Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mier Oct 02, 2013 8:20 pm
Dpdv al structurii pe vremuri podurile erau proiectate ca in capul convoiului sa intre 3 EA'uri .. Si aici vorbim de poduri peste mures,poduri cu 2 deschideri minim in general. Cu LM71 asta nu stiu ce sa zic .. mie mi se pare ca s-a generalizat prea "la maxim",si ca o sa-l schimbe cand intra Ukraina(de ex) in UE .. ca la aia incarcarile sunt mai mari atat pe osie,cat si pe 10 metri lineari,si cu siguranta nu intra 3 mardughii din alea rusesti pe un pod de-al nostru.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18750 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24327 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mier Oct 02, 2013 8:33 pm
@ndrey a scris:
adrian78 a scris:
Instructia aia e comunista si depasita demult fata de realitate..A treia circula cu pantograful jos deoarece inainte de a trece prin ZN ar fi trebuit sa opreasca trenu si sa coboare a treia locomotiva pantografu Eu nu am vazut nici pe vremea lui Ceasca trenuri de calatori in tripla tractiune efectiva
Nu e mai comunista decat cei de atunci sigur,si sa si schimbat intre timp instructia ,chiar culmea in mod mai prost decat atunci.. in anumite cazuri situatii. Nu este depasita de realitate precum sunt altii in MOD SIGUR ! Pune mana si documenteazate si apoi da de bun un citat. Daca nu ai vazut nu inseamna ca nu a existat vreodata sau ca nu sa folosit; ea spune ca se poate folosi acest mod de tractiune nu si ce tip de locomotiva, dar spune ca se stabileste modul de remorcare in functie de sectie.tip de locomotiva si tip de tren,toate acestea combinate.
Dacă,urmare a unor defecţiuni la una din locomotive nu poate respecta regula, se poate utiliza şi celălalt pantograf, situaţie în care mecanicul care conduce trenul, la apropiere de balizele avertizoare pentru zona neutră va comunica prin staţia RER celorlalţi mecanici să deconecteze disjunctorul şi să coboare pantografele în vederea trecerii prin zona neutră. După trecerea de zona neutră a tuturor locomotivelor din compunerea trenului, mecanicul care conduce trenul este obligat să oprească în vederea ridicării pantografelor la celelalte locomotive.
Eu nu am vazut in nici un livret de marfa sa circule cu 3 locomotive in cap in multipla tractiune iar in 006 scrie ca in cazul in multipla tractiune adica 3 celelalte vor trage doar daca mecanicul locomotivei din cap solicita ajutor
Vizitator Vizitator
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mier Oct 02, 2013 8:45 pm
Dupa poza mea discutiile se intetesc dar nu raspund la intrebarea initiala
abcd a scris:
Exista noi reglementari cu privire la tripla tractiune? Inainte vedeam mereu marfare cu astfel de compunere, insa de 3-4 ani au disparut. In cel mai bun caz, a treia locomotiva este intercalata intre vagoane. De ce?
de ce in ultima vreme nu mai sint 3 locomotive in capul trenului, chiar daca doua inactive , ci doua in cap si dupa citeva vagoane una intercalata?
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18750 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24327 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mier Oct 02, 2013 8:49 pm
Probabil sunt unele poduri care nu rezista la tonajul celor 3 locomotive
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mier Oct 02, 2013 8:51 pm
Păi dacă ai de dus 2 locomotive undeva, ca să nu le trimiţi separat, le legi la un tren dupa locomotiva care trage. Cele 2 locomotive ar trebui să fie active, cu mecanici, dar să nu tragă.
Când e nevoie de 3 locomotive fiindcă trenul e greu şi trebuie să tragă toate, se pun fie 2 în cap şi una la mijloc sau la urmă, fie una în cap una la mijloc şi una la coadă. Nu pot trage toate 3 din capul trenului fiindcă nu rezistă cupla.
Katalin4653 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1575 Localizare : Braila M 700 Reputatie : 6320 Data de inscriere : 30/12/2011
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mier Oct 02, 2013 9:54 pm
De ce cand toate 3 au pantograful pe fir a 3 trebuie sa il coboare la zona neutra ca nu inteleg ?! Nu are a face cu nimic , mecanicul primei locomotive ori da prin statie ori mecanicul de pe a 3 vede si el pe stalpi indicatoarele de zona neutra si da afara disjunctorul.
@ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6453 Data de inscriere : 26/09/2009
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi Oct 03, 2013 8:44 pm
adrian78 a scris:
.
Dacă,urmare a unor defecţiuni la una din locomotive nu poate respecta regula, se poate utiliza şi celălalt pantograf, situaţie în care mecanicul care conduce trenul, la apropiere de balizele avertizoare pentru zona neutră va comunica prin staţia RER celorlalţi mecanici să deconecteze disjunctorul şi să coboare pantografele în vederea trecerii prin zona neutră. După trecerea de zona neutră a tuturor locomotivelor din compunerea trenului, mecanicul care conduce trenul este obligat să oprească în vederea ridicării pantografelor la celelalte locomotive.
Eu nu am vazut in nici un livret de marfa sa circule cu 3 locomotive in cap in multipla tractiune iar in 006 scrie ca in cazul in multipla tractiune adica 3 celelalte vor trage doar daca mecanicul locomotivei din cap solicita ajutor[/quote] Ia te reciteste singur si date cu mare bagarea de seama singur ce ai zis. Nici nu ai sa gasesti asa ceva scris de multe ori ,pentru ca fie nu sunt tonajele fie nu sunt alte criteri indeplinite, etc etc ,eu personal am vazut tren de calatori cu 3 DA in cap acum vreo 13-14 ani la o zapada mare si te asigur ca trageau toate trei ( pe portiunea Iasi Barnova),si la tren de marfa am vazut compuneri de gen 3+2+1 atat cu DA cat si cu DHC sau mixt DA Da DHC+DA DHC +Da/DHC la trenurile GFR, CFR marfa circuland numai cu 2xDa+Da+Da/ sau2xDa,DHc+Da+DA/DHC in anul 2005 cand au fost inundatiile si a fost inchisa M500,asadar fi sigur ca nici atunci nu au fost inscrise in livret dar sa facut circulatie conform instructiei fiind in mod deosebit forta majora si neavandu-se alta varianta! Nu interpreta instructia cum vrei tu ( sau ti se pare tie ),ca nu este asa .In instructie(regulament ) spune clar ca mecanicul locomotivei carea remorca trenul poate solicita ajutorul celorlati mecanici de pe celelalte locomotive din compurerea trenului in vederea remorcarii trenului pe o portiune de liniec daca acesta constata ca nu poate remorca trenul pe acea portiune de linie, dar ca sa fie si pe intelesul tuturo neparticipanti la calea ferata aceasta remorcare se poate referi foarte usor (si evident) la asigurarea franarii trenului pana la prima statie din parcurs de catre a doua locomotiva din compunerea trenului ,in ordinea asezarii in tren, chiar daca aceasta a fost inactiva pana atunci,tot remorcare se numeste !
Exsita si azi ,acum si in acest moment reglementari in vigoare si spun clar si negru pe alb trenurile se pot remorca cu trei loocmotive in cap cu mentiunea ca cele de calatori au viteza maxima limitata, in remorcarea cu trei locomotive in cap, la 80km/h maxim; o alta mentiune este cea referitoare la limitarile de tonaj pe anumite portiuni de linie ( incluzand podurile,alea tot portiuni de linie se numesc) si care nu permit/permit mai mult de 1,2 sau 3 locomotive una dupa alta ,insa aceela de obicei se regasesc astazi NUMAI la podurile care au 1500 de ani de exploatare si sunt intretinute doar cu "mangaierea vantului". Vis-a-vis de numarul maxim de locomotive admise una dupa alta in compunerea trenului , luna trecuta am primit de la o statie de sens X limitare de viteza de 15km/h peste o portiune e linie ( pod efectiv) datorita remorcarii trenului cu 2 locomotive( de fapt AM x 4500) si am intrebat la prima statie cu oprire de ce am primit, iar raspunsul a fost ( si de ras) : ti-a dat pentru ca ai avut doua AM, insa nu e corect trebuia dat DOAR daca aveai doua locomotive una dupa alta in compunerea trenului,asdar un caz concret de conditie in remorcarea (sau circulatia cu a doua locomotiva rece ) a vitezei trenului peste poduri. katalin raspunsul este simplu si incerca sa il deduci din ce a postat adrian78... doar daca .. prima in are pe primul si a doua pe al doilea se poate scurtcicuita zona( doar anumite zone neutre) iar daca sunt trei prima cu a doua sau cu a treia a doua cu a treia dar doar la anumite zone,insa daca zoona este vai de mama ei o faci varza si cu una bucata masina( sunt zona unde daca deconectezi anulezi indicatia de liber a semnalului de BLA/parcurs/ramificatie) la fel cu msunt zone unde poti sa tragi linistit un "trenulet" de marfa dupa ce ai facut buba si l-ai oprit ca n-ai avut destul moment ca sa poti sa tragi de el dupa zona... nu mai pune botl la toate alea !
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18750 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24327 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi Oct 03, 2013 8:55 pm
Eu am intalnit zona in care daca conectezi dupa zona anulezi comanda semnalului stiu la Caransebes daca vi dinspre Resita impegatul te roaga sa conectezi dupa ce treci de semnalul de intrare pentru ca daca nu ii pica semnalul.. Eu atat am vrut sa evidentiez ca este trecuta multipla tractiune adica 3 locomotive doar ca sa permita circulatia in cap a trei locomotive si probabil mai sunt si cazuri exceptionale viscol cand e nevoie de tripla tractiune Din ce am auzit de la mecanici mai vechi si pe Simeria-Banita s-a circulat in multipla tractiune dar au fost multe cuple rupte si s-a renuntat la ea..
Petre_IFTE
Numarul mesajelor : 472 Varsta : 58 Localizare : Arad Reputatie : 5512 Data de inscriere : 06/03/2011
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin Oct 04, 2013 9:01 am
dan tm a scris:
...de ce in ultima vreme nu mai sint 3 locomotive in capul trenului, chiar daca doua inactive , ci doua in cap si dupa citeva vagoane una intercalata?
Vizitator Vizitator
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin Oct 04, 2013 9:57 am
Si eu tot la un carbunar am pozat 3 Ea uri in cap. Dar vezi ca discutia aluneca spre alte concluzii.
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin Oct 04, 2013 10:03 am
De tras, trage doar prima locomotivă, nu toate 3. Mă refer la filmuleţ.
Amiralul
Numarul mesajelor : 845 Reputatie : 6525 Data de inscriere : 12/06/2009
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin Oct 04, 2013 10:44 am
Astia mutau locomotivele.nu trageau toate.Trei EA-uri ar trage 6-7000 de tone,ceea ce in Romania n-o sa vedem niciodata.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin Oct 04, 2013 12:07 pm
Ce se aude, se tine expozitia feroviara luna asta?
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin Oct 04, 2013 1:59 pm
Asta demonstreaza ca podurile peste care au trecut au sustinut convoiul de 3 EA uri.
Simply18 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1085 Varsta : 30 Localizare : Bacau Reputatie : 5677 Data de inscriere : 25/06/2012
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum Oct 06, 2013 12:30 pm
La cutremure , exista vreo restrictie la mersul unui tren? sau cade automat reteaua?