Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20639 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25584 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: RENFE-Spania Dum 12 Feb - 0:16 | |
| - Adrian78 a scris:
- La trenuri nu dar parca au fost la trenurile de.metrou CAF când au modificat peroanele
Au modificat peroanele pentru că nu erau conforme cu un STAS general aplicabil. Metrorex a comunicat CAF lista standardelor valabile pentru România, deci producătorul nu are nicio vină că beneficiarul nu a respectat nişte standarde care îi erau obligatorii. Apropo de metrou, de cazul Bombardier nu-şi mai aduce aminte nimeni? Când s-au cerut roţi cu profil conic pentru şine cu înclinaţie 1:40 (la noi fiind 1:20), colac peste pupăză pe boghiuri cu osii orientabile? Au ajuns subiect de curs la Faculatatea de Transporturi roţile alea, la categoria ,,aşa nu". De fapt, şi producătorul ştia că nu ai voie să pui profil conic la osii orientabile dar, na, cine a copiat caietul de sarcini după ceva AdTranz (că AdTranz a câştigat licitaţia, Bombardier a intrat mai târziu în ecuaţie şi i-a cumpărat) de prin ţările nordice cu şine 1:40 şi-a adus el aminte că IVA avea profil conic şi a scris şi aberaţia asta în caietul de sarcini. În 2009 când am făcut eu practică la Metrorex (deci la 8 ani de la livrarea primului BM), roţile de BM încă se strujeau la ochi, în vreme ce pentru IVA exista determinat profilul de uzură. _________________ :TTT:
|
|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18770 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24351 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: RENFE-Spania Sam 15 Apr - 20:26 | |
| Oare asta să fie un model.de.succes?
https://www.euronews.com/travel/2023/04/15/high-speed-rail-is-booming-in-spain-could-its-lower-prices-and-more-services-be-a-model-fo?utm_source=Twitter&utm_medium=Social
|
|