|
| 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani | |
|
+73dan tm Spartan1948 Simply18 Cont.dezactivat impuls Amiralul MetalRider liviulav33 spsdc7 riciu j o a n t a Andrey_tm DanyCfrPascani Semafor Katalin4653 TVlad membru dezactivat , florin29sv DUAL Rarau AndreiStefan akumenos myster2008 arianul marius_catalin84 Kriszti219 Radu Tudor Bobby_TM chatnoir401 kasapis2007 NicuS ravers75 StefanMz Adirmvl IonutCFR2009 Teodor IR 1837 alex.alexus.tm razvan - trenuri cata mishu88 @ndrey 060-EA078 cfr500 mureseanu_976 Traveller Adrian78 Luna Balto Dr2005 Costi kristi kkk nenuandrei MariusM DAS 2011 cont inactiv lovekomotive manuela redeme burlington ionutz85 cristi CFR ldh80 Nesebar Vitosa Vlad Mihay Bogdan-CFR bogdan srl Amtrak ATM acar joanta 77 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Joi 19 Sept 2013, 22:06 | |
| Gara principală e Suceava (Burdujeni) |
| | | Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6772 Data de inscriere : 05/12/2010
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Joi 19 Sept 2013, 22:21 | |
| @dantm : Nu e nevoie de nici o hotarare, Burdujeni a fost renovata acum cativa ani, si arata inca bine. Itcani insa nu a vazut o mana de var de vreo 15 ani, la un moment dat se vroia ca Itcani sa devina exclusiv gara de marfa(sa se evite renovarea ei) si Burdujeni de calatori, insa a fost doar o idee. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Joi 26 Sept 2013, 15:11 | |
| - j o a n t a a scris:
- http://botosaninews.ro/158280/administratie/primariile-din-botosani-si-suceava-vor-sa-construiasca-un-tren-metropolitan-de-viteza/
... parca ar fi un subiect despre care s-a mai vorbit pe aici.... Eu cred ca mai importanta este ideea, nu cine a formulat-o si nici cum. Altfel spus, chestiunea nu trebuie evaluata citind mot a mot respectiva stire, ci intelegand ca exista niste nevoi evidente carora trebuie sa li se ofere un raspuns in ton cu secolul in care traim. Ca ar putea fi vorba de o linie noua Botosani - Veresti, de o linie noua Bucecea - Aeroport Salcea - Burdujeni ori despre orice alta varianta, in momentul de fata astea sunt detalii. Ar fi buna si linie de 21 de km directa intre Botosani si Veresti ca de acolo se face 10 minute pana la Suceava |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Mier 30 Oct 2013, 15:59 | |
| Pentru ,,iubitorii" acestei secţii (pe care nu înţeleg de ce CFR S.A. o mai ţine şi nu o scoate la închiriat, scoţând secţii cu mult mai mult potenţial), numărul mediu de călători pe unele relaţii (sunt pe un singur sens, cifrele pe sensul celălalt sunt asemănătoare):
- Botoşani - Suceava: 5 călători/zi - Botoşani - Iaşi: 3 călători/zi - Botoşani - Bucureşti: 74 călători/zi - Botoşani - Cluj: 7 călători/zi - Botoşani - Craiova (că tot o ţin mulţi cu trenul ăsta): 1,5 călători/zi - Botoşani - Timişoara: 11 călători/zi - Botoşani - Vereşti: 148 călători/zi
Medie călători expediaţi staţia Botoşani (doar CFR Călători): 320/zi, 56 călători/tren Capacitate Malaxa 900: 58 locuri. De ce nu se folosesc Malaxa 900?! Eventual câte 2 la legătură cu trenul de Bucureşti? _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Mier 30 Oct 2013, 16:10 | |
| Pentru ca sunt calatori pentru Bucuresti , tu ai scris ca sunt 74 , la atatia calatori TREBUIE tren direct , "specialistule" Cine a sustinut tren Botosani-Craiova ? iar vorbim sa ne aflam in treaba ............ , era Craiova-Iasi direct nu la Botosani !!! Din aia 148 care merg la Veresti 90% se suie in alte trenuri ca nu au treaba la Veresti , asta e logic , trebuie sa gandesti putin dar cine sa judece ? ............. Iti place sa vorbesti asa mult si prost fara sa ti cont de parerile altora si ce nevoie au oamenii , pentru tine nimeni nu are dreptate , doar tu sti , doar cum zici tu e bine ! Nu exista postare in care sa nu mentionezi malaxele tale , de ce nu iti iei una sa o ti in fata blocului si sa te muti in ea , cred ca ai fi in culmea fericirii , nu ai mai avea nevoie de nimic ca doar plangi zilnic dupa niste vechituri si probabil frustrarea asta cu malaxa nu va inceta pana nu vei avea una proprie ! Chiar nu te poti abtine , nu exista saptamana sa nu vedem aceste fraze , eu unu m-am saturat de aceleasi postari . |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Mier 30 Oct 2013, 18:17 | |
| - Karpaty a scris:
- Pentru ca sunt calatori pentru Bucuresti , tu ai scris ca sunt 74 , la atatia calatori TREBUIE tren direct , "specialistule"
Ia zi tu, deşteptule, ce capacitate are un vagon de călători? În câte vagoane intră 74 de călători (care sunt o MEDIE). În toate ţările din UE se înlocuiesc compunerile clasice cu automotoare, acolo unde numărul de călători nu justifică vagoane. La noi au fost teancuri întregi de proiecte, cu mersuri cadenţate pe secţiile secundare şi legături la trenurile de lung parcurs. Dar conducerea numită 100% politic nu le-a luat în calcul, lor le dă bine în faţa electoratului ,,v-am pus tren direct de Bucureşti", iar fraierii muşcă momeala şi pun ştampila unde trebuie, chiar dacă doar 50 - 80 de călători folosesc respectivul tren. Off-topic: Faza frumoasă e că pe Târgovişte - Titu sunt mai puţini călători decât pe Botoşani - Vereşti (:shock: :shock: ). - Citat :
- Cine a sustinut tren Botosani-Craiova ? iar vorbim sa ne aflam in treaba ............ , era Craiova-Iasi direct nu la Botosani !!!
Parcă Manuela... Craiova - Iaşi: 1,6 călători pe zi, 10 zile în care au fost 0 (ZERO) călători. Şi asta e situaţia doar pentru o lună. Vereşti: în medie 140 călători expediaţi pe zi - Citat :
- Din aia 148 care merg la Veresti 90% se suie in alte trenuri ca nu au treaba la Veresti
Situaţia include şi schimbările. Că tren direct Botoşani - Craiova, de exemplu, nu există. Acei 148 de la Vereşti mai departe merg cu naşul sau rămân acolo. --Later edit: De unde lucrez eu, calea ferată se vede altfel, la un nivel pe care puţini îl văd. Dacă ai vedea ce văd eu, ai fi de acord cu mine. _________________ :TTT:
|
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6639 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Mier 30 Oct 2013, 19:20 | |
| Un Botosani-Bacau exista ca numar de calatori sau e 0? ma gandesc ca poate ramura de Bucuresti o mai duce si alti insi care mai coboara pe parcurs... Daca stau bine sa ma gandesc totusi, 74 de insi Bucuresti-Botosani nu e un numar chiar asa de mic - nu cred ca exista 74 de insi care merg de la cap la coada pe trenurile directe Bucuresti-Bistrita, Bucuresti-Vatra Dornei, sau Bucuresti-Satu Mare (chiar as fi interesat de astfel de cifre, sa ne facem o idee - se poate oferi asa, cu titlu informativ?).
PS. daca e totusi musai sa se renunte la trasa directa, si sa se introduca un pendul pentru trenurile de Bucuresti, macar sa nu bage Malaxa 77. Ala e un cotet perfect pentru naveta rurala, dar nu il consider potrivit pentru a transporta oameni care dup-aia mai merg inca 430 de km si 7 ore la/de la Bucuresti. Si - foarte important- oameni care au fost deja obisnuiti cu vagoane directe avand un cu totul alt standard de confort. Pentru ca parte din calatorii aia nu-s la primul drum, facand marele pas in necunoscut -cu timpul oamenii aia s-au obisnuit cu un anumit nivel de calitate, totusi.
Daca tot e mortis sa se bage ceva, sa se bage o Sageata macar. Altfel, dupa prima calatorie cu Malaxa, o sa fuga lumea la autocare de nici n-o sa-i mai vezi, si-o sa blesteme Malaxa si-n somn.
Ultima editare efectuata de catre ATM in Mier 30 Oct 2013, 19:52, editata de 1 ori |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Mier 30 Oct 2013, 19:29 | |
| @ATM , normal ca trenul Botosani-Bucuresti duce calatori si la Pascani ; Bacau ; Adjud ; Focsani ; Buzau ; Ploiesti dar ce pretentii sa ai de la "specialisti" , ei o tin langa ca daca trenul circula intre A si B nu iau in calcul ca se urca si coboara calatori pe parcurs , ei daca nu au caaltori fix din A in B pentru ei inseamna ca trenul nu este folosit si pace . |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6639 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Mier 30 Oct 2013, 19:48 | |
| Tinand cont ca mult-discutata ramura de Bucuresti-Botosani e asimilata trenului principal de Suceava, cred ca trebuie sa ne concentram atentia asupra doar a numarului total de calatori care merg din Botosani (/Leorda/Bucecea) catre M500 in jos - tocmai pentru a vedea cat de relevanta e grupa asa. Pentru ca un calator care se urca incepand din Veresti in jos se urca practic in trenul principal, de Suceava, deci nu influenteaza despre ce vorbim noi, nu?
Prin urmare, pentru a ne face o idee mai clara, eu il rog frumos pe Dr2005, daca exista informatia si se poate face publica, sa ne spuna calatorii zilnici de la: Botosani spre: Dolhasca, Pascani, Roman, Bacau, Adjud, Marasesti, Focsani, Rm Sarat, Buzau, Mizil, Ploiesti S. Leorda spre: Dolhasca, Pascani, Roman, Bacau, Adjud, Marasesti, Focsani, Rm Sarat, Buzau, Mizil, Ploiesti S. Bucecea spre: Dolhasca, Pascani, Roman, Bacau, Adjud, Marasesti, Focsani, Rm Sarat, Buzau, Mizil, Ploiesti S.
Recunosc ca un botosanean, cand se va duce la Dolhasca sau Pascani, nu-i musai sa mearga cu ramura de Bucuresti,ca totusi localitatile-s relativ aproape. Dar deja de la la Roman-Bacau incolo intervine distanta, deci calatorii (daca ei exista) vor fi atrasi catre trenul-ramura, ca fiind tren direct.
Si mentin, tot cu titlu de rugaminte, si doar daca se poate, niste cifre pentru Bucuresti-Bistrita, Bucuresti-Vatra Dornei, sau Bucuresti-Satu Mare , sau chiar Bucuresti-Resita, in vederea efectuarii unei comparatii (chiar daca va fi grosiera, stiu, dar tot e mai buna decat nimic).
De asemenea, sa nu uitam ca exista doua ramuri distincte de Botosani-Bucuresti, asimilate a doua trenuri sucevene distincte - unul de zi, unul de noapte. Prin urmare , cifra de 74 de calatori expediati zilnic se cam imparte (oarecumva) la 2. Si aspectul asta e bine de luat in calcul. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Mier 30 Oct 2013, 20:14 | |
| Toate cifrele pe care le-am prezentat includ şi biletele cu schimbări! De exemplu, dacă unul mai nebun a făcut Bucureşti - Timişoara - Oradea - Satu Mare cu 3 trenuri, intră şi el la statistica Bucureşti - Satu Mare.
Staţia Botoşani expediază în jur de 320 călători pe zi. Bucureşti - Sighetu Marmaţiei: 23 călători/zi Bucureşti - Bistriţa Nord: 39 călători/zi Bucureşti - Vatra Dornei: 8 călători/zi Bucureşti - Satu Mare: 33 călători/zi
De la Botoşani / Leorda / Bucecea la: - Dolhasca: 0,86 / 0,1 / 0 călători/zi - Paşcani: 1,86 / 0,33 / 0,53 călători/zi - Roman: 1,1 / 0,13 / 0,1 călători/zi - Bacău: 4,5 / 0,83 / 0,2 călători/zi - Adjud: 1,5 / 0,23 / 0 călători/zi - Mărăşeşti: 0,83 / 0,13 / 0 călători/zi - Focşani: 2,73 / 0,6 / 0,06 călători/zi - Rm. Sărat: 1,3 / 0,03 / 0,06 călători/zi - Buzău: 1,25 / 0,3 / 0 călători/zi - Mizil: 0,03 / 0,13 / 0 călători/zi - Ploieşti: 8 / 2 / 0,06 călători/zi
La acestea putem adăuga până la 20% în plus reprezentând abonamente + bilete emise manual. _________________ :TTT:
|
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6664 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Mier 30 Oct 2013, 20:36 | |
| Nu pot sa spun exact cati se duc de la Bucuresti la Satu Mare/Vatra Dornei/Bistrita... dar pot sa spun ca asta vara, vagoanele de dormit Bucuresti - Satu Mare/Bistrita erau pline (vorbesc de trenul de noapte). Sigur nu am circulat decat ocazional, dar la destinatie nu erau locuri libere (Bistrita), erau cateva locuri libere (Satu Mare). NB: la Bistrita era un vagon de dormit dar regimul de rezervare era tip cuseta in orice caz o struto-camila. |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7372 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Sam 16 Noi 2013, 14:19 | |
| http://adevarul.ro/locale/botosani/istoria-147-ani-garii-botosani-scrisa-eminescu-enescu-calinescu-regele-ferdinand-1_52675168c7b855ff566be05a/index.html
Arhitectura austriaca a sălilor de aşteptare şi peroanele năpădite de fumul locmotivelor au fost admirate de la geamul vagoanelor de George Călinescu, Mihai Eminescu şi chiar regele Ferdinand, venit în vizită la bunul său prieten boierul Moscovici. Ridicată de austrieci la sfârşitul secolul al XIX –lea, gara din Botoşani a cunoscut ”Epoca de Aur” cu marfare şi trenuri pline de navetişti şi apoi ruina democraţiei . Astăzi, tot europenii încearcă să o readucă la gloria de odinioară, la gloria pe care a cunscout-o Eminescu, Călinescu, Enescu şi regele Ferdinand.
Pionerat în lumea căilor ferate
După ce afacerea Stussberg dăduse României primele căi ferate cu legătură Iaşi-Bucureşti, Botoşaniul a venit imediat în calea progresului. O firmă austriacă s-a ocupat de acest lucru după marele război de independenţă. Gara din Botoşani împreună cu ruta de 44 de kilometri, Botoşani-Vereşti, a fost finalizată la 1 noiembrie 1871 de concernul austriac Victor von Offenheim. Iar stilul vienezilor şi-a pus amprenta petot ce înseamnă arhitectură publică în gara botoşăneană.
De la capitelurile peronului, până la detaliile arhitecturale ale clădirilor funcţionăreşti şi a sălilor de aşteptare. Era a treia gară din ţară şi deservea unui târg afalt în plină efervescenţă economică şi culturală. Proiectul tehnic a fost realizat de un român, iar austriecii au fost cu arhitectura. Este vorba de matematicianul si fizicianul Elie Radu. Acesta a plecat în străinătate cu primul tren care a tranzitat către Iaşi această ruta, plecând din gara Botoşani în anul 1872. Şi după el, multe personalităţi au călcat pe peroanele gării din Botoşani.
Gara în care au aşteptat Enescu, Eminescu, Călinescu
Marele critic literar George Călinescu şi-a legat primele amintiri de gara din Botoşani. Fiu de impegat, George Călinescu a copilărit în gara construită de austrieci pentru târgul Botoşanilor. S-a jucat şi a învăţat în sălile de aşteptare şi pe peroane. Când a intrat, însă, la liceu s-a mutat cu familia la Iaşi.
S-a mai întors, cu drag, în târgul Botoşanilor pentru a vedea gara, locul copiăriei sale. Tot în această gară au popist, către sfârşitul vieţii, poetul Mihai Eminescu, în repetate rânduri de la Iaşi şi Bucureşti care îşi vizita sora, pe Harieta. Şi cu trenul a plecat şi nu s-a mai întors niciodată pe plaiurile botoşănene.
Tot în această gară, boierul Ciomac îşi aştepta prietenul, pe George Enescu, pentru a cânta la teatrul nou înfiinţat de negustorii şi boierii botoşăneni. In gara din Botoşani, se spune că ar fi ajuns tot cu trenul în civil şi incognito regele Ferdinand I care ar fi venit la pritenul său, negustorul Boris Moscovici de la Botoşani.
În loc de regi navetişti şi în loc de scriitori trenuri de marfă
După instaurarea comunismului, gara din Botoşani nu a mai primit personalităţi de prim rang. Până şi secretarii de partid sau preşedintele Nicolae Ceauşescu preferau automobilele, înconjurate de ofiţeri de securitate. În locul regilor şi a poeţilor, gara din Botoşani a îneput să adăpostească navetiştii care mergeau la fabricile de zahăr sau abatoarele de la Bucecea şi Leorda sau către combinatele din Suceava. Mai erau şi uriaşele garnituri de marfare, care umpleau gara comercială.
După 45 de ani, gara austriacă, cu toate detaliile ei arhitectonice şi fineţea unei epocii a regalităţii, s-a transformat într-o gară a muncitorilor socialişti. După 1900, lucrurile au mers şi mai rău pentru monumentul istoric, care împlinea deja 120 de ani de activitate. Nici măcar navetiştii sau marferale nu mai veneau. Clădirea a început să se dărâme iar şinele s-au umplut de buruieni. După 23 de ani de democraţie, gara a ajuns o ruină. Până la urmă tot banii europenilor au venit ă salveze.
Gară modernă cu izul Botoşanilor de altădată
În anul 2003, au fost aprobate şi fondurile pentru reabilitare gării din Botoşani. Era refăcută arhitectura de odinioară cu modificări moderne. Printre acestea, şine noi şi un pasaj subteran pentru a ajunge la peroane. Contactul încheiat cu Uniunea Europeană de SNCFR, era în valoare de 3,2 milioane de euro.
Termenul de finalziare era anul 2006. Fondurile au fost sistate, iar ruina a încercat din nou gara Botoşani. Cu peroane dezafctate şi doar 11 trenuri care o tranzitau, vechea gară a lui Eminescu, Enescu şi a regelui Ferdinand era parcă sortită pieirii. În 2012 fondurile au început,însă, din nou să vină. După un an de zile, gara este aproape finalizată. Mai lipsesc doar trenurile şi personalităţile. |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7372 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Sam 16 Noi 2013, 14:22 | |
| http://www.monitorulbt.ro/Stiri/Botosani/Actualitate/2013-11-16/Gara+Botosani+a+fost+reabilitata.html
http://botosaneanul.ro/stirea-zilei/avem-minune-gara-pasaj-subteran-afisaj-electronic-parcare-r/ |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7372 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Sam 16 Noi 2013, 16:33 | |
| - ctln1991 a scris:
- http://www.monitorulbt.ro/Stiri/Botosani/Actualitate/2013-11-16/Gara+Botosani+a+fost+reabilitata.html
http://botosaneanul.ro/stirea-zilei/avem-minune-gara-pasaj-subteran-afisaj-electronic-parcare-r/ In fata garii s-au plantat trandafiri. Gara a ajuns gradina botanica?! E nevoie de trenuri, nu de flori. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Sam 16 Noi 2013, 16:54 | |
| Pai iti dai seama ca fost 1000 Ron/firul |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani | |
| |
| | | | 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |