Salut! Ma puteti ajuta va rog cu niste sfaturi legate de o masina? Sunt pe cale de a achizitiona un Matiz.Cam cat ar costa intretinerea unei asftel de masini (revizii , piese etc.)?Se gasesc usor piese pentru el?Ce ar trebui sa am in vedere daca iau Matiz-ul? Problemele masinii vizate : trebuie schimbat cablul de ambreaj si capacul care acopera portbagajul , prezinta urme de rugina la colturile usilor si la praguri.Am condus masina pe centura orasului , intra usor in viteza , motorul merge bine , s-a incalzit destul de repede , in schimb franele mi s-a parut ca nu prindeau chiar bine , poate a fost de vina faptul ca nu a fost folosita de mai bine de jumatate de an. Numar km @92.000. An fabricatie 2005.
Amiralul
Numarul mesajelor : 845 Reputatie : 6525 Data de inscriere : 12/06/2009
Subiect: Re: Diverse Joi 17 Dec 2015, 02:38
http://forum.matizclub.ro/
Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8443 Data de inscriere : 18/04/2011
Subiect: Re: Diverse Joi 17 Dec 2015, 03:25
tcm a scris:
... in schimb franele mi s-a parut ca nu prindeau chiar bine , poate a fost de vina faptul ca nu a fost folosita de mai bine de jumatate de an.
De regulă, când achiziționezi o mașină e bine să-i schimbi consumabilele, adică să-i faci schimbul de ulei, să-i schimbi filtrul de ulei, carburant și aer, și nu în ultimul rând plăcuțele de frână, moment în care-ți și aerisește frânele, deci nu ar trebui să mai ai probleme.
92Dragos Moderator si Fotograful anului
Numarul mesajelor : 2942 Localizare : Targu Mures / Gheorgheni Reputatie : 8372 Data de inscriere : 24/05/2010
Subiect: Re: Diverse Joi 17 Dec 2015, 20:43
Se discuta des despre economia. Am aflat si eu cate ceva si am realizat un calc.
Spre exemplu TUI-ul la 407-2 pe distanta Episcopia Bihor-Brasov costa 5131 RON.
Trenul are in compunere 6 vagoane din care 5 sunt cu bilete.
Vagonul clasa 1 - 54 locuri
Sa zicem ca sunt 5 oameni in vagon din care 3 pentru traficul intern pe Oradea-Brasov fara reduceri sunt 322 lei Doi oameni cu bilet Budapesta-Miercurea Ciuc = 50% pentru CFR din pretul biletelor in total 346.40
Vagoane de clasa a II-a in total 160 de locuri In zilele bune trenul pleaca aproape plin din Cluj.
Sa avem 40 de pasageri pentru international pentru Ciuc unii cu bilete fortuna vreo 30, iar altii cu biletul normal care costa de doua ori mai mult = 50% pentru CFR din pretul biletelor in total 1275 lei ( fortuna ) + 1102 lei pretul biletelor intregi
Urmeaza traficul intern (fara reduceri !)
20 de calatori din Oradea pentru Ciuc 1890 lei 10 din Oradea pentru Gheorgheni 825 lei 5 din Oradea pentru Brasov 525 lei 30 calatori Cluj-Ciuc 2070 lei 5 Cluj-Gheorgheni 310 lei 5 Cluj-Brasov 412 lei
Luati in calc ca cea mai mare parte a calatorilor sunt studentii cu cuopane.
Cuseta 4 si 6 54 locuri
Cei mai multi au fortuna = 29 de euro din care CFR-ul castige 50% 30 pasageri cu fortuna BC6 (Gherghieni, Ciuc ) - 1957 lei 5 biletul intreg BC6 (Ciuc, Sfantu G.)- 674 lei 15 biletul intreg BC4 ( Ciuc , Brasov) - 1484 lei
Dormitor T2 , T3 30 locuri
20 calatori ( Ciuc, Brasov) fortuna 49 de euro din care CFR-ul castige 50%) - 2204 lei 2 calatori (Brasov) bilet intreg T2 341 lei 2 calatori (Sfantu G.), bilet intreg T3 310 lei
Deci preturile sunt fara reduceri pe parcursul intern, iar pe international in mare parte cu oferta Fortuna Tickets calculate...
WR-ul unguresc face si el profit pe parcursul CFR dar nu stiu ce si cum probabil are de platit o taxa catre statul roman.
Pana la urma cu un singur drum, in medie CFR-ul are de castigat cu aproximatie 16042 lei datorita acestui tren.
_________________ IR 366 "HARGHITA" Brasov - Budapest Keleti
IRN 1946 Sighetul Marmatiei - Mangalia
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Diverse Joi 17 Dec 2015, 20:47
Și curentul ăla consumat cât o uzina de EA?
92Dragos Moderator si Fotograful anului
Numarul mesajelor : 2942 Localizare : Targu Mures / Gheorgheni Reputatie : 8372 Data de inscriere : 24/05/2010
Subiect: Re: Diverse Joi 17 Dec 2015, 20:55
Adrian78 a scris:
Și curentul ăla consumat cât o uzina de EA?
Pai uite cu EA cum este Cu 6 vagoane :
Episcopia Bihor - Cluj Napoca DA / GM 1380 de lei Cluj Napoca-Brasov via Deda EA costa 3751 de lei
dar depinde de : starea linilor, tonajul adica nr de vagoane, rangul trenului marfa sau calatori.
Curentul nu stiu exact cum este calculat sau nu in TUI. Ne spune Dr2005.
_________________ IR 366 "HARGHITA" Brasov - Budapest Keleti
IRN 1946 Sighetul Marmatiei - Mangalia
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Diverse Joi 17 Dec 2015, 21:14
Cum ai calculat consumul la DA? La un consum specific mediu de 165 g/CPh, pentru un drum de 2,5 ore, la 3/4 din puterea nominală avem un consum de motorină de 0,165 kg*(3/4*2100)CP*2,5h = 649,6875 kg motorină. Un litru de motorină cântăreşte 0,835 kg. Astfel, cele 649,6875 kg înseamnă 542,489 litri. La 5 lei un litru, înseamnă un cost de 2712 lei.
În plus, calculul tău presupune că trenul e plin, ceea ce e cam greu pe ruta aia.
_________________ :TTT:
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8301 Data de inscriere : 18/03/2011
Subiect: Re: Diverse Vin 18 Dec 2015, 02:36
Si mai e de scazut tva, cheltuieli cu salariile, intretinerea vagoanelor.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Diverse Vin 18 Dec 2015, 08:55
92Dragos a scris:
Curentul nu stiu exact cum este calculat sau nu in TUI. Ne spune Dr2005.
Curentul e vândut separat, îţi trebuie contract cu S.C. Electrificare CFR S.A. şi contor omologat. Dar la ce preţ... nu ştiu, am impresia că e stabilit în funcţie de numărul de trase, nu cred că e un preţ standard (totuşi, o să caut prin legislaţie).
_________________ :TTT:
laur 133
Numarul mesajelor : 415 Varsta : 39 Localizare : Craiova Reputatie : 5702 Data de inscriere : 01/06/2010
Subiect: Re: Diverse Sam 19 Dec 2015, 22:10
O garnitura de 6 vagoane de metrou CAF se indreptau azi dinspre Curtici spre Bucuresti Berceni , atasate la un tren de marfa.Vagoanele aveau caroserie de inox.
Shinkasen
Numarul mesajelor : 425 Reputatie : 6125 Data de inscriere : 30/04/2009
Subiect: Re: Diverse Sam 19 Dec 2015, 23:12
In loc ca pe terenuriile virane sa se construiasca parcari, se fac alte blocuri ce nu au parcari, un exemplu aici aceste 4 blocuri din stanga au maxim 15 locuri de parcare in curte, in videoclipul de mai jos un "nebun" isi exprima nemultumirea despre aceasi problema, e nebunie la ce s-a ajuns, iar primariile dau in nestire in continuare autorizatii de constructie.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Diverse Sam 19 Dec 2015, 23:21
Parca era vorba ca se dau autorizatii de constructii doar daca la subsol se fac si parcari
Shinkasen
Numarul mesajelor : 425 Reputatie : 6125 Data de inscriere : 30/04/2009