|
| VAGOANE SERIA 20-47 / 20-57 | |
|
+51dan tm KOSTYK ALEXCFR boldalexandru Trole Tomi13leu kristi kkk ako.ans Adirmvl Razvan Tudor Sergiu rmn Dutzu cfr500 Norbi andreiutzu Luna Shinkasen Dr2005 Teodor Kriszti219 Nesebar Hurricane 060-EA078 Andrey_tm FeroFan97 didinul R936 AndiCFR Horea36 Vitosa alex.alexus.tm DUAL decward ATM cont inactiv Adrian78 19jimmy84 Axwell21 COSTACHE MIHAIL bogdan srl Codrut1985 Ionutz cortexedge mureseanu_976 Vlad MariusM tudor_vl pisti91 razwy Lde 2100 myster2008 55 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 20-47 / 20-57 Vin 04 Iun 2010, 12:23 | |
| 20-47 273-9(Craiova) [b] |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 20-47 / 20-57 Mar 15 Iun 2010, 01:38 | |
| 20-47 342-2(Târgu Jiu) |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 20-47 / 20-57 Mar 15 Iun 2010, 01:49 | |
| 20-47 278-8(Craiova) |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 20-47 / 20-57 Joi 01 Iul 2010, 20:55 | |
| 50 53 20-57 057-3 din componenta P 2437 Ramnicu Valcea - Lotru (statia de domiciliu: Piatra Olt)
Ultima editare efectuata de catre tudor_vl in Joi 01 Iul 2010, 21:00, editata de 1 ori |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 20-47 / 20-57 Joi 01 Iul 2010, 20:57 | |
| 50 53 20-57 336-1 din componenta P 2463 Ramnicu Valcea - Podu Olt (statia de domiciliu: Piatra Olt) Si interiorul acestui vagon -------- -------- |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15505 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 20-47 / 20-57 Joi 01 Iul 2010, 22:59 | |
| Este exact cum ti-am spus eu Tudor. Spatarele la aceste scaune sunt dintr-o bucata si sunt mai confortabile, iar geamurile se deschid pana la jumatate. Iar sezutul este mult mai moale. |
| | | Axwell21
Numarul mesajelor : 185 Varsta : 32 Localizare : Targoviste Reputatie : 5504 Data de inscriere : 10/05/2010
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 20-47 / 20-57 Joi 29 Iul 2010, 20:50 | |
| |
| | | mureseanu_976 Moderator
Numarul mesajelor : 2215 Localizare : I eh, no, nooo, no es possible Reputatie : 8093 Data de inscriere : 07/02/2009
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 20-47 / 20-57 Mier 08 Sept 2010, 01:26 | |
| 20-47 cu chedere de cauciuc la geamuri : _________________ D 320 "VICENTIJE RAKIC" BEOGRAD - BUCURESTI |
| | | 19jimmy84 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3168 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8565 Data de inscriere : 05/06/2010
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 20-47 / 20-57 Mier 24 Noi 2010, 17:52 | |
| |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18750 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24327 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 20-47 / 20-57 Mier 24 Noi 2010, 17:56 | |
| Care e diferenta intre 20-47 si 57 sistemul de incalzire? |
| | | cont inactiv
Numarul mesajelor : 1550 Reputatie : 7011 Data de inscriere : 25/04/2010
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 20-47 / 20-57 Joi 25 Noi 2010, 09:42 | |
| putine, geamuri tip ghilotina la 20-57, geamuri rabatabile in interior la 20-47, o alta diferenta e in interiorul compartimentelor......la 20-57 bancheta e completa, adica cu tot cu partea superioara de rezemare a capului( ai un exemplu cu poze pe pagina 7 a acestui topic cu interiorul unui compartiment,poze apartinand colegului tudor_vl ), pe cand la 20-47 spatarul e separat de partea superioara.....(poza pe pagina 6 facuta de domnul Costache Mihail,postul 5 de sus in jos) si parca ar mai fi niste diferente intre seria 20-47 si 20-57 in functie de anii si cei care le-au construit, poate vreun coleg de-al nostru ne poate explica.... |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 20-47 / 20-57 Joi 25 Noi 2010, 17:46 | |
| - edward_w92 a scris:
- putine, geamuri tip ghilotina la 20-57, geamuri rabatabile in interior la 20-47, o alta diferenta e in interiorul compartimentelor......la 20-57 bancheta e completa, adica cu tot cu partea superioara de rezemare a capului( ai un exemplu cu poze pe pagina 7 a acestui topic cu interiorul unui compartiment,poze apartinand colegului tudor_vl ), pe cand la 20-47 spatarul e separat de partea superioara.....(poza pe pagina 6 facuta de domnul Costache Mihail,postul 5 de sus in jos) si parca ar mai fi niste diferente intre seria 20-47 si 20-57 in functie de anii si cei care le-au construit, poate vreun coleg de-al nostru ne poate explica....
După cum probabil am mai explicat: Vagoanele 20-47 și 20-57 s-au fabricat în câte două tranșe: Seria 20-57: 1. 20-57 epoca 1(a.k.a. RK-uri), provenite din vagoanele 20-40 și 30-40 fabricate la UVA Arad în 1964-1969, cu geamuri ghilotină. Cel mai mare număr de parc al vreunui vagon 20-57 pare-se că a fost 690(aflat și azi în Pitești, din păcate mistuit de un incendiu pe la începutul anilor '90). Ca fapt divers, seria inițială era aptă RIC, seria actuală, având voie să iasă din țară doar pe bază de convenție. 2. 20-57 epoca 2(a.k.a. IVE), fabricate la IVA Arad în anii '80-90, cu geamuri rabatabile. Cel mai mare număr de parc descoperit: 997(identificat de colegul nostru, Dragoș Anoaica), unul din primele vagoane convertite în actuala serie 20-49. Seria 20-47: 1. 20-47 epoca 1(a.k.a. MEVE), fabricate la MEVA Drobeta Turnu Severin în anii 1971-1975, cu geamuri ghilotină și acei "țepi" de pe acoperiș. Cel mai mare număr de parc: aproximativ 400. 2. 20-47 epoca 2(a.k.a. IVE), fabricate la IVA Arad în anii '80-90, identice cu 20-57 epoca 2(derutant, nu-i așa?). |
| | | bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6202 Data de inscriere : 16/11/2009
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 20-47 / 20-57 Sam 01 Ian 2011, 21:15 | |
| 20-57 421-1-Statia de domiciliu Sibiu |
| | | razwy V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1524 Varsta : 29 Localizare : jud.Cluj com.Baciu Reputatie : 7494 Data de inscriere : 21/04/2009
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 20-47 / 20-57 Sam 19 Feb 2011, 20:08 | |
| 50 53 20-47 702-7 ( Statia de Domiciliu : Cluj Napoca ) 50 53 20-47 323-2 ( Statia de Domiciliu : Cluj Napoca ) |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6639 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 20-47 / 20-57 Sam 19 Feb 2011, 22:42 | |
| 20-47-le MEVA nu cred ca aveau geamuri ghilotina. Din cate stiu eu, aveau geamuri rabatabile. Da, se poate presupune ca la RK-uri au imprumutat geamuri rabatabile in locul celor ghilotina, insa nu cred ca e schimbau chiar toate geamurile ghilotina cu rabatabile. Ori, eu unul nu am vazut live decat cu rabatabile, iar pe forum se mai zicea de cate o bizarerie de MEVA cu geamuri ghilotina. Inclin deci sa cred ca au avut din fabrica geamuri rabatabile, identice ca model cu cele de pe vagoanele 21-47.Adica geam simplu, nu dublu ('termopan). De asemenea, 20-47 MEVA avea cateva caracteristici suplimentare (si cam bizare) fata de celelalte 20-47 si 20-57 - incalzirea nu era cu aer modulat, ci cu radiatoare si doar atata. In plus, pentru a facilita oarecum circulatia caldurii, deasupra tetierelor banchetelor era un grilaj metalic, prin care aerul incalzit se ridica spre tavan. Alta particularitate ale vagoanelor MEVA era ca sezutul banchetei era prins in balamale la extremitatile compartimentului, putand fi ridicat cam la fel cum se ridica portbagajul de Dacie. Probabil sa ajunga mai usor la radiatoare. Tepii de pe acoperisuri erau, cred, fante de ventilatie. Una peste alta, vagoanele MEVA erau mai incomode si mai slabe calitativ decat 20-57-le Astrei.
Acuma, cateva completari , la diversele serii de vagoane: -seriile 2 Astra 20-57 (nu stiu daca si seria 2 de 20-47, de fapt am impresia ca asta era unul din criteriile de diferentiere) aveau geamuri ceva mai moderne - 2 foi de geam , distantate, cu aer intre ele, adica un fel de termopan, plus un cheder de cauciuc foarte gros, armat cu 2 dungi separate de cauciuc pentru fixare-presurizare (nu exista deloc rama metalica la exterior). Idee probabil copiata incepand cu 1983, cand au ajuns 26-26 si 20-50 nemtesti la noi; inainte romanii faceau doar geamuri cu o singura foaie, adica izolare termica zero. Plus ca aceste 20-57 aveau doua opritoare la nivele separate pentru partea rabatabila a geamului. -seria 1 Astra 20-57(ghilotinele care imi sunt atat de dragi mie) au suferit in timp destul de multe modificari. Initial, tavanul compartimentului nu era cum e acum -adica din 2 foi plane, una orizontala, si una oblica la ~45 grade, ce se intalnesc la 3/4 dinspre compartiment spre geam. Nu, tavanul initial era facut dintr-o singura foaie de PFL (sau ce-o fi ala), care urmarea forma caroseriei, incepand deci sa se curbeze pana cand se termina deasupra geamului. Adica asemanator cum au tavanul si vagoanele 21-47 si 21.57. Ultimele vagoane cu astfel de tavane orginale le-am vazut prin 1997 si tineau de Brasov. -tot seria 20-57 initiala avea un grilaj destul de mare, probabil pentru aerisire intre compartiment si culoar, in peretele fix pe care culisa usa. Plus geam ghilotina si pe usa de acces in vagon Odata cu RK-uri, s-a renuntat si la una, si la alta. -de asemenea, cam toate 20-47 si 20-57, indiferent de an, au avut initial lampi de iluminat nu escamotate in plafon, cum sunt acuma, ci iesite in afara. De fapt, la fel aveau si 21-47/57, si numai pe la inceputul anilot 90 s-a adoptat solutia cu ingroparea lor in tavan, plus sticla ranforsata cu striatii metalice, o metoda mult mai sigura - antifurt, antivandalism. Basca nu-ti mai cadea dispersorul de plastic in cap, din cauza vibratiilor. -last but not least, a existat un set destul de restrans de 20-57, probabil chiar printre ultimele serii, in care geamul fix din cabina WC era suprimat - nu exista deloc, era doar tabla in locul lui, pastrandu-se vrand-nevrand doar geamul rabatabil micut pentru aerisire. Un lot omogen de astfel de vagoane, cu dunga oriozontala alba, a fost detasat mult timp prin Cluj-Oradea, facand serviciu pe A315/R35 si A358/853, pana sa fie imprastiat apoi prin toata tara. Si, la final, studiu de caz folosind o fotografie pe care un coleg coforumist -lde2100- a postat-o pe pagina 1, cam pe la jumatatea ei , ora 11.19 pm- http://www.forumtrenuri.com/t161-vagoane-seria-20-47-20-57. Ceva e in neregula cu vagonul asta. Nu se vede seria, dar as crede ca e un Astra de prin 1983 cu vagoane de Meva. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 20-47 / 20-57 | |
| |
| | | | VAGOANE SERIA 20-47 / 20-57 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |