Domnule, nu te supara pe mine ,dar ce intelegi la borderurile alea !? Sper sa nu ma intelegi gresit, iti bati joc de poze in ultimul hal, mai ales cu ultima culoare!
buldozer2
Numarul mesajelor : 352 Varsta : 38 Localizare : Buzau Reputatie : 5900 Data de inscriere : 05/10/2009
Plimbare cu Automotorul Malaxa no. 944 pe ruta Dornişoara - Floreni
Deși are o masă de doar 24 de tone, istoria automotorului din videoclip este una cu greutate. Între anii 1930 și 1940 s-au construit la fabrica "Malaxa" un număr de 178 de automotoare pe 2 osii. Multe dintre acestea încă se mai regăsesc pe căile ferate române.
Deși inițial au fost înzestrate cu motoare Ganz de 120 de CP, care cu ajutorul unei transmisii Mylius în 5 trepte de viteză reușeau să atingă 70-75 km/h, acum aceste automotoare sunt supuse unui proces de modernizare. În acest sens, amintim de compania PetroUtilaj Câmpina care a obținut un contract de modernizare a acestor vehicule feroviare.
Cele 54 de locuri pentru pasageri sunt împărțite în câte două camere, între acestea fiind amplasat motorul și transmisia. Automotorul este dotat cu două posturi de conducere, fiind disponibile 4 uși de acces. De altfel, conceptul acestui tip de automotor a fost bazat pe echiparea cu motor și transmisie a vechilor vagoane de călători. Vehiculul astfel rezultat putea circula pe secțiile secundare de circulație, unde traficul de călători era redus.
Sursele documentare indică realizarea legăturii pe ecartament normal între Vatra Dornei și Dornișoara la 1 august 1915, dintre caracteristicile liniei amintindu-se raza minimă a curbelor de 150 de metri și o declivitate maximă de 20 mm/m între stațiile Floreni și Poiana Stampei.
A se ține cont de faptul că stația Dornișoara se află la 1032 de metri altitudine, în timp ce stația Predeal, considerată a fi cel mai înalt vârf de pantă din România, se află la aproximativ 1050 de metri.
Vizionare plăcută!
26 aprilie 2011 = Automotorul Malaxa 944 pe M516, Floreni - Dornișoara
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Automotoare clasa 77 Joi 26 Mai 2011, 16:40
O intrebare: in ce a constat modernizarea acestora, sub raport tehnic (motor, transmisie, sistem electric si de franare) si sub raportul confortului ? Cand s-a realizat si unde ? Conform celor scrise in 'Magazin istoric", ultimile automotoare originare de acest fel au fost produse in 1942. Acceiasi intrebare, si pentru automotoarele clasa 78!
vrabieionut V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1172 Varsta : 35 Localizare : Bucuresti Reputatie : 7062 Data de inscriere : 06/10/2009
Subiect: Re: Automotoare clasa 77 Malaxa Sam 28 Mai 2011, 21:55
Malaxa 77 (Pitesti)
decward V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2594 Varsta : 27 Localizare : Bükreş Reputatie : 7999 Data de inscriere : 15/08/2010
Subiect: Re: Automotoare clasa 77 Malaxa Dum 29 Mai 2011, 00:38
936 era pe Curtea de Arges ?
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8342 Data de inscriere : 27/08/2008
Subiect: Re: Automotoare clasa 77 Malaxa Dum 29 Mai 2011, 04:45
Exact, iar 917 era pe Câmpulung.
decward V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2594 Varsta : 27 Localizare : Bükreş Reputatie : 7999 Data de inscriere : 15/08/2010
Subiect: Re: Automotoare clasa 77 Malaxa Dum 29 Mai 2011, 13:09
MariusM a scris:
Exact, iar 917 era pe Câmpulung.
Mulțumesc !
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18754 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24332 Data de inscriere : 05/10/2010