|
| M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici | |
|
+126Jeorje CalinIonMihai alex_trs CristyanC Warrington AeroX marcelbanu neluadi laurentzu matei vulcan ciprian71 laur 133 sp59 Vice30 ets2oltromânia aris86 florin94 Silviu Sintea marius664 TudorVD mielutu zburator Dionis mihaitzateo cristi5 Katalyn vatmanul NicuS dan tm Razvan Tudor Spartan1948 gabrielcr yeu1 Theijs tzifrea Bobby_TM c o r v i n baiazid BL82 maris.constantin alex.barac.5 kristi kkk cfr500 Adirmvl CristianCFR29 RoRailSystems bogdan.perejuc membru inactiv riciu mariushal get. roseanu alex1987 George33 Costin.H lokomo69 Cont dezactivat Sergiu rmn IR1822 AMX 97-0548-4 daniel_c Radu EA1clony106 Traveller Rarau pannonia express 92Dragos Kriszti219 Dr2005 ravers75 mishu88 bvio88 Teodor nenuandrei Andrey_tm Goanga AndiCFR alex03bv Vitosa IonutCFR2009 Gabry Gabriel saint TVlad v43v73m41 razvan - trenuri Norbi DUAL iDorin alex.alexus.tm Caravelle_Zg David Marius sorinucu Karl COSTACHE MIHAIL FeroFan97 mardaryroby spsdc7 orestte Marius Iulian dexter23 iuli.hard adryyan mihaiuc cristi CFR cont dezactivat . bogdan srl didinul MariusM Adrian78 cont inactiv mureseanu_976 Amiralul IceShadow ATM Desiro256 jionutz Ionutz cortexedge Vlad 19jimmy84 srazvi Nesebar cristi ar loryjonel KQQ marius_m myster2008 130 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Mar 04 Dec 2012, 09:00 | |
| Uite din acest motiv apar discutiile inutile, mai apoi chiar banarile pe forumul asta. Cineva arata un aspect al activitatii feroviare, dupa care apr ,,pasionatii" cu comentariile: esti sigur ca doar in virtutea inertiei? are curent de la bateria locomotivei, imping nasii. probabil s-au dorit a fi niste replici ironice, dar mi se par mai mult niste mistouri. Doctorul si cu Vlad au explicat clar ce se intimpla acolo, ce rost aveau toate mistourile de dupa? Si cu skateboardul sau cu trotineta daca iti iei avint mergi in virtutea inertiei o portiune deci nu e greu de inteles cum circula trenul acolo. Poate ,,pasionatii" ar trebui sa mai circule prin triaj sa vada cum se compun trenurile cu manevra la cocoasa sau sa vada in statiile mari manevra prin imbrincire. Ce intrebari ar mai aparea atunci? Cit de mare o fi un ou mic? sau... cine impinge vagoanele? Daca tot se cere seriozitate in discutii ce fac moderatorii cind apar mistouri la raspunsuri serioase? Uite aici pe lokomotiv. ro explicatia ,,fenomenului" de la Glogovat. http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3946&start=30 - Big_boy a scris:
Referitor la traversarea de la statia Glogovat pot sa va spun ca am facut servici 8 ani ca IDM dispozitor in acea statie si ulterior pe functii superioare ramurii de trafic("Miscare") si sa va explic faptul ca acolo este o intersectie a caii ferate CFR normale (1435 mm) cu cele doua linii de tramvai (cate una pentru fiecare sens de mers spre/dinspre Arad) . liniile de tramvai sunt prevazute cu linii de evitare pentru fiecare sens de mers aceste linii de evitare fiind prevazute la capete cu parapet pentru evitarea situatiei in care tramvaiul nu ar opri la semnal sau bariera . Pe vremea cand eu facem servici acolo acarul CFR care deserveste cabina nr.3 Traversare (asa cum este ea denumita) atunci cand primea o comanda de intrare / iesire a unui tren in/din directia Aradul Nou , manipula macazele centralizate elctromecanic (CEM - adica prin parghii cu transmisie de cabluri) pe linia de evitare a tramvaiului (cu parapet) inchidea bariera la tramvai si de la sosea , manipula niste separatori ai liniei de contact (intersectia liniei de contact CFR 27.000 V cu cea de tramvai) si dupa ce toate aceste operatii au fost executare se blocau printr-un camp electromagnetic intr-un bloc de centralizare (tip SBW)rezultatul final fiind acordarea unui consimtamant electric (de la un releu rezultant) care permitea punerea pe liber a semnalului de intrare/iesire din/in directia Aradul Nou in instalatia CED a statiei Glogovat . Dupa modernizarea cabinei adica in stadiul actual , macazele sunt centralizate elctrodinamic (actionate cu motor electric) comandate de pe un mic pupitru CED Tip "Domino" .Pentru efectuarea unui parcurs acarul manipuleaza de pe pupitru macazele pe linia de evitare a tramvaielor , nu mai exista bariere dar sau amplasat semnale luminoase la tramvai care trec "pe oprire" cand macazele sunt manipulate pe linia de evitare , inchide bariera SAT , si rezultatul final este acordarea unui consimtamant in instalatia CED a statie Glogovat pentru punerea pe liber a semnalului de intrare/iesire. In noua varianta linia de contact era scoasa de sub tensiune pe portiunea aferenta . Binenteles toate aceste operatii raman blocate in blocul de centralizare a cabinei 3 Traversare pana dupa trecerea trenului sau anularea semnalului de intrare/iesire si despiedicarea parcursului conform instructiei de manipulare a instalatiei . Datorita faptului ca revizia la linia de contact care se intersecteaza-tren/tramvai , nu se prezentau si partea de la compania de tramvaie la datele si orele stabilite , s-au produs diverse avarii si ruperi de pantografe la locomotive fapt care au produs oprirea trenului peste pasajul respectiv care afectau si trecerea la nivel pe drumul european Deva - Arad - Nadlac-spre Ungaria. Aceste inconveniente au condus la trecerea la o alta faza si anume obligarea mecanicului de a cobora pantograful locomotivei pe acea portiune de linie cu semnalizare conforma CFR in aces sens . Si ca tacamul sa fie complet....mai exista un alt inconvenient...imaginativa o incrucisare de linii paralele de 1435 mm cu linii paralele de 1000 mm . In urma intersectiei intre sine daca tinem cont si de spatiile necesare pentru trecerea "buzei bandajului" de la rotile trenului si a tramvaiului veti observa ca rezulta cupoane de sina de circa 850 mm care datorita lungimii lor ar necesita niste incucisari de linie speciale cu sina care sa nu fie sub forma de "ciuperca" deoarece daca sectionezi ciuperca sinei pentru a permite 'buzei bandajului" sa treaca de pe o portiune pe alta...ramane practic ca parte de rezistenta doar partea subtire din forma"ciupercii sinei" . Sper sa fiu inteles...daca nu o sa revin pentru cei interesati....acest incoveninet slabeste rezistenta mecanica a intersectiei in aceste zone de trecere si daca in tren exista vagoane cu "brocuri" sau "locuri plane" pe bandajele rotilor...care bat ca ciocanul (poate ati avut ocazia sa auziti ) acele batai produc de fapt socuri mecanice in acele zone slabite ale intersectiei.....si produc ruperea sau fisurarea sinelor de legatura si acomponentelor . In aceste conditii pentru a reduce eceste efecte....s-a introdus si limitare de viteza de 30 km/h.... Deci ce conditii mai vitrege se mai pot crea in acea zona...De aceea mecanicii care fac servici pe acea ruta trebuie sa fie foarte dibaci sa stie sa demareze....sa franeze astfel incat in zona sa nu depaseasca limitarea de 30 km/h , sa coboare pantograful si sa ruleze din inertie circa 180 m cu 30km/h cu tonajul aferent al unui tren normal in circulatie 1800-200 tone si sa ajunga din nou la zona cu fir de contact care sai permita alimentarea.... (trebuie insa sa va spun ca aproximativ la 250 m de cabina in ambele sensuri exista si semnale de parcurs .....daca trenul este nevoit sa opreasca la aceste semnale, si apoi sa demareze....inchipuitiva acolo adevarata meserie de mecanic de locomotiva !!! ) Cam asa stau lucrurile in zona "Cabinei 3 Traversare " a statiei Glogovat... |
| | | Costin.H
Numarul mesajelor : 654 Reputatie : 6158 Data de inscriere : 15/12/2009
| Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Mar 04 Dec 2012, 10:24 | |
| @dan tm --> nu cred ca atacul la persoana este strict necesar! tu singur declari ca din cauza asta se lasa cu scandal pe forum.
Si acum vin si eu cu inca 2 lucruri: - din ce stiu eu, locomotivele electrice se pot deplasa prin depouri cu ajutorul bateriilor (neexistand fir de contact)! - daca se trezeste un intelectual exact in zona aia sa traga semnalul de alarma si se face o franare de urgenta, cum pui trenul in miscare de acolo? Ai declivitate asigurata ca la metrou intre statii sa o ia trenul inapoi sau inainte? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Mar 04 Dec 2012, 11:06 | |
| - Costin.H a scris:
- - din ce stiu eu, locomotivele electrice se pot deplasa prin depouri cu ajutorul bateriilor (neexistand fir de contact)!
În depou, locomotivele electrice circulă... trase sau împinse de locomotive diesel. Iar în hale se poate alimenta de la o priză unul dintre motoarele electrice de tracţiune, dar asta înseamnă mers cu 2 la oră. - Citat :
- - daca se trezeste un intelectual exact in zona aia sa traga semnalul de alarma si se face o franare de urgenta, cum pui trenul in miscare de acolo? Ai declivitate asigurata ca la metrou intre statii sa o ia trenul inapoi sau inainte?
Chemi maşină de ajutor. Iar dacă e ramă Z6100 pui călătorii să împingă (s-au mai văzut cazuri). La metrou (cel puţin la cel din Bucureşti) nu ai declivitate asigurată. Şi chiar dacă aveai, se recomandă ca staţia să fie vârf de pantă, pentru ca trenul să demareze rapid la plecare şi să frâneze rapid la sosire. _________________ :TTT:
|
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Mar 04 Dec 2012, 11:21 | |
| Costin H, tie iti plac raspunsurile primite? se pare ca da si se pare ca nu intelegi sau cauti scandal.Ce raspuns inteligent este acela ca imping nasii trenul.
locomotiva in depou are o cupla si ii misca o singura osie motoare ca sa o mute de pe placa in remiza.
S-a aratat ca acolo se evita agatarea firelor de tramvai de catre pantograful locomotivei.De altfel este singurul loc din tara unde linia electrificata se intersecteaza cu linia de tramvai.
Nu s-a plecat de la premiza ca un intelectual o sa traga semnalul chiar acolo, asta e un fel de analogie cu povestea drobului de sare.
Nu-mi amintesc chiar acum daca in zona este si indicatorul deconecteza disjunctorul, nu stiu sa ti spun dar cred ca daca cineva trage semnalul, exista posibilitatea ridicarii pantografului si punerea liniei sub tensiune. In explicatia citata se spune ca linia este scoasa de sub tensiune pe portiunea aferenta, deci e posibil sa existe posibilitati de deblocare a situatiei.
Ca sa intru in jocul tau iti propun sa faci un drum pe linia in cauza si sa tragi semnalul de alarma.Sint multe trenuri acum din Aradul Nou.
|
| | | membru inactiv User Dezactivat
Numarul mesajelor : 898 Varsta : 48 Reputatie : 6552 Data de inscriere : 10/10/2009
| Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Mar 04 Dec 2012, 15:53 | |
| - get. a scris:
- Cum s-a deplasat trenul daca avea pantograful jos? :shock:
Prin inertie. Locomotiva accelereaza in limitele impuse pana la momentul plierii / deconectarii pantografului, trece de zona ,,intersectiei" si apoi la o anumita viteza, ridica pantograful si-si continua drumul. Nu stiu cine a vazut vreodata o locomotiva electrica ROMANEASCA ( EA) deplasandu-se pe baterii!!! Poate doar...machetele sau miniaturile! Haideti sa nu mai aberam aiurea!!! Deci sa se inteleaga un lucru! In zona intersectarii liniei de tramvai cu linia de tren, trenul se deplaseaza in virtutea inertiei. Nu cu baterii, nu impins de ,,nasi"...Mai ramanea varianta a treia: forta eoliana!!! Hai ca deja se exagereaza!!!! |
| | | bogdan.perejuc
Numarul mesajelor : 165 Varsta : 43 Localizare : Timisoara Reputatie : 4759 Data de inscriere : 08/05/2012
| | | | membru inactiv User Dezactivat
Numarul mesajelor : 898 Varsta : 48 Reputatie : 6552 Data de inscriere : 10/10/2009
| Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Joi 06 Dec 2012, 18:28 | |
| |
| | | Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8443 Data de inscriere : 18/04/2011
| Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Mar 08 Ian 2013, 00:13 | |
| In apropiere de Codlea. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Mier 16 Ian 2013, 08:11 | |
| Pentru cit timp e inchis racordul Glogovat? |
| | | Cont dezactivat
Numarul mesajelor : 580 Varsta : 58 Reputatie : 5377 Data de inscriere : 05/11/2011
| Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Mier 16 Ian 2013, 14:09 | |
| Anuntul din statia cfr Arad, spune ca e pana in 2 martie 2013. |
| | | Sergiu rmn
Numarul mesajelor : 487 Varsta : 38 Localizare : Arad Reputatie : 5090 Data de inscriere : 25/04/2012
| Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Dum 20 Ian 2013, 22:40 | |
| - dan tm a scris:
- Pentru cit timp e inchis racordul Glogovat?
Din ce cauza s-a inchis racordul Glogovat? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18750 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24327 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Dum 20 Ian 2013, 23:44 | |
| - Sergiu rmn a scris:
- dan tm a scris:
- Pentru cit timp e inchis racordul Glogovat?
Din ce cauza s-a inchis racordul Glogovat? Se lucreaza la macazul dinspre racord din gara Glogovat si si la terasamentul racordului care va fi amplasat intro raza mai mica |
| | | Sergiu rmn
Numarul mesajelor : 487 Varsta : 38 Localizare : Arad Reputatie : 5090 Data de inscriere : 25/04/2012
| Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Lun 21 Ian 2013, 16:51 | |
| Multumesc de raspuns. Nu stii primul fir cand se finalizeaza? |
| | | RoRailSystems
Numarul mesajelor : 10 Varsta : 33 Localizare : Sibiu Reputatie : 4358 Data de inscriere : 01/01/2013
| Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Mier 23 Ian 2013, 17:20 | |
| Time lapse in gara Sibiu
https://www.youtube.com/watch?v=1Enxj-htp5E |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18750 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24327 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Joi 24 Ian 2013, 15:30 | |
| - Sergiu rmn a scris:
- Multumesc de raspuns. Nu stii primul fir cand se finalizeaza?
Care fir?Acuma se lucra la firul 2 Curtici-Ghioroc care este gata din pdv al infrastructurii mai trebuie sa vina cei de la Alstom cu electrificarea cu retelele de cabluri semnalizare..Am auzit ca din martie se inchide gara Curtici si s-ar deschide din februarie firul 2 Curtici-Arad dar numai cu tractiune diesel Noul racord de la Glogovat M200-M310
Ultima editare efectuata de catre adrian78 in Joi 24 Ian 2013, 21:18, editata de 1 ori |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici | |
| |
| | | | M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |