de la Valcele si pana la viaductul Topolog terenul este bun, in comparatie cu sectorul de la Valcea pana la tunelul Gibei, unde pe alocuri alunecarile de teren au distrus terasamentul. |
| | | KQQ
Numarul mesajelor : 391 Reputatie : 6054 Data de inscriere : 21/06/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Dum Sept 06, 2009 11:06 pm | |
| - Tudor VL a scris:
- Eu nu cred ca CFR-ul va mai pune vreodata problema construirii unei noi cai ferate. Daca CFR-ul ne-a demonstrat de atatea ori ca nu este in stare sa intretina o linie, atunci cum sa ii mai cerem sa construiasca una noua? Dincolo de aspectul economic al acestei linii, un alt motiv pentru care guvernantii se bat in piept la modul "Eu, Tarzan puternic" pentru reluarea lucrarilor la aceasta linie este aspectul sau din punct de vedere ingineresc.
Şi, totuşi, odată cu darea în funcţiune a unei legături directe Râmnicu Vâlcea-Piteşti ar înceta situaţia anormală în care, între componenta rutieră şi cea feroviară a ramurii de Constanţa* a Coridorului IV există distanţe de sute de kilometri. În prezent: -componenta rutieră trece pe Valea Oltului (DN 7) -componenta feroviară pe Valea Prahovei (o parte a M 300 şi M 200) pe când, odată cu darea în funcţiune a legăturii feroviare Piteşti-Râmnicu Vâlcea (paralelă cu DN 64 - până la un punct - iar apoi, probabil, cu DN 67 B, mai puţin soluţia prin Tunelul Gibei ), ambele componente ar trece pe Valea Oltului. Probabil, soluţia ar fi atragerea unor fonduri europene. Evident, după ce trece criza. *Coridorul IV are două ramuri: -de Constanţa -de Calafat |
| | | srazvi
Numarul mesajelor : 664 Varsta : 44 Localizare : Arad Reputatie : 6346 Data de inscriere : 20/07/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Lun Sept 07, 2009 3:36 am | |
| Se poate cu 90% fonduri europene si 10% fonduri locale/nationale/CFR dar nu e interes in nici un domeniu, din fondurile europene nu se poate fura si nimeni nu are interes sa le acceseze la proiecte mari(autoritatile noastre preamarite). Cel mai simplu caz afost la autostrazi, nu au vrut sa faca cu fonduri europene acum mai bine de 10 ani pentru ca acolo trebuia munca si termene clare(vezi Ungaria si Croatia). La noi s-a preferat pe credit ca sa se poate fura 101% si acum se moare gramada pe sosele mult prea pline, dar tocmai s-a terminat un kilometru de autostrada Transilvania |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Mar Dec 22, 2009 12:01 am | |
| Inca un articol oarecum optimist despre calea ferata Valcele - Ramnicu Valcea. Sa speram ca este inspre bine. Articolul este din ziarul Arena Valceana si a fost publicat pe 1 decembrie 2009:
"Recent, Consiliul Judeţean a aprobat eliberarea certificatului de urbanism pentru reluarea lucrărilor la calea ferată Vâlcea-Vâlcele, care va avea arii de amplasamente pe teritoriul localităţilor Rm. Vâlcea, Budeşti şi Goleşti, până la ieşirea spre judeţul Argeş. În documentaţie se prevede ca până la sfârşitul anului 2010 să fie reluate lucrările întrerupte în urmă cu 20 de ani. Pentru acest important obiectiv de investiţii au fost alocate circa 150 milioane euro, cu care se vor realiza 38 kilometri de cale ferată. Potrivit preşedintelui CJ, Ion Cîlea, în momentul în care investiţia va fi finalizată, distanţa pe cale ferată între Rm. Vâlcea şi Bucureşti va fi scurtată cu 125 de kilometri." |
| | | Ionutz Moderator
Numarul mesajelor : 1493 Localizare : Baia Mare Reputatie : 7937 Data de inscriere : 16/04/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Mar Dec 22, 2009 10:00 am | |
| M-as bucura enorm pentru aceasta linie, chiar daca locuiesc departe de acea regiune, m-au impresionat lucrarile de arta de aici si e dureros sa le vezi in paragina...Putin off topic...si eu am citit multe articole, cum ca s-ar renova gara din Baia Mare, banii (5 mil. euro) ar exista deja din fonduri europene nerambursabile (deci nu costa nimic primaria, autoritati locale)..Si demararea lucrarilor trebuia sa aiba loc deja in noiembrie... Din pacate nu se vede niciun semn in acest sens, gara e la fel...sper ca pe linia Valcele - RM Valcea chiar sa se faca ceva, as fi primul calator in treul de inaugurare |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15505 Data de inscriere : 06/03/2009
| | | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9706 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Mar Dec 22, 2009 2:56 pm | |
| In ritmul in care merg lucrarile in Romania probabil ca vom inchiria vagonul ca sa ne plimbam cu nepotii.... _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Mar Dec 22, 2009 9:09 pm | |
| Si promisiunea asta se inscrie cred tot in campania electorala cu promisiuni si planuri marete dar in final nu se face nimic . Dealtfel se vede cat de multe a realizat CFR in infrastructura in acesti 20 de ani ... electrificare pe Tecuci - Barbosi nici astazi finalizata , modernizare de linii pe Bucuresti - Campina , peste care dupa numai un an au aparut restrictii de viteza , modernizare pe linia Bucuresti - Ciulnita , si dupa prima zapada a cedat linia de contact fiind nevoie de tractiune Diesel ... si exemplele ar putea continua . Sunt de parere ca pentru linia Valcele - Ramnicu Valcea , pe actualul amplasament ar trebui refacute toate calculele din proiect si noua lucrare sa porneasca numai in cazul ca sunt 100 % siguri , ca prin darea ei in exploatare nu este pusa in pericol siguranta circulatie si calatorilor . Cei 38 de KM sa poata fi parcursi cu 120 km/h , nu 30 km/h , ca altfel degeaba se scurteaza distanta cu 125 km , Timpii de parcurs ar fi cam la fel . |
| | | dan ciprian
Numarul mesajelor : 169 Varsta : 45 Localizare : Rm Valcea Reputatie : 5606 Data de inscriere : 22/01/2010
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Mier Feb 03, 2010 8:22 pm | |
| Nu prea mai cred sa se faca vreo investitie in infrastructura CF. Uitati-va cu ce viteza construim autostrazi; uitativa ca inca se vind linii intregi la fier vechi....Tara noastra... Acolo unde e puterea sa se vrea... |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Joi Feb 04, 2010 3:04 am | |
| In data de 13 ianuarie 2010, in Ziarul de Valcea, s-a publicat un nou articol despre aceasta cale ferata. Din pacate, dupa cum arata, nu ne mai putem astepta la reluarea lucrarilor in acest an, desi cu putin timp inainte se spunea ca trebuie reluate in maxim un an (asta fiind la data de 1 decembrie, 2009):
"Săptămâna trecută, în cadrul dezbaterilor din comisii a proiectului de buget pe 2010, deputatul Aurel Vlădoiu a depus un amendament privind alocarea din bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a sumei de 24 milioane euro pentru continuarea lucrărilor la calea ferată Vâlcea – Vâlcele. Deputatul a spus că dacă nu se intervine rapid toate lucrările realizate vor fi supuse degradării. Valoarea totală a lucrărilor se ridică în prezent la circa 200 milioane euro.
Însă, la dezbaterile din Comisia de Buget-Finanţe s-a decis respingerea amendamentului întrucât sursa de finanţare nu poate fi avută în vedere, deoarece Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului prevăzut în proiectul bugetului de stat pe anul 2010 este limitat şi se va utiliza pentru finanţarea unor cheltuieli urgente sau neprevăzute apărute în cursul exerciţiului bugetar.
Astfel, responsabilitatea stabilirii priorităţilor în realizarea obiectivelor de investiţii şi repartizarea fondurilor între proiectele înscrise în programul de investiţii revine ordonatorului principal de credite, potrivit Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, iar sumele stabilite pe destinaţiile din bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii au fost dimensionate de acesta în concordanţă cu atribuţiile şi politica sa în domeniu." |
| | | bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6202 Data de inscriere : 16/11/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Vin Feb 05, 2010 2:07 pm | |
| Tara este condusa de niste moguli care au niste interese .De vina este tot poporul roman care le acorda incredere la alegeri.Ziarele si televiziunile is conduse tot de ei.Ai cablu in ziua de azi taiel ca e risipa de bani nicidecum un mod de informare.Am vazut un site din Rep. Moldova despre contruirea a doua tronsoane de cale ferata care au finalizate intr-un timp destul rapid si urma sa circule o singura pereche de trenuri pe unul dintre ele.Dar la noi lasa ca plateste romanul prost peste 100 km supliment de viteza la rapid si ocoleste Sibiul de parca ar nu stiu prin ce munti.Autostrazile le fac tot pentru ei doar nu le fac pentru noi,un fapt poate nu este cunoscut este de oameni ca mogulii intervin in domeniul feroviar doar cand au nevoie.Un exemplu clar s-a intamplat pe trenul R 752 Botosani-Bucuresti Nord cand CFR Gevaro scosese vagonul de dormit care circula pe ruta respectiva,iar la interventia dansului a fost reintrodus. Imi cer scuze daca am folosit cuvinte jignitoare,dar uneori nu pot sa treci cu vederea astfel de impertinente pe care le comit unii. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea | |
| |
| | | | 219 : Valcele - Ramnicu Valcea | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |