|
| DIFERENTA intre transport auto si transport CFR | |
|
+31Ionutz Spartan1948 razvan - trenuri alliens bostanesku gigel Alex Avram Teodor discoid21 cont dezactivat . Kriszti219 sorin_ncs traian Andrey_tm DUAL andreiutzu bostanescu gigel Dr2005 srazvi membru inactiv Vlad Adrian78 Nesebar AlexD halmarius COSTACHE MIHAIL rich1974 cortexedge kristi kkk Luna IonutCFR2009 razvandoru 35 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
rangopol
Numarul mesajelor : 7 Reputatie : 4269 Data de inscriere : 26/03/2013
| Subiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR Vin 21 Mar 2014, 13:19 | |
| Sigur ca exista dezavantaje in ambele sensuri, insa nu toate sunt grave. In sensul ca nu vii cu probleme de sanatate, cu buzunarul golit sau mai stiu cum. Oricum, cu trenul, cu masine, ambele au parti nasoale si bune. Vreau sa spun ca nu mai ce a fost, trenul si calatoria cu el. Pentru mine trenul este foarte bun pana la pret si la tiganii, boschetarii si raufacatorii care circula cu trenurile. Am comparat biletul unui tren pana la timisoara de la baia mare cu cel al unui microbus si pretul, difera foarte mult. Normal ca am ales microbusul: pretul trenului e vreo 80 de lei, daca nu ma insel, iar cel cu microbusul este cu 40 sau cu 50 de lei, depinde de compania de transport persoane, ca sunt mai multe. Pentru mine, daca pot circula ziua cu trenul este mult mai covenabil cu trenul: te poti misca, ai toatela, chiar daca e intr-o stare groaznica, exista geamurile, stai comod pe banchetele acelea moi din compartimente, exista caldura, nu are viteza mare, desi ar putea ridica viteza la accelerate cu mult si, nu in ultimul rand, nu mi se face rau la stomac. Daca ar fi mai rapide, mai ieftine si mai sigure, atunci cu sigurnata nici nu m-as uita la un microbus sau masina. E mai putin poluant, mai comod, mai placut. Dar, pentru ca exista interese grandioase de a distruge compania cfr, au fost crescute preturile, vagoanele nu mi se par sigure, calatoreste cine vrea, cu putina spaga la nasu', garile arata ca dupa razboi - cladiri vechi adica monumente de sute de ani pentru arhitectura romaneasca, sunt murdare la fe ca si trenurile si nu isi merita banii in conditiile in care se calatoreste la ora actuala. Daca s-ar pune pe picioare aceasta companie de cai ferate, in Romania ar avea un succes fulminant. Daca ar exista preturi cat-de-cat decente atat pentru cei cu bani cat si pentru cei mai modesti, ar fi pline trenurile si garile. Garile ar fi curate, ar fi dotate cu tot ce trebuie pentru o tara europeana intr-un astfel de secol, ar exista atat aerul conditionat cat si caldura, ar fi curate, calatorii s-ar simti in siguranta, ar exista patrule de controlori, nu ar mai fi atata spaga si furturi de tot felul si, nu in ultimul rand, daca calatorii ar respecta mijlocul de transport cat si pe semenii sai, iar daca nu sa fie sanctionat drastic. |
| | | sorin_ncs
Numarul mesajelor : 107 Reputatie : 4725 Data de inscriere : 11/04/2012
| Subiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR Vin 30 Ian 2015, 00:05 | |
| Eh..vedeti ca desi eu m-am retras de mult timp din aceasta discutie si de pe acest forum tot nu a murit inca topicul asta? Deci subiectul este destul de sensibil am putea spune. Poate va veti intreba ce mai caut eu pe acest forum dupa o absenta atit de indelungata? Pai...in primul rind am (re)venit pentru a va face cunoscut faptul ca exista viata si dupa forumtrenuri.com In al doilea rind as vrea sa corectez ceva ce am afirmat undeva pe la inceputul acestui topic. Si anume am afirmat ca eu unul NU mai sint pasionat de trenuri ca doar nu mai am 15-16 ani. Ei bine m-am inselat....Dupa ce am vazut ce fel de specimene activeaza pe acest forum mi-am dat seama ca eu unul sint inca mult mai pasionat de trenuri decit multi din cei care se perinda pe acest forum. Dar ma rog...sa incepem cu inceputul. Ce inseamna pasiune? Spre exemplu unul afirma ca este pasionat de marca Mercedes si isi cumpara ML. Dupa mine aceea nu este pasiune....respectivul este doar cocalar. El si-a luat ML doar pentru ca a auzit ca sint masini bune...doar pentru a impresiona prin puteresa sa financiara si doar pentru prestigiul firmei...nimic altceva. Adica un cocalar. Un pasionat de Mercedes tine un mercedes de acum 20-30 de ani, in stare impecabila, il foloseste in fiecare zi, il repara singur, il stie pina la ultimul surub, trece ITP-ul de fiecare data pe bune, fara spaga, etc. Da..ati ghicit, in acest al doilea caz vorbeam despre mine insumi . Si atunci ce inseamna sa fii pasionat de trenuri? Dupa mine inseamna sa te intereseze partea tehnica a trenurilor, sa ai vaste cunostinte despre functionarea acestora, despre istoria transporturilor feroviare, despre situatia feroviara din diverse tari si de pe diverse continente...etc. In momentul in care tu doar circuli cu trenul (din varii motive - ca nu iti permiti altceva, ca tu crezi ca trenul este mai eco si e de datoria ta sa ai grija de mediu etc, etc) si faci de citeva ori niste poze in gara de nord, poze pentru care te iei in gura cu mecanicii si politistii TF din gara cu toate ca tu nu stii prea bine nici sa deosebesti locomotivele intre ele, dupa mine nu esti pasionat...Degeaba urli la cei care au masini ca sint niste nenorociti care doar asculta manele, polueaza si calca pietonii pe trecere...esti la fel ca un cocalar cu ML-eu...daca imi permiti comparatia...Opusul complet al unui nebun este tot un om nebun....doar cei echilibrati sint oameni normali. Daca prefer trenul sau transportul auto? Parerea mea mi-am expus-o deja. Apropos sa stiti ca anul trecut am fost la mare (cu masina evident) si am stat si am pozat si filmat diverse trenuri care treceau pe acolo. Daca sinteti cuminti poate impartasesc pozele si video-urile cu voi intr-o zi! Deci cum este, sint sau nu pasionat de trenuri? Dar cum spuneam..pasiunea este una simtul practic cu totul alta. Daca ar fi sa fac calatoriile din pura pasiune ar fi una...de aceea sint foarte bune trenurile istorice si turistice...pentru ca pasionati sa se poata plimba din pura placere cu ele...insa de obicei calatoriile au cu totul alt scop decit pura pasiune..si in mod normal daca acea calatorie se efectueaza in alt scop decit acela al pasiunii fata de trenuri este normal sa alegi mijlocul de transport mai practic. Masina personala este de 1000 de ori mai practica decit orice fel de transport public. Am enumerat deja zecile de motive. Si pentru domnul luna...daca dupa tine singurul avantaj al masinii este acela ca poti fuma in ea...ce sa mai vorbim. Afla ca 1. Eu nu sint fumator si 2 Am o parere foarte proasta despre fumatorii care fumeaza in masina....sa iti imputi tu propria ta masina in halul acela...Dar daca dupa tine acela este unicul avantaj al masinii, atunci si eu vad un singur avantaj al trenului....acela ca poti bea in timpul calatoriei . In concluzie...trenurile turistice si istorice ar trebui sa fie o prioritate in ziua de azi....deoarece acelea se adreseaza cu adevarat, adevaratilor pasionati! Folosirea insa a trenului ca mijloc de transport universal, pentru orice fel de calatorie este insa de domeniul trecutului. Nu va mai faceti iluzii, si nu mai dati de exemplu tari ca Marea Britanie, Franta, Spania, Italia, Japonia spunind ca acelea au un sistem feroviar foarte bine pus la punct..Mai toate tarile din vestul Europei datorita faptului ca nu au trecut prin comunism si drept urmare nu stiu cu ce se maninca acesta sint mai dispuse sa adopte o ideologie politica de tip socialist...deci ei sint intr-un fel spalati pe creier. Faceti o socoteala simpla....Tara cu cea mai vasta retea feroviara este si la ora actuala SUA cu cei 250.000 Km de cale ferata. Iar in trecut SUA a avut peste 400.000 Km de cale ferata! Daca nu ma credeti studiati! Deci nici o tara din lume nu a avut si nu are nici la ora actuala o retea feroviara care sa se poata compara cu cea a SUA. Iar pina prin anii 30-40 sistemul feroviar american era foarte bine pus la punct....Au fost si primii care au utilizat tractiunea electrica si asta incepind de pe la 1900...Si cu toate acestea in ziua de azi nici macar 2% din tractiunea feroviara SUA nu este electrica si mai putin de 2% din calatori aleg trenul ca mijloc de transport. De ce acest lucru? Pentru simplul motiv ca prin anii '50 publicului american i s-au prezentat doua alternative mult mai practice decit transportul feroviar. Automobilul si avionul. Iar americanul a fost intotdeauna omul cu cel mai ridicat simt practic. Ca europenii nu au reusit niciodata sa aiba nivelul de trai al americanilor si drept urmare au inceput sa ii urasca pe acestia cum ca ei polueaza si distug totul in calea lor, blah, blah si asa mai departe este una...Dar proverbul cu vulpea care nu ajunge la struguri...il stiti voi...este in continuare valabil. Tarile cu nivel de trai cu adevarat ridicat (adica SUA si Orientul mijlociu ca despre acestea este vorba) nu se bazeaza pe transportul feroviar! Ceilalti insa care nu reusesc sa aiba acel nivel de trai (desi in subconstientul lor si-ar dori dar sint prea ipocriti sa recunoasca acest lucru) urla despre poluare, despre binele comun despre costuri si alte bazaconii ale ideologiilor socialiste. Europa este divizata in doua..tarile care au trecut prin comunism si cele care nu au trecut. Cele care nu au trecut habar nu au cit de greu a fost in comunism...si de aceea adera usor la ideologii socialiste. De aceea au sistem feroviar pus la punct...care sistem feroviar in toate tarile europene este subventionat de stat...nu este profitabil. Tarile care au trecut insa prin comunism nu mai vor sa mai auda de idei politice de stinga...pentru ca stiu unde duc in cele din urma acestea! De aceea noi care am trecut deja prin comunism vrem TOTUL! Vrem nivelul de trai al americanului sau al Arabiei Saudite! Deci fara suprare...in tarile foste comuniste nu cred ca mai este posibila o revigorare a cailor ferate! |
| | | rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5275 Data de inscriere : 20/08/2011
| Subiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR Vin 30 Ian 2015, 09:00 | |
| Corect, discutia merita in continuare atentia. transportul feroviar, dupa mine, este rentabil la o anumita incarcatura de marfa/calatori. Depinde foarte mult si de distributia locuitorilor pe un teritoriu. Transportul feroviar se preteaza in zonele unde sunt concentrari mari de populatie, orase cu densitate mare unde distanta de acasa pana la gara nu este prea mare. Daca ai depasit 1 Km, deja este cam mult. Pe vremuri, oamenii mergeau 10-15 km pana la gara de nevoie, si faceau rar asta, nu pentru naveta zilnica. In zonele cu densitate mica, asa cum este in america in suburbii, transportul feroviar nu are nici o sansa.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR Vin 30 Ian 2015, 09:29 | |
| Cea mai aglomerată gară din lume nu e Grand Central Terminal din New York? Tocmai pentru că trebuie transportaţi mulţi călători spre o zonă relativ mică. Însă majoritatea oraşelor americane s-au dezvoltat pe suprafeţe foarte mari, cu distanţe mari între proprietăţi, ceea ce a făcut transportul în comun (de orice fel) ineficient (nu se merită să cari 20 km chiar şi un midibuz pentru 3 - 4 călători). La asta se adaugă şi politica de încurajare a automobilului de după al Doilea Război Mondial. susţinută de giganţii industriei auto (mai ales GM)... iar setea de petrol ieftin a transformat America în monstrul de acum, care invadează ţări ca să pună mână pe petrol. Regimurile islamiste din ţări precum Iran sau Afganistan tot de SUA au fost impuse, dar după zeci de ani de exploatare, ăia s-au prins că ceva nu e în regulă, aşa că în Afganistan au mai venit americanii o dată şi i-au înlocuit pe talibani cu alţii. Nu ştiu nici dacă şi cum e subvenţionat transportul de călători în SUA, ţinând cont că taxele plătite de populaţie sunt mult mai mici ca în Europa (nu există TVA, există milioane de oameni fără asigurare medicală), iar SUA cred că e statul cu cea mai mare datorie publică din lume.
Pe de altă parte, oraşele europene s-au dezvoltat după alte tipare, care permit utilizarea transportului în comun, ba chiar îl fac rentabil pe alocuri, cu toate că motorina costă în Europa de vreo 3 - 4 ori mai mult ca în SUA. Dar statele europene îţi iau cam 50% din salariu sub formă de diverse taxe şi impozite (iar angajatorul mai plăteşte încă o dată pe atât), ca să achiţi toate impozitele se mai duce salariul pe vreo 2 - 3 luni, iar 24% din tot ce cumperi merge tot la stat, sub formă de TVA. Într-un fel, când eşti stors de bani prin toate mijloacele posibile, poţi avea pretenţia la o infrastructură bună, la trenuri de mare viteză şi autostrăzi.
Acum, lăsând la o parte discuţia dintre modelul american şi cel european, nu e nevoie de prea multe studii ca să îţi dai seama că fiecare mijloc de transport, de la bicicletă şi până la avion se adresează unei anumite categorii de călători, pe o anumită distanţă. Nu poţi face o linie de tren pentru 2 trenuri pe zi... De aceea nici nu se mai construiesc automotoare de capacitate mică... de fapt, nici măcar tramvaie cu un vagon nu se mai produc, cu excepţia câtorva fabrici din fosta URSS. _________________ :TTT:
|
| | | razvandoru
Numarul mesajelor : 13 Reputatie : 4936 Data de inscriere : 08/06/2011
| Subiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR Vin 30 Ian 2015, 13:49 | |
| De la cine vom primi toate aceste raspunsuri la intrebarile care n-i le punem, cred ca va fi situatia economica din aceasta tara numita Romania. Sigur se stie astazi ca nu sunt locuri de munca in acesta tara si lumea nu este dispusa sa astepte inca 10 ani sa se finalizeze reteaua de autostrazi din tara + sosele de legatura pina in orasul lui + strazile principale din oras+ strazile secundare pina in fata casei sau al blocului. Trebuie sa stai pe bani de supravietuire pana sa vezi aceste lucruri realizate.Tineretile trec si constati la urma ca ai autostrazi facute traznet dar nu o sa fie nimeni interesat de aceasta bucata de lume din cauza altor probleme de subdezvoltare sau politice sau economice.Si Grecia are autostrazi,si Spania are autostrazi,si au niste probleme de nu vrei sa le auzi.Si vor fi si alti la rand in urma acestora tot pe diferite probleme ,dar tot nerezolvati ramanen si cu banii intinsi pe campuri, daca economia nu duduie sa transporti marfa la export sa ai valuta in buzunar.Orase si sate intregi vor ramane parasite, mana de lucru activa parasesc zona.Amanam momentul dar trebuie sa se intample. |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11400 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR Vin 30 Ian 2015, 21:33 | |
| nu trebuie sa ne obsedeze nici autostrazile, nici impanzirea cu cai ferate. "piata" se autoregleaza,functie de obiectivul propus.cine face un hipermarket in centrul unui mare oras,nu va fi interesat de un acces pe calea ferata calea ferata va fi folosita mereu pe scara larga,de catre navetisti, turisti si deplasari in interes de serviciu sau de cei care invata(intre localitatea de domiciliu si localitatea in care invata) apoi,si cu turismul e o discutie. multi oameni merg cu autoturismul si pe Valea Prahovei,de exemplu,care e bine deservita de calea ferata. cu masina poti ajunge direct la unitatea de cazare,cu oricat bagaj ai avea. autostrazile nu fac decat sa creasca viteza de deplasare si este favorabila camioanelor cu marfa si autocarelor. un bucurestean cu autoturism,care sta in Berceni si vrea sa plece pe autostrada spre munte,va pierde mult timp pana sa intre pe autostrada,pe centura de nord iar,la noi,autostrazile sunt incepute pentru a umple buzunarele clientelei politice. nu e firma mare de constructii care sa nu fi fost legata de vreun scandal de deturnare de bani publici
revenind la oile noastre,voi preciza ca am ajuns pe acest forum pentru ca imi place sa pozez. nu sunt specialist nici in trenuri,nici in fotografie. ii admir pe aceia pentru care pasiunea se materializeaza in calatorii cu trenul. e bine ca exista oameni care dispun de mult timp si mijloace materiale pentru asta. personal,prefer autoturismul pentru concediu si nu am timp de plimbari feroviare
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR Sam 31 Ian 2015, 00:00 | |
| Într-adevăr, autostrăzile ar trebui să fie pentru marfă, de altfel de aia şi sunt incluse pe coridoarele prioritare de marfă ale UE. Numai că la noi pe pe dos... pe A2, de exemplu, nu ai voie cu TIRul în week-end şi nici vara pe timpul zilei. _________________ :TTT:
|
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR Sam 31 Ian 2015, 01:53 | |
| Sunt tari unde tirurile nu circula deloc in week-end. Ca nu circula pe A2 in weekend e o treaba bine gandita. PS intre Italia si Austria exista drumuri unde iarna circuli doar pe RO-LA
|
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8301 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR Dum 10 Mai 2015, 11:16 | |
| - sorin_ncs a scris:
Si pentru domnul luna...daca dupa tine singurul avantaj al masinii este acela ca poti fuma in ea...ce sa mai vorbim. Afla ca 1. Eu nu sint fumator si 2 Am o parere foarte proasta despre fumatorii care fumeaza in masina....sa iti imputi tu propria ta masina in halul acela...Dar daca dupa tine acela este unicul avantaj al masinii, atunci si eu vad un singur avantaj al trenului....acela ca poti bea in timpul calatoriei .
Vezi ca le incurci, eu am zis intr-un mesaj ca am uitat sa precizez de avantajul ca poti fuma in masina, nu ca ala ar fi singurul avantaj (e clar cred cat de impatimit al fumatului sunt daca am uitat sa scriu la avantaje ca poti fuma in masina). Am enumerat aici restul avantajelor si facut un calcul masina vs tren: http://www.forumtrenuri.com/t1932p120-diferenta-intre-transport-auto-si-transport-cfr aaa si de ce nu ai fuma in masina daca e a ta? Fumator fiind ar trebui sa iti placa si mirosul de tigari si fumul cu tot ce presupune asta. P.S. Eu NU sunt pasionat feroviar, doar calator fidel al trenului deoarece imi si place sa calatoresc dar am si treaba in mai multe locuri la distranta intre ele. Daca as avea alternativa viabila la tren as calatori mult mai rar cu trenul. Pentru mine pretul si sa pot merge cu bagaje mari conteaza cel mai mult. |
| | | razvandoru
Numarul mesajelor : 13 Reputatie : 4936 Data de inscriere : 08/06/2011
| Subiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR Joi 15 Oct 2015, 14:02 | |
| Am lipsit o perioada de timp de pe acest forum pentru ca mi-am schimbat domiciliul la o distanta de 700 km de orasul natal. Astazi daca ma uit in urma si parintii nostri cand au construit in Romania tot felul de intreprinderi , sosele ,canale de irigatii si blocuri de locuinte toata lumea era multumita.Pretentiile ne-au crescut si spunem ca acele constructii nu mai sunt bune. Corect,poate asa este,atunci sa facem si noi ceva astazi care sa ne fie de folos.Este libertate,putem face ce vrem. Ei le-au realizat in 25 ani.Noi cand incepem si cand le terminam? Din cate vad toti traim din acele vremuri.Este dureros ce spun,nu? Cine mai crede ca transportul in urmatorii ani se va face tot cu gaz,se insala.Se merge spre o societate informatizata si robotizata.Cine lucreaza in acest domeniu vede zilnic ce se intampla.Ce vreau sa spun,toate serviciile de orice fel vor fi controlate si dirijate de un centru.Rolul omului in societate incepe sa piarda teren.Teleghidarea este viitorul.
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR | |
| |
| | | | DIFERENTA intre transport auto si transport CFR | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |