Subiectul deschis este, cel puţin pentru mine, unul dureros. Având în vedere că am o imaginaţie mai bogată, frecvent mă gândesc cum ar arăta o ramă alcătuită:
-dintr-un automotor seria 77 vopsit în alb + roşu sau verde închis (mai rar verde-galben)
-o astfel de remorcă, având aceeaşi culoare cu automotorul, dar dotată cu post de conducere
În Germania sau chiar în Ungaria, imaginaţia mea s-ar fi materializat; foarte probabil vagonul pilot cu post de conducere ar fi fost înmatriculat în seria 80-27, dar nu este exclus faptul că ar fi fost păstrată seria originală: 24-27 care se poate vedea - greu - în una din fotografiile de mai sus
Revenind la realitate. Remorcile automotoarelor eria 77-09xx sunt similare automotoarelor din vechea serie 700 (adică 700-749*), dar, odată cu adoptarea codului UIC, aceste vehicule nu au primit numere similare vehiculelor tractoare, ci au fost înseriate asemenea vagoanelor de călători cu două osii, primind codul 50 53 24-27 yyy-z. Din nişte motive care nu ştiu dacă au legătură cu logica sau nu, aceste vagoane au fost casate sau lăsate să se degradeze în diverse locuri (a se vedea Gara Arad, complexul de tuneluri Larion, curtea MARUB (asta dacă nu au casat remorca de acolo) ) iar în situaţia în care nu este de ajuns un singur automotor, se recurge la cuplarea a 2-4 astfel de vehicule.
* Atenţie. Actualul 716 (78-0716) provine din 1016 (78-1016) care, în urma "pierderii partenerului", i s-a amenajat un al doilea post de conducere acolo unde ar fi trebuit să fie pasajul de trecere între cele două unităţi. Deci nu este un automotor seria 700, ci un "1000" rebotezat şi trecut prin operaţie estetică